Populært innlegg Akrapovic Skrevet 10. oktober 2013 Populært innlegg Del Skrevet 10. oktober 2013 (endret) Ekstremt barnslig mail å sende av kunden til å begynne med, men svaret fra kundebehandleren var hårreisende. Å skrive noe slikt på vegne av en bedrift er helt utrolig. Edit: Leste litt igjennom kommentarfeltet (alltid noe gull å finne der) og det ser ut til at folk støtter kundebehandleren? Uforståelig fra min del. Det er klart at kunden hadde null folkeskikk, men det er likevel ikke greit å svare slikt når man sitter på kundeservice for en bedrift. Useriøst. Svar fra kommentarfeltet: Legg merke til at kundebehandler kun bruker de samme begrepene som innmelder selv benytter. H*n yter m.a.o. perfekt service og viser god tilpasningsevne. Hvis du kaster bæsj, kan du ikke forvente å få diamanter tilbake! Endret 10. oktober 2013 av iFire 16 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Det er lov til å bli oppgitt over kundene sine (jeg blir det stadig vekk selv, selv om jeg nå har en litt annen type "kunder" (har en intern servicefunksjon) enn før), men om du ikke klarer å være profesjonell bør du kanskje finne deg noe annet å gjøre. Jeg har all verdens forståelse for at man har lyst til å kaldkvele kunden, eller for den saks skyld bare svare med samme mynt, men jeg har null forståelse overhodet for at man faktisk gjør det. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Jeg er ganske enig med deg, Mr Brun, men å gå til media er kanskje litt drøyt? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Jada, det er jeg helt enig med deg i. Hun driter seg kraftig ut, på nivå med han fjompen som skrev en kronikk i BT i går om hvor fæle SAS var som krevde penger for å gi ham ny billett når han ikke rakk toget, slik at han heller ikke rakk flyet. Men jeg ser ikke hvorfor det gjør kundebehandlingen noe bedre, og ser ikke noen grunn til å forsvare denne uproffe kundeservicemedarbeideren. 2 Lenke til kommentar
branick Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Jeg har aldri vært frekk tilbake mot en kunde som har vært frekk mot meg, men mange har fått beskjed om at samtalen vil avsluttes og de vil bli kastet ut av butikken hvis de ikke kan oppføre seg som normale mennesker. Det virker hver gang, og da blir det lettere å både forstå kunden samt finne rett løsning til slutt. 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Hamar Sykehus det er? Jepp. Lenke til kommentar
Populært innlegg Schwarzwald Skrevet 10. oktober 2013 Populært innlegg Del Skrevet 10. oktober 2013 Det er lov til å bli oppgitt over kundene sine (jeg blir det stadig vekk selv, selv om jeg nå har en litt annen type "kunder" (har en intern servicefunksjon) enn før), men om du ikke klarer å være profesjonell bør du kanskje finne deg noe annet å gjøre. Jeg har all verdens forståelse for at man har lyst til å kaldkvele kunden, eller for den saks skyld bare svare med samme mynt, men jeg har null forståelse overhodet for at man faktisk gjør det. Egentlig skriver ikke kundebehandleren noe annet enn: «Takk for en hyggelig mail! Hadde vært fint å vite hvor pakka er sendt feil, og det vanskelig for oss å sende en pakke hvor vi ikke har varene på lager når de bestilles!». Ispedd et par unødvendige "jævla" og "faen", akkurat som kundens unødvendige "jævla" og "faen". Fjerner man disse unødvendige ordene, er fortsatt kundens e-post utrolig mye frekkere enn kundebehandlerens svar. Jeg ville nok likevel aldri svart en kunde på en slik måte, men kan forstå at man som kundebehandler blir frustrert hvis man for eksempel får et par slike mail på rad. Men i verste fall hadde jeg bare svart tilbake til kunden at jeg ønsker en annen tone før jeg i det hele tatt vurderer å svare på henvendelsen. Har ved to anledninger kastet kunder ut av butikken jeg jobbet i fordi de verbalt angrep oss som jobbet der på en særdeles ufin måte (begge var klager hvor kunden ikke hadde noen rettigheter). Jeg ser for øvrig ikke noe kommentarfelt lenger. Kunden har antakeligvis sendt en jævla mail til den jævla nettsiden og krevd at de fjerner det faens kommentarfeltet som bare er jævla negative mot henne 12 Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Kan vi være så snille å sette en strek her? Jeg er veldig lei av alt dette off-topic tullet nå 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg WeirdFace Skrevet 10. oktober 2013 Populært innlegg Del Skrevet 10. oktober 2013 Kan vi være så snille å sette en strek her? Jeg er veldig lei av alt dette off-topic tullet nå Har du noen gode kunde-historier på lager, så er det vel bare å komme med dem... 14 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Kan vi være så snille å sette en strek her? Jeg er veldig lei av alt dette off-topic tullet nå Dette er jo egentlig kundehistorier. Jeg har aldri vært frekk tilbake mot en kunde som har vært frekk mot meg, men mange har fått beskjed om at samtalen vil avsluttes og de vil bli kastet ut av butikken hvis de ikke kan oppføre seg som normale mennesker. Det virker hver gang, og da blir det lettere å både forstå kunden samt finne rett løsning til slutt. Jeg ville nok likevel aldri svart en kunde på en slik måte, men kan forstå at man som kundebehandler blir frustrert hvis man for eksempel får et par slike mail på rad. Men i verste fall hadde jeg bare svart tilbake til kunden at jeg ønsker en annen tone før jeg i det hele tatt vurderer å svare på henvendelsen. Har ved to anledninger kastet kunder ut av butikken jeg jobbet i fordi de verbalt angrep oss som jobbet der på en særdeles ufin måte (begge var klager hvor kunden ikke hadde noen rettigheter). Det er lov til å bli oppgitt over kundene sine (jeg blir det stadig vekk selv, selv om jeg nå har en litt annen type "kunder" (har en intern servicefunksjon) enn før), men om du ikke klarer å være profesjonell bør du kanskje finne deg noe annet å gjøre. 1 Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 En diskusjon i en diskusjon. Shit just got real. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Woods Skrevet 11. oktober 2013 Populært innlegg Del Skrevet 11. oktober 2013 Har noen gode historier fra min tid som elektronikkselger i en større norsk kjede. Siden emnet omhandler diskusjon med kunder, har jeg en episode som fort kunne ført til mulig oppsigelse... Jeg husker ikke hva kunden ønsket, men damen i 50-60 årene var svært frekk og spydig i kommentarene. Jeg har vært gjennom titalls slike mennesker på jobb, men denne dama klarte virkelig å krype seg under huden min. I det hun går(med mannen - som var under sterk kontroll av den velkjente pisken) slenger jeg "Jævla hore" til kollegaen min, og ser mot kunden som har gått et stykke fra skranken. Sekundet jeg er ferdig med den passende beskrivelsen, bryter kvinnen høylytt "HVA SA DU NÅ?" og snur seg mot mannen hennes. I noen sekunder var jeg sikker på det var meg hun siktet til, men det var visstnok noe hennes stakkarslige ektemann sa. Fikk raskt bekreftet av kollegaen min at jeg hvisket for lavt til at det var min herlige kombinasjon av jævla og hore som var opphavet til rabalderet hennes. Jeg står for det jeg sier, men i uniform representerer jeg ikke mine meninger og upassende uttalelser. Det var i det minste noen skremmende sekunder... I løpet av de fire årene jeg jobber som selger (hvorav 3 deltid, 1 år heltid) har jeg bare sendt én kunde ut av butikken. Dette var en eldre taxi sjåfør som nektet å oppføre seg og kalte meg og mine kollegaer for noe ufint på både norsk og muligens vietnamesisk.... 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg :utakt Skrevet 11. oktober 2013 Populært innlegg Del Skrevet 11. oktober 2013 Opplevde en gang å bli kjefta opp av en kunde fordi prisen på hylla visstnok ikke matchet prisen i tilbudsavisa. "Den er på tilbud, den koster tjue kroner!" - Nei, den er ikke på tilbud. "Det står jo i avisa deres!!!" - Hm? Hvor? Kunden drar opp en reklameavis og blar iherdig fram til varen. "Se! Tilbud! Forbanna #¤"!!!" - Det er avisa til Rema. Nå er du på Rimi. Rema er noen hundre meter den veien *peke*. Skal si det var en kunde som ble litt lang i maska og tusla ut av butikken. 38 Lenke til kommentar
Populært innlegg Christoffero89 Skrevet 11. oktober 2013 Populært innlegg Del Skrevet 11. oktober 2013 Jeg jobber i mobilbutikk og har en posetiv historie å dele:) i går kom det en far innom som ville ha en telefon til sin 11 år gammel datter. den skulle være bra og ha liten stråling. ette rmye leting og googling endte vi på en samsung galaxy s4 active da denne var kraftig, vanntett og hadde lavest stråling. Eneste var at vi var tom for denne varen og jeg sjekket da lagerstatus på de andre butikkene i kjeden og fant ut at nabosentret hadde telefonen så jeg tilbydde meg å hente den for han i min fritid og at han kom tilbake i dag da og kjøpe den av meg. Han og kona kom i dag og jeg fikk solgt de telefonen samt overføøring av innhold fra gammel til ny. Det var ganke mye som skulle overflyttes og tok tid og kunden skulle på ferie og skulle rekke flytoget 1 time senere ca så de ville hjem og pakke imens jeg ordnet telefonen. de ringer halvtime senere og sier de ikke rekker å hente den og lurte på om jeg kunne slenge telefonen inn i en taxi over til stasjonen så dattra får telefonen med seg på turen. Jeg så hyggelig som jeg er tilbyr meg å bruke pause my på å gå til togstasjonen og møte de der ved toget så de rekker toget og få telefon:) tar meg 10 min å gå hver vei men dattra måtte jo få sin telefon:) Møtte de på stasjonen og overakte de telefonen og kan trygt si de var fornøyd og handler kun hos oss fra nå av. de var imponert for å si det slik: Gull meg fornøyde kunder! ble lang tekst men det får være:D 62 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Det fårn si, det var service utenom det vanlige 4 Lenke til kommentar
Fjomsen Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Jeg jobbet i kassen i matbutikk i sommer også kommer en småfull fyr bort til meg å sier "Døøh, unnskyld meg, men prøver du å drepa meg eller?!" Jeg svarer høffelig tilbake "uhm unnskyld?". "Jeg har kjøpt hamburgere her hos deg idag for 600 kroner, også går dem ut på dato om to dager! Jeg kan bli forgifta å dæue!! Faen jeg trodde dette var en ordentlig kvalitetsbutikk jeg, men der står du asså å å prøver å ta liv av folk med den maten" Jeg bare beklaget, gav han pengene tilbake å ristet på hodet. Selvom vi ikke har lov til å ta varene ut av hylla før dagen etter dato utgivelse, på dato dagen kan vi gi rabatt på 50%. Var ikke verdens hyggligste fyr, men han ble vel fornøyd til slutt, og kanskje han følte seg dum i etterkant for har ikke sett han siden. Mye rart man skal tåle av folk. Noen er rett å slett udregelige, med null folkeskikk. Jeg svarer alltid med høfflig tone og beklager at det ikke er /var slik kunden forventet selv hvor fæle dem kan være. Lurer på hva som rører seg i hodet på sånne. 3 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Vel, kjøper han burgere til 600 så kan det være verdt å se på datoen, både for ham og for deg 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg :utakt Skrevet 11. oktober 2013 Populært innlegg Del Skrevet 11. oktober 2013 For ikke å snakke om utlendingen (turisten?) som kjøpte brus. Jeg så han stussa fælt over prisen, og han ville ha kvittering. Det tok ikke lange tida før han var tilbake i kassa. "I DID NOT BUY THIS!" sier han, og peker på kvitteringen. Der står det Coca Cola (11). På linjen under, der han peker, står det "pant (+1). "I DID NOT BUY PANT! GIVE ME MY MONEY!" Ikke alle land har panteordning. Jeg prøvde å forklare fyren at han ville få igjen krona om han kom tilbake med flaska, "recycling", men det gikk overhodet ikke inn. Etter noen minutters diskusjon (han var sinna!!) endte jeg opp med å bare gi han ei krone. Ikke kom han tilbake for å pante flaska heller. 16 Lenke til kommentar
Populært innlegg tole Skrevet 11. oktober 2013 Populært innlegg Del Skrevet 11. oktober 2013 Etter noen minutters diskusjon (han var sinna!!) endte jeg opp med å bare gi han ei krone. Hvis du gir penger for slike ting lærer du dem opp i at det lønner seg å være en brautende og tanketom fjomp. 23 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Sant. Det er mange år siden, jeg hadde ikke gitt meg nå. Ikke at jeg jobber i butikk lenger heller, men..hvis situasjonen skulle kommet opp igjen. Endret 11. oktober 2013 av JLa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå