Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En vanlig 55" går som regel kun inn med kortsiden innover, og da kun når man leger ned setet. En TV som er nesten dobbelt så stor, og omtrent kvadratisk, gjør åpenbart ikke det. Om man hadde lagt den inn på skrå i høyderetning, uten emballasje, hadde den kanskje fått plass, men jeg ville aldri foreslått at noen faktisk forsøkte dette. Forøvrig selger vi hjemkjøring med innbæring, utpakking og bortkjøring av emballasje for noen skarve hundrelapper, jeg skjønner ikke at folk ikke koster på seg dette når man først kjøper et beist av en TV til veldig mange tusen kroner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

En "rimelig ordinær stasjonsvogn" med nedfelt baksete burde ikke ha noe problem med å få plass til den der.. Kanskje ikke med emballasjen, og ikke om den måtte stå oppreist,dog.

En vanlig stasjonsvogn er ca halvparten så bred som nødvendig... Den TVen er stooor i størrelse pga foten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En vanlig 55" går som regel kun inn med kortsiden innover, og da kun når man leger ned setet. En TV som er nesten dobbelt så stor, og omtrent kvadratisk, gjør åpenbart ikke det. Om man hadde lagt den inn på skrå i høyderetning, uten emballasje, hadde den kanskje fått plass, men jeg ville aldri foreslått at noen faktisk forsøkte dette. Forøvrig selger vi hjemkjøring med innbæring, utpakking og bortkjøring av emballasje for noen skarve hundrelapper, jeg skjønner ikke at folk ikke koster på seg dette når man først kjøper et beist av en TV til veldig mange tusen kroner.

Morsom historie, har selv stått i samme situasjon faktisk! Kanskje det var med han som med meg, et spontankjøp? :)

Endret av aspirev5
Lenke til kommentar

...og der tapte du den omsetningen...

 

Teknisk sett taper vår butikk omsetning, ja, men hvis hun faktisk kjøper den på nettet så taper ikke bedriften penger.

Vi er blir uansett oppfordret til å oppmuntre våre kunder til å prøve seg på vår nettbutikk for å skape trafikk der.

Lenke til kommentar

Teknisk sett taper vår butikk omsetning, ja, men hvis hun faktisk kjøper den på nettet så taper ikke bedriften penger.

Vi er blir uansett oppfordret til å oppmuntre våre kunder til å prøve seg på vår nettbutikk for å skape trafikk der.

Tenker kundene på de ekstra portokostnadene dette har ?

Det tar jo også som regel ekstra bryderi å bestille det, vente på det og så hente det.

Plutselig var ikke det lille prispåslaget så ille likevel.

Jeg synes det er greit å betale litt ekstra for å ha muligheten til service og det at jeg kan ta med meg varen med en gang. Det har også en verdi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1: Igår, klokken 20:02 tar jeg ned gitteret for å stenge butikken. Jeg ser en fyr småløpe mot butikken så jeg sier til han "Vi har stengt." Han slenger seg inn under gitteret og roper "Nei, det har dere ikke!!"

 

Hva ble resultatet av dette? Slapp du/dere ham inn for å handle eller kastet du ham ut igjen?

Lenke til kommentar

2: Jeg står i kassa hvor en dame i slutten av trettiåra skal til å betale. Jeg kunne se på hun at det var noe galt fra sekundet hun stilte seg i kø. Jeg scanner inn varen og sier "Det blir 399."

Dame: "NIKS. På nettsidene deres koster denne 269 kr!!!"

Jeg: "Men det er jo isåfall en nettpris!?"

Dame:".................. Hehe, åååjaaaaaa men da kjøper jeg den der!"

Haha, opplevde noe lignende en gang. En kunde skulle kjøpe en ting der jeg jobbet. Jeg husker ikke nøyaktig prisen nå, men det var snakk om 7-800 kroner. Da jeg sa prisen, bjeffet han tilbake at en eller annen nettbutikk var 50 kroner billigere. Jeg svarte med at han ville jo uansett spare penger om han kjøpte hos oss for da slapp han porto. Men han syntes det var så smålig av meg å ikke sette ned varen 50 kroner så han skulle kjøpe på den nettbutikken i stedet "for å lære meg en lekse".

 

Hadde han sagt det med de 50 kronene på en pen måte, så hadde jeg kanskje gitt han det avslaget. Men drittsekker får som de fortjener :)

 

Jeg sjekket portoen til nettbutikken senere for morro skyld, og den var langt høyere enn 50 kroner. Det kostet han en del ekstra kroner og noen dagers venting ekstra for å stå på "prinsippene" sine. Greit for meg, men det irriterer meg litt at folk ikke skjønner at nettbutikker har ekstremt mye lavere utgifter enn vanlige butikker, og at de misforstår verden så kraftig at de er villige til å betale ekstra penger og ventetid "for å lære meg en lekse".

  • Liker 8
Lenke til kommentar

...og der tapte du den omsetningen...

 

Men en bitteliten historie fra egen salgshverdag kan jeg vel alltids nevne.

I går viste jeg frem et nettbrett med penn til en kunde, og demonstrerte håndskriftsgjenkjenningen. Jeg skrev en setning, og brettet tolket den riktig. Så utbryter kunden i fullt alvor: "Imponerende at den klarer å gjenkjenne så stygg håndskrift!"...Takk...

Haha :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Hva ble resultatet av dette? Slapp du/dere ham inn for å handle eller kastet du ham ut igjen?

 

Han fikk handle, og heldigvis gikk det kjapt, max 2 minutter.

Han var glad og fornøyd han når han gikk ut.

 

Snilt av dere, men slike hater jeg, husker jeg og sjefen stengte når jeg jobba på en butikk som het Dag's Marked. Var en kunde som gjorde egentlig det samme, Sjefen bare sa til kunden du kan godt komme inn men vi har stengt kassene så du får ikke kjøpt noe uansett. (Til info så var kunden en gjenganger som alltid brukte MYE tid i butikken og spurte om mye rart men endte alltid opp med å kjøpe en ting til 10-30 kr.. :p (en raring)

Lenke til kommentar

Er ikke direkte relatert til kunder, men til en som også var på arbeid der jeg jobbet som elektriker den dagen og relatert til kropps hygiene.

 

Jobbet på et industribygg i Oslo, er elektriker og den dagen var arbeidet å finne ut hvorfor brannalarm systemet i bygget ikke funker. Var en telekom reperatør som gikk rundt der også. Den mannen kan ikke ha vært borti dusj før. I tillegg var det tydelig at det å gå rundt i kaoest av ganger i det bygget hadde tatt sitt av han. Han var våt av svette og gangene var trange så når man møtte han og skulle forbi så følte man at man ble malt av svette.

 

Husker godt at jeg, en kollega og en annen kar jeg ikke helst husker hvem var. Satt inne på rommet der brann sentralen var. Plutselig kom det en forferdelig lukt, de så på meg og lurte på hva det var, ettersom jeg hadde vært der lengst. Det er telekom karen sa jeg, og det stemte, lukten var av at han hadde åpnet døra inn til korridoren utenfor rommet vi satt i.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...