Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Lurer på om man blir mer villig til å trå til i slike tilfeller når man har vært bak kassen selv (finnes jo enkelte unntak, som linken litt ovenfor bekrefter).

Kan bare snakke for meg selv, men har aldri jobbet i en butikk. Derimot gikk jeg arbeidsledig i tre år pga sykdom, så da ble det mange turer innom sosialkontoret (lenge før de ble NAV). Slet ganske mye der på det verste, og i et tilfelle gikk jeg tre måneder uten noen som helst inntekt pga de rasshølene på sosialkontoret rotet til en papirer. Så man kan nok si jeg skjønner hvordan det er å ha lite penger. ;) I dag klarer jeg meg helt fint, og har ikke akkurat økonomiske problemer lengre. Men de tre årene jeg gikk arbeidsledig er noe jeg aldri kommer til å glemme, og det gjør det mye lettere for meg å sette meg inn i situasjonen til andre folk med dårlig råd og hjelpe til der det trengs.

Det betyr selvsagt ikke at jeg strør om meg med penger. Dessverre er det mange som er kyniske og prøver å utnytte alt som kan utnyttes, så å "la det gå for denne gangen" kan nok bli brukt mange ganger, for å si det sånn. Man må alltid se ann situasjonen. Om det virker som om noen prøver å utnytte en situasjon gjør jeg ikke en dritt for å hjelpe til, men om det virker geniunt bilr det en annen sak.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har vi et av de største problemene i samfunnet i dag. Man kan ikke engang gjør en god gjerning uten at folk klager. Du tror ikke seriøst personen som hjelper deg å pakke varene dine har tenkt å stjele fra deg? H*n jobber jo i butikken, så det ville vært mye enklere for ham/henne å stjele direkte fra butikken når ingen ser det, i stedet for å prøve å stjele fra deg rett foran øynene på alle sammen.

Det er ikke her problemet ligger, noen vil ha et spesielt system på pakkingen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Frossen mat og spesielt fisk generelt er et rent helvete å få sammen med anen mat. Fisk setter så ekstremt avsmak sammen med feil mat. Frukt og grønt blir også fort ødelagt sammen med frosne varer.

Jeg foretrekker å ikke ta sjansen på å la andre ta seg av posepakkingen. Jeg går alltid ut ifra at jeg selv vet best i slike situasjoner. Har sett noen fæle eksempler på ned pakking av varer og vil helst unngå at mine varer blir pakket på samme måte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alltid hyggelig å jobbe i posten på kveldstid når ting roer seg ned. Kommer alltid en og annen bilentusiast for å hente deler til et restaureringsprosjekt de har gående. Morro å spørre de om hva de har stående i garasjen, og det blir alltid en veldig entusiastisk samtale utav det. :)

• Liker 5
Lenke til kommentar

Feite kjerringer på 50+, en gruppe slike sammen. Da hjelper det ikke hva man sier. Det er som å stå i skinnende solskinn å forklare at det ikke regner mens de skriker og banner så høyt de klarer "jo for faen din talentløse idiot du ser vel at det regner! " mens de peker på skyfri himmel med strålende sol. Byttet ut ord pga taushetsplikt :)

Lenke til kommentar

Her har vi et av de største problemene i samfunnet i dag. Man kan ikke engang gjør en god gjerning uten at folk klager. Du tror ikke seriøst personen som hjelper deg å pakke varene dine har tenkt å stjele fra deg? H*n jobber jo i butikken, så det ville vært mye enklere for ham/henne å stjele direkte fra butikken når ingen ser det, i stedet for å prøve å stjele fra deg rett foran øynene på alle sammen.

Her har vi et av de største probleme i samfunnet i dag. Man blir uglesett fordi man ikke ønsker å gjøre ting på samme måte som 'flertallet'.

Det er uansett ikke et problem, jeg sier bare "jeg handler for flere, så noen varer må i en pose for seg" og så viker de fint unna. (Men sannheten er at jeg stoler faen ikke på dere!) knis :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...