Inge Rognmo Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 En "rimelig ordinær stasjonsvogn" med nedfelt baksete burde ikke ha noe problem med å få plass til den der.. Kanskje ikke med emballasjen, og ikke om den måtte stå oppreist,dog. 1 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 En vanlig 55" går som regel kun inn med kortsiden innover, og da kun når man leger ned setet. En TV som er nesten dobbelt så stor, og omtrent kvadratisk, gjør åpenbart ikke det. Om man hadde lagt den inn på skrå i høyderetning, uten emballasje, hadde den kanskje fått plass, men jeg ville aldri foreslått at noen faktisk forsøkte dette. Forøvrig selger vi hjemkjøring med innbæring, utpakking og bortkjøring av emballasje for noen skarve hundrelapper, jeg skjønner ikke at folk ikke koster på seg dette når man først kjøper et beist av en TV til veldig mange tusen kroner. 4 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 En "rimelig ordinær stasjonsvogn" med nedfelt baksete burde ikke ha noe problem med å få plass til den der.. Kanskje ikke med emballasjen, og ikke om den måtte stå oppreist,dog. En vanlig stasjonsvogn er ca halvparten så bred som nødvendig... Den TVen er stooor i størrelse pga foten. 2 Lenke til kommentar
xelp Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 (endret) En vanlig 55" går som regel kun inn med kortsiden innover, og da kun når man leger ned setet. En TV som er nesten dobbelt så stor, og omtrent kvadratisk, gjør åpenbart ikke det. Om man hadde lagt den inn på skrå i høyderetning, uten emballasje, hadde den kanskje fått plass, men jeg ville aldri foreslått at noen faktisk forsøkte dette. Forøvrig selger vi hjemkjøring med innbæring, utpakking og bortkjøring av emballasje for noen skarve hundrelapper, jeg skjønner ikke at folk ikke koster på seg dette når man først kjøper et beist av en TV til veldig mange tusen kroner. Morsom historie, har selv stått i samme situasjon faktisk! Kanskje det var med han som med meg, et spontankjøp? Endret 14. januar 2014 av aspirev5 Lenke til kommentar
Populært innlegg tole Skrevet 17. januar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 17. januar 2014 52 Lenke til kommentar
Populært innlegg MartinF Skrevet 17. januar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 17. januar 2014 Ikke kunde hos meg denne gangen, men var kunde selv. Var innom en daglivarebutikk for å handle litt varer til jobben, og jeg hadde det litt småtravelt. I kassen står jeg som nummer tre i køen, bak en mann med en hel handlevogn full, og han som er fremst med to-tre varer. Båndet er tomt, mannen med to-tre varer holder på å betale, mens mannen med handlevognen står bare der og venter, legger ingen varer på båndet før mannen foran er helt ferdig. Jeg får litt vondt inni meg av folk som er så slow og som kun tenker på seg selv, men tenkte det var dårlig deal å si ifra til kunden foran for jeg hadde allerede en dårlig dag. Heldigvis åpnet det en kasse til akkurat i det handlevogn-mannen legger første vare på båndet, så jeg kom meg fort ut derfra igjen. Tomt bånd, full handlevogn, legger ingen varer på båndet der altså. God helg! 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bjørnli Skrevet 18. januar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 18. januar 2014 Digger slike folk(not). Meg selv som kunde i matvarebutikk idag "tidlig":Jeg kommer med kanskje 3-5 varer i henda, og nærmer meg kassa, brått kommer disse gamle sure damene og PRESSER seg inn rett forann meg så de kommer til kassa før meg, kjørte jo nesten over meg med vogna si for å komme til kassa, og joda, de hadde begge 2 fulle vogner. Man sier jo at man skal være høflige mot de eldre og blablabla, men hvorfor? Det er jo de som oftest er mest frekke etter min erfaring 10 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Nå snakker jeg som kunde, men hva skjer med andre kunder som velger å forlate handlevogna si rett ved kassen? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Man har velg glemt noe lite, og gidder ikke drasse på vogna for å hente det. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 18. januar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 18. januar 2014 3 småhistorier ifra det siste døgnet: 1: Igår, klokken 20:02 tar jeg ned gitteret for å stenge butikken. Jeg ser en fyr småløpe mot butikken så jeg sier til han "Vi har stengt." Han slenger seg inn under gitteret og roper "Nei, det har dere ikke!!" 2: Jeg står i kassa hvor en dame i slutten av trettiåra skal til å betale. Jeg kunne se på hun at det var noe galt fra sekundet hun stilte seg i kø. Jeg scanner inn varen og sier "Det blir 399." Dame: "NIKS. På nettsidene deres koster denne 269 kr!!!" Jeg: "Men det er jo isåfall en nettpris!?" Dame:".................. Hehe, åååjaaaaaa men da kjøper jeg den der!" 3: Jeg kaster ut en dass som vi har tatt i å stjele noen å tretti ganger. Han svarer med å si: "Dette er respektløst! Jeg føler meg trakassert!!!" Så han viste veldig mye respekt når han stjal fra oss? 22 Lenke til kommentar
Populært innlegg Svein_Jarle Skrevet 18. januar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 18. januar 2014 (endret) 2: Jeg står i kassa hvor en dame i slutten av trettiåra skal til å betale. Jeg kunne se på hun at det var noe galt fra sekundet hun stilte seg i kø. Jeg scanner inn varen og sier "Det blir 399." Dame: "NIKS. På nettsidene deres koster denne 269 kr!!!" Jeg: "Men det er jo isåfall en nettpris!?" Dame:".................. Hehe, åååjaaaaaa men da kjøper jeg den der!" ...og der tapte du den omsetningen... Men en bitteliten historie fra egen salgshverdag kan jeg vel alltids nevne. I går viste jeg frem et nettbrett med penn til en kunde, og demonstrerte håndskriftsgjenkjenningen. Jeg skrev en setning, og brettet tolket den riktig. Så utbryter kunden i fullt alvor: "Imponerende at den klarer å gjenkjenne så stygg håndskrift!"...Takk... Endret 18. januar 2014 av Svein_Jarle 33 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 ...og der tapte du den omsetningen... Teknisk sett taper vår butikk omsetning, ja, men hvis hun faktisk kjøper den på nettet så taper ikke bedriften penger. Vi er blir uansett oppfordret til å oppmuntre våre kunder til å prøve seg på vår nettbutikk for å skape trafikk der. Lenke til kommentar
Populært innlegg Kea Skrevet 18. januar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 18. januar 2014 (endret) I dag hadde jeg en skikkelig hyggelig kundeopplevelse. En liten jente på 6-7 år kom og ba om å få låne en kost. Da jeg spurte hva hun skulle med den, sa hun at noen hadde sølt popkorn utenfor, og hun ville koste det opp. Jeg må si det varmet et servicemedarbeider-hjerte. Endret 18. januar 2014 av Therawyn 32 Lenke til kommentar
tole Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Teknisk sett taper vår butikk omsetning, ja, men hvis hun faktisk kjøper den på nettet så taper ikke bedriften penger. Vi er blir uansett oppfordret til å oppmuntre våre kunder til å prøve seg på vår nettbutikk for å skape trafikk der. Tenker kundene på de ekstra portokostnadene dette har ? Det tar jo også som regel ekstra bryderi å bestille det, vente på det og så hente det. Plutselig var ikke det lille prispåslaget så ille likevel. Jeg synes det er greit å betale litt ekstra for å ha muligheten til service og det at jeg kan ta med meg varen med en gang. Det har også en verdi. 1 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 1: Igår, klokken 20:02 tar jeg ned gitteret for å stenge butikken. Jeg ser en fyr småløpe mot butikken så jeg sier til han "Vi har stengt." Han slenger seg inn under gitteret og roper "Nei, det har dere ikke!!" Hva ble resultatet av dette? Slapp du/dere ham inn for å handle eller kastet du ham ut igjen? Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 2: Jeg står i kassa hvor en dame i slutten av trettiåra skal til å betale. Jeg kunne se på hun at det var noe galt fra sekundet hun stilte seg i kø. Jeg scanner inn varen og sier "Det blir 399." Dame: "NIKS. På nettsidene deres koster denne 269 kr!!!" Jeg: "Men det er jo isåfall en nettpris!?" Dame:".................. Hehe, åååjaaaaaa men da kjøper jeg den der!" Haha, opplevde noe lignende en gang. En kunde skulle kjøpe en ting der jeg jobbet. Jeg husker ikke nøyaktig prisen nå, men det var snakk om 7-800 kroner. Da jeg sa prisen, bjeffet han tilbake at en eller annen nettbutikk var 50 kroner billigere. Jeg svarte med at han ville jo uansett spare penger om han kjøpte hos oss for da slapp han porto. Men han syntes det var så smålig av meg å ikke sette ned varen 50 kroner så han skulle kjøpe på den nettbutikken i stedet "for å lære meg en lekse". Hadde han sagt det med de 50 kronene på en pen måte, så hadde jeg kanskje gitt han det avslaget. Men drittsekker får som de fortjener Jeg sjekket portoen til nettbutikken senere for morro skyld, og den var langt høyere enn 50 kroner. Det kostet han en del ekstra kroner og noen dagers venting ekstra for å stå på "prinsippene" sine. Greit for meg, men det irriterer meg litt at folk ikke skjønner at nettbutikker har ekstremt mye lavere utgifter enn vanlige butikker, og at de misforstår verden så kraftig at de er villige til å betale ekstra penger og ventetid "for å lære meg en lekse". 8 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Hva ble resultatet av dette? Slapp du/dere ham inn for å handle eller kastet du ham ut igjen? Han fikk handle, og heldigvis gikk det kjapt, max 2 minutter. Han var glad og fornøyd han når han gikk ut. 1 Lenke til kommentar
Jahdu Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 ...og der tapte du den omsetningen... Men en bitteliten historie fra egen salgshverdag kan jeg vel alltids nevne. I går viste jeg frem et nettbrett med penn til en kunde, og demonstrerte håndskriftsgjenkjenningen. Jeg skrev en setning, og brettet tolket den riktig. Så utbryter kunden i fullt alvor: "Imponerende at den klarer å gjenkjenne så stygg håndskrift!"...Takk... Haha 2 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Hva ble resultatet av dette? Slapp du/dere ham inn for å handle eller kastet du ham ut igjen? Han fikk handle, og heldigvis gikk det kjapt, max 2 minutter. Han var glad og fornøyd han når han gikk ut. Snilt av dere, men slike hater jeg, husker jeg og sjefen stengte når jeg jobba på en butikk som het Dag's Marked. Var en kunde som gjorde egentlig det samme, Sjefen bare sa til kunden du kan godt komme inn men vi har stengt kassene så du får ikke kjøpt noe uansett. (Til info så var kunden en gjenganger som alltid brukte MYE tid i butikken og spurte om mye rart men endte alltid opp med å kjøpe en ting til 10-30 kr.. (en raring) Lenke til kommentar
Pugnax Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Er ikke direkte relatert til kunder, men til en som også var på arbeid der jeg jobbet som elektriker den dagen og relatert til kropps hygiene. Jobbet på et industribygg i Oslo, er elektriker og den dagen var arbeidet å finne ut hvorfor brannalarm systemet i bygget ikke funker. Var en telekom reperatør som gikk rundt der også. Den mannen kan ikke ha vært borti dusj før. I tillegg var det tydelig at det å gå rundt i kaoest av ganger i det bygget hadde tatt sitt av han. Han var våt av svette og gangene var trange så når man møtte han og skulle forbi så følte man at man ble malt av svette. Husker godt at jeg, en kollega og en annen kar jeg ikke helst husker hvem var. Satt inne på rommet der brann sentralen var. Plutselig kom det en forferdelig lukt, de så på meg og lurte på hva det var, ettersom jeg hadde vært der lengst. Det er telekom karen sa jeg, og det stemte, lukten var av at han hadde åpnet døra inn til korridoren utenfor rommet vi satt i. 8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå