Pubé Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Den er dog langt mer gjennomført og virker mer realistisk enn de dårlige bildene du snakker om. Men jeg vil ikke si det er så mye å bry seg om akkurat, Lenke til kommentar
Populært innlegg xelp Skrevet 24. oktober 2013 Populært innlegg Del Skrevet 24. oktober 2013 Jobber på support for en internettleverandør. Fikk telefon fra oppgitt turist som ikke fikk internett på hotell-pc'en på Gran Canaria. 26 Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 24. oktober 2013 Populært innlegg Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Du burde sende en advarselsmail til hotellet: "Be advised that your current guest at room X is a complete moron." Endret 24. oktober 2013 av Isbilen 14 Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Vil si den er rimelig ekte Kom også over denne tråden på reddit, mye morsomt lesestoff 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Vil si den er rimelig ekte Kom også over denne tråden på reddit, mye morsomt lesestoff Sorry, mente det bildet fra netflix ikke så helt ekte ut. Men man vet jo aldri. Hvem husker ikke klippet i humor-kategorien med han som sang en duett med en telefonselger? Klassiker, det der. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Fikk mail fra en fyr at han ikke fikk registrert en digital bruker. Informerte om at det var registrert en digitalbruker med epostadresse [email protected]. Fikk dette svaret. Jasså, så det var She_Who_Must_Not_Be_Named (min kone) som hadde knabbet den! Flotters. 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg Ronald Ulysses Swanson Skrevet 24. oktober 2013 Populært innlegg Del Skrevet 24. oktober 2013 Kiropraktoren min havnet i min kasse på butikken i dag. Dessverre hadde han feil jakke og hadde glemt å legge over lommeboka i den nye jakka. Endte meg at bankkontoen min gikk ned med 300 kr og jeg får vel særdeles god behandling neste gang jeg har time 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 24. oktober 2013 Populært innlegg Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Var det denne mannen? Kiropraktor som "glemmer" lommeboka. Endret 24. oktober 2013 av Zarac 35 Lenke til kommentar
Populært innlegg Klatt3n Skrevet 30. oktober 2013 Populært innlegg Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Takk Gud for hyggelige kunder. Hadde en kar innom nettopp som skulle ha seg en 1020. Var mye frem og tilbake med tilklipping av simkort (Chess, kan kun fås nytt via posten afaik, og han hadde vanlig minisim, mens det er micro i 1020) og etter en liten halvtime med diskusjon og spørsmål fant jeg frem telefonen og klippet til simkortet hans. Jeg slo på telefonen og kopierte kontakter over, satt i gang det ene og det andre og viste kunden ditt og datt av innstillinger og "triks", som han spurte om. Etter kanskje en time (lite fart i dag..) skal jeg slå ut mobilen i butikksystemet vårt og finner ut at dette ikke går. Jeg undrer litt før det plutselig går opp for meg at jeg har tatt frem og startet en Nokia 920, ikke en 1020. Herregud, flause. Burde ha oppdaget det med én gang jeg tok ut mobilen mtp den gigantiske fysiske forskjellen på de to (kamera på baksiden), men det har virkelig gått meg hus forbi. Jeg beklager meg mye og kunden tar det veldig sporty. Han svarer at det er menensklig å feile og det gjør ingenting, han har god tid. Puh. Etter nye 10 ish minutter forlater han butikken, smilende og fornøyd og takker for god hjelp og tiden min. Takk, snille kunde, for at du ikke gjorde en kjip situasjon enda verre enn den var. Endret 30. oktober 2013 av Klatt3n 32 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Etter nye 10 ish minutter forlater han butikken, smilende og fornøyd og takker for god hjelp og tiden min. Takk, snille kunde, for at du ikke gjorde en kjip situasjon enda verre enn den var. Kunder som skal ha alt til å gå i hui og hast har jeg alltid misslikt. Er ikke kundebehandler selv, men å se på kundebehandler bli stresset av kunde fordi kunden har dårlig tid er bare feil. Det er kundens egen skyld at han/hun kommer så sent på butikken og dermed får dårlig tid. Når jeg er sent ute, skal rekke en ferge, buss eller lignende så kan det hende jeg sier ifra at jeg prøver å rekke ferge/buss som går klokka xx, og håper han/hun kan være litt ekstra effektiv for meg, men jeg sier ikke at kundebehandleren SKAL kjappe seg. Det blir opp til personen. Men rekker jeg handleturen OG transportmiddelet øker det sjansen drastisk for at jeg kommer tilbake 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 1. november 2013 Populært innlegg Del Skrevet 1. november 2013 I går var jeg og en kompis på Expert. Samtalen mellom ham og den ansatte gikk omtrent slik: Kompis: Hei, har dere HDMI-kabel? Ansatt: Ja, hva slags HDMI-port har du? K: Jeg vet ikke. A: Hva skal du bruke den til? K: Jeg skal bruke den fra mac-en til TV-en min. A: Hva slags mac har du? K: Jeg vet ikke, men det kom en ny mac, så det er en før den siste. A: Når kjøpte du den? K: For omtrent et år siden. A: Ok, jeg har også en mac som jeg kjøpte for et år siden og jeg bruker denne kabelen. Hvor lang kabel trenger du? K: Den må være lang nok til å nå fra senga til TV-en. Da brøt jeg inn og sa at 3 meter er bra. Hadde jeg ikke kjent ham bedre, ville jeg tro at kompisen min prøvde å være vanskelig. 36 Lenke til kommentar
Populært innlegg Skavold Skrevet 1. november 2013 Populært innlegg Del Skrevet 1. november 2013 Tar en kjapp en om kundeservice opplevd som kunde: Har brukt et sett med Koss PortaPro en del år, og øreputene har etterhvert blitt slitte - helt til den grad at de har falt fra hverandre. Sendte en e-post til Koss kundeservice sentralt (USA), og spurte om slike ting var dekket av den såkalte livstidsgarantien. Fikk svar dagen derpå at om jeg sendte adressen min, skulle jeg få nye. Halvannen uke senere lå det pakke til meg på postkontoret (måtte signeres ut), og i konvolutten lå fire nye øreputer og fire nye puter av den typen som er over øret (aner ikke hva de heter). Aldeles ypperlig, vil jeg påstå. 12 Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Tar en kjapp en om kundeservice opplevd som kunde: Har brukt et sett med Koss PortaPro en del år, og øreputene har etterhvert blitt slitte - helt til den grad at de har falt fra hverandre. Sendte en e-post til Koss kundeservice sentralt (USA), og spurte om slike ting var dekket av den såkalte livstidsgarantien. Fikk svar dagen derpå at om jeg sendte adressen min, skulle jeg få nye. Halvannen uke senere lå det pakke til meg på postkontoret (måtte signeres ut), og i konvolutten lå fire nye øreputer og fire nye puter av den typen som er over øret (aner ikke hva de heter). Aldeles ypperlig, vil jeg påstå. Har sjøl hatt tre stk av denne typen, og alle har ødelagt ledning (akkurat der du kobler til inngangen). Det går ikkje på garantien.. 1 Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Har sjøl hatt tre stk av denne typen, og alle har ødelagt ledning (akkurat der du kobler til inngangen). Det går ikkje på garantien.. Merkelig. Leddene som fester selve headsette til bøylen min ble slitt etter 4 års bruk. Klaget til butikken og fikk helt nye headsett med ledning, men bare den delen. Bøylen fikk jeg merkelig nok ikke ny. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Har sjøl hatt tre stk av denne typen, og alle har ødelagt ledning (akkurat der du kobler til inngangen). Det går ikkje på garantien.. har selv hatt 2 Porta Pro headsett, å begge fikk kontaktfeil i minijack pluggen etter bare noen måneder. Gikk over til ett tilsvarende sennheiser headsett og det har funket utmerket i lang tid nå. Har dog ikke prøvd meg på garantien, men det er jo lite vits siden du nevner at det ikke gjelder. Lenke til kommentar
Populært innlegg Bleenda Skrevet 2. november 2013 Populært innlegg Del Skrevet 2. november 2013 (endret) Etter at jeg starta deltids hos et større elektronikk-varehus kjenner jeg meg mektig lei av at ALLE skal ha det absolutt billigste, gjerne Samsung modellene fra i fjord, som er på tilbud til 2399. Samtalen går, og jeg skyter ut at dette er noe billig dritt, og passer ikke i det hele tatt med hva kunden er ute etter. (Ny tv i stua, ser MASSE på sport, film og dritt. Det slår ALDRI feil uansett hvor mye jeg forklarer, og forteller at nå kjøper du katta i sekken, men det hjelper jo lite.. En uke senere kommer de tilbake og klager, 30-dagers retur gjelder jo, å butikken sitter med en B-vare, og kunden er som oftest sur på butikken og produktet. Men neida, nå strekker h*n seg opp til en tv til 3999. Håpløst... For å ikke glemme den særdeles artige frasen "elektronikk er så dyrt i Norge".. Forøvrig hadde jeg en kunde som ikke skjønte hvorfor Samsung TV-veilederen ikke gikk videre i installasjonen. Etter en 30-minutters samtale kommer det frem at kunden trykket ikke på kontrollen, men skjermen. "Er ikke alt touch nå da?" Endret 2. november 2013 av iNzzain 27 Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Var ferdig på jobb for et par dager siden, headphones`a var ødelagt så måtte ha nye. Hater å ta bussen uten... Så på vei igjennom Farmandstredet (Tønsberg) stakk jeg innom Spaceworl fremfor Clas Ohlson. Skulle bare ha et par billige til rundt 100 lappen, ettersom jeg var ganske sikker på at jeg hadde et par ganske bra liggendes et eller annet sted hjemme. Hadde utrolig dårlig tid, noe som forsåvidt er mitt problem. Men butikken så veldig tom ut. Kom inn, brukte 20 sekunder på å finne billig kurven med et par `phones. Ser når jeg steller meg i kassen at et det står en mamma og en sønn ved en pc, der står også en jente som med første øyekast ser ut som datteren e.l. Men skjønner etter litt at hun er ansatt. (Hva har skjedd med passende jobbuniformer når man jobber på en elektrobutikk?) Står og venter litt.. Ser etter 2 sekunder at disse to individene ikke har intensjon om å kjøpe noe, de spør om masse rart, men er veldig tvilende. Jeg får øyekontakt med den ansatte, og prøver mitt beste å vise henne at jeg kun skal disse `phonesa og har litt dårlig tid. Men om hun tar hintet? Nei.. Hun står der veldig casual og bare nikker til alt de sier og mumler ut et par "mm, mm" Blir utrolig oppgitt, hvor vanskelig er det å si "Jeg går bare å ekspederer denne kunden, mens dere tenker litt videre!" eller noe lignende... Har selv jobbet i butikk, og vet at ingen kunder blir fornærmet1 av det. Jeg vet jo at de var før meg i butikken, men med litt god vilje fra den ansatte hadde hun sluppet mye frustrasjon fra min side. Jeg tenkte at jeg aldri mer skal handle på Spaceworld igjen, helt til hun sier "Jeg slår av 50kr siden jeg er i så godt humør". Om dette var for at hun viste hun hadde brukt unormalt lang tid på å ekspedere meg, eller at hun faktisk var i godt humør vet jeg ikke.. Men jeg kom nå tilbake neste uke og kjøpte varer jeg normalt ellers kjøper på nett. 6 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Litt morsomt å lese denne tråden noen ganger. Vi har selgere som klager over kunder som har dårlig tid, der kundene tror det er selgers feil at de har det travelt. Og vi har kunder som klager over at de ikke blir behandlet først, fordi de har det travelt og ikke skjønner at selger er opptatt med andre kunder. Logikk? Både kunde og selger må respektere hverandre. Bare fordi en kunde har det travelt betyr det ikke at h*n automatisk kommer først i køen. Selger på sin side bør kunne strekke seg litt ekstra om h*n har muligheten til det, spesielt om kunden har det travelt og likevel klarer å oppføre seg normalt. 4 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Jeg jobbet tidligere på en byggevareforretning. Jeg har aldri opplevd at en kunde må erstatte for vare som blir ødelagt. Som regel hjelper vi med å rydde opp etter dem, og finner gjerne en ny vare til dem. Tapet er ikke veldig stort for oss, i hvertfall ikke i forhold til den svært fornøyde kunden. Likevel finnes det kunder som mener den riktige måten å håndtere et malingspann de selv har mistet, er å sette det tilbake på plass så det lekker maling på alle de andre spannene... 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bear^ Skrevet 2. november 2013 Populært innlegg Del Skrevet 2. november 2013 (endret) En sak som skjedde for noen uker side. Hotell priser på kiosk varer er som oftest innmari høy. Og det værste er at man nesten ikke tjener noe på det heller (dårlige avtaler). Så kommer det en liten jente - ca 7 år - og skal ha en melkesjokolade. jeg går bort til monteret, henter en og legger på disken. Før jeg får sagt prisen, legger hun en 20 kr på disken og tar sjokoladen. Den koster egentlig 32 kr, men soft som jeg er, hadde jeg ikke hjerte til å si til henne at hun manglet 12 kr, så jeg tar 20 kroningen og noterer ned et lite tap. Endret 2. november 2013 av Bear^ 25 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå