magiskemilla Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 (endret) Det finnes mange frekke kunder også ja. Idag var det dame som ble potte sur fordi jeg ikke ville åpne en pakke silkepapir (ødelegge pakningen, det var ikke sånn lett å åpne), fordi hun ville sjekke at det som sto på utsiden av pakningen, og det jeg fortalte henne at var inni var sant. Endret 1. desember 2013 av Dysfuncti Reklame er fjernet 1 Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 (endret) I min første uker der jeg jobber nå, stod jeg i kassen da det kom en person bort med en iPod-dock. Han spurte om man kunne bruke oppladbare batterier i den, og jeg tok en kjapp kikk på baksiden for å dobbeltkikke. Før jeg rekker å snu esken rundt, kommer det "Neivel, så gi nå faen i det om du ikke kan det da. *mumle* Helvetes drittsekk, altså..." og smalt kortet inn i leseren En annen... Kunde: Hei, jeg trenger litt hjelp. Meg: Hva kan jeg hjelpe med? Kunde: Jeg trenger innendørsparabol. Meg: En hvafornoe? Kunde: En innendørsparabol Endret 29. november 2013 av Spritty 5 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Innendørs parabol er selvsagt bare tull - for så vidt. Signalet er ikke sterkt nok til å gå gjennom vegger osv, så disken må plasseres utendørs. Men det for det første går det fint å sette den bak en vegg av plast osv, og sannsynligvis i et telt. Dette kan gjøres av praktiske grunner, som sterk vind, gjøre den mindre synlig og så videre. Videre er det mange antenner ment for innendørs bruk. De leter på et annet signal, og er strengt tatt ikke "parabol innendørs". Så alt i alt er det kronglete sagt av kunden, men han kan ha ment en innendørs antenne. 1 Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Han hadde parabolpakke, så han mente faktisk innendørsparabol Jrg spurte om han mente innendørsantenne, hehe. Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 30. november 2013 Populært innlegg Del Skrevet 30. november 2013 Fy faen, så provosert jeg blir av oppførselen til enkelte kunder. Jeg var nettopp på jobb og har hatt en helt bedriten vakt. Tidlig på kvelden fikk en av mine medveiledere en henvendelse av en tydelig misfornøyd kunde. Vanligvis ville jeg gått bort og støttet kollegaen min, men jeg vet av erfaring at hun som jeg jobbet med i kveld er robust og ikke godtar dritt fra noen. Så jeg visste at hun taklet det. Jeg antok at det bare var en av de vanlige egosentriske kundene med urimelige krav. Det var først etterpå at jeg hørte hva det dreide seg om. Han hadde gått på feil buss på en annen stasjon og nå krevde han å få en drosjerekvisisjon. Han hadde hatt kreftoperasjon i dag, mistet fisk for 24000 kroner og barna hans var hjemme alene med to store, farlige hunder og ville bli hentet av Barnevernet hvis han ikke kom hjem med en gang. Alt dette var selvfølgelig vårt ansvar. Dessuten hadde han besvimet to ganger på bussen vår og det hadde også skjedd hver dag denne uka. Da han ikke fikk en rekvisisjon, så sa han at han ville drepe henne, tenne på stasjonen og ta med seg en hel gjeng for å sabotere arbeidet. Jeg er overrasket over hvor pent kundeveilederen tok hendelsen. Hun spurte meg om jeg syntes at hun burde ta det videre. Det skulle hun absolutt gjøre, svarte jeg. Selv om lederne våre ikke kan gjøre noe med det og det bare var tomme trusler, er det viktig at slike episoder kommer fram i statistikken og at det blir satt inn tiltak hvis de gjentar seg. Det var dumt at han ikke snakket med meg. Hadde jeg hørt de truslene, ville jeg dratt fram rekvisisjonene mine og spurt om navnet hans, helst legitimasjon, som han kanskje ville være dum nok til å gi meg i den tro at han skulle få drosje hjem. Deretter ville jeg ringt politiet og bedt ham vente der. (I denne kommunen tror jeg at de ville møtt opp, for jeg ser dem patruljere flere ganger i løpet av kvelden.) Deretter ville jeg levert en anmeldelse i morgen, som kanskje ikke blir fulgt opp, men igjen er det viktig å gjøre noen klar over hendelsen og bidra til at politiet fortsetter å patruljere på kveldstid. Litt senere var det ei gammel dame som kjeftet på den nevnte kundeveilederen. Hun skulle ta en buss, men hun skulle tatt den som gikk en time tidligere, men da var det angivelig ingen kundeveiledere eller busser å se. (Vi var der, selvfølgelig.) Hun delte også noen ukvemsord som i hvert fall ville provosert meg voldsomt. Deretter kom bussen hennes, styrt av en veldig blid og hyggelig bussjåfør. Da døra åpnet seg, vekslet han og dama noen ord som jeg ikke hørte og hun svarte at han ikke skulle være så arrogant og var like ufin mot ham. Da syntes jeg at sjåføren med min fulle støtte skulle nekte henne å bli med (det sa jeg ikke høyt), men han tok det bare med et smil. Senere var det en kunde som satt på en buss og var ufin mot en konduktør som også skulle ta den bussen, men igjen fikk jeg historien på etterskudd. Av en ukjent grunn skulle kunden ha en drosjerekvisisjon, selv om han satt på en buss som hadde avgang om få minutter. Jeg var ikke klar over dette før konduktøren ringte driftsoperativt senter og ville låne pennen min for å skrive ned et referansenummer. Hun forklarte dem situasjonen og fikk lov til å gi kunden en rekvisisjon. Jeg forstår at dette var ubehagelig for henne og hun bare ville få fyren bort så fort som mulig. Kunden tok visst bilder av henne og plaget henne og hun var redd for at han skulle følge etter henne hjem, for de skulle til samme sted. Så jeg protesterte ikke da hun fyllte ut den rekvisisjonen, men jeg skulle ønske at hun hadde sagt ifra til oss først, for da skulle jeg ha kastet ham av bussen. Jeg driter i hva kundens problem er, for skal man reise med oss mens jeg er på jobb, så skal man oppføre seg som folk. Nå endte det dessverre med at han ble belønnet for uakseptabel oppførsel, så han kommer sikkert ikke til å være noe bedre neste gang. 25 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Ikke min egen, men denne er ganske god: http://www.cbc.ca/newsblogs/yourcommunity/2013/11/bachelor-producer-elan-gale-live-tweets-epic-feud-with-rude-airline-passenger.html 6 Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Ikke min egen, men denne er ganske god: http://www.cbc.ca/newsblogs/yourcommunity/2013/11/bachelor-producer-elan-gale-live-tweets-epic-feud-with-rude-airline-passenger.html Leste den der i går, digger det når noen slår tilbake på slike drittfolk. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Har ikke jobb nå men kan fortelle om en kunde som jeg overhørte på når jeg jobbet på fretex noen år siden, hun kommer og til ha tilbake pengene sine og han sier det kan du få men da skal ikke se deg her igjenn, ikke så morsomt, det morsomme var når jeg fikk gå tidlig mot at jeg ikke dro på mcdonalds og når jeg spurte hva han gjør vist han kjører forbi og ser meg der så ville han se stygt på meg:) Lenke til kommentar
Quote Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Moderatormelding Jobben som veileder innebærer av og til å passe på at folk holder seg on topic i tråder. Når kundene mine på jobben ikke hører etter, så må jeg tilkalle moderator - som gjerne må dele ut advarsler. Da hender det at kundene blir sinte. Kort sagt; mindre diskusjon og krangling - flere kundehistorier fra nå av. Kommentarer på moderering tas på PM, og ikke her i tråden. 7 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 ^ En hel side med innlegg er fjernet. Hvor blir det av kundehistoriene? Lenke til kommentar
fervent Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Har ikke jobb nå men kan fortelle om en kunde som jeg overhørte på når jeg jobbet på fretex noen år siden, hun kommer og til ha tilbake pengene sine og han sier det kan du få men da skal ikke se deg her igjenn, ikke så morsomt, det morsomme var når jeg fikk gå tidlig mot at jeg ikke dro på mcdonalds og når jeg spurte hva han gjør vist han kjører forbi og ser meg der så ville han se stygt på meg:) Kan du omformulere deg? 9 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 (endret) Leste den der i går, digger det når noen slår tilbake på slike drittfolk. Nå ja... leste historien og forventet et eller annet genialt tiltak som satte henne på plass, men alt fyren gjorde var jo på nivå med en fireåring som roper "du er dum". Den type kunder som irriterer meg mest om dagen er visse typer busspassasjerer (er selv passasjer). Det er noen uskrevne regler jeg mener alle burde følge, som at om du kommer sist til bussholdeplassen, går du på sist. Jeg mener også at om du kommer på bussholdeplassen og absolutt skal fylle på kort/betale kontant/noe annet som tar betraktelig lenger enn å vifte med NFC-kortet til kortleseren, så kan du gå på sist. Husker det var passelig med regn for noen uker siden og vi var vel en 15 stykker som sto utenfor i pissregnet mens en passasjer som dyttet seg frem først sto i godt og vel et minutt for å få knotet seg til den biletten han skulle ha. Så har du de som absolutt skal gå av bussen foran, og dermed ikke bare går mot strømmen av de som skal ut bak, men også de som skal på foran. Endret 1. desember 2013 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 1. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 1. desember 2013 Denne hører kanskje hjemme i en annen tråd, men ettersom jeg er kunde så trør jeg til her allikevel. Jeg kom hjem fra London idag, men pga. 1 stk. avskyelig kvinnfolk så kunne det hele blitt ganske annerledes. Vi var en gjeng på 4, 2 av dem for første gang i London hvor jeg skulle fungere som en slags guide. Jeg har et snart 10 år gammelt pass, som er på hell. Derfor når jeg kommer til innsjekkingsskranken spør jeg om dette passet går bra å reise med. "Ja, det ser fint ut det" sier damen fra British Airways. Kommer til kontrollpost nr.2 som er Politiet. Jeg viser det samme passet og får beskjeden "Ja, dette ser fint ut det!" Kommer så til kontrollpost nr.3, som er siste hindring før du kommer deg inn i flyet. Viser boarding-pass og pass til damen i skranken, hvor hun plutselig utbryter: "Nei! Dette duger ikke! Du skal ikke til London!!!" Jeg ble helt satt ut av hvor bombastisk beskjeden var, så satt ut at jeg bare begynte å le å si: "Hehe.... Hæææ?" Istedenfor å gi meg en skikkelig forklaring, eller eventuelt være litt serviceminded, kaster hun argument på argument på meg hvorfor jeg IKKE skal være med flyet. "Det koster 50 000 kr å holde igjen flyet", "Du får aldri tid til å lage nødpass!", "Dette går på min kappe, og det kommer jeg aldri til å akseptere!!". Imellom slagene greier jeg si:"Kan vi ikke prøve lage et nødpass?" Hun:"Nei!!! Det har vi IKKE tid til!" Jeg: "Kan vi ikke i det minste prøve?" Hun anroper en politimann som sitter 5 meter ifra henne i passkontrollen. På dette tidspunktet tipper jeg vi har snakket i ca. 5 minutter. Politimannen skjønner alvoret og sier: "Vi kan lage et nødpass på 2 minutter!!" Hun: "Nei, det har vi ikke tid til!!" Politimannen: "Hør her. Hvor lang tid tar det å ta ut bagasjen hans (altså meg)." Hun:" 30 minutter!" Politimannen: "Og å lage et nødpass tar 2 minutter! Hva velger du, og hva tror du passasjerene dine blir mest fornøyd med??" Etter en enda lengre diskusjon imellom politimannen og dette krapylet av et kvinnfolk, gir hun seg endelig, jeg og politimannen springer i korridorer inne i flyplassen jeg ikke ante eksisterte... Følte meg som Tom Cruise i Mission Impossible, lager pass, løper ned igjen. Good to go!! Jeg takker politimannen for eksepsjonelt god service, før jeg slenger et laaangt surt blikk bort på denne damen. Har selvfølgelig planer om å sende mail til flyplassen hvor jeg skal gi ris til damen og enormt med ros til politimannen. Til slutt før folk eventuelt begynner å diskutere det: Ifølge regelverket kan passet ha en rift på 50% nedenfor passbildet. Hun mente det var laaangt over 50%, politimannen sa at dette absolutt ikke var tilfellet og alle med hodet plassert på rett sted greier å se at dette ikke stemmer. *Puh* Rant over! 66 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Den type kunder som irriterer meg mest om dagen er visse typer busspassasjerer (er selv passasjer). Det er noen uskrevne regler jeg mener alle burde følge, som at om du kommer sist til bussholdeplassen, går du på sist. Er sjelden jeg tar fly, men har opplevd litt av hvert der. Hver gang jeg har vært ute og flydd, har jeg hatt fast plass på billetten, og jeg skulle tro det gjelder alle passasjerene. Men når flyet begynner å slippe inn passasjerer, hvorfor strømmer folk til utgangen som om det bare er plass til halvparten av de som har billett? Når folk slippes inn, sier de over høytaleren av man skal slippe frem folk med barn og folk med dårlig helse først. Nei, "du" er ikke et unntak fra regelen, selv om minst halve flyplassen tror nettopp de er et spesialunntak. Som sagt har vi fast plass, så hvorfor er folkene på vindusplass i 99% av tilfellene de siste som går inn i flyet, og den passasjergruppen som er minst villige til å sitte i ro i mer enn ti minutter av gangen? Verre er det at flyet fra Norge til USA tar syv, åtte timer, så man skulle tro man har god tid til litt av hert. Men neida. Her kommer vognen med drikkevarer, og nettopp da skal halve flyet på do på én gang - selvsagt på den andre siden av vognen som tar opp hele plassen i midtgangen. Tok et fly til Israel på 90-tallet. Selvsagt var det strengt forbudt å røyke i flyet - annet enn på den aller siste rekken av stoler i den vanlige kupeen. WTF? Rekken foran har røykeforbud, til tross for at røyken fra rekken bak siver inn over hele kupeen. Makes sense, no? Men for å ta en kjapp kundehistorie var jeg i USA for en stund siden, og på vei tilbake klarte jeg ikke å finne utgangen jeg skulle til. Jeg skulle til utgang 1, men fant bare to, tre og oppover (liten flyplass, btw.) Lette ganske lenge, før jeg til slutt gav opp og spurte en ansatt hvor den var. Fyren så dumt på meg, før han smilte bred og pekte på det store, fine entallet rett bak ham. Var rimelig flau da. 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 (endret) Kan du omformulere deg? Virkelig? skal vi gjøre dette en gang til? moderator måtte akkurat fjerne en hel side med kommentarer fordi folk lagde et ragnarok ut av kommentaren min så bare la det være ok? Endret 1. desember 2013 av Bruker-292501 Lenke til kommentar
fervent Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Det var ikke noe frekt ment i det hele tatt, og jeg visste ikke om oppstyret. Jeg synes bare historien din var vanskelig å lese, jeg må vel få kunne spørre? 7 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Det var ikke noe frekt ment i det hele tatt, og jeg visste ikke om oppstyret. Jeg synes bare historien din var vanskelig å lese, jeg må vel få kunne spørre? Jeg kan si det kort, en dame kom tilbake for å levere noe hun ikke ville ha og han som tok henne i mot sa at hun kunne få tilgode lapp men det var ikke nok, hun ville ha pengene tilbake. Da sa han at vist hun skal ha pengene tilbake får hun ikke komme tilbake der eller på selve butikken, hun godtok en tilgodelapp vist jeg husker riktig:) Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Jeg var innom en spillbutikk i Edinburgh og fant et skytespill med 16års grense. Jeg var 16år selv så han skulle selvfølgelig se legitimasjon. Så viste jeg bankkortet, han kan tydeligvis ikke ha vært så dreven å tall fordi han spurte om jeg var født i 1914 eller 2014 siden 05/14 var kortets levetid, og sto øverst (Han spurte med et smil). Så da dro jeg heller frem passet som tilfeldigvis lå i sekken Leser litt gjennom tråden, så siterer et litt gammelt innlegg. Dette med norske bankkort er veldig vanskelig for britene, at det nesten er latterlig. Om det er egentlig er godkjent som legitimasjon i England, det vet jeg faktisk ikke, tror ikke det er fullt så vanlig med bilde på bankkortene der. Likevel, første gangene jeg kjøpte øl på butikken her borte ble jeg sjokka nesten hver gang. Et land med ganske mye mer liberale alkoholregler har vanvittig strenge regler når det gjelder kjøp i butikk. Er ikke vandt med å bli spurt i Norge lenger, men her borte spør de stadig vekk. Litt morsomt når smågutter, ikke gamle nok til antydning til skjeggvekst spør om legg for øl og skal prøve å tyde bankkortet. Har lært at det å ta med passet er lurt, men ofte morro å la de bryne seg på bankkortet mitt. Ganske ironisk også at jeg aldri har blitt spurt om legg når jeg kjøper sprit i butikken, eller skal ut på byen, men for noen øl, da er det strengt. Har opplevd masse rart som butikkansatt selv. Da jeg gikk på VGS jobbet jeg noen kveldsvakter på en butikk som selger mye rart, alt fra sko til, tannbørster til TV'er.. yo name it. Uansett, selv med et skilt med "under opplæring" og tydelig ung alder forventer en del kunder at man har detaljkunnskap om alt i butikken, selv om man bare jobber med å sette ut varer og kaste papp.. Har fått mange rare spørsmål og folk som forventer detaljkunnskap om alt som selges. Men det jeg biter meg mest merke i er noen år senere da jeg solgte trampoline til ei dame i 30-åra og hennes datter. Vanligvis pleier vi å være behjelpelig med å bære ut disse varene inn i bilen, og det gjorde jeg også, selv om det striregnet voldsomt. Så jeg bærte den store esken ut alene til bilen hennes, uten hjelp, selv om det selvsagt hadde vært å foretrekke.. bare for å se at hu hadde kommet med knøttliten bil, som ikke hadde sjangs til å få plass til denne esken. Så da var det inn igjen da, med trampolina og alt som hørte til, og hun skulle komme tilbake med en annen bil. Skiftet mitt var snart over og jeg gjorde meg etter hvert klar til å dra hjem, og en halvtimes tid senere er jeg på vei ut og hjem, stempla meg ut og på vei ut lagerdøra da jeg ser hun dukker opp igjen med annen bil for å hente trampolina hun hadde betalt for. Hun så meg og sa at nå kunne vi lesse den inn i den nye bilen, jeg sa at jeg var egentlig ferdig for dagen, men kunne sikkert hjelpe til. Jeg hadde egentlig dårlig tid, og skulle hjem for å komme meg til en annen by for å dra på vors den lørdagsettermiddagen, så hadde egentlig ikke sånn kjempelyst til det. Da jeg nok en gang hadde bært inn hele sulamitten inn i bilen og sa at måtte gå, så spurte hun om ikke jeg kunne komme med dem hjem for å sett den opp, i striregnet. Svarte hyggelig at det er ikke noe vi gjør her, så det måtte hun ordne selv, dessverre. "Dette synes jeg er veldig dårlig service. Det er siste gang jeg kommer til å handle noe her!". Ja, det håpte jeg også.. Sannheten er vel heller det at hun dukker opp å handler alt som er av tilbudsvarer hver morgen den nye tilbudsavisen ligger i postkassa. Har også en annen historie fra samme sted der det var ei dame med rusproblem som hadde for vane å gå rundt å putte ting i sekken sin og stjele med seg ting fra butikkene i nærområdet. Politet har vært der et par ganger allerede, men det hjelper liksom lite. En gang var en kollega av meg så møkk lei av dette, sa da han tok hun i forsøke å naske masse negleklippere og hårstikker(ja.. faktisk), så sa han heller at hun måtte betale for alt, og gå og aldri komme tilbake. Jeg satt i kassa da hun kom gående med alle disse strikkene og neglesaksene ut av den lille sekken sin og la det på båndet. Hadde på forhånd ikke hørt noe om det, men må jo si jeg synes det var merkelig at hun plutselig skulle handle hårstrikker til flere hundre kroner. Sa da hun hadde betalt og gikk, så ble jeg fortalt historien, og jeg må jo si det var vanvittig morsomt, selv om det kanskje ikke er den heeelt rette måten å gjøre det på. Så vidt jeg vet har hun aldri satt sin fot inni butikken igjen, så må vel si at det fungerte veldig godt. 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå