Populært innlegg KingInTheNorth Skrevet 28. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 28. desember 2013 Jobbet på et gatekjøkken i sommer. En kveld kom det en liten gjeng inn, og sammen med dem var det en dame på kanskje 40-50 år. Jeg hadde sett hun før, hun hadde vært der en uke tidligere og laget en stor scene over at pomes friten hennes ikke var like stor som en annen kunde sin. Denne gangen bestilte hun en hamburgermeny, greit nok. Når jeg skulle begynne å lage denne hamburgermenyen fikk jeg en kommentar "Kan du bruke hansker, jeg tåler ikke at folk tar på maten min". Jeg sa at håndhygienen min var veldig bra. Men hun insisterte på at jeg skulle bruke hansker, greit nok. Mens jeg lagde maten, med hansker hadde jeg en samtale med en annen som jobbet der, det eneste jeg nevnte om henne var det at jeg syns det var unødvendig og bruke hansker dersom man var flink til å vaske hendene. Etter denne hamburgermenyen var ferdig da, så leverte jeg den ut. Etter kanskje 5 minutter så kom hun tilbake med den. "er det rart jeg ber deg om å bruke hansker" sier hun. Overbevist om at vi hadde gjort noe med maten hennes, spyttet i den og litt av hvert begynte hun å skjelle meg ut, og kreve pengene tilbake. Hun hadde vist sett oss le av henne mens hun spiste, og vi hadde vist baksnakket henne mens vi laget den, som vi selvfølgelig ikke hadde gjort. Deretter hev hun ut trusler om at hun kjente noen i helsevesenet eller noe, og hun skulle forsikre seg om at hele plassen ble lagt ned. Etter noen minutter med diskusjon, der jeg nektet henne pengene tilbake var resten av gjengen hennes så pass flaue at de reiste. Hun reiste hun også, men hun skulle komme tilbake med helsevesenvennen. 27 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 28. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 28. desember 2013 (endret) Ruter har jo noen pussige regler ellers også - som at studentrabatt kun gjelder for de som studerer i Oslo og Akershus ... Jeg sto en gang på jobb ved en billettautomat der en fyr spurte om reglene for studentrabatt. Hos NSB får alle studenter rabatt, men han skulle ha overgang til buss, tror jeg, så da var det Ruters regler som gjaldt. Jeg spurte om han hadde semesterkort og hvor han studerte. Semesterkort hadde han, ja, og studerte på HiST. Dessverre, sa jeg, studentrabatten gis bare til studenter ved skoler i Oslo og Akershus. Men jeg er jo like fattig! sa han. Ja, jeg er enig i at det er en tullete regel, men slik er det bare. Som noen kanskje vet, er det plassert kundeveiledere på de mest trafikkerte stasjonene i og rundt Oslo under morgen- og ettermiddagsrushet. Den nevnte historien fant sted under ei slik vakt. Det gjorde også den neste. En tidlig morgen sto jeg på en stasjon da en mann på kanskje 60 år kom bort til meg og sa at han skulle til Oslo og spurte "åssen gjør jeg det med billett da?" Du kan kjøpe billett på automaten her borte, svarte jeg først. "Nei, nei, nei," sa kunden, "åssen gjør jeg det med billett?" gjentok han. "Du velger voksen- eller honnørbillett herfra til Oslo, alternativt fra sone 2 til sone 1 og setter deg på betjent vogn" svarte jeg da, da jeg ikke så hva annet han kunne mene. "Nei, jeg mener åssen jeg skal gjøre det med billetten?!" bjeffet han og gikk demonstrativt bort. Jeg har fortsatt ingen anelse om hva i all verden han ville ha svar på, men han kunne med fordel uttrykkt seg litt mer presist og ikke hisset seg opp. Ei uke i høst jobbet jeg på Kolbotn under morgenrushet. De vaktene er vanligvis begivenhetsløse, men én gang fikk jeg melding om at et innsatstog kjørte med 2 istedenfor 5 vogner og jeg visste at det ville bli et lite helvete jeg ikke unner noen. Det var tilsynelatende ingen som reagerte på høyttalermeldingen. Det var først da toget rullet inn at folk hisset seg opp. Det er veldig mange som skal inn til Oslo fra Kolbotn litt over 7 på morgenen. Jeg visste at jeg etter beste evne måtte spille Jesus (og er glad ingen hadde hammer og spiker) og vende det andre kinnet til, rett før en fyr grep meg i armen og ropte "hva er du for en kundeveileder, her skulle det jo vært buss for tog!" og en annen skrek at jeg skulle gi ham pengene han hadde betalt for månedskortet sitt. Jeg informerte så mange som mulig foran dørene om at neste tog kom om 7 minutter, men de fleste gir jo faen. En del av jobben er å bidra til trafikkflyt og minimere forsinkelser ved å informere om alternativer og stoppe de som kommer løpende for å hoppe på i det togene skal kjøre, men jeg kan ikke hindre dem fysisk, så folk stopper togene, presser seg inn og skaper forsinkelser. Noe annet som jeg la merke til på Kolbotn i større grad enn på andre stasjoner, er at folk blir sure på meg når de ikke har kjøpt billett. De aller fleste reisende er pendlere som har periodebilletter og ikke rører automatene på stasjonen. Av dem er det én automat på spor 1 og én automat mellom spor 2 og 3. Av og til skal noen oppdatere månedskortet sitt eller en kunde (ofte pensjonister) skal bare ha en enkeltbillett. Problemet er at disse vanligvis kommer rett før toget går. Av og til vet de ikke hvordan de betaler for en ny måned på kortet sitt og da er jeg selvsagt behjelpelig med det, så fort automaten takler at jeg trykker, men hvis en person står foran i køen minuttet før avgangstid, er det en risiko for at det ikke er tid. Den risikoen synes jeg at kunden kan ta på sin egen kappe, men ofte glefser de om hvor dårlig alt er til meg. Litt spesielt er det også at nesten ingen bruker automaten mellom spor 2 og 3. Jeg vet jo at folk flest hater fysisk aktivitet, men når det er to eller tre kunder foran en i køen til den nærmeste automaten, er det jo bedre å springe over dit enn å ikke få billett. En gang var det ei dame som skrek til kompisen sin at han måtte si til konduktøren at han sto i kø i flere minutter. Jeg ser jo aldri hva som skjer på toget, men jeg tviler på at noen av dem slipper ombordtillegget. Det er faktisk kundens eget ansvar å ha gyldig billett og jeg synes ikke synd på noen av dem. Billetter er lett tilgjengelige. De fleste har en mobil som kan laste ned NSBs app for billettkjøp. Den kan man til og med bruke på toget før konduktøren kommer. Hvis man reiser ofte med tog, er det veldig praktisk med en periodebillett. Den må jo også fornyes i blant, men det er svært lett og det er ikke mye å forlange at man møter opp til automaten noen minutter tidligere én gang i måneden. Riktignok er det kø av og til, men så lenge det er flere tusen passasjerer som skal inn til Oslo hver morgen, kan man ikke regne med å bli møtt av en ledig billettautomat hver gang. Og hvis man likevel ikke gidder å beregne nok tid, så får man tåle enten å betale ombordtillegget eller å vente på toget som kommer 4 - 10 minutter senere. Jeg må også legge til noe litt hyggeligere jeg opplevde den uka. Et par gamle damer kom og spurte meg om et tog. Litt etterpå kom toget til Oslo og den ene begynte å gå mot den første vogna. "Nei," sa den andre, "tenk om toget kolliderer. Da er det bedre å sitte der." Så gikk de til den midterste vogna i stedet. Jeg måtte smile litt da. Endret 28. desember 2013 av Zarac 17 Lenke til kommentar
tole Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Jeg føler meg litt som en engel når jeg leser hvordan folk kan oppføre seg. At folk ikke har forståelse for at ting kan gå galt og tar det ut på nærmeste servicemedarbeider som gjør sitt beste i å løse dette er beyond me. 7 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Jeg ser jo aldri hva som skjer på toget, men jeg tviler på at noen av dem slipper ombordtillegget. Det er faktisk kundens eget ansvar å ha gyldig billett og jeg synes ikke synd på noen av dem.Åh ja! Folk som beregner fem sekunder til å kjøpe billett har ingenting å klage over om de ikke rekker det før bussen/toget kommer. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg PhelpsTransposed Skrevet 29. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 29. desember 2013 (endret) Jobbet på et gatekjøkken i sommer. En kveld kom det en liten gjeng inn, og sammen med dem var det en dame på kanskje 40-50 år. Jeg hadde sett hun før, hun hadde vært der en uke tidligere og laget en stor scene over at pomes friten hennes ikke var like stor som en annen kunde sin. Denne gangen bestilte hun en hamburgermeny, greit nok. Når jeg skulle begynne å lage denne hamburgermenyen fikk jeg en kommentar "Kan du bruke hansker, jeg tåler ikke at folk tar på maten min". Jeg sa at håndhygienen min var veldig bra. Men hun insisterte på at jeg skulle bruke hansker, greit nok. Mens jeg lagde maten, med hansker hadde jeg en samtale med en annen som jobbet der, det eneste jeg nevnte om henne var det at jeg syns det var unødvendig og bruke hansker dersom man var flink til å vaske hendene. Etter denne hamburgermenyen var ferdig da, så leverte jeg den ut. Etter kanskje 5 minutter så kom hun tilbake med den. "er det rart jeg ber deg om å bruke hansker" sier hun. Overbevist om at vi hadde gjort noe med maten hennes, spyttet i den og litt av hvert begynte hun å skjelle meg ut, og kreve pengene tilbake. Hun hadde vist sett oss le av henne mens hun spiste, og vi hadde vist baksnakket henne mens vi laget den, som vi selvfølgelig ikke hadde gjort. Deretter hev hun ut trusler om at hun kjente noen i helsevesenet eller noe, og hun skulle forsikre seg om at hele plassen ble lagt ned. Etter noen minutter med diskusjon, der jeg nektet henne pengene tilbake var resten av gjengen hennes så pass flaue at de reiste. Hun reiste hun også, men hun skulle komme tilbake med helsevesenvennen. Ikke for å starte en diskusjon, men jeg reagerer alltid når folk som lager mat (bigbite etc) ikke bruker engangshansker og er flinke til å bytte disse om de ekspederer kassen eller lignende. Spiller ingen rolle hvor god hygiene du vet du har, at du vet du er en av de overraskende få som faktisk vasker seg på hendene etter de har vært på toalettet, at du vet du ikke har sår, hudinfeksjoner, flassete hud på hendene eller lignende. Det vet ikke jeg. Jeg vet bare at en fremmed person, jeg ikke vet noe om, tar borti maten min. Ellers høres det ut som den personen du prater om var paranoid schizofren? Endret 31. desember 2013 av PhelpsTransposed 12 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 I det du tar i døren på vei ut fra toalettet så har du fått piss få hendene. Kundehistorie: I går var køen til kundemottaket slik at de bakerste kundene sto på utsiden av bygget. Har aldri opplevd slik kø før. Sikkert ikke gøy for de som sto ute i drittværet. Men det var overraskende at ingen av de kundene jeg snakket med klaget på køen. Ett par stykker sa noe slik som "oj dere har virkelig mye å gjøre", eller "har det vært slik i hele dag??". Men ingen klaging. Positivt 2 Lenke til kommentar
Tutti Frutti Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Dette er ikke på min jobb, men på en jeg kjenner sin. Han jobba på Elkjøp, og fikk en telefon fra en sint dame som spurte hvorfor han sendte Kim possible tidligere på dagen, da han svarte at dette ikke var noe han styrte, sa hun at dette var fryktelig dårlig service, for sønnen hennes elsket kom possible, og siden det gikk så sent så fikk han ikke sett det før han skulle i barnehagen. 9 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 (endret) Jeg føler meg litt som en engel når jeg leser hvordan folk kan oppføre seg. At folk ikke har forståelse for at ting kan gå galt og tar det ut på nærmeste servicemedarbeider som gjør sitt beste i å løse dette er beyond me.Enda verre er det at folk er så idiotiske at de kjefter på folk som logisk sett ikke har noe som helst å gjøre med et problem. Som for eksempel at priser på billetter er for høye eller at toget er forsinket eller til og med at de var sent ute og toget gikk fra dem. Alt det der og mer til skal være én eneste kundebehandler sin feil? Tenker ikke folk? Tror det er mest de litt oppe i årene som gjør det der, dog. Eldre har en tendens til å klage på "ungdommen nå til dags", men mange av de er søren meg ikke noe bedre selv. Litt yngre folk (19-35) pleier å være smartere enn som så, så jeg påstår ikke at alle er sånn. Men de som er det, burde skamme seg! Endret 29. desember 2013 av Therawyn 2 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 Et kvinnemenneske her om dagen. Sønnen hadde fått to av samme spill, og ville bytte den som var kjøpt hos oss men hadde ikke kvitering. Meg: Beklger, men vi må ha kvitering eller byttelapp hvis dere skal bytte. Hun: Men det var jo en gave! Fikk jo ikke kvitering. Meg: Vel, vi gir alltid ut både kvitering og byttelapp før jul, så har dere ikke den bør dere spørre den som gav gaven om kvitering evt bakutskrift. Hun: Blablbablabla er ikke sånn hos andre bla bla bla. Meg (Begynner å bli lettere irritert): Det stemmer ikke, forventer du virkelig at vi skal la hvem som helst komme inn i butikken og bytte gaver de har F.eks kjøpt på spaceworld? Hun: Bla bla bla byttet spillet de hadde kvitering på og gikk, kom tilbake 5 min senere, kviteringen lå i posen. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg TheNarsissist Skrevet 29. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 29. desember 2013 En annen. Enda et kvinnemenneske som skulle bytte gaven til sønnen. Meg: Ja da kan dere enten finne et spille med engang eller dere kan ta det på gavekort. Hun: Hva?!?!? Kan vi ikke få tilbake pengene?? Er ikke dette imot loven? Meg: Faktisk så står det ingen steder i Norges lover at du har rett til å bytte i det hele tatt. Det er bare noe vi butikker gjør for å være snille. Handler du på nett har du derimot 14 dagers angrerett som gjør at du kan få pengene tilbake da det er usette varer. Hun: Flau/sur tar gavekort og går. Mwahahahahahahahaaaaaa 20 Lenke til kommentar
Populært innlegg MartinF Skrevet 29. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 29. desember 2013 Nå ble jeg litt provosert kjenner jeg. Kom en familie på fire, to unger type 6-ish år gamle, og de skulle spille bowling. Jeg spør ungene om de vil at jeg skal ta opp gjerder for dem, da det er normalt for unger på den alderen (og vi har manuelle gjerder, som må enten være opp for alle, eller ned for alle). Da bryter mor inn og sier "nei, det skal vi ikke ha nei. Det vil ikke jeg ha!". Ungene ser litt i gulvet og sier ingenting. Jeg blir litt paff, da de fleste foreldre tar med ungene på bowling for at de skal ha det gøy, og ikke kaste i renna hele tiden. Jeg tar forbehold om at det finnes folk som spiller bowling aktivt og som vil trene, men dette var helt klart ikke en sånn familie. Den ene ungen har 16 poeng etter snart ferdig serie, og virker ikke å være veldig blid... 41 Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 29. desember 2013 Del Skrevet 29. desember 2013 De fleste har en mobil som kan laste ned NSBs app for billettkjøp. Den kan man til og med bruke på toget før konduktøren kommer. Nja. En kollega av pappa ble nektet å gå ombord på toget, siden billetten han kjøpte på NSB-appen ikke ble gyldig innen toget gikk..(Stressa kar, kjøpte billett mens han løp til toget og spurte konduktøren som den pliktoppfyllende borgeren han er). Men ja, NSB appen er ganske kjekk. Bedre enn Ruter sin! Eneste kjipe er at en alltid må ha strøm på telefonen, noe som ikke alltid er like lett(på vei hjem fra nach søndags morgen f.eks.). 1 Lenke til kommentar
Virke Skrevet 30. desember 2013 Del Skrevet 30. desember 2013 Jeg bestiller alltid billett via appen etter jeg har satt meg på toget jeg. Er det noen konduktører her? Reiser alltid komfort, men jeg blir alltid gitt en eneste "kaffemynt" tross ofte turer som varer i flere timer. Jeg skal visstnok si ifra når jeg skal ha en til, men ser sjeldent noe mer til dere på komfort. Et triks kan være å se hvor langt folk skal reise og gitt dem en mynt per time eller noe slikt. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Skogslik Skrevet 30. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 30. desember 2013 Hadde en koselig kunde på jobb i dag: Jobber med og installere eller rette internett og telefon signaler hos privatfolk og bedrifter. Var hos et ektepar som siste jobben i dag da dem var uten både nett og telefon. Etter og ha sjekket litt rundt så fant jeg feilen i et koblingspunkt på loftet, og da ble jeg servert både kaffi og julekaker mens jeg drev og ordnet på dette der oppe. Etterpå så var det ned og teste at alt fungerte som det skulle, noe det gjorde. Da sa damen at hun ville så absolutt ville lage et julekort til meg siden hun var så glad og fornøyd. Så da satt hun seg ned og skrev et veldig hyggelig julekort til med ved navn (Som hun spurte om) Julekortet var også laget selv, med egen malte bilder på. (ikke noe barne tegning, men fint maleri) Veldig hyggelig slutt på dagen 37 Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 (endret) I det du tar i døren på vei ut fra toalettet så har du fått piss få hendene. Det vet jeg, derfor vasker jeg meg på hendene før jeg lager meg mat. Er ikke noe spesielt redd for bakterier eller noe sånn, poenget er at vi alle har våre egne standarer når det gjelder hygiene - og for å slippe å skape tvil om hvilken standard man har når man lager maten er det like gjerne å bruke engangshansker. Man skal slippe å lure på hvor de fingrene har vært, eller lure på om det røde merket er et ekkelt utslett når noen står å lager maten din. Rett og slett. Endret 31. desember 2013 av PhelpsTransposed Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Jobbet på et gatekjøkken i sommer. En kveld kom det en liten gjeng inn, og sammen med dem var det en dame på kanskje 40-50 år. Jeg hadde sett hun før, hun hadde vært der en uke tidligere og laget en stor scene over at pomes friten hennes ikke var like stor som en annen kunde sin. Denne gangen bestilte hun en hamburgermeny, greit nok. Når jeg skulle begynne å lage denne hamburgermenyen fikk jeg en kommentar "Kan du bruke hansker, jeg tåler ikke at folk tar på maten min". Jeg sa at håndhygienen min var veldig bra. Men hun insisterte på at jeg skulle bruke hansker, greit nok. Mens jeg lagde maten, med hansker hadde jeg en samtale med en annen som jobbet der, det eneste jeg nevnte om henne var det at jeg syns det var unødvendig og bruke hansker dersom man var flink til å vaske hendene. Etter denne hamburgermenyen var ferdig da, så leverte jeg den ut. Etter kanskje 5 minutter så kom hun tilbake med den. "er det rart jeg ber deg om å bruke hansker" sier hun. Overbevist om at vi hadde gjort noe med maten hennes, spyttet i den og litt av hvert begynte hun å skjelle meg ut, og kreve pengene tilbake. Hun hadde vist sett oss le av henne mens hun spiste, og vi hadde vist baksnakket henne mens vi laget den, som vi selvfølgelig ikke hadde gjort. Deretter hev hun ut trusler om at hun kjente noen i helsevesenet eller noe, og hun skulle forsikre seg om at hele plassen ble lagt ned. Etter noen minutter med diskusjon, der jeg nektet henne pengene tilbake var resten av gjengen hennes så pass flaue at de reiste. Hun reiste hun også, men hun skulle komme tilbake med helsevesenvennen. Hun kan jo bare la være og spise på burgersjapper. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Herr Brun Skrevet 31. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 31. desember 2013 Er en hel del av disse "kjip kunde"-historiene som vel så mye er historier om dårlig kundeservice. Enkelte her har fått forferdelig dårlig opplæring... 15 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 I forhold til dårlig kundeservice. Kjenner jeg blir provosert når betjeningen i kassen er mer opptatt av å sladre med kompisene enn de er å ekspidere kunden. Spesielt ser dette ut til å være et problem på klesbutikker, men har opplevd det samme på andre butikker og. Og der trenger man ikke mer opplæring enn sunn fornuft. 6 Lenke til kommentar
technicality Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Apropos snakking mellom selgere, var i London i vinter under brystkreft dagene (?) iallefall folk gikk med noe rosa for å vise sin støtte. En kvinnelig ansatt spør en mannlig ansatt om hvor hans rosa er, det karen kom med da lo jeg av men veldig spesielt å si høyt mens du er på jobb midt i blant kunder. "Gir du meg en bj først så " 6 Lenke til kommentar
Loko Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 I forhold til dårlig kundeservice. Kjenner jeg blir provosert når betjeningen i kassen er mer opptatt av å sladre med kompisene enn de er å ekspidere kunden. Spesielt ser dette ut til å være et problem på klesbutikker, men har opplevd det samme på andre butikker og. Og der trenger man ikke mer opplæring enn sunn fornuft. En kan se på holdningen til de ansatte om en butikk er veldreven og serriøs. Dårlig ansatte reflekterer ofte en dårlig leder. Slike butikker holder jeg meg unna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå