Flimzes Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 Det koster vel 200peso (30kr?) pr. uttak også om du bruker norsk bankkort/visa. Bruker ikke norsk visa så ofte, siden jeg faktisk bor her Men maksgrensen er gjerne 10000php per uttak, så da kan man jo f.eks ta 9900 istedenfor. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10141807 Føler denne er relevant her Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 (endret) http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10141807 Føler denne er relevant her Bare en artikkel om en tulling som plager en ansatt... Skjønner henne godt, hadde bannet til han jeg også og kanskje bedt han om å reise tilbake i tid og få en bedre oppdragelse, føler jeg koker av å lese den artikkelen. Typisk briter... Endret 1. januar 2014 av Bruker-292501 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 Man kan koke så mye man vil, reagere på dustete kunder gjør man på lunsjrommet med kolleger, ikke foran trynet deres. 9 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 Jeg ville ordlagt meg annerledes, men jeg ser at det er ubehagelig å få et mobilkamera oppi trynet og at det fortjener en reaksjon. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Tmz Skrevet 1. januar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 1. januar 2014 (endret) Jobber litt i matbutikk og der møter man på mye rart. Folk som ikke svarer når man sier hei i kassen er ufattelig irriterene, hva skjer med folkeskikk liksom? Virker som om folk tror de er så mye bedre enn de som jobber i butikk, og jeg føler virkelig at mange ser ned på oss. Det folk ikke tenker på er at mange av oss som jobber i butikk faktisk går på skole og får en mest sannsynelig en mer "statusjobb" etterhvert. Mange snakker utrolig lavt og her om dagen var det en kunde som hadde kjøpt stekt kylling fra varmdisk som ba meg holde den unna de andre varene siden den var så varm. Jeg skjønner ikke helt hvorfor men greit nok, jeg hørte feil og trodde hun sa at jeg måtte passe på så jeg ikke brant meg, så jeg la den jo sammen med det andre og da begynner hun å snakke spydig om at jeg må følge med på hva folk sier og at jeg må våkne opp osv. Jeg beklager osv men hun fortsetter spydig. Når hun skal betale står hun bare å ser dumt på meg og sier plutselig: "skal du ta imot eller???" som om jeg var en komplett retard. Da står hun der og rekker frem pengene bak/under disken som er i min blindsone, wtf hva med å holde det frem så jeg faktisk ser? Det var liksom helt obvious at hun bare ville krangle, jeg er hyggelig mot alle og sier alltid hei, smiler osv men når jeg møter sånne folk må jeg konsentrere meg får å holde sinnet inni i meg. Det er også folk som kjefter på meg fordi embalasje på varer er ødelagt eller at vi er utsolgt for ting osv. Det er jo for faen ikke min skyld, men det mener tydeligvis de og truer med å begynne å handle i en annen butikk, som om jeg bryr meg... Det koster ikke så jævla mange kalorier og ta med seg et smil og folkeskikk når man skal handle, og det gjør arbeidsdagen til de som sitter i kassa så utrolig mye bedre. Det som er litt ironisk er at flesteparten av de som er frekke og snakker nedlatene er typisk navere/lavt utdanna folk som kjøper røyk og øl, unge folk er stort sett også 10 ganger hyggeligere enn eldre. Nå klager jeg mye her, men må bare få ut litt irritasjon. Skal sies at 999 av 1000 kunder er hyggelige da, men den ene personen kan ødelegge en hel dag på jobb. Vi scorer veldig høyt på kundeservice og (har side med tilbakemeldinger på nettet) så det er ikke meg det er noe galt med heller. Endret 1. januar 2014 av Tmz 16 Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 Kundene som ikke gidder å sette handlevognen tilbake på riktig plass etter å ha handlet ferdig er ganske irriterende. Enkelte kunder som kommer etterpå begynner å klage over at det er så fryktelig rotete rett etter kassene fordi de kundene som var der rett før dem ikke gidder å rydde ordentlig på plass etter seg... 2 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 De er ofte de samme som legger de igjen der Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 Jeg ville ordlagt meg annerledes, men jeg ser at det er ubehagelig å få et mobilkamera oppi trynet og at det fortjener en reaksjon. Én gang har jeg sagt "fuck you" til en kunde. Men det var en engelsktalende øst-europeer som prøvde å svindle oss. Han var semi-truende, ekkel og spydig, og når han skjønte at han ikke kom noen vei, så sa han "fuck you fuck you" i det han gikk mot døren. Jeg slengte bare et rolig, men absolutt hørbart "fuck you to" tilbake til han (det var ingen andre kunder i nærheten). Men jeg har hatt lyst til å si "fuck you" til kunder mange ganger. Men som Alastor sier, reagere på dustete kunder gjør man på lunsjrommet med mindre det er spesielle tilfeller. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg felicity Skrevet 1. januar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 1. januar 2014 Nå i romjulen hadde jeg en kunde (mann, sannsynligvis pensjonist) som spurte etter et østeuropeisk forfatternavn jeg aldri før hadde hørt, og som jeg dermed allerede kunne forsikre kunden om at vi ikke hadde i butikk. Likevel, av ren høflighet, gjorde jeg noen søk i databasen for å se etter titler som kunne være tilgjengelige for manuell bestilling. Da jeg etter 10-15 søk ikke fikk noen treff i systemet ba jeg kunden stave navnet igjen. Kundens reaksjon var da å gripe etter det nærmeste han fant på disken, som tilfeldigvis var en 50-pakning konvolutter, og smekke meg rett i ansiktet med den. Idet han trampet ut ropte han etter meg at når jeg ikke engang kan skrive burde jeg faen meg vært sperret inne. 32 Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Når det kommer til å snakke med venner som jobber er jeg en av dem, MEN så fort jeg ser det komme en kunde trekker jeg meg noen meter unna og begynner å enten lese på noen av informasjonsbladene som ligger der, ser på nye produkter som har kommet inn eller sjekker mobilen. Jeg gjør dette uansett om jeg er midt i en setning eller ei, en betalende kunde (eller en som trenger svar på noe og ender opp med å ikke kjøpe noe alikavel) går alltids forran samtalen jeg har gående med den som står bak disken. At folk ikke legger fra seg mobilen i de minuttene det tar å komme seg gjennom kassen fatter jeg ikke. Kan da ikke være så vanskelig å si at du enten ringer opp om noen minutter eller legger mobilen i lommen og så fortsette samtalen etterpå. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 2. januar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 2. januar 2014 Kunde: "Hei, jeg skal ha batteri." Jeg: "Hva trenger du batteri til??" Kunde: "Klokka mi!" Jeg: "Hvilket batteri bruker den?" Kunde: "Vet du ikke det?????" .................... 16 Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 2. januar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 2. januar 2014 Klokkebatteri, vel. 10 Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Kunde: "Hei, jeg skal ha batteri." Jeg: "Hva trenger du batteri til??" Kunde: "Klokka mi!" Jeg: "Hvilket batteri bruker den?" Kunde: "Vet du ikke det?????" .................... Er det ikke kun et batteri som passet til armur da?De batteriene som ligner på en 1 kroning Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Er vel flere størrelser på dem og? -- Hadde en kunde i dag som snakket så lavt at jeg hadde ikke sjans i havet til å høre hva hun prøvde å si. I tillegg er det endel støy her. Hun var nok bare sjenert, men hun må da forstå at når jeg sier "Hæ?" og "En gang til", så betyr det at jeg hører henne dårlig?! Søt jente, dog... 2 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Er det ikke kun et batteri som passet til armur da? De batteriene som ligner på en 1 kroning Neup. Det er forskjellig for nesten hver eneste klokke jeg får 1 Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 En klokke kan vell være så mangt. Vekkerklokke, veggklokke, armur osv.... 1 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 En klokke kan vell være så mangt. Vekkerklokke, veggklokke, armur osv.... Mente selvfølgelig armbåndsur i dette tilfellet Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 (endret) Er det ikke kun et batteri som passet til armur da? De batteriene som ligner på en 1 kroning Nei er nokk ikke det, er en del med forskjellig volt der størrelsen nesten er den samme. Husker en gang jeg skulle ha nytt batteri på klokka mi der urmakeren ikke klarte og få ut batteriet. Ente opp med ta den med hjem og ta ut batteriet sjøl. Og gå ned på Jernia og kjøpe nytt der. Og der var det mange og velge mellom. Edit: Husker en gang på jobb, jobber på et båtverksted og har div. salg på siden av. Der en kunde kommer innom og skulle ha noe stoff som han sa, kunne fint lite forstå hva han var ute etter. Var veldig fristedene og åpne en av støvsugerne på jobb og ta ut det kvite glassfiber støvet. Og seie her er det beste stoffet man kan kjøpe, men det viste seg at han skulle ha glassfiber og polyester. Endret 2. januar 2014 av sirhedly Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå