Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Jeg arbeidet på en kiosk i 5 år og der var jeg borti blant annet folk som klippet negler på disken, demente som skulle betale varer med en påskeduk..en person kom innom og spurte om vi solgte trevarer, rusmisbrukende studenter som er nye i byen og kommer og setter seg i tippeavdelinga og trur di kan tilbringe kvelden der med 6-packen sin og en pose potetgull..

For ikke å snakke om dem som driter og pisser i søpla i solariumet..og alle stamkundene av noen tippere som kommer med en bærepose full av tippemapper som skal ha vinnerkupongen hver gang...hehe og så var det han gamle senile mannen som var innom og tippet hver dag...så kom han innom en tur på kvelden igjen og lurte på om han hadde vært å tippet tidligere på dagen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg arbeidet på en kiosk i 5 år og der var jeg borti blant annet folk som klippet negler på disken, demente som skulle betale varer med en påskeduk..en person kom innom og spurte om vi solgte trevarer, rusmisbrukende studenter som er nye i byen og kommer og setter seg i tippeavdelinga og trur di kan tilbringe kvelden der med 6-packen sin og en pose potetgull..

For ikke å snakke om dem som driter og pisser i søpla i solariumet..og alle stamkundene av noen tippere som kommer med en bærepose full av tippemapper som skal ha vinnerkupongen hver gang...hehe og så var det han gamle senile mannen som var innom og tippet hver dag...så kom han innom en tur på kvelden igjen og lurte på om han hadde vært å tippet tidligere på dagen.

 

Driter og pisser i søpla i solariumet.

 

Seriøst?

Burde jo vært lov med kameraer i båsene når folk driver med sånt.

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar
Jeg arbeidet på en kiosk i 5 år og der var jeg borti blant annet folk som klippet negler på disken, demente som skulle betale varer med en påskeduk..en person kom innom og spurte om vi solgte trevarer, rusmisbrukende studenter som er nye i byen og kommer og setter seg i tippeavdelinga og trur di kan tilbringe kvelden der med 6-packen sin og en pose potetgull..

For ikke å snakke om dem som driter og pisser i søpla i solariumet..og alle stamkundene av noen tippere som kommer med en bærepose full av tippemapper som skal ha vinnerkupongen hver gang...hehe og så var det han gamle senile mannen som var innom og tippet hver dag...så kom han innom en tur på kvelden igjen og lurte på om han hadde vært å tippet tidligere på dagen.

 

Driter og pisser i søpla i solariumet.

 

Seriøst?

Burde jo vært lov med kameraer i båsene når folk driver med sånt.

 

Ja det utrolig nok, men sant..Det skjedde ofte..fatter ikke hva som feiler enkelte folk når det t.o.m henger et svært skilt på tur opp trappen til solariumet at vi har toalett nede :O

Lenke til kommentar

Eg har utviklet en ny taktikk til kunder som hisser seg opp om de ikke får avlsag på produkt.

 

Etter diskusjon om avslag og kunden ikke gir seg:

"Jeg skal bak og konsulterer det med en av avdelingslederene, men jeg tviler på at det blir noe."

 

Gå bak og finne seg et glass vann, sjekke nyeste på vg og gå ut igjen og si til kunden "Vi sjekket opp med online prislister og diverse, men vi kan ikke gjøre noe, det er desverre altfor liten fortjenelse på dette produktet."

 

Så blir kunden forsåvidt glad for at eg iallefall prøvde og salget er i boks.

Lenke til kommentar
Hadde en polakk nå under romjulen som kjøpte GPS men som ikke ville ha navnet på kvitteringen/garantibeviset :roll:

Ikke kjeft på meg om du skal reklamere på den og har mistet kvitteringen :tease:

Enkelte kunder nekter å gi fra seg telefonnummer eller navn ved innlevering av bildeprodukter. Problemet er at om de mister hentelappen, har vi null mulighet til å finne kundens ordre når den er ferdig (mange hundre ordre å gå gjennom, og uten nummer og navn og gå etter er det umulig uansett). Dette gir vi også beskjed om. Om noen da skulle bli sinte på oss fordi vi ikke finner ordren når de har mistet lappen, så får de marsjordre rett ut av butikken.

 

Noen blir også skeptiske over at vi skal ha telefonnummer og navn for å registrere navn på garantibevis. Men de gir det stort sett fra seg når vi forklarer hvorfor vi ber om det :)

Lenke til kommentar
Hadde en polakk nå under romjulen som kjøpte GPS men som ikke ville ha navnet på kvitteringen/garantibeviset :roll:

Ikke kjeft på meg om du skal reklamere på den og har mistet kvitteringen :tease:

De vil gjerne ikke ha sporbart navn på hvis det er snakk om utførsel fra landet og dertil hørende mva-refusjon.

Vet ikke hvordan reglene er på utførsel men trodde det måtte være dokumentert med kjøpsbevis og at forseglingen på varen ikke kan være brutt?

jaja jeg vet ikke, men uansett en litt rar situasjon på jobb

Lenke til kommentar
Vet ikke hvordan reglene er på utførsel men trodde det måtte være dokumentert med kjøpsbevis og at forseglingen på varen ikke kan være brutt?

jaja jeg vet ikke, men uansett en litt rar situasjon på jobb

En del varer har unntak fra regelen om at forseglingen ikke kan være brutt. Blant annet fotovarer kan man bruke fritt før man reiser fra landet, rett og slett fordi det er en stor sannsynlighet for at kunden har lyst til å bruke det før de drar hjem.

 

Kanskje det samme gjelder GPS? Kan jo være nyttig å bruke før de reiser hjem den også.

Lenke til kommentar
Hadde en polakk nå under romjulen som kjøpte GPS men som ikke ville ha navnet på kvitteringen/garantibeviset :roll:

Ikke kjeft på meg om du skal reklamere på den og har mistet kvitteringen :tease:

 

Ender sikkert fort opp med at han kommer tilbake for å reklamere og kjefter på dine overordnede som senere kjefter på deg.

Lenke til kommentar

Når klokka er ti minutter over stengetid og jeg begynner å rulle ned gitteret, blir jeg irritert over folk som bare tramper inn og forventer å bli ekspedert fordi de rakk å komme seg inn før det blei stengt. Det går i det minste an å spørre om man kan få ordna noe, ikke bare smile og regne med at det går i orden.

 

Skulle sagt at jeg hadde stengt kassa, men tenkte ikke på det. Bwah. Jeg er altfor føyelig når det gjelder kravstore kunder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Eg har utviklet en ny taktikk til kunder som hisser seg opp om de ikke får avlsag på produkt.

 

Etter diskusjon om avslag og kunden ikke gir seg:

"Jeg skal bak og konsulterer det med en av avdelingslederene, men jeg tviler på at det blir noe."

 

Gå bak og finne seg et glass vann, sjekke nyeste på vg og gå ut igjen og si til kunden "Vi sjekket opp med online prislister og diverse, men vi kan ikke gjøre noe, det er desverre altfor liten fortjenelse på dette produktet."

 

Så blir kunden forsåvidt glad for at eg iallefall prøvde og salget er i boks.

Dette er en god taktikk. Kunder vil stort sett være fornøyde om de tror du har spurt sjefen.

Lenke til kommentar
Hadde en polakk nå under romjulen som kjøpte GPS men som ikke ville ha navnet på kvitteringen/garantibeviset :roll:

Ikke kjeft på meg om du skal reklamere på den og har mistet kvitteringen :tease:

 

Ender sikkert fort opp med at han kommer tilbake for å reklamere og kjefter på dine overordnede som senere kjefter på deg.

 

man kan nekte reklamasjon hvis ikke kunden har kvitteringen;) har jo ikke bevis på at varen er kjøpti den butikken eller at den er innenfor reklamsjonstiden

Lenke til kommentar
Hadde en polakk nå under romjulen som kjøpte GPS men som ikke ville ha navnet på kvitteringen/garantibeviset :roll:

Ikke kjeft på meg om du skal reklamere på den og har mistet kvitteringen :tease:

 

Ender sikkert fort opp med at han kommer tilbake for å reklamere og kjefter på dine overordnede som senere kjefter på deg.

 

man kan nekte reklamasjon hvis ikke kunden har kvitteringen;) har jo ikke bevis på at varen er kjøpti den butikken eller at den er innenfor reklamsjonstiden

Du mener det sikkert godt, men uttalelsen din er ikke i samsvar med gjeldende regelverk.

Lenke til kommentar
Hadde en polakk nå under romjulen som kjøpte GPS men som ikke ville ha navnet på kvitteringen/garantibeviset :roll:

Ikke kjeft på meg om du skal reklamere på den og har mistet kvitteringen :tease:

 

Ender sikkert fort opp med at han kommer tilbake for å reklamere og kjefter på dine overordnede som senere kjefter på deg.

 

man kan nekte reklamasjon hvis ikke kunden har kvitteringen;) har jo ikke bevis på at varen er kjøpti den butikken eller at den er innenfor reklamsjonstiden

Du mener det sikkert godt, men uttalelsen din er ikke i samsvar med gjeldende regelverk.

jeg sa i fram til butikksjefen som sa at vi ikke kan nekte kunder å kjøpe. bortsett fra når det er snakk om TV og pc pga NRK lisens så der har jeg mitt på det tørre.

ang nekte reklamasjon så må kunden sansynliggjøre kjøptet men om han f.eks betalte kontant så kan jo ikke banken komme med en utskrift.

Lenke til kommentar
Hadde en polakk nå under romjulen som kjøpte GPS men som ikke ville ha navnet på kvitteringen/garantibeviset :roll:

Ikke kjeft på meg om du skal reklamere på den og har mistet kvitteringen :tease:

 

Ender sikkert fort opp med at han kommer tilbake for å reklamere og kjefter på dine overordnede som senere kjefter på deg.

 

man kan nekte reklamasjon hvis ikke kunden har kvitteringen;) har jo ikke bevis på at varen er kjøpti den butikken eller at den er innenfor reklamsjonstiden

Du mener det sikkert godt, men uttalelsen din er ikke i samsvar med gjeldende regelverk.

 

og hvor er det ikke i samvar med loven? kunde må bevise den er kjøpt i den butikken for å få reklamert på produktet

Lenke til kommentar
Spørsmål:

Kan butikken kreve kvittering når jeg reklamerer på en vare?

 

Svar:

Nei, butikken kan ikke kreve kvittering ved reklamasjon. De kan likevel kreve at du påviser at du har kjøpt varen i butikken og når du gjorde det. Har du betalt med kort kan det for eksempel gjøres ved å legge frem en kontoutskrift.

 

Sist oppdatert: 13.08.2009 13:58

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...