Populært innlegg magnusalex Skrevet 2. januar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 2. januar 2014 Er det ikke kun et batteri som passet til armur da? De batteriene som ligner på en 1 kroning Vel... http://altitec.no/batteri-til/batteri-til-klokke.html 12 Lenke til kommentar
xelp Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Hadde en litt dårlig kundeopplevelse med NSB. Skulle betale billetten på toget, da jeg ikke rakk å kjøpe på forhånd. Konduktøren kommer bort og spør om å se billetten min.Meg: Jeg har ikke forhåndskjøpt nå, så må nok kjøpe billetten nå.Konduktøren: Ok, men neste gang så kjøper du på forhånd.Blir litt satt ut av måten han sier det på, og spør høflig om det ikke er mulig å kjøpe ombord lengre.Konduktøren: Joda.Kan for all del hende han bare mente å være snill, da jeg vet det er billigere å kjøpe forhånd. Men for min del hørtes det nærmest ut som en kommando, noe jeg likte dårlig. 8 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Kan kanskje hende at han tenkte du prøvde å snike deg unna ekstraprisen de legger på ved kjøp på toget? 1 Lenke til kommentar
xelp Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Kan kanskje hende at han tenkte du prøvde å snike deg unna ekstraprisen de legger på ved kjøp på toget? Hvem vet, men skjønner såfall ikke helt hvorfor han trodde det. Slapp forøvrig ikke ekstraprisen heller, hehe. Lenke til kommentar
Populært innlegg Javisst Skrevet 3. januar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 3. januar 2014 Bare en "kjapp" historie angående betalingsterminal. Vet ikke om jeg har nevnt dette før, men anyways: Var en eldre dame som skulle betale for varene sine og bruke kort. Denne gamle damen var like teknisk anlagt som et gjennomsnittlig hagegjerde, noe jeg selvfølgelig hadde forståelse for. Etter å ha instruert henne og gjentatt hvordan et bankkort så ut, så fisket hun omsider ut kortet sitt fra vesken. Jeg tok likesågodt kortet hennes med en gang og satte det i terminalen selv og ba henne taste inn pinkoden sin. Etter å ha instruert henne hvor mange siffer en pinkode har, så fikk hun tastet dette inn. Problemet var at hun trakk kortet sitt ut av terminalen med en gang hun trykket OK, noe som førte til at transaksjonen ble avbrutt. Dette skjedde gang på gang på gang på gang... Til slutt sto jeg og fysisk holdt kortet hennes fast på plass i terminalen, og ikke nok med det. Hun sto tilogmed og krafset og klorte på hånda mi slik at hun kunne dra det jævla kortet ut igjen! Etter et lite håndbasketak over terminalen, så gikk endelig transaksjonen gjennom, og hun kunne glad og fornøyd traske hjemover igjen. Hånda mi var faktisk rød etter dette... Så hadde jeg her om dagen en eldre dame som skulle bytte inn et helt vanlig skrapelodd. Dersom du skraper frem tre like beløp, så vinner du selvsagt det nevnte beløpet. Men dette var ikke bra nok. Hun forlangte faktisk å få utbetalt det fremskrapte beløpet GANGET med tre! Jeg insisterte hardnakket på at dette så absolutt ikke var tilfellet, men ikke pokker om hun ga seg. Hun insisterte på at dette var svindel og lureri. Det verste var at hun kom faktisk tilbake uka etterpå og tok opp samme leksa med et annen kollega. Etter et kvarter med forklaringer og instruksjoner så ga hun seg såvidt med den samme overbevisningen om at vi prøvde å lure og svindle henne... Merkelige greier... 41 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bjørnli Skrevet 4. januar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 4. januar 2014 (endret) Sukk, som noen kanskje har fått med seg tidligere så jobber jeg i firma som leverer hvitevarer hjem til kunder. Og for 1-2 uker siden hadde vi ett sånt SBS-skap (side by side). Denne modellen vi skulle levere målte 76,5cm uten embalasje i dybden og var vel en 90-100cm i bredden. I ren rutine før vi tar frem varen fra bilen går jeg inn med målestokk, måler alle døråpnnger osv. for å sjekke klareringa, joda, alle dører er det god klarering til, helt til jeg kommer til kjøkkenet... Tror du ikke døra er 70cm bred bare? ...De hadde bare målt at den fikk plass der den skulle stå.. (sukk, disse er det MANGE av). Så jeg forklarer jo da at det ikke er noe poeng at vi pakker den ut, sliter med å få den inn for at den vil ikke gå inn døra uansett, trodde ho kom til å godta det, men neida, ho setter igang, DERE MÅ JO PRØVE IALLEFALL! Det må jo gå ann å åpne dørene å lirke den rundt hjørnet. (jeg viste det ikke kom til å gå pga en kjøkkenøy som var "rett innenfor" døra som da gjorde dybden etter døra på bare 80cm, så hadde gått hvis den øya ikke var der). Forklarte ho det men ho nekta forstå og ville absolutt vi skulle prøve. HELDIGVIS så ble gubben hennes drittlei ho og begynte si til ho: disse karene her jobber jo med dette og vet hva de driver med, vi får heller dra ned til butikken og se om vi finner ett mindre skap. Men neida, ho fortsatte "jammen, dette skapet var jo såååå fint".. Endte opp med at vi fikk telefon dagen etterpå med budlevering dit, da hadde ho fått en snekker til å demontere karmene rundt døra samt fjernet litt på kjøkken-øya så den gikk inn, heldigvis ikke jeg som var der og leverte da. Hele opplegget tok jo en evighet, akkurat som kundene tror at de er dem eneste vi har levering hos den dagen, vi har jo ikke akkurat no deadline heller, kremt... edit: sorry for evt. skrivefeil, trøtt Endret 4. januar 2014 av Bjørnli 29 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Tenk på hvor mange kunder som ikke fikk levert varene til avtalt tid bare pga den ene kunden der. Noe som betyr at butikkene blir den store stygge ulven i den historien der. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bjørnli Skrevet 4. januar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 4. januar 2014 (endret) Tenk på hvor mange kunder som ikke fikk levert varene til avtalt tid bare pga den ene kunden der. Noe som betyr at butikkene blir den store stygge ulven i den historien der. Vi klarer utrolig nok å få til deadline som regel da vi er veldig effektive. Men det medfører ekstra stress for oss og ekstreeemt kjedelig å stå der å "krangle" om noe slikt idiotisk. edit: over til en annen historie: For 2 uker siden: Som vanlig kjører vi 04.30 fra her vi bor for å kunne være på lageret 06.00 når det åpner(ja, hovedlageret er langt unna...) og når kollegaen min kommer dit for å lukke opp løftelemmen, så virker faenskapet ikke, og verkstedet får ikke starta på det før 10.00, så enden på visa er at bilen er ferdig 12.30, og vi leverer første vare på morgenlista(09.00-16.00) klokka 14.45..Så ender opp med at vi stresser som faen med å gjøre ferdig morgenlista, er ferdig med den klokka 18.30 ca, alle kundene ble varsla tidlig på dagen og var IKKE noe problem for noen, de med dårlig tid ble prioritert selvfølgelig. Men, vi hadde jo kveldslista igjen, 16-22, og det var MYYYE å gjøre, og lange distanser, så enden på visa er at vi er hos SISTE kunde 22.02. Og vi sa til kunden at vi var der rett før 22. Kunden var FLY forbanna, makan til useriøst firma som var trege og uhøfflige (vi hadde ikke sagt noe som kunne oppfattes uhøffelig eller noe) Enkelte kunder i denne jobben får meg bare til å ville rive ut håret innimellom. Er så mye rart vi opplever i jobben min at det finnes ikke grenser. Endret 4. januar 2014 av Bjørnli 16 Lenke til kommentar
anonympappkasse Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Tjee... leveransen skal ikke nekte heller, det er nødvendigvis ikke ditt problem, men du kunne foreslått snekker til kunden Hvis vi ikke får kabler gjennom en betong vegg elns f.eks. forslår vi at vi kan båre, men det vil ta lang tid(=penger), men vi kan også få en kjernebårer til å gjøre jobben. Da får kunden valg og du har vært service innstilt:) Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Tjee... leveransen skal ikke nekte heller, det er nødvendigvis ikke ditt problem, men du kunne foreslått snekker til kunden Hvis vi ikke får kabler gjennom en betong vegg elns f.eks. forslår vi at vi kan båre, men det vil ta lang tid(=penger), men vi kan også få en kjernebårer til å gjøre jobben. Da får kunden valg og du har vært service innstilt:) Vi sa: eneste alternativ er jo da å fjerne veggen. Vi forklarte at hvis vi pakka opp varen og begynte prøve presse den inn så kom det med 99,9% sikkerhet til å bli skade på produkt og mest sannsynlig bygget også, og da får du ikke returnert produktet hvis du ikke får det inn, var det som til slutt fikk ho til å gi seg. Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Kjære kunde. Tror du ikke at vi er klar over hva som står på egne nettsider, eller programmer vi ber deg installere? Er det derfor du absolutt må lese alt(høyt) som står på siden når du kommer til en ny side, eventuelt nytt steg i installasjonsprosessen? Lenke til kommentar
Populært innlegg technicality Skrevet 9. januar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 9. januar 2014 (endret) Kjære kunde. Tror du ikke at vi er klar over hva som står på egne nettsider, eller programmer vi ber deg installere? Er det derfor du absolutt må lese alt(høyt) som står på siden når du kommer til en ny side, eventuelt nytt steg i installasjonsprosessen? Kjære kundebehandler, jeg betviler ikke dine kunnskaper om hvordan hjemmesiden deres ser ut og fungerer eller dine synske evner som kan se hva som skjuler seg på neste side, men av og til har jeg kanskje ikke forstått deg rett og trykket feil, dermed velger jeg å beskrive hva jeg ser for at du skal slippe å knuse skjermen din når du innser at jeg ikke har gjort det riktig når det er for sent, er det ikke lettere å si "ja/riktig/stemmer" en å måtte geleide meg gjennom en eventuell avinstallering eller begynne på nytt igjen? Jeg kan late som jeg er proffen selv og kan jobben din mye bedre en du selv klarer Jeg spøker såklart nå, ser irritasjonsmomentet ditt. Å lese alt er drøyt men en kjapp beskrivelse går da vel? Endret 9. januar 2014 av technicality 16 Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 (endret) For all del, en kjapp beskrivelse går helt fint og det har jeg ikke noe problem med. Det er denne høytlesinga av absolutt alt jeg tenker på. Om kunden ønsker å lese over, helt greit, men si heller ifra og les for deg selv. Jeg trenger ikke å høre alt sammen for n'te gang idag, eller denna uka forsåvidt. Forøvrig ville vi veldig raskt oppdaget om h*n trykket feil, da det på de fleste sider er to knapper å trykke på, hvor den ene går videre i prosessen og den andre avbryter. Endret 9. januar 2014 av Sleggefett Lenke til kommentar
Populært innlegg Star Fox Skrevet 10. januar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 10. januar 2014 (endret) Nok en gang ikke min jobb, men skriver uansett. Stod i kø i innsjekkingsskranken på Gardermoen (eller Oslo Lufthavn som det faktisk heter nå). Han som var før meg virket stresset og smågretten, og det ble ikke bedre når dama i skranken ba han om å pakke om, eller å betale ekstra da kofferten hans veide for mye. Endte opp med at han pakket om samtidig som han sa både det ene og det andre ukvemsordet. Da kofferten var ferdigpakket igjen, var det innenfor grensen og han stakk til gaten. Jeg hadde en aning om at kofferten min var over grensa, så jeg tok på meg det mest falske smilet noen gang og sa god morgen til dama. Hun var fra Tromsø-området (hørte jeg på dialekta), og jeg var på vei til Tromsø. Kofferten min veide 26 kg, og grensa var på 23 kg. Jeg spurte hvor jeg skulle betale, men hun sa bare at jeg fikk ta med meg tre kilogram mindre neste gang og smilte lurt. Vet ikke om hun gjorde det fordi jeg var hyggelig, fordi jeg er nordlending eller fordi hun ikke orket å se enda en person pakke om (men jeg hadde tenkt å betale). Jeg flyr relativt ofte, og da med SAS, men vet ikke om hun kan se det på skjermen sin (om det i det hele tatt har noe å si)? Uansett, av og til vil jeg si at forskjellsbehandling er veldig greit. Digger SAS. :3 <3 Endret 10. januar 2014 av Star Fox 14 Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Da syns jeg det er bra han før deg var Ekkel mot henne. Hater forskjellsbehandling, det kommer ikke noe godt ut av det i lengden. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Jeg føler meg litt som en engel når jeg leser hvordan folk kan oppføre seg. At folk ikke har forståelse for at ting kan gå galt og tar det ut på nærmeste servicemedarbeider som gjør sitt beste i å løse dette er beyond me. Det er en normal del av jobben, dessverre. Jeg pleier å si at mer enn 99 % av kundene er greie, men når et firesiffret antall kunder er innom stasjonen i løpet av ei vakt, er det likevel en stor risiko for å møte en og annen motherfucker som ødelegger dagen fullstendig. Jeg tror at dette er den største årsaken til at det er relativt stor gjennomstrømning i kundeveilederstaben. (Jeg har ingen tall, men det er inntrykket mitt etter å ha vært ansatt i snaut tre år og hatt "veteranstatus" i to av dem.) Vi har snille ledere og tilbud om psykolog og det er mye fokus på omsorg for hverandre, men det er begrenset hvor mye dette hjelper akkurat når man befinner seg i en ubehagelig situasjon. Jeg forstår godt at det er ubehagelig å være 18 år, nyansatt og ha liten arbeidserfaring fra før (som gjaldt meg og mange andre) og så, på en av sine første dager, oppleve utskjelninger og truende atferd fra godt voksne mennesker som bør vite bedre, for noe man ikke har noen innflytelse over i det hele tatt. Jeg har rukket å jobbe litt i år. På den første vakta mi traff jeg en asshat av den typen jeg nevnte på side 821. Jeg sto igjen på Kolbotn en tidlig morgen. Så kom en fyr bort til meg, en voksen kar som i hvert fall var eldre enn meg, og sa "det er kø på billettautomaten, så jeg sier bare det til konduktøren." Jeg svarte "Det hjelper ikke. Ombordtillegget får du uansett," og pekte på billettautomaten på spor 2, der de ikke var en sjel og sa at han kunne kjøpe billett der. Nei, det gadd han ikke, for det var jo ikke hans problem at det var kø på den nærmeste automaten. (Han impliserte altså at det er mitt ansvar å få ham opp av senga, ut av døra og bort til stasjonen i god nok tid. Jeg spurte ikke, men jeg lurte på om han også sier "ikke mitt problem" når det er kø på Rema, for eksempel.) Jeg sa at "Jo, det er ditt ansvar å beregne nok tid til å kjøpe billett." Så avsluttet han med et av de barnsligste argumentene jeg hørt før han snudde og gikk: "Du kan jo gå dit så du rekker å kjøpe billett!" Ut over det, har jeg bare møtt hyggelige mennesker. Folk har vært så hyggelige at jeg lurer på om noe dramatisk har skjedd. Kanskje har mange bestemt at nyttårsforsettet deres er bli snillere mot kundeveilederne. (Men da er jeg redd for at det går med det som med nyttårsforsett flest - at de glemmes innen februar.) Mange kunder jeg har snakket med har for eksempel sagt nå rakk jeg ikke toget eller jeg satte meg på feil tog eller billettautomaten ville ikke gi meg billetten jeg betalte for og det gjør ingenting! Hahahaha! Og så har noen av dem tatt seg tid til å småprate om jobb og skole og litt av hvert. 5 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Nok en gang ikke min jobb, men skriver uansett. Stod i kø i innsjekkingsskranken på Gardermoen (eller Oslo Lufthavn som det faktisk heter nå). Han som var før meg virket stresset og smågretten, og det ble ikke bedre når dama i skranken ba han om å pakke om, eller å betale ekstra da kofferten hans veide for mye. Endte opp med at han pakket om samtidig som han sa både det ene og det andre ukvemsordet. Da kofferten var ferdigpakket igjen, var det innenfor grensen og han stakk til gaten. Jeg hadde en aning om at kofferten min var over grensa, så jeg tok på meg det mest falske smilet noen gang og sa god morgen til dama. Hun var fra Tromsø-området (hørte jeg på dialekta), og jeg var på vei til Tromsø. Kofferten min veide 26 kg, og grensa var på 23 kg. Jeg spurte hvor jeg skulle betale, men hun sa bare at jeg fikk ta med meg tre kilogram mindre neste gang og smilte lurt. Vet ikke om hun gjorde det fordi jeg var hyggelig, fordi jeg er nordlending eller fordi hun ikke orket å se enda en person pakke om (men jeg hadde tenkt å betale). Jeg flyr relativt ofte, og da med SAS, men vet ikke om hun kan se det på skjermen sin (om det i det hele tatt har noe å si)? Uansett, av og til vil jeg si at forskjellsbehandling er veldig greit. Digger SAS. :3 <3 Mulig hans var betydelig tyngre enn 23kg? Ellers er jeg for at kunder som starter samtelen/henvendelsen med å være gretten og nedsettende ikke burde forvente spesialbehandling. Er man derimot hyggelig og forståelsesfull synes jeg det er greit å yte litt ekstra. 1 Lenke til kommentar
Loko Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Lurer på om vi som jobber med kundeservice skal begynne å belønne god kundeadferd med godteri. Litt som da Sheldon i big bang theory prøver å endre adferden til penny ved å gi godis ved det han mener er god adferd. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Lurer på om vi som jobber med kundeservice skal begynne å belønne god kundeadferd med godteri. Litt som da Sheldon i big bang theory prøver å endre adferden til penny ved å gi godis ved det han mener er god adferd. Vinmonopolet gjør vel allerede dette på et vis. Lenke til kommentar
koots Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Lenge siden jeg har fått godis på vinmonopolet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå