Shablagoy Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Det var en gang, i de lysere dager, da en unge kom inn i min butikk. "Ok", tenkte jeg. "Faen i svarte helvete", skullle jeg snart tenke. Ungen hadde spist nudler til middag. Jeg skal ikke spise nudler til middag; ikke på lang tid. Lik en foss, slik en foss skyller over klippen etter vårsolens komme, kom oppkastet ut av dette barnets munn. Mitt desperate forsøk på å komme meg vekk, skulle vise seg forgjeves. Akk, slik en stank. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Herr Brun Skrevet 28. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 28. september 2013 Så min oppfordring er: Hvis du er en kløne og søler noe i en butikk, så kan du også tørke opp etter deg. Det er ikke butikkmedarbeiderens jobb å rydde opp etter andres søl og rot.ehh jo, det er akkurat det det er. 27 Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 ehh jo, det er akkurat det det er. Å gå over gulv, hyller og kasse med en våt klut, joda, det kan godt være butikkmedarbeiderens ansvar, men å gå rundt og vaske opp øl, melk, mel, matolje, blod, avføring (?!) og gudene vet hva fordi kunden åpenbart legger igjen alt av normalt folkevett igjen utenfor butikken, nei, det er verken butikkmedarbeiderens jobb eller ansvar. Uhell skjer, og det er greit å miste en flaske øl, men er det virkelig normal folkeskikk å bare gå fra rotet ditt så andre kan rydde opp? Kan man ikke bare gå og si ifra om at man dessverre sølte litt og spørre om de har en mopp? Det tar et halvt minutt for kunden og er som oftest null stress, og tro meg, det vil virkelig gjøre dagen lysere for den ansatte at en kunde faktisk tar ansvar. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 29. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 29. september 2013 Kunder som tar ansvar? 34 Lenke til kommentar
Populært innlegg Sk!ppy Skrevet 29. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 29. september 2013 Hadde først natt som vakt på byen idag, og jeg har lært at samtlige som stryker på politiopptaket blir plassert som vektere. Uten unntak. Jeg er også en rasist fordi det eneste jeg kunne gjøre for en mørkhudet jente som ble utsatt for en rasist var å kaste han ut, at jeg foreslo at hun gikk til politiet som var 20 meter unna for å anmelde det var for dårlig av meg, og hun skal aldri stole på meg igjen. Jeg ble kalt søt av en veldig stor og muskuløs mann, men en litt flau kompis etter "Det er sjekketrikset hans.....", og kjekk av en jente som absolutt skulle ha veninna bort for å hilse på meg, og gjerne ha nummeret mitt. Også veldig mange som lurer på lønna mi. "Nok til at jeg står å prater med fulle folk i 5 timer.". 26 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 På arbeidsplassen min kommer det alltid to mannlige kunder inn (ikke samtidig, men gjerne samme dag) som tydeligvis aldri har hørt om såpe, dusj eller deodorant. Den ene kjente jeg lukten fra på første dag, og nå er det blitt så ille at hver gang han kommer inn, lukter det faktisk så ille i hele rommet at det bokstavlig talt svir i nesen. Den andre får jeg dessverre ofte "gleden" av å personlig betjene, og det lukter som om han ikke har dusjet på noen måneder. Er det SÅ vanskelig å ha såpass respekt for omgivelsene at man i det minste kan ta på seg litt antiperspirant, hvis man er så allergisk mot hygiene? Det er ubehagelig for alle som må omgås slike personer når det lukter død og fordervelse av dem. 6 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 (endret) På arbeidsplassen min kommer det alltid to mannlige kunder inn (ikke samtidig, men gjerne samme dag) som tydeligvis aldri har hørt om såpe, dusj eller deodorant. Den ene kjente jeg lukten fra på første dag, og nå er det blitt så ille at hver gang han kommer inn, lukter det faktisk så ille i hele rommet at det bokstavlig talt svir i nesen. Den andre får jeg dessverre ofte "gleden" av å personlig betjene, og det lukter som om han ikke har dusjet på noen måneder. Er det SÅ vanskelig å ha såpass respekt for omgivelsene at man i det minste kan ta på seg litt antiperspirant, hvis man er så allergisk mot hygiene? Det er ubehagelig for alle som må omgås slike personer når det lukter død og fordervelse av dem. Har en som er ca. like ille på trinnet mitt. Han bruker samme t-skjorte og bukse/genser i over en måned, og bytter ikke klær etter gymmen. Endret 29. september 2013 av iFire Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 ehh jo, det er akkurat det det er. 150% enig. Jeg har knuste en colaflaske en gang. Å stå der å vaske gulvet var ikke et alternativ en gang. Butikken får pengene mine, den får bruke noen av de til å få en butikkarbeider til å vaske det bort. 5 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 (endret) På arbeidsplassen min kommer det alltid to mannlige kunder inn (ikke samtidig, men gjerne samme dag) som tydeligvis aldri har hørt om såpe, dusj eller deodorant. Dette vekket minner! Jeg jobbet i daglivarehandel før, på Rimi for å være ekstakt. Et par ganger i uka kom det en bohem inn, samme sennepsgule jakke, samme bukse, samme rufsete skjegg, samme uhygieniske kroppslukt. Han kjøpte noe mat og Gul 3. En varm sommerdag kommer han inn: samme sennepsgule jakke, samme bukse, osv. Vanligvis betaler han med kort, men når han nå skal betale begynner han å fikle i innerlommene på den sennepsgule jakka. Der drar han fram trolig det vemmeligste jeg har tatt imot med mine hender i over 10 år i butikkbransjen: En 500 lapp det drypper svette fra! Han er jo stamkunde så jeg bare: "ehe eeeeeh eeeh taaaaaaaaaaaaakk", gjør meg ferdig og løper fra kassa for å vaske hendene. Endret 29. september 2013 av Corey 4 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Du skal være glad det var før cashguarden sin tid. Ville hatt problemer med å få den lappen gjennom. Æsj. 1 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 150% enig. Jeg har knuste en colaflaske en gang. Å stå der å vaske gulvet var ikke et alternativ en gang. Butikken får pengene mine, den får bruke noen av de til å få en butikkarbeider til å vaske det bort. Du og Herr Brun har i utgangspunktet rett. Men så er det noen som har hørt om noe som heter "folkeskikk" også da... 6 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Å gå over gulv, hyller og kasse med en våt klut, joda, det kan godt være butikkmedarbeiderens ansvar, men å gå rundt og vaske opp øl, melk, mel, matolje, blod, avføring (?!) og gudene vet hva fordi kunden åpenbart legger igjen alt av normalt folkevett igjen utenfor butikken, nei, det er verken butikkmedarbeiderens jobb eller ansvar. Uhell skjer, og det er greit å miste en flaske øl, men er det virkelig normal folkeskikk å bare gå fra rotet ditt så andre kan rydde opp? Kan man ikke bare gå og si ifra om at man dessverre sølte litt og spørre om de har en mopp? Det tar et halvt minutt for kunden og er som oftest null stress, og tro meg, det vil virkelig gjøre dagen lysere for den ansatte at en kunde faktisk tar ansvar. Jeg er helt enig med deg i at det er fullstendig mongolid å bare stikke fra sølet sitt på den måten, men det endrer altså ingenting, det er din jobb å rydde opp etter idiotkunder. 3 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Folkeskikk er noe alle burde være utstyrt med. Er vel ganske normalt at man i det minste tilbyr seg å hjelpe med å tørke opp sølet man selv har stelt i stand. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 har også en kunde som kommer gjentagende som lukte rlitt og ser ut som grisen. eller troll for å være mer nøyaktig. tskjorta har alltid matrester på seg og lange ekle negler. ellers vasker mine kunder etter barna sine om de søler her. (mobilbutikk) det de søler er det de tar med inn Lenke til kommentar
Populært innlegg Herr Brun Skrevet 29. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 29. september 2013 Folkeskikk er noe alle burde være utstyrt med. Er vel ganske normalt at man i det minste tilbyr seg å hjelpe med å tørke opp sølet man selv har stelt i stand. Det kommer helt an på, spør du meg. Knuste ting er en risiko man nesten må regne med når man driver butikk (spesielt når man f. eks. selger glassflasker i idiotisk papp-sixpack...), og de ansatte har vesentlig bedre forutsetninger for å få ryddet og vasket opp. Det er de som har tilgang til vaskeutstyr, kan hive ting utpå lageret mv. Det ville aldri falt meg inn å la en kunde vaske opp etter seg, så jeg ser ikke helt poenget med at de skal tilby seg det. Om de kommer og forteller meg hva som knuste og hvor det ligger, har de gjort jobben sin imo. Det kan man selvfølgelig fint være uenig, men det meste man kan klare å oppnå er altså at både kunden og den ansatte har et ansvar for å tørke opp. Dersom kunden ikke tar det ansvaret, så gjør ikke det at den ansattes ansvar på magisk vis forsvinner. Å si at det ikke er din jobb er dermed et tegn på at du har misforstått noe vesentlig... 15 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Det er da i det minste påkrevd at kunden betaler for det han/hun har ødelagt? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 (endret) Det er da i det minste påkrevd at kunden betaler for det han/hun har ødelagt? Det kommer helt an på årsaken til at det ble ødelagt. Rettslig sett har man ikke krav på noe som helst om man ikke har utvist skyld, hvis det er et hendelig uhell er det kjøpmannens risiko. I matbutikker er det f. eks. lite naturlig å kreve betalt for at en flaske går i gulvet eller lignende. Det er klart nok god folkeskikk å tilby seg å betale, men dersom kunden ikke gjør det er terskelen temmelig høy for at jeg krever det, i alle fall. Den kunden kommer nok ikke tilbake om du gjør en stor sak av en sånn filleting. Endret 29. september 2013 av Herr Brun 1 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Her handler jo alt om kundeservice. Alle kan gjøre uhell og om noen mister noe i gulvet er det ganske sikkert ikke med vilje. Da er det helt normalt fra butikken sitt ståsted å ta i mot denne skaden som tap (sett at det er en matbutikk og at varens verdi ikke er skyhøy). Om butikken plutselig begynner å kreve penger for knuste ting i butikken skaper det missfornøyde kunder og butikken får et dårlig rykte. Ikke bra. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Espyy Skrevet 29. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 29. september 2013 Det er da i det minste påkrevd at kunden betaler for det han/hun har ødelagt? Som tidligere nevnt, så er ikke det nødvendig i en matbutikk i hvert fall. Var ei som mista en 6-pack med ølflasker i gulvet, og det blei rimelig mye søl. Hu var jo så flau og så lei seg for det og sa hele tiden at hun skulle betale for dette og at hun skulle tørke opp etter seg osv. For meg så var det ikke et tema engang at hun skulle måtte tørke det opp eller betale for det. Uhell skjer. 10 Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Kunder som kommer inn cirka fem minutter før stengetiden, og dem tar seg veldig god tid på se over heile utvalget i butikken, og dem blir stående og fundere LENGE for å finne ut hva dem skal kjøpe seg til middag. Dessuten ombestemmer dem seg opp til mange ganger på vei gjennom butikken, så dem tar ut en (eller fleire) varer fra handlekurven og finner noen andre produkter som dem vil ha istedet. Når dem har gått litt videre igjen, så finner dem ut at dem egentlig ønsket seg de varene dem hadde lagt i handlekurven i første omgang, og derfor må dem gå tilbake og bytte om på varene, opptil fleire ganger før dem er klare til å betale. Og slik går nå tiden... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå