Husam Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Dersom man presterer å hisse seg opp over at kundene ikke bruker betalingsterminalene perfekt, er man ikke nødvendigvis en spesielt godt skikket kundebehandler etter min mening. Jeg har også jobbet med elendige terminaler, og i mitt hode har kundene mer rett en meg til å bli irritert i slike tilfeller. Unnskyldningene satt løst hos meg på den tida. 7 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Jeg sa ikke at jeg hisset meg opp, bare at jeg ergret meg mer enn jeg burde. Hvis man klarer å holde maska selv om man er irritert, gjør man en god jobb. 2 Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Hah, når jeg satt i kassa på en dagligvare, irriterte også jeg meg av måten folk håndterte kortterminalen. Spesielt eldre er både utålmodige eller muligens ute av stand til å lese det som står på displayet. Samtlige eldre mennesker satt kortet rett inn og begynte å trykken koden sin umiddelbart. Mange litt eldre terminaler bruker et par sekunder på å lese kortet, så de fikk gjerne med ett siffer av pinkoden sin, før de trykket klart. Så forstod de ikke hvorfor det ble opplyst om feil kode, for trykket riktig, det hadde de! Også trekker de gjerne ut kortet sitt før du får sjanse til å forklare hva som skjer. Aaaargh. Haha. Men, men. Som Isbilen sier, så var det aldri noe jeg viste ovenfor kundene. Man sitter rolig og forklarer hva som har hendt og tar det med et smil, og skylder på at kortterminalen er treg og gammel. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Jeg fikk en ide her om dagen. Du vet QI, hvor de har en alarm som går av når en av gjestene tabber seg ut og svarer forutsigbart feil på et felle-spørsmål? Tenkte jeg skulle lage meg noe sånt til jobben. Henge opp et par skjermer bak disken, og hver gang en kunde sier for eksempel det der, kunne jeg trykke på en knapp og få dem til å flashe "ER DEN GRATIS DA?" akkompagnert av et klaxon-horn.Lyden på QI er ikke et klaxon-horn.http://www.comedy.co.uk/guide/tv/qi/episodes/11/1/ 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Metaldude Skrevet 20. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 20. desember 2013 (endret) Fikk en brainfreeze (bokstavlig talt, med en ironisk vri for "fig00r") her om dagen. Kunde: Hei, jeg skulle hatt sånn.. lim.. bånd? Har dere det? Jeg: Limbånd?? Kunde: Ja. Jeg skal bruke det til å henge opp noen plakater. Jeg: Teip? Kunde: Teip var det det het, ja! Har dere teip? Endret 20. desember 2013 av Metaldude 12 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Bokstaveleg talt? Fraus nokon ned hjernen din? 4 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Og limbånd er strengt tatt helt akseptabelt navn å bruke: http://no.wikipedia.org/wiki/Limb%C3%A5nd Limbånd eller tape/teip er bånd av tekstil, cellofan eller plast med lim på og brukes til å binde sammen eller feste noe, enten midlertidig eller permanent. Enkeltsidig limbånd kan brukes til å binde sammen to overlappende eller tilliggende materialer, mens dobbeltsidig limbånd (lim på begge sider) kan brukes til å binde sammen to gjenstander rygg mot rygg. Limbåndet ble funnet opp i 1925 av Richard Drew i det amerikanske selskapet Minnesota Mining and Manufacturing Company (3M). 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bruker-33331 Skrevet 20. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 20. desember 2013 Er jeg urimelig hvis jeg forventer kassadama ikke skal snakke i 4 minutter med dama rett foran meg i køen da de er bekjente? 16 Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 (endret) Bokstaveleg talt? Fraus nokon ned hjernen din? Kanskje den fryste til(gikk i stå) og derfor skjønte han ikke hva kunden mente? Jeg har sett samme metafor når datamaskiner låser seg. Endret 20. desember 2013 av Cpt Lenke til kommentar
fiskerdigg Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Jeg sa ikke at jeg hisset meg opp, bare at jeg ergret meg mer enn jeg burde. Hvis man klarer å holde maska selv om man er irritert, gjør man en god jobb. Haha.. Etter at jeg så posten din har det skjedd 2 ganger at jeg har blitt stående og vente når jeg har putta kortet inn. "Venter på beløp..." Har jo sikkert skjedd flere ganger, men jeg la merke til det en del bedre. Jeg ergret meg vel som kunde litt mer enn jeg burde ^^ 1 Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Bokstaveleg talt? Fraus nokon ned hjernen din? La meg bruke ordet jernteppe. Og limbånd er strengt tatt helt akseptabelt navn å bruke: http://no.wikipedia.org/wiki/Limb%C3%A5nd Det vet jeg jo. Jeg var bare et helt annet sted akkurat da. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Haha.. Etter at jeg så posten din har det skjedd 2 ganger at jeg har blitt stående og vente når jeg har putta kortet inn. "Venter på beløp..." Har jo sikkert skjedd flere ganger, men jeg la merke til det en del bedre. Jeg ergret meg vel som kunde litt mer enn jeg burde ^^ Godt jeg gjør en forskjell. Der det er automatikk mellom kassa og terminalen vet jeg ikke om det er noe poeng i å vente med å sette inn kortet, men på jobben min må vi slå inn prisen manuelt, og hvis kunden setter inn kortet før vi har gjort det, tar det lenger tid. Lenke til kommentar
fiskerdigg Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Godt jeg gjør en forskjell. Der det er automatikk mellom kassa og terminalen vet jeg ikke om det er noe poeng i å vente med å sette inn kortet, men på jobben min må vi slå inn prisen manuelt, og hvis kunden setter inn kortet før vi har gjort det, tar det lenger tid. Så det optimale her er da om jeg som kunde venter i et par sekunder med å putte inn kortet etter at prisen blir sagt? Er faktisk nysgjerrig ja, vil jo ikke være til irritasjon for de bak kassa heller ^^ Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Det optimale er at du venter til du ser en sum på terminalen. Nå skal jeg ikke hardnakket påstå at det er sånn overalt, men vi bruker en av de to-tre vanligste modellene på markedet, så jeg tror det. Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Det går fortere hvis du setter i kortet først. Marginal forskjell riktignok, men når du sitter i åtte timer i kassen legger du godt merke til det ekstra sekundet etterhvert. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg koots Skrevet 20. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 20. desember 2013 Kunden som kom i kassa 2120 og kommenterte at det var stille og rolig og lite folk der idag. Stengetid er 2100. Bare smilte for rimelig usikker på om jeg hadde klart å svare høflig da. 19 Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 21. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 21. desember 2013 Kanskje bare mitt rare sinn som syntes denne var morsom, men framleis: Iløpet av desember måned er batteri en av produktene vi tjener desidert mest penger på, pga røykvarslerdagen, 1 miliard leker som skal ha batteri osv. Så en furten dame kommer fram til kassen. Dame: "Jeg synes det er uetisk og lite ansvarlig for miljøet at dere har batterier i kasseområdet!" Jeg: "Vi må ha det rundt kasseområdet slik at vi minner kunden på at di trenger det til feks. vekkerklokken som di kjøper " Dame: "Det synes jeg er helt feil holdning! Jeg vil gjerne snakke med butikksjef!!" Jeg: "Han er dessverre gått for dagen." Hun slår seg til ro med det og jeg puncher inn den ene varen hennes, som måler max 10cm x 10cm, og spør sarkastisk: "Vil di ha en plastpose?" Dame: "Ja takk " Så det var ikke lite ansvarlig for miljøet å ta pose for en vare som lett hadde fått plass i lommen din? 35 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Kanskje bare mitt rare sinn som syntes denne var morsom, men framleis: Iløpet av desember måned er batteri en av produktene vi tjener desidert mest penger på, pga røykvarslerdagen, 1 miliard leker som skal ha batteri osv. Så en furten dame kommer fram til kassen. Dame: "Jeg synes det er uetisk og lite ansvarlig for miljøet at dere har batterier i kasseområdet!" Jeg: "Vi må ha det rundt kasseområdet slik at vi minner kunden på at di trenger det til feks. vekkerklokken som di kjøper " Dame: "Det synes jeg er helt feil holdning! Jeg vil gjerne snakke med butikksjef!!" Jeg: "Han er dessverre gått for dagen." Hun slår seg til ro med det og jeg puncher inn den ene varen hennes, som måler max 10cm x 10cm, og spør sarkastisk: "Vil di ha en plastpose?" Dame: "Ja takk " Så det var ikke lite ansvarlig for miljøet å ta pose for en vare som lett hadde fått plass i lommen din? Siden det var en dame hadde hun sikkert med seg en veske på størrelse med en gymbag. Skrullehuer finner man over alt. 6 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Har alle tatt juleferie eller? En dame i slutten av 40 årene kommer bort til meg og lesper: "Har dere sssuperlim?" Jeg: "Ja, rett her.......... Hva skal du bruke det til?" Damen åpner kjeften og sier: "Jeg ssspissste en nøtt, så nå må jeg lime tanna på plassss igjen!" Greide ikke holde meg fra å le. Heldigvis var hun såpass sporty at hun syntes det hele var komisk selv! 7 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 23. desember 2013 Del Skrevet 23. desember 2013 Julaften kom tidlig for meg i går. Kunde skulle returnere en gave han hadde kjøpt da mottaker ellers ville fått to av samme type, og varen var fremdeles innpakket i julepapir. Det ble første julegaven jeg åpnet i år, og så var den ikke engang til meg... -.- 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå