Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3022653592.jpg

Jaggu ikke rart dama feilparkerte med plassen full av snø!

Men det var et oppriktig spørsmål. Jeg har aldri sett noe slikt før. Jeg er vant til inngjerde landingsplasser eller sykehus med landingsplass på taket. Ellers setter jeg pris på parkeringsvakter som minner folk på at de bør tenke seg om et par-tre ganger om det egentlig er så lurt at de parkerer bilen sin på helt opplagt idiotiske og ulovlige steder.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ekstremt barnslig mail å sende av kunden til å begynne med, men svaret fra kundebehandleren var hårreisende. Å skrive noe slikt på vegne av en bedrift er helt utrolig.

Edit: Leste litt igjennom kommentarfeltet (alltid noe gull å finne der) og det ser ut til at folk støtter kundebehandleren? Uforståelig fra min del. Det er klart at kunden hadde null folkeskikk, men det er likevel ikke greit å svare slikt når man sitter på kundeservice for en bedrift. Useriøst.

Endret av Dysfunctional
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaggu ikke rart dama feilparkerte med plassen full av snø!

Men det var et oppriktig spørsmål. Jeg har aldri sett noe slikt før. Jeg er vant til inngjerde landingsplasser eller sykehus med landingsplass på taket. Ellers setter jeg pris på parkeringsvakter som minner folk på at de bør tenke seg om et par-tre ganger om det egentlig er så lurt at de parkerer bilen sin på helt opplagt idiotiske og ulovlige steder.

Google maps

Veien der blir stengt av fra begge sider (av ambulanser og/eller politibil) og helikopteret lander der. Der er det jaggu meg en som har parkert akkurat der hun parkerte og.

Kjipt at det ikke er en skikkelig landingsplass på taket eller lignende, men det er det altså ikke. Parkeringsplassen er også ekstremt liten, spesielt med tanke på at det er et sykehus. Kan være en pest og en plage for folk det der.

Lenke til kommentar

Jeg støtter på ingen måte kundebehandlerern, men syns det var spesielt at kunden selv er i servicebransjen.

Syns også det er morsomt med parkeringsgebyr for å parkere til hinder for helikopter, så lenge det er skrevet ut gebyr er det plutselig mulig for helikopteret å lande?

Parkeringsvakten har gjort jobben sin, er ikke det jeg stusser på, men policyen til flere (alle?) parkeringsselskap. Om en bil står i veien, hjelper det lite med gebyr, Tau bilen med en gang. Samme sak er det hver vinter i Oslo, brannbilene kommer ikke frem - løsningen: parkeringsgebyr.

Lenke til kommentar

Jeg støtter på ingen måte kundebehandlerern, men syns det var spesielt at kunden selv er i servicebransjen.

Syns også det er morsomt med parkeringsgebyr for å parkere til hinder for helikopter, så lenge det er skrevet ut gebyr er det plutselig mulig for helikopteret å lande?

Parkeringsvakten har gjort jobben sin, er ikke det jeg stusser på, men policyen til flere (alle?) parkeringsselskap. Om en bil står i veien, hjelper det lite med gebyr, Tau bilen med en gang. Samme sak er det hver vinter i Oslo, brannbilene kommer ikke frem - løsningen: parkeringsgebyr.

Jeg har ikke lov, rett og slett. Skriv gebyr og informer så må sykehuset selv kontakte for fjerning om de ønsker det. Her kom kjerringa med en gang uansett.

Lenke til kommentar

Hadde et problem på ene lastestedet mitt på jobb hvor det alltid var noen fra ei boligblokk i nærheten som parkerte. Det var gjerne forskjellige mennesker hver gang, men den ene gangen jeg orka vente på at parkeringsvakten i Bergen kom oppom og ringte Viking (tok 1,5 time med tauing), var verdt det. Aldri stått en bil der siden.

Lenke til kommentar

Jobber som kundekonsulent selv, og det er mye rart man får inn. Ville aldri svart en kunde på den måten, men det er jo temmelig spesielt at hun selv jobber i servicebransjen og oppfører seg slik mot folk som er i samme situasjon, og attpåtil sutrer hun til media om det i etterkant.

Ufyselig kvinnemenneske.

This.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ekstremt barnslig mail å sende av kunden til å begynne med, men svaret fra kundebehandleren var hårreisende. Å skrive noe slikt på vegne av en bedrift er helt utrolig.

Edit: Leste litt igjennom kommentarfeltet (alltid noe gull å finne der) og det ser ut til at folk støtter kundebehandleren? Uforståelig fra min del. Det er klart at kunden hadde null folkeskikk, men det er likevel ikke greit å svare slikt når man sitter på kundeservice for en bedrift. Useriøst.

Selvfølgelig useriøst av kundebehandleren, men for meg tåkelegges det helt i forhold til det at dama faktisk går til avisa når hun faktisk bare får svar med samme glosene hun skriver til et annet menneske med. Det er jo faktisk slik for en del mennesker at de ikke merker hvordan de snakker eller oppfører seg mot andre før de opplever å få igjen med samme mynt.

Også det faktum at nesten alle i kommentarfeltet setter denne dama på plass føles som en liten seier mot alle ufordragelige kunder der ute som tror at alltid kunden har rett. Man skal ikke finne seg i hva som helst selv om man "bare" er kundebehandler. Jeg hadde nok valgt å svare på en annen måte, men når dama velger å drite seg selv ut på denne måten (reaksjonene tatt i betraktning), så må jeg si at kundebehandleren var særdeles heldig med sin vurdering av hvordan h*n skulle svare denne ufyselige kunden.

Endret av KarlChilders
  • Liker 2
Lenke til kommentar

*snip*

Kanskje ikke direkte "kunder på jobben din" historier, men jeg vil si det passer til til tråden, kom gjerne med mer :D

OT: Hva er det med folk og feriemodus(mulig litt sent å poste en slik historie nå, men men)? Virker som når folk er på ferie bryr de seg lite om alt annet. For eksempel den fine gule ambulansen med blålys, lurer på hva den gjør her midt på "gangveien" blant alle disse menneskene. Ja ja, den kommer vel seg frem etterhvert. Ikke det at ambulansen har noe hastverk for å komme seg frem til personen som er skadet.

Vi må faktisk fysisk gå å dytte folk unna for at det skal bli plass.

Og hva er det med folk som tror at de kan få retur på billetter de har kjøpt til fritidspark A, hos fritidspark B? At fritidsparkene ligger med halve norge mellom seg er tydligvis ikke kundene sin feil -_-

Hadde det vært at de hadde kjøpt inngangsbilletter for dag 1, og kommet dag 2, hadde det ikke vært noe problem, det kan vi gjerne hjelpe med å fikse slik at du ikke trenger å kjøpe nye billletter.

Lenke til kommentar

Hva med kundene som skjeller ut ungdommene som jobber i kassen fordi butikken er fullstendig utsolgt for ett eller annet produkt som kundene på død og liv må kjøpe akkurat da? Dette er faktisk noe som ungdommene i kassen har null og niks kontroll over...

Eller kunder som kjefter og smeller på dem som arbeider i kassen fordi kundene påstår at varene der er alt for dyre. Dette er jo også noe som de ansatte i kassen har null kontroll over. Enkelte mennesker vil tydeligvis ikke forstå dette, og dem lar all sin frustrasjon og sinne gå utover heilt uskyldige ansatte som ikke har noen mulighet til å gjøre noe med de aktuelle problemene...

Endret av WeirdFace
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg jobbet som landpostbud i gokk, og det var selvfølgelig en gamling som alltid stod parat ved postkassa si, klar til å snakke om "bøgdas" historie når jeg kom for å levere posten. Bare koslig det i grunn. Lærte mye av han. :p

Har kjære minner om en tilsvarende gubbe da jeg syklet med avisen. Som regel sto han klar for å fortelle en eller annen myte eller historie fra nærområdet. Vanligvis hadde han fortalt meg dem før, men han flirte like godt hver gang. Ofte vanket det Kvikk-Lunsj.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...