Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser jo aldri hva som skjer på toget, men jeg tviler på at noen av dem slipper ombordtillegget. Det er faktisk kundens eget ansvar å ha gyldig billett og jeg synes ikke synd på noen av dem.

Åh ja! Folk som beregner fem sekunder til å kjøpe billett har ingenting å klage over om de ikke rekker det før bussen/toget kommer. :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I det du tar i døren på vei ut fra toalettet så har du fått piss få hendene.

 

Kundehistorie: I går var køen til kundemottaket slik at de bakerste kundene sto på utsiden av bygget. Har aldri opplevd slik kø før. Sikkert ikke gøy for de som sto ute i drittværet. Men det var overraskende at ingen av de kundene jeg snakket med klaget på køen. Ett par stykker sa noe slik som "oj dere har virkelig mye å gjøre", eller "har det vært slik i hele dag??". Men ingen klaging. Positivt :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er ikke på min jobb, men på en jeg kjenner sin. Han jobba på Elkjøp, og fikk en telefon fra en sint dame som spurte hvorfor han sendte Kim possible tidligere på dagen, da han svarte at dette ikke var noe han styrte, sa hun at dette var fryktelig dårlig service, for sønnen hennes elsket kom possible, og siden det gikk så sent så fikk han ikke sett det før han skulle i barnehagen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg føler meg litt som en engel når jeg leser hvordan folk kan oppføre seg. At folk ikke har forståelse for at ting kan gå galt og tar det ut på nærmeste servicemedarbeider som gjør sitt beste i å løse dette er beyond me.

Enda verre er det at folk er så idiotiske at de kjefter på folk som logisk sett ikke har noe som helst å gjøre med et problem. Som for eksempel at priser på billetter er for høye eller at toget er forsinket eller til og med at de var sent ute og toget gikk fra dem. Alt det der og mer til skal være én eneste kundebehandler sin feil? Tenker ikke folk?

 

Tror det er mest de litt oppe i årene som gjør det der, dog. Eldre har en tendens til å klage på "ungdommen nå til dags", men mange av de er søren meg ikke noe bedre selv. Litt yngre folk (19-35) pleier å være smartere enn som så, så jeg påstår ikke at alle er sånn. Men de som er det, burde skamme seg!

Endret av Therawyn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et kvinnemenneske her om dagen. Sønnen hadde fått to av samme spill, og ville bytte den som var kjøpt hos oss men hadde ikke kvitering.

 

Meg: Beklger, men vi må ha kvitering eller byttelapp hvis dere skal bytte.

Hun: Men det var jo en gave! Fikk jo ikke kvitering.

Meg: Vel, vi gir alltid ut både kvitering og byttelapp før jul, så har dere ikke den bør dere spørre den som gav gaven om kvitering evt bakutskrift.

Hun: Blablbablabla er ikke sånn hos andre bla bla bla.

Meg (Begynner å bli lettere irritert): Det stemmer ikke, forventer du virkelig at vi skal la hvem som helst komme inn i butikken og bytte gaver de har F.eks kjøpt på spaceworld?

Hun: Bla bla bla byttet spillet de hadde kvitering på og gikk, kom tilbake 5 min senere, kviteringen lå i posen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De fleste har en mobil som kan laste ned NSBs app for billettkjøp. Den kan man til og med bruke på toget før konduktøren kommer.

 

Nja. En kollega av pappa ble nektet å gå ombord på toget, siden billetten han kjøpte på NSB-appen ikke ble gyldig innen toget gikk..(Stressa kar, kjøpte billett mens han løp til toget og spurte konduktøren som den pliktoppfyllende borgeren han er).

 

Men ja, NSB appen er ganske kjekk. Bedre enn Ruter sin! Eneste kjipe er at en alltid må ha strøm på telefonen, noe som ikke alltid er like lett(på vei hjem fra nach søndags morgen f.eks.).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bestiller alltid billett via appen etter jeg har satt meg på toget jeg.

 

Er det noen konduktører her? Reiser alltid komfort, men jeg blir alltid gitt en eneste "kaffemynt" tross ofte turer som varer i flere timer. Jeg skal visstnok si ifra når jeg skal ha en til, men ser sjeldent noe mer til dere på komfort. Et triks kan være å se hvor langt folk skal reise og gitt dem en mynt per time eller noe slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I det du tar i døren på vei ut fra toalettet så har du fått piss få hendene.

Det vet jeg, derfor vasker jeg meg på hendene før jeg lager meg mat. Er ikke noe spesielt redd for bakterier eller noe sånn, poenget er at vi alle har våre egne standarer når det gjelder hygiene - og for å slippe å skape tvil om hvilken standard man har når man lager maten er det like gjerne å bruke engangshansker. Man skal slippe å lure på hvor de fingrene har vært, eller lure på om det røde merket er et ekkelt utslett når noen står å lager maten din. Rett og slett.

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

Jobbet på et gatekjøkken i sommer. En kveld kom det en liten gjeng inn, og sammen med dem var det en dame på kanskje 40-50 år. Jeg hadde sett hun før, hun hadde vært der en uke tidligere og laget en stor scene over at pomes friten hennes ikke var like stor som en annen kunde sin. Denne gangen bestilte hun en hamburgermeny, greit nok. Når jeg skulle begynne å lage denne hamburgermenyen fikk jeg en kommentar "Kan du bruke hansker, jeg tåler ikke at folk tar på maten min". Jeg sa at håndhygienen min var veldig bra. Men hun insisterte på at jeg skulle bruke hansker, greit nok. Mens jeg lagde maten, med hansker hadde jeg en samtale med en annen som jobbet der, det eneste jeg nevnte om henne var det at jeg syns det var unødvendig og bruke hansker dersom man var flink til å vaske hendene.

Etter denne hamburgermenyen var ferdig da, så leverte jeg den ut. Etter kanskje 5 minutter så kom hun tilbake med den. "er det rart jeg ber deg om å bruke hansker" sier hun. Overbevist om at vi hadde gjort noe med maten hennes, spyttet i den og litt av hvert begynte hun å skjelle meg ut, og kreve pengene tilbake. Hun hadde vist sett oss le av henne mens hun spiste, og vi hadde vist baksnakket henne mens vi laget den, som vi selvfølgelig ikke hadde gjort. Deretter hev hun ut trusler om at hun kjente noen i helsevesenet eller noe, og hun skulle forsikre seg om at hele plassen ble lagt ned. Etter noen minutter med diskusjon, der jeg nektet henne pengene tilbake var resten av gjengen hennes så pass flaue at de reiste. Hun reiste hun også, men hun skulle komme tilbake med helsevesenvennen.

Hun kan jo bare la være og spise på burgersjapper.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I forhold til dårlig kundeservice. Kjenner jeg blir provosert når betjeningen i kassen er mer opptatt av å sladre med kompisene enn de er å ekspidere kunden. Spesielt ser dette ut til å være et problem på klesbutikker, men har opplevd det samme på andre butikker og. Og der trenger man ikke mer opplæring enn sunn fornuft.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Apropos snakking mellom selgere, var i London i vinter under brystkreft dagene (?) iallefall folk gikk med noe rosa for å vise sin støtte.

En kvinnelig ansatt spør en mannlig ansatt om hvor hans rosa er, det karen kom med da lo jeg av men veldig spesielt å si høyt mens du er på jobb midt i blant kunder.

"Gir du meg en bj først så "

  • Liker 6
Lenke til kommentar

I forhold til dårlig kundeservice. Kjenner jeg blir provosert når betjeningen i kassen er mer opptatt av å sladre med kompisene enn de er å ekspidere kunden. Spesielt ser dette ut til å være et problem på klesbutikker, men har opplevd det samme på andre butikker og. Og der trenger man ikke mer opplæring enn sunn fornuft.

 

En kan se på holdningen til de ansatte om en butikk er veldreven og serriøs. Dårlig ansatte reflekterer ofte en dårlig leder. Slike butikker holder jeg meg unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...