Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Det var en gang, i de lysere dager, da en unge kom inn i min butikk. "Ok", tenkte jeg. "Faen i svarte helvete", skullle jeg snart tenke. Ungen hadde spist nudler til middag. Jeg skal ikke spise nudler til middag; ikke på lang tid. Lik en foss, slik en foss skyller over klippen etter vårsolens komme, kom oppkastet ut av dette barnets munn.

 

Mitt desperate forsøk på å komme meg vekk, skulle vise seg forgjeves. Akk, slik en stank.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ehh jo, det er akkurat det det er.

 

Å gå over gulv, hyller og kasse med en våt klut, joda, det kan godt være butikkmedarbeiderens ansvar, men å gå rundt og vaske opp øl, melk, mel, matolje, blod, avføring (?!) og gudene vet hva fordi kunden åpenbart legger igjen alt av normalt folkevett igjen utenfor butikken, nei, det er verken butikkmedarbeiderens jobb eller ansvar. Uhell skjer, og det er greit å miste en flaske øl, men er det virkelig normal folkeskikk å bare gå fra rotet ditt så andre kan rydde opp? Kan man ikke bare gå og si ifra om at man dessverre sølte litt og spørre om de har en mopp? Det tar et halvt minutt for kunden og er som oftest null stress, og tro meg, det vil virkelig gjøre dagen lysere for den ansatte at en kunde faktisk tar ansvar.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

På arbeidsplassen min kommer det alltid to mannlige kunder inn (ikke samtidig, men gjerne samme dag) som tydeligvis aldri har hørt om såpe, dusj eller deodorant. Den ene kjente jeg lukten fra på første dag, og nå er det blitt så ille at hver gang han kommer inn, lukter det faktisk så ille i hele rommet at det bokstavlig talt svir i nesen.

 

Den andre får jeg dessverre ofte "gleden" av å personlig betjene, og det lukter som om han ikke har dusjet på noen måneder. Er det SÅ vanskelig å ha såpass respekt for omgivelsene at man i det minste kan ta på seg litt antiperspirant, hvis man er så allergisk mot hygiene? Det er ubehagelig for alle som må omgås slike personer når det lukter død og fordervelse av dem.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

På arbeidsplassen min kommer det alltid to mannlige kunder inn (ikke samtidig, men gjerne samme dag) som tydeligvis aldri har hørt om såpe, dusj eller deodorant. Den ene kjente jeg lukten fra på første dag, og nå er det blitt så ille at hver gang han kommer inn, lukter det faktisk så ille i hele rommet at det bokstavlig talt svir i nesen.

 

Den andre får jeg dessverre ofte "gleden" av å personlig betjene, og det lukter som om han ikke har dusjet på noen måneder. Er det SÅ vanskelig å ha såpass respekt for omgivelsene at man i det minste kan ta på seg litt antiperspirant, hvis man er så allergisk mot hygiene? Det er ubehagelig for alle som må omgås slike personer når det lukter død og fordervelse av dem.

Har en som er ca. like ille på trinnet mitt. Han bruker samme t-skjorte og bukse/genser i over en måned, og bytter ikke klær etter gymmen.

Endret av iFire
Lenke til kommentar

På arbeidsplassen min kommer det alltid to mannlige kunder inn (ikke samtidig, men gjerne samme dag) som tydeligvis aldri har hørt om såpe, dusj eller deodorant.

 

Dette vekket minner!

Jeg jobbet i daglivarehandel før, på Rimi for å være ekstakt.

 

Et par ganger i uka kom det en bohem inn, samme sennepsgule jakke, samme bukse, samme rufsete skjegg, samme uhygieniske kroppslukt. Han kjøpte noe mat og Gul 3.

 

En varm sommerdag kommer han inn: samme sennepsgule jakke, samme bukse, osv.

Vanligvis betaler han med kort, men når han nå skal betale begynner han å fikle i innerlommene på den sennepsgule jakka.

Der drar han fram trolig det vemmeligste jeg har tatt imot med mine hender i over 10 år i butikkbransjen: En 500 lapp det drypper svette fra!

 

Han er jo stamkunde så jeg bare: "ehe eeeeeh eeeh taaaaaaaaaaaaakk", gjør meg ferdig og løper fra kassa for å vaske hendene.

Endret av Corey
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Å gå over gulv, hyller og kasse med en våt klut, joda, det kan godt være butikkmedarbeiderens ansvar, men å gå rundt og vaske opp øl, melk, mel, matolje, blod, avføring (?!) og gudene vet hva fordi kunden åpenbart legger igjen alt av normalt folkevett igjen utenfor butikken, nei, det er verken butikkmedarbeiderens jobb eller ansvar. Uhell skjer, og det er greit å miste en flaske øl, men er det virkelig normal folkeskikk å bare gå fra rotet ditt så andre kan rydde opp? Kan man ikke bare gå og si ifra om at man dessverre sølte litt og spørre om de har en mopp? Det tar et halvt minutt for kunden og er som oftest null stress, og tro meg, det vil virkelig gjøre dagen lysere for den ansatte at en kunde faktisk tar ansvar.

Jeg er helt enig med deg i at det er fullstendig mongolid å bare stikke fra sølet sitt på den måten, men det endrer altså ingenting, det er din jobb å rydde opp etter idiotkunder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er da i det minste påkrevd at kunden betaler for det han/hun har ødelagt?

Det kommer helt an på årsaken til at det ble ødelagt. Rettslig sett har man ikke krav på noe som helst om man ikke har utvist skyld, hvis det er et hendelig uhell er det kjøpmannens risiko. I matbutikker er det f. eks. lite naturlig å kreve betalt for at en flaske går i gulvet eller lignende.

 

Det er klart nok god folkeskikk å tilby seg å betale, men dersom kunden ikke gjør det er terskelen temmelig høy for at jeg krever det, i alle fall. Den kunden kommer nok ikke tilbake om du gjør en stor sak av en sånn filleting.

Endret av Herr Brun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her handler jo alt om kundeservice. Alle kan gjøre uhell og om noen mister noe i gulvet er det ganske sikkert ikke med vilje. Da er det helt normalt fra butikken sitt ståsted å ta i mot denne skaden som tap (sett at det er en matbutikk og at varens verdi ikke er skyhøy). Om butikken plutselig begynner å kreve penger for knuste ting i butikken skaper det missfornøyde kunder og butikken får et dårlig rykte. Ikke bra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kunder som kommer inn cirka fem minutter før stengetiden, og dem tar seg veldig god tid på se over heile utvalget i butikken, og dem blir stående og fundere LENGE for å finne ut hva dem skal kjøpe seg til middag. Dessuten ombestemmer dem seg opp til mange ganger på vei gjennom butikken, så dem tar ut en (eller fleire) varer fra handlekurven og finner noen andre produkter som dem vil ha istedet. Når dem har gått litt videre igjen, så finner dem ut at dem egentlig ønsket seg de varene dem hadde lagt i handlekurven i første omgang, og derfor må dem gå tilbake og bytte om på varene, opptil fleire ganger før dem er klare til å betale.

 

Og slik går nå tiden...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...