Bjørnli Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Man får hva man betaler for, rett og slett, betaler man for bud/express så kan vi komme 16.02 hvis de ønsker.Jeg vet ikke hva slags firma du jobber i, men det er slett ikke alltid man får det jeg betaler for. Jeg betalte UPS for ekspress, men etter at pakken kom til UPS i Oslo sendte de den med posten... Riktignok ekspress, men jeg betalte for 1-2 dager levering på døren med ringing først, jeg fikk i teorien 2-4 dager med levering på døren uten ringing først, uten ringeklokkebruk. I praksis fikk jeg den på postkontoret godt over en uke etterpå, da hadde posten sendt den til Stavanger. Det var en grunn til at jeg betalte ekstra for UPS ekspress, og det var at jeg ikke ville bruke posten. Er ikke en del av UPS(heldigvis), jobber i ett firma som leverer hvitevarer, og her får man det man betaler for:) Ofte så gjør vi ekstratjenester som utpakking også (som butikkene egentlig tar betalt for) Har forsåvidt opplevd FLERE ganger med UPS at jeg har betalt til døra og brått får jeg tekstmelding: Ingen hjemme, pakke levert på lokalt postkontor. Alle gangene har jeg fått tilbake pengene for frakta. Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 40% av alle kundene angående signaturplaten på Posten: "Du! Det står bare FEIL her!" 1 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Ah, klassiske utsagn fra kunder <3 Noen jeg opplever: "Dere trenger vel ikke dra på trenings-studio dere." "Åssen går det med ryggene deres?" Det hører vi hos minst 90% av kundene er jeg sikker på 2 Lenke til kommentar
Ergo9 Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Jeg hadde helgejobb på et gatekjøkken for en tid tilbake, hvor jeg alltid spurte kundene som hadde bestilt om de ville ha kvittering. "Nei, den kan du få av meg, haha!" Og "nei, den kan jeg vel ikke spise, vel?" Gikk igjen sikkert hundre ganger daglig, og jeg smilte og lo hver gang som om det var den mest kreative spøken jeg noen gang hadde hørt 8 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Jeg hadde helgejobb på et gatekjøkken for en tid tilbake, hvor jeg alltid spurte kundene som hadde bestilt om de ville ha kvittering. "Nei, den kan du få av meg, haha!" Og "nei, den kan jeg vel ikke spise, vel?" Gikk igjen sikkert hundre ganger daglig, og jeg smilte og lo hver gang som om det var den mest kreative spøken jeg noen gang hadde hørt Du glemte den aller morsomste: "Nei, jeg får vel ikke noe av dette igjen på skatten?". 5 Lenke til kommentar
Ergo9 Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Du glemte den aller morsomste: "Nei, jeg får vel ikke noe av dette igjen på skatten?". Haha, ja, den er hysterisk! Men man kan virkelig se selvtilfredsheten lyse opp i hele trynet på kundene etter at de lirer av seg en slik kommentar, så blir jo litt gøy anyways Men noe som irriterer meg litt, er de som ikke gidder å si "hei" før de bestiller. Jeg prøver meg på et muntert "Heihei!:)" bare for å bli avbrutt av et grettent "to cheeseburgere." Men. Antar noen liker best å fatte seg i korthet! 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg vebbiii Skrevet 30. januar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 30. januar 2014 En småklein spøk fra kunden er uansett bedre enn en sur kunde 17 Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 (endret) Nja. Gallsurkunde og komikerkunde er omtrent like irriterende. Endret 30. januar 2014 av Sleggefett 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Men noe som irriterer meg litt, er de som ikke gidder å si "hei" før de bestiller. Jeg prøver meg på et muntert "Heihei!:)" bare for å bli avbrutt av et grettent "to cheeseburgere." Men. Antar noen liker best å fatte seg i korthet!Hvis du sier "hei" bare fordi du ønsker "hei" tilbake, så gjelds det ikke. Lenke til kommentar
Populært innlegg Bjørnli Skrevet 30. januar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 30. januar 2014 Kom på en sak som skjedde sent i sommern 2013, var å leverte hos en eldre dame i ett eldrebygg eller hva man kaller de, og skulle levere og installere en vaskemaskin, vi gjorde alt som vi pleier etter boka, kobler til og vatrer opp, men når vi skal skru på vannet så ser vi at det er en lekasje i selve røret som er festa langs med veggen, så da sier vi jo til ho at ho må få en rørlegger eller vaktmesteren til å fikse dette da vi ikke har lov til å ordne med det. Ho signerte, men så brått klikka det i vinkel for ho, NEI DETTE GÅR IKKE ANN; MAKAN TIL PRESENTASJON, JEG NEKTER Å SIGNERE NOE FØR ALT ER I ORDEN, FÅ VAKTMESTER HIT MED EN GANG! (skrev med store bokstaver fordi dama skrek jo omtrent for full hals) Jeg gikk da ned til vakthavendes (klokka var 19.30 btw). Og fikk da beskjed at vaktmestern hadde dratt hjem for dagen men kunne komme dagen etterpå i 08-10 tiden hvis det passa for ho. Gikk opp til ho igjen og forklarte dette, klikka enda mer for ho og ho begynte vifte med stokken akkurat som ho skulle slå meg og så rev ho fra meg arket ho signerte på. Vi hadde fått kontaktinfoen til datteren hennes da ho hadde bestilt, så vi ringte ho og informerte om hva som hadde skjedd, og fikk da en kjempeunnskyldning fra datteren, ho skulle egentlig vært der ho også seh, og mora hennes har en tendens til å bli veldig sær når ting ikke går som det skal for ho. Kjedelige med hele saken er, uten signatur så har vi i teorien ikke levert til kunde, men vi fikk ringt inn til distrubisjon og forklarte hele saken, så løste seg heldigvis og etter 1-2 uker kom papiret i posten til firmaet jeg jobber i, da hadde datteren fått henta papiret og sendt det til oss. Kanskje ikke så veldig spennendes historie, men må si jeg ble veldig satt ut når ho begynte true med stokken og var sinna 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg OscarMike1 Skrevet 31. januar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 31. januar 2014 For å ta leveringsproblematikken fra andre siden, bestilte jeg levering til dør på en vaskemaskin for litt siden. Presiserte at det var femte etasje, uten heis og mener jeg betalte ekstra for det. Maskinen skulle ihvertfall leveres og monteres på badet. Firmaet ringte i forveien og kom til avtalt tid. Via callinganlegget spurte budet om jeg kunne komme å hjelpe til siden han var på overtid og var sliten. Jeg trodde han tullet, så lo litt og slapp han inn. Etter noen minutter hører jeg to karer som kommer opp siste stykket i trappa. Åpner døren og det første jeg hører er "kan du ta den herfra?".. Trodde han tullet igjen, men skjønte fort at han spurte i fullt alvor, og ønsker å sette fra seg maskinen midt i trappa. Svarte at jeg hadde betalt for at maskinen skulle flyttes inn på badet så det måtte de fikse. Hadde han spurt på en skikkelig måte hadde jeg nok hjulpet til.. Gutta monterte opp og samboeren kom inn for å se på. Samme karen ser henne og kommenterer at maskinen var tung, men han trente ofte så det var lett å bære den opp. Videre sa han at han skulle jobbe et par timer overtid, så lønna neste måned ville bli "insaine". Så om hun ville bli med ut å spise skulle han spandere. Jeg sto altså der, i samme rom. Samboeren hadde heldigvis antenner nok til å parkere karen ganske bra selv, men jeg var ikke videre imponert over hvordan han representere firmaet sitt (begynner på "b" og sluttet på "ring"). Fikk endel varer levert på døren den perioden og samtlige var serviceinnstilte og greie, men akkurat denne karen kan umulig ha forstått jobben sin. 23 Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Syns å huske jeg har lest akkurat den historien tidligere. God er den uansett 7 Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Kan man begynne å lure når tre polske arbeidskarer kommer inn og handler inn alle musefellene man selger? 7 Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Kan man begynne å lure når tre polske arbeidskarer kommer inn og handler inn alle musefellene man selger? Faktisk litt. Var noen innbruddstyver som la ut musefeller og diverse greier i inngangspartiet til huset de brøt seg inn i. Så de kunne høre om politiet kom. Men var det håndtverkere var det nok lovlig formål Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 (endret) Kan man begynne å lure når tre polske arbeidskarer kommer inn og handler inn alle musefellene man selger? Det er klart man må ha mange musefeller for å dekke samme området som én bjørnefell: Endret 31. januar 2014 av Tåkelur 9 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Skal følge opp en sak ang en kunde som ikke får brukt den digitale brukeren. Tidlig i samtalen spør jeg om hun har mulighet til å bruke PCen. Neida, det hadde hun ikke fordi hun skulle ut snart. Forsåvidt greit, men hva er da greia med å bruke elleve minutter hovedsakelig på å sutre og klage på at det ikke fungerer i stedet for å faktisk bruke de minuttene til å finne en løsning når jeg faktisk ringer henne? 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Ergo9 Skrevet 1. februar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 1. februar 2014 (endret) Men noe som irriterer meg litt, er de som ikke gidder å si "hei" før de bestiller. Jeg prøver meg på et muntert "Heihei!:)" bare for å bli avbrutt av et grettent "to cheeseburgere." Men. Antar noen liker best å fatte seg i korthet!Hvis du sier "hei" bare fordi du ønsker "hei" tilbake, så gjelds det ikke. Haha, vel, jeg sier jo forsåvidt "hei" til kundene fordi det er naturlig i en slik setting, at det er vanlig høflighet og at konversasjonen meg og kundene imellom blir litt mer koselig. Så jeg sier det jo for å være hyggelig! Klart jeg forventer et "hei" tilbake ettersom det tross alt er normen, men selve intensjonen min er ikke at de skal si det tilbake Tilbake til topic! Husker en gang det kom et eldre ektepar inn og bestilte mat. Dagens utgave av VG lå på disken med forsiden opp, hvor overskriften lød noe sånt som "Slik får du gnisten tilbake i sex-livet!". Den eldre damen bladde seg frem til artikkelen, så på mannen sin og sa: "Dette er jo noe for oss, da! Kanskje vi skal prøve det?" Deretter så hun på meg med tidenes artigste glis før de gikk fnisende ut derfra Fantastisk søte mennesker, er sånne folk som virkelig gjør dagen din Endret 1. februar 2014 av Jullz 20 Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Hadde det vært like søtt om det var jeg som sa det til deg? Med et glis Lenke til kommentar
Ergo9 Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Haha, nå var det henholdsvis mannen sin hun sa det til da! Nå kjenner jeg jo ikke deg, så er litt vanskelig å ta stilling til spørsmålet ditt, men mulig det hadde skapt en noe annen reaksjon, "Tityboi" 4 Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Nja. Gallsurkunde og komikerkunde er omtrent like irriterende. Må være et sjakktrekk som kundebehandler å la seg irritere av kunder i godt humør som bare prøve å være morsome, like mye som en "gallsur" kunde som ikke kommer med noe positivt. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå