Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Hvem sa at problemet var at det ikke var pris på produktet? Varen scannet ikke inn og karen i kassa virket oppgitt over problemet når han skrev inn EAN-koden, da så våres kjære kunde i joggebukse og volvo-genser sitt snitt til å være dagens stand-up komiker.

 

Slutt å vær så latterlig gretten, det er lørdag. Ta deg en pils.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er jo ikke sånn at det er vanskelig å prise varene sine heller. Alle andre kjeder klarer det rimelig greit. Det er bare rema der halvparten av prisene mangler eller står på feil sted.

 

Hehe, "Siste gang jeg handlet her.."

Jeg handler på flere ulike Rema 1000 butikker og har stort sett ikke noe problem med å finne prisene. Jeg tviler på det er en del av Rema 1000-konseptet at de bevisst ikke priser varene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

 

Duden foran meg i køen på Rema i dag dro også "MEN DA ER DEN GRATIS DA"-spøken, karen bak kassa ga han et lite flir før han himlet med øynene. Poor fella.

Hva er egentlig problemet med den spøken? Fakta:

* Butikker er lovpålagt å prise varene sine godt synlig

* 1/3 av prisene på rema står på feil sted

* 1/3 av prisene på rema mangler

 

Hva forventer butikken egentlig, når de gir blaffen i kundene? At kundene skal være høflige tilbake? Det er de jo faktisk når de drar en sånn spøk istedenfor å skjelle ut butikksjefen for at de ikke gjør et forsøk på å sette ut priser engang.

 

Det er jo ikke sånn at det er vanskelig å prise varene sine heller. Alle andre kjeder klarer det rimelig greit. Det er bare rema der halvparten av prisene mangler eller står på feil sted.

Du la merke til i køen delen? Får een vitsen et ti-talls ganger daglig selv fordi strekkoden ikke går inn på første forsøk ;-)

Lenke til kommentar

 

Duden foran meg i køen på Rema i dag dro også "MEN DA ER DEN GRATIS DA"-spøken, karen bak kassa ga han et lite flir før han himlet med øynene. Poor fella.

Hva er egentlig problemet med den spøken? Fakta:

* Butikker er lovpålagt å prise varene sine godt synlig

* 1/3 av prisene på rema står på feil sted

* 1/3 av prisene på rema mangler

 

Hva forventer butikken egentlig, når de gir blaffen i kundene? At kundene skal være høflige tilbake? Det er de jo faktisk når de drar en sånn spøk istedenfor å skjelle ut butikksjefen for at de ikke gjør et forsøk på å sette ut priser engang.

 

Det er jo ikke sånn at det er vanskelig å prise varene sine heller. Alle andre kjeder klarer det rimelig greit. Det er bare rema der halvparten av prisene mangler eller står på feil sted.

 

 

For å dra en tur off topic, så har jeg ikke i nærheten av samme opplevelse som deg med Rema1000, på hverken de 5-6 butikkene jeg benyttet meg av i Trondheim, eller de 3 jeg hittil har benyttet meg av i Oslo siste året....og jeg pleier å legge merke til mye ang pris, plassering osv da jeg jobber med butikkhandel selv.

Endret av Alastor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Duden foran meg i køen på Rema i dag dro også "MEN DA ER DEN GRATIS DA"-spøken, karen bak kassa ga han et lite flir før han himlet med øynene. Poor fella.

Hva er egentlig problemet med den spøken? Fakta:

* Butikker er lovpålagt å prise varene sine godt synlig

* 1/3 av prisene på rema står på feil sted

* 1/3 av prisene på rema mangler

 

Hva forventer butikken egentlig, når de gir blaffen i kundene? At kundene skal være høflige tilbake? Det er de jo faktisk når de drar en sånn spøk istedenfor å skjelle ut butikksjefen for at de ikke gjør et forsøk på å sette ut priser engang.

 

Det er jo ikke sånn at det er vanskelig å prise varene sine heller. Alle andre kjeder klarer det rimelig greit. Det er bare rema der halvparten av prisene mangler eller står på feil sted.

 

Du handler åpenbart på en særdeles lite representativ rema-butikk.

 

For øvrig er ikke rettsvirkningen av brudd på forskrift om prismerking at varen blir gratis. Det bør være ganske åpenbart.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du handler åpenbart på en særdeles lite representativ rema-butikk.

Dette gjelder ikke bare én butikk, men 3-4 stykker. Det er klart at når jeg handler der ofte så blir jeg vant til det og tenker at det er normalt. Jeg reagerer ikke på at jeg må lete etter prisen, selv om det noen ganger er kjipt at den rett og slett ikke er der. Men så kommer jeg på Bunnpris der hver eneste vare er merket med riktig pris rett over eller rett under, ikke 1 meter bortenfor, og det er så herlig.

 

Senest for to dager siden kjøpte jeg en skinke, og prisen var noe annet enn det som sto på lappen (som var enkel å finne, riktignok).

 

Når jeg spør de ansatte klarer heller ikke de å finne prisen forresten, de må i kassen å slå den inn.

 

Det at det var i køen oppfattet jeg som følgende situasjon jeg var vitne til på min lokale butikk:

Da jeg går inn i butikken ser jeg noen fine orkidéer. Jeg lurer på prisen, men finner ingen. Senere: En dame foran meg i køen lesser på alle varene hun skal ha, inkluder en sånn orkidé. Og så holder hun den tilbake og spør om den ansatte kan sjekke prisen. Som viste seg å være mye mer enn på noen av prislappene, så det er helt sikkert at prisen ikke sto.

Kassadama: 249

Kunde: ok

Kassadama: skal du ha den?

Kunde: ja

 

Når det er kø går man ikke bare rett igjennom køen og spør. Det handler om køkultur. Alle hendelser på en butikk skjer i køen.

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

Jeg var på butikken her om dagen, og skulle ha meg litt sjokolade. Jeg så en litt rusken kar (det så ut som om han gikk på noe) som stod ved siden av meg, og det så ut som om han tok noe og gikk bort. Jeg tenkte ikke noe særlig over det, før han kom tomhendt tilbake. Da tok han en Crispo, før han gikk bort igjen. Jeg så at han deretter gikk raskt og tomhendt til kassa, og rett ut uten å betale.

 

Jeg sa i fra til personen som satt bak kassa, men det er vel uansett lite de kan gjøre når han allerede har stukket av. I etterkant så ser jeg jo det at jeg burde ha varslet tidligere, men det skjedde raskt.

 

Hvem gjør seg egentlig kriminell for en pakke med Crispo? Folk altså...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mmm, nå fikk jeg lyst på crispo :p

 

Det var tidligere i tråden snakk om kassearbeidere på autopilot, men denne gang var det jeg som kunde som var på autopilot. Da jeg hadde betalt og stod å pakket varene, hørte jeg noe som lignet på "kvittering?" og sa med ganske høy stemme, "neitakk!", så oppdaget jeg at "kassemannen" ikke hadde sagt noe og var i full gang med neste kunde. Det var litt flaut :p

Er så vant med å få spørsmålet, at jeg svarer uansett, hehe.

Endret av Uderzo
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg var på butikken her om dagen, og skulle ha meg litt sjokolade. Jeg så en litt rusken kar (det så ut som om han gikk på noe) som stod ved siden av meg, og det så ut som om han tok noe og gikk bort. Jeg tenkte ikke noe særlig over det, før han kom tomhendt tilbake. Da tok han en Crispo, før han gikk bort igjen. Jeg så at han deretter gikk raskt og tomhendt til kassa, og rett ut uten å betale.

 

Jeg sa i fra til personen som satt bak kassa, men det er vel uansett lite de kan gjøre når han allerede har stukket av. I etterkant så ser jeg jo det at jeg burde ha varslet tidligere, men det skjedde raskt.

 

Hvem gjør seg egentlig kriminell for en pakke med Crispo? Folk altså...

Hvis han gikk på noe og bruker stoff, gjør vel ikke en Crispo så mye til eller fra på rullebladet. Fyren hadde sikkert hverken VISA eller cash og lavt blodsukker, og trengte dermed næring raskt.

Lenke til kommentar

Er så vant med å få spørsmålet, at jeg svarer uansett, hehe.

Heh, jeg kjenner til det med å være autopilot som kunde. "Nei takk. Eller jo vent, kan jeg få en pose/kvittering?". Av og til kobler hjernen ut, slik at jeg blir stående og undre meg over om jeg faktisk vil ha kvittering - som om det var verdens vanskeligste spørsmål.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Hrmf, begynner bli lei han som sitter i kassa på lokale prixbutikken, han snakker så lavt så hører aldri hva han sier, ikke godt å høre om han spør om kvittering eller om han sier summen det ble, virkelig umulig å høre hva han sier.

Din frekkas, er du den sure kunden på prix i halden?

 

Er tre forskjellige prix i halden :)

Lenke til kommentar

 

Hrmf, begynner bli lei han som sitter i kassa på lokale prixbutikken, han snakker så lavt så hører aldri hva han sier, ikke godt å høre om han spør om kvittering eller om han sier summen det ble, virkelig umulig å høre hva han sier.

Din frekkas, er du den sure kunden på prix i halden?

 

 

Hehe, alltid blid jeg, men hører ALDRI hva han sier, selv når han skal rope over til andre kassa for å få f.eks tobakk til en kunde forann meg så er det ofte de ansatte ikke hører han engang :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...