Sexylubb1 Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Presenterer meg aldri ved navn på telefon egentlig. Verken mitt private nummer eller jobbnummer er telefonnumre som står oppført (på meg) i noen katalog eller diverse, så jeg vet hvem som ringer uansett og jeg går ut i fra de vet hvem de ringer til. 2 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) Du kan begynne med: Hei, dette er .... som ringer, har eg kome til .....? Dei fleste ukjende nr som ringer til meg, også ikkje-typiske selgernr, er ofte selgarar. Så eg presenterer meg aldri med mindre eg veit noken har tenkt til å ringe den dagen. Hvorfor sier du til meg hva jeg skal si?? Hvis du ikke forstår setningen: "Selv om det er jeg som ringer, så presenterer jeg meg på en skikkelig måte for det" så kan jeg ikke lenger diskutere med deg. Og hvis du har søkt på en jobb, vet du da eksakt hvilken dag di ringer på? Isåfall er du den første personen jeg noen gang har møtt som gjør det. Endret 13. desember 2013 av Corey Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Hvilket for de fleste andre er like åpenbart som at sola står opp i øst og er fullstendig overflødig å påpeke. Parkeringsvakter gjør en viktig jobb, selv om de sikkert ikke får den anerkjennelsen de fortjener. Jeg kan ikke tenke meg at han opplever mange hyggelige situasjoner. Den kjerringa fortjente akkurat det hun fikk. Krokodilletårer får ikke hjelpe. Å ikke lese innlegget mitt er en ting, men å ikke lese ditt eget engang? Geez... er det mulig. Dette blir for dumt. Vekk meg når dere kommer tilbake til topic. 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Du har ikke lyst til fortelle hvordan den uthevede setningen impliserer at noen andre yrker ikke er viktige? 5 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Vekk meg når dere kommer tilbake til topic. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Jeg har skilt ut telefon-snakket i en egen trådn. Dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging§ion=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Raspeball Skrevet 15. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 15. desember 2013 (endret) Har fulgt denne tråden lenge, og det er utrolig mye gull her. Har selv jobbet i butikk, og har derfor opplevd mye rart, så jeg tenkte kanskje jeg får bidra litt til denne tråden, siden det er en av mine favoritter. Har jobbet flere år som vikar i BilXtra-kjeden. Som navnet antyder, så selger butikkene bildeler og en masse annet som har med bil å gjøre. En dag jeg var på jobb i sommerferien var det en veldig sløv dag. Uvanlig lite, til å være midt i høysesongen (masse turister i bobiler og på motorsykkel som trenger et eller annet på tur til/fra Nordkapp, Lofoten, etc.). Plutselig braser det inn en fortvilt danske, som sier jeg MÅ komme ut å se på bobilen hans. Vel, jeg blir med ut, og tenker at nå har han forvekslet oss med et verksted (som ofte skjer). Ikke fullt så alvorlig viste det seg, men han har greid å knuse speilet på førersiden mot en annen bil. Vi har flere typer speil i butikken, men stort sett ikke så store at de passer til bobiler, og dessuten var speilhuset ganske knust. Jeg mener å ha sett noen speil som vi hadde blitt bestilt feil som kanskje kunne passe, så jeg sier til dansken at jeg skal se hva jeg kan gjøre, og går inn på lageret og begynner å rote. Det tar meg kanskje 10 min å finne speilet, og til alt overmål virker det å være overraskende likt det som hadde stått på bilen. Rasker med meg en rull med duct tape, silikon/tetning, skrujern, og en boks med diverse skruer (er en skrufeste-anordning bak på speilet), og går ut igjen til dansken. Han blir selvfølgelig glad for at jeg har funnet rett speil (det passet nesten perfekt), men lurer på om han får festet det. Jeg skal til å begynne å hjelpe han med det, men så kommer det plutselig en masse kunder, og jeg er alene i butikken for øyeblikket, så jeg unnskylder meg til en forståelsesfull danske og går inn i butikken igjen. Det tar en stund med de andre kundene, og akkurat i jeg har fått ekspedert alle, kommer dansken inn igjen med alt utstyret. Han har fikset speilet selv, og sier løsningen ble perfekt. Vel, supert, tenker jeg. Dansken spør hvor mye jeg skal ha for speilet og skruene/div. Siden speilet var noe jeg fant på lageret, som sikkert hadde ligget der et års tid, og som var spesialbestilt, så aner jeg ikke hvor mye speilet koster. Dvs, jeg har jo en viss formening, ettersom jeg kan sammenlikne med speil som er lagervare, men der og da har jeg ingen god måte å finne det ut på. Snakker med sjefen, som i mellomtiden hadde kommet tilbake til butikken. Han sier at det bare er å selge dem billig, siden vi visstnok ikke fikk returnert dem. Vel, jeg tar han på ordet, og sier 50 kr til dansken, for tort og svie. Dansken betaler med et smil, sier takk for hjelpen, og går ut. Etter noen minutter ser jeg at bilen enda står utenfor, men tenker ikke så mye mer over det. Plutselig kommer dansken inn igjen. Med seg har han en 6-pk. sterkøl, som han mener jeg har fortjent for all hjelpen. Jeg føler ikke akkurat at jeg kan ta i mot øl når jeg står på jobb, så jeg prøver å takke høflig nei. Dansken bare ler og smiler, skyver ølet under disken, tar meg i hånden og ønsker fortsatt god sommer, før han går ut og kjører avgårde. En av de hyggeligste opplevelsene jeg har hatt på jobb. Ble god stemning med de andre ansatte etter jobb den dagen Endret 15. desember 2013 av Raspeball 75 Lenke til kommentar
Populært innlegg Javisst Skrevet 15. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 15. desember 2013 Denne jula har faktisk vært riktig så interessant med tanke på kundene. En eldre kar var overbevist om at jeg personlig ikke feiret jul fordi butikken for øyeblikket var utsolgt for røde stearinlys... Han var også meget påpasselig med å forklare meg hvorfor jeg ikke feiret jul også. Kom frem et par ting der om meg personlig som jeg selv ikke var klar over en gang... Long story short: Ingen røde stearinlys = Ingen jul. En kunde i posten kalte meg for en jævla kommunist da prisen for å sende pakke til utlandet var i høyeste laget. Han ville at jeg skulle se mellom fingrene og sende den billigere. Jeg forklarte at jeg kan gjøre det på hans måte, men faren er stor for at han da vil få et gigantisk straffegebyr. Hjalp ikke på stemningen. Endte med at han måte bite i det sure eplet og betale det det kostet. En kunde kom til en av kassene, regelrett sparket vekk handlekurvene som sto plassert foran, og anklaget oss høylytt for å bevisst yte dårlig kundeservice. "Dere hater kunder dere! Hvordan kan dere drive butikk når dere ikke liker deres egne kunder?!". Sto videre og jakttok den kasseansatte mens han scannet varene hennes. Hun klaget og bitchet i et bankende kjør, og regelrett hånet og trakasserte han i kassen. Det hele endte opp med at medlemskortet hennes oppi alt styret ikke ble slått inn. Da løsnet kjettingene til Satan sjøl. I og med at jeg var ansvarlig den kvelden, så bestemte jeg meg for å hanske med dette kvinnemennesket selv, istedenfor å utsette stakkaren i kassen for traumatiske lidelser. Hun gjorde alt i sin makt for å provosere meg, og for å understreke hele greia, så hadde hun en venninne på samme mentale nivå som backet henne opp. Hun kverulerte og anklaget, og det hele endte opp med at hun forlangte å få navnet mitt. Jeg ga henne initialene mine, og hun gjorde et stort poeng at hun skulle komme tilbake og snakke med meg for å få bekreftet at jeg gadd å gjøre jobben min. Hun skulle absolutt ha den krona fra handelen inn på medlemskontoen sin. For å si det sånn, så skal jeg aktivt hindre henne å få den krona, og heller få henne svartelistet fra butikken. Ha en gledelig jul ditt jævla stalltroll, hilsen samtlige butikkansatte i landet! Er garantert mer jeg ikke kommer på i forbifarta + julen er langt fra over, så flere kundehistorier blir det absolutt! 31 Lenke til kommentar
Populært innlegg Schreiber Skrevet 16. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 16. desember 2013 Denne jula har faktisk vært riktig så interessant med tanke på kundene. En eldre kar var overbevist om at jeg personlig ikke feiret jul fordi butikken for øyeblikket var utsolgt for røde stearinlys... "Selvsagt feirer jeg jul. Hvem tror du ar kjøpt alle de røde lysene?" 11 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Jeg blir så oppgitt over hvor mange som er så ufattelig selvhøytidelige. Jobber på et kundesenter, og leser/hører veldig mye "rart" fra kundene våre. De som tar kaka er de som selv skriver at de har gjort noe de ikke skal/bør, blitt irettesatt av en av våre ansatte, for så å gå rett over til "Jeg finner meg ikke i å bli behandlet på den måten. Jeg krever ditt og forlanger datt og forventer dette, ellers ringer jeg TV2 hjelper deg, VG, Dagbladet og politianmelder dere for trakassering". 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg TityBoi Skrevet 16. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 16. desember 2013 Forrige uke var det en typisk familie far som gikk rundt på Meny å rev ting ned fra hyllene med vilje. Jeg sa til han at hvis han var så rusa så burde han holde seg hjemme. Da ble han helt vill og skrek at det hadde jeg faen ikke noe med. Da sa jeg at han måtte ta seg sammen og ikke oppføre seg som et lite barn. Da prøvde han å "kjøre meg ned" med handle vogna og gikk ut uten å kjøpe noe. Glad jeg ikke jobber i butikk, for da hadde jeg vel vært nødt til å forklare sjefen hvorfor jeg ikke bare plukket opp alt han rev ned med et smil 30 Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Greide selv å slå ned en idiotisk plassert liten shocker med et eller annet sminke på cubus idag. Jeg kikket ned og forestilte meg at alt var knust og ødelagt men de lå der heldigvis men godt spredd. Ble rimelig flau men gjorde det beste jeg kunne med å sette meg på huk, bygge sammen shockeren igjen og sortere alt på plass før jeg satt den opp igjen. Fikk et glimt av dama i kassa som så positivt ut Så når det først var skjedd kunne det vel ikke gått bedre men fy søren det var flaut. 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 17. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 17. desember 2013 Når du har jobbet over 10 år som kundebehandler, så er det faktisk ennå folk som greier å få deg målløs av sin oppførsel. Som nå nylig feks. Jeg ilte til kassen for å hjelpe en kollega da julehandel-bølgen traff oss for fullt idag. Der ser jeg han og en middelaldrende fyr. Køen er laaaang og jeg blir stresset bare av å se på den. Kollegaen min sier: "Hvis du spør han" og peker på meg. Kunde viser meg et bilde av en hdmi-enhet fra Samsung, og siden jeg er logistikk og multimedia ansvarlig vet jeg med en gang at dette er et produkt som vi ikke har inne. Kunde: "Hei, jeg lurer på om dere har denne varen...." Jeg: "Nei, beklager den.." Kunde: "KAN DU VÆRE SÅ JÆVLA HØFLIG Å LA MEG SNAKKE FERDIG? HVORFOR ER DU SÅ JÆVLA FREKK?" Jeg blir heeeelt satt ut, så di neste setningene han sier er helt blanke for meg. Greit nok, jeg avbrøt han, men jeg var vel på ingen måte så frekk at jeg fortjente den? Var dog interessant å se noen å tretti kunder sin reaksjon på hans oppførsel. Så klok av skade lar jeg han selvfølgelig fullføre neste setning. Kunde: "Jeg lurer fordi dere har dette produktet i deres butikk på *****-veien" Jeg har ikke helt komt meg ennå, så jeg spør "Er det den ute på ******-kjøpesenteret?" Kunde: "HVA FAEN SOM FEILER DEG? SNAKKER DU TIL MEG SOM EN IDIOT?" Jeg: "........... Jeg husker ikke hva som ligger på *****-veien....." Kunde: "NÅ HOLDER DU KJEFTEN DIN IGJEN, HVIS IKKE SÅ HOPPER JEG OVER DISKEN OG BANKER DEG!!!" Vi har flere regler når det kommer til sikkerhet i vår butikk, og en av dem er at all form for voldstrusler ikke er akseptabelt. Så jeg bare avbryter alt og ringer Securitas å får han kastet på hodet å rævva ut med en beskjed om at han ikke er ønsket i vår butikk noengang igjen. Har ALDRI opplevd noe slikt noengang! 34 Lenke til kommentar
Populært innlegg Reconzile Skrevet 17. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 17. desember 2013 (endret) *snip* Lurer på kva ein person må igjennom i livet for å bli så forferdelig ufordragelig. Endret 17. desember 2013 av Occi Fjernet meget unødvendig sitat. 15 Lenke til kommentar
fiskerdigg Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 *Snip* Fikk vel som fortjent når han ble geleidet ut fra butikken i full skam. Noen folk ass, helt utrolig. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Fikk vel som fortjent når han ble geleidet ut fra butikken i full skam. Noen folk ass, helt utrolig. Høres ikke ut som han var typen til å skamme seg. 7 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Fikk vel som fortjent når han ble geleidet ut fra butikken i full skam. Noen folk ass, helt utrolig. Han ble, om mulig, enda mer hissig når han ble ført ut av butikken. Hørte blant annet han skrek "IKKE SNAKK TIL MEG SOM EN JÆVLA UNGE!" Nei vel, men hvis du oppfører deg som en så er det greit? Høres ikke ut som han var typen til å skamme seg. QFT. Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Var innom butikkjobben på vei hjem fra jobb, runder hjørnet der brus, øl osv står og ser en som er rundt 25 som står og snakker med en eldre mann. Begge godt beruset og skal kjøpe mer drikke. På toppen av det hele står den yngste og røyker inne i butikken. Folk.. 2 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 ..:o Godt det fikk konsekvenser for han ihvertfal, har vert borti mye frekkinger, men det her overgår det meste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå