Espyy Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Høres ut som et prosjekt for Wam & Vennerød ala Snurp igjen smella di du maser jo som et lok`motiv Jeg hadde ingen kjennskap til dette før jeg googlet det, og det var rett og slett fantastisk Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 25. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 25. september 2013 2 rykende ferske historier. En lokal skrulling/kunstner kommer til kassen og skal betale. Når jeg har scannet inn varene han skal ha og trekker fram kortet for å betale sier han:"Hva er koden min?" Jeg:"Koden din?" Kunde:"Ja, jeg har glemt koden min!" Jeg: "Den må du nesten vite selv??" Kunde: "Jeg husker bare det første og siste! Det begynner på 4 og slutter på 1!!" Jeg: "Prøv 4-3-2-1??" *Kunde taster inn kode, mens vi venter i ulidelig spennig!* *GODKJENT!* <--- trynet mitt når det bler godkjent! Kunde:"JIPPI!! Det var det!" Historie nr. 2 begynner med at jeg går imot et eldre par hvorpå damen sier: "Her kommer en gutt som kan hjelpe oss!!" Jeg:"Gutt??" <-- Er tross alt 29 år! Hun:"Ja, ikke en jente ihvertfall!" Han:"En homo!! Hehe neida! Jeg lurer på noe om disse coaxial kablene!" Jeg:" Jeg beklager, men dette er høytalerkabler, ikke coaxial.... Noe jeg trodde alle heterofile visste!" Han:" HAHAHahaaaaaa, ja det har du rett i!" Alt ble sagt med glimt i øyet så det ble en ganske morsom salgssamtale etterhvert! 48 Lenke til kommentar
Populært innlegg Espyy Skrevet 26. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 26. september 2013 Alltid artig hvor kundene har med små barn som foreldrene har kjøpt med noe til. Løper umiddelbart til enden av rullebåndet hvor jeg sender ned varene. Deretter strekker de seg så langt de kan for å nå fram til godsakene. Kan nærmest se øynene lyse opp når det bare er noen få centimeter igjen, også stopper jeg båndet, akkurat utenfor rekkevidde. "Haha, no you don't." 82 Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Alltid artig hvor kundene har med små barn som foreldrene har kjøpt med noe til. Løper umiddelbart til enden av rullebåndet hvor jeg sender ned varene. Deretter strekker de seg så langt de kan for å nå fram til godsakene. Kan nærmest se øynene lyse opp når det bare er noen få centimeter igjen, også stopper jeg båndet, akkurat utenfor rekkevidde. "Haha, no you don't." EVIL 4 Lenke til kommentar
Reconzile Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Alltid artig hvor kundene har med små barn som foreldrene har kjøpt med noe til. Løper umiddelbart til enden av rullebåndet hvor jeg sender ned varene. Deretter strekker de seg så langt de kan for å nå fram til godsakene. Kan nærmest se øynene lyse opp når det bare er noen få centimeter igjen, også stopper jeg båndet, akkurat utenfor rekkevidde. "Haha, no you don't." Eg dør på meg xD 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Espyy Skrevet 28. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 28. september 2013 Hadde et par artige kunder i dag gitt. Meget forskjellige, men begge gav både meg og andre en god latter i alle fall. Første kunde var en kanskje 6-8 år gammel gutt i følge av ei jente på omtrent samme alder. De hadde med seg en pantelapp på et par kroner, og begynte å snakke om hvordan folk de kjenner hadde funnet penger på bakken, og at de hadde funnet penger selv også. Deretter nevner guttungen (som prata I ETT SETT som om han skulle ha vært hyper) at han hadde hørt om en fyr som hadde kasta penger rundt. Det hadde ikke engang jeg hørt om, og dette fikk jeg vite av en liten unge. Også sier han: "Det var en fyr som var gæren som kasta vekk 30 000 kroner, men folka som plukka opp pengene ringte politiet, så det var jo ikke han fyren som var gæren, det var jo de som plukka opp penga og ringte politiet som var gærne! Jeg hadde bare tatt pengene jeg." Også var det hu høylytte dama som var lei av å bo i Norge. Hu kom bort til meg i kassa, jeg sier hei og det første hu sier er at hu ikke er redd for å si det hun mener. "Jeg sier ting som de er, rett ut. Og jeg vet det er sterke meninger, men det bør folk tåle å høre." Og jeg som begynte å bli nysgjerrig på hva hu egentlig snakka om sa: "Jo bare kjør på du og fortell meg" Deretter begynte hu å rable i vei om hvor beinhardt det var å leve i Norge, og at det var helt forferdelig, men hu var jo beintøff som holdt ut da. Men Tyrkia, det var stedet å dra. Hu hadde gjort research og mente hu hadde skikkelig peiling på dette, og hadde bestemt seg for å faktisk flytte til Tyrkia. For der var det billig mat og ikke minst billig "heir extension" med ekte menneskehår. Var vanskelig å holde seg seriøs med den dama der. 16 Lenke til kommentar
Populært innlegg Mr Pepe Skrevet 28. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 28. september 2013 Har en godstory fra Siba I sent 2010 kjøpte jeg en Lcd skjerm til pcen, noe jeg ikke var helt fornøyd med så jeg leverte den tilbake, fikk beskjed om å dra til kassa og få tilbake pengene. Jeg fikk pengene , dro ut og satt meg på bussen hjem. Etter ca 20 min så ringer de fra siba og sier " du har fått 500 kr for lite " noe jeg ikke tenkte over engang da jeg bare tokk pengene og gikk. De kunne bare tatt pengene i lomma og gått , men neida supert service 28 Lenke til kommentar
Populært innlegg WeirdFace Skrevet 28. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 28. september 2013 En tulling som ødelegger for eksempel en stor pakke med sukker eller mel idet dem slenger pakken opp i handlevognen, og det drysser et fint lite lag av dette fra pakken over heile butikken når dem kjører handlevognen rundt, før kunden slenger den ødelagte pakken tilbake på hyllen ( og ikke nødvendigvis i den riktige hyllen, men kanskje dem kaster pakken opp i frysedisken eller i sjokolade-hylla) uten at dem gidder å rydde opp etter seg, slik at dem som arbeider i butikken må kaste bort masse tid på å vaske og rydde opp alt sølet som ligger igjen etter kunden. 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg FrankBjarne Skrevet 28. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 28. september 2013 Så lenge kunden sier i fra skal jo du som ansatt si at du kan ta ryddejobben. Det er jo en del av jobben. Kunder som ikke sier i fra når de griser og søler kan dra til en viss plass. 12 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 (endret) En kompis av meg mistet en sixpack med øl i gulvet og sa ifra til en butikkmedarbeider. Han bare lo og sa at han skulle tørke opp. Altså, det var butikkmedarbeideren som lo og tørket opp. Endret 28. september 2013 av Zarac 5 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Det er forskjell på å rive ned ting, sånt skjer, og å søle til butikken etterpå fordi man er idiot/drittsekk/begge deler. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Herr Brun Skrevet 28. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 28. september 2013 Melposer er jo skapt av en eller annen talentløs idiot, det blir hull bare man ser stygt på dem. At man ikke får det med seg og går og sprer litt mel er ikke så rart. Men når kunden hiver det i fryseren eller setter det på feil hylle for å bli kvitt problemet... Fjols 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kjeven Skrevet 28. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 28. september 2013 Der jeg jobbet før hadde vi en kaffemaskin ved kassa. Man betalte ti kroner, tok en pappkopp fra stabelen rett ved siden av maskinen, satt den der kaffen kommer ut, trykte på knappen som ga deg den kaffen du ville ha, og ventet til kaffen hadde sluttet å renne ut av maskinen, før man tok kaffen sin og gikk. Samtlige av disse punktene hadde folk problemer med, spesielt det med å betale og det å finne koppene som stod ti centimeter unna, men den kunden jeg husker best, var en snurt middelaldrende dame med en liten ADHD-drittunge som løp rundt i butikken og lekte bajas mens hun handlet. Mens fruentimmeret stod i kassen og betalte, fant jævelungen selvfølgelig denne maskinen, og trykte på en knapp så kaffen begynte å renne ut. Burugla av en mor stod bare og så på, helt likegyldig. Jeg hadde vært på jobb i mange timer og var sliten, og gadd ikke begynne å krangle med henne. Kjerringa betalte, pakket varene, gikk bort til kaffemaskinen og sa:"Unnskyld, det ble litt søl her". Meg: "Jeg kan ta det jeg". Det er kø i kassa så jeg kan åpenbart ikke ta det med en gang. Harpyen står og ser surt på meg i ti sekunder eller så før hun sier "Ja, har du tenkt å rydde opp her eller?" Meg: "Jeg må bare ta disse kundene først". Køen forsvinner etter hvert, og jeg går og henter en klut og tørker opp kaffen, alt dette mens furien står og ser på, like sur. Når jeg er ferdig, snur hun seg og går, uten et ord. Hun skulle ikke engang ha kaffe, hun skulle bare kontrollere at jeg ryddet opp skikkelig etter ungen hennes. Så min oppfordring er: Hvis du er en kløne og søler noe i en butikk, så kan du også tørke opp etter deg. Det er ikke butikkmedarbeiderens jobb å rydde opp etter andres søl og rot. 15 Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Alltid artig hvor kundene har med små barn som foreldrene har kjøpt med noe til. Løper umiddelbart til enden av rullebåndet hvor jeg sender ned varene. Deretter strekker de seg så langt de kan for å nå fram til godsakene. Kan nærmest se øynene lyse opp når det bare er noen få centimeter igjen, også stopper jeg båndet, akkurat utenfor rekkevidde. "Haha, no you don't." Det er så utrulig ondt, men likevel vanvittig morsomt. Kjenner meg godt igjen der! Noko kjekt må ein jo ha å gjere på på jobb Lenke til kommentar
Populært innlegg medlem-156941 Skrevet 28. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 28. september 2013 En tulling som ødelegger for eksempel en stor pakke med sukker eller mel idet dem slenger pakken opp i handlevognen, og det drysser et fint lite lag av dette fra pakken over heile butikken når dem kjører handlevognen rundt, før kunden slenger den ødelagte pakken tilbake på hyllen ( og ikke nødvendigvis i den riktige hyllen, men kanskje dem kaster pakken opp i frysedisken eller i sjokolade-hylla) uten at dem gidder å rydde opp etter seg, slik at dem som arbeider i butikken må kaste bort masse tid på å vaske og rydde opp alt sølet som ligger igjen etter kunden. Det skjedde på matbutikken der eg jobba ein gong, berre at dette ikkje var sukker/mel. Det var matolje. Var vel den mest grisete dagen eg har hatt på jobb nokon gong, trur eg. Vart ikkje bedre av at eg fekk ein del av ansvaret, fordi eg hadde jobba der ei stund. Eg var ein av dei få som var på jobb som kunne det med å skrive ut plakatar osv, så eg måtte ta jobben med å springe rundt og henge opp plakatar over alt i butikken om at det var olje på golvet. (Ser for meg at det kan ha vore underhaldande å sjå på, 2-3 personar som springer fram og tilbake tvers over butikken for å hente papir, bøtter, plakatar, osv Det vart jo eit reint helvete å tørke opp igjen. Oljen var jo gjennomsiktig og greier, så det var nærmast umulig å sjå kor det var hen. Først tørke med store mengder papir, for så å bruke zalo, vatn, og alt anna mulig for å få det vekk skikkeleg. Vart jo ikkje bedre av at kunden som hadde gått rundt med handlevogna visste ikkje dette før vi vedkommande hadde kome seg fram til kassa, der ho hadde stått ei stund, slik at oljen hadde fått dryppa godt og lenge rett ved bandet. Skal og nevnast at butikken er på 3000m2, så det gjorde det ikkje akkurat lettare å få rydda opp Det gjekk jo heldigvis bra. Sjølv om golvet var såpeglatt mange stader, var det ingen som skada seg (ikkje som eg fekk med meg iallfall). Trur det var eit par ungar som datt på rompa, men ellers klarte flesteparten å halde seg på beina. 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg Karmany. Skrevet 28. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 28. september 2013 (endret) En kompis av meg mistet en sixpack med øl i gulvet og sa ifra til en butikkmedarbeider. Han bare lo og sa at han skulle tørke opp. Altså, det var butikkmedarbeideren som lo og tørket opp. Her om dagen kom det levering fra Hansa, ny leveransegutt. En halv palle med glassflasker gikk i gulvet, og han hadde ikke planer om å ordne opp. *Masse klirring, jeg tenker WTF og løper fra kassa* Meg: Oi! Jeg kan hjelpe deg å rydde opp. Han: Haha, jaja, alle driter seg ut nå og da. Jeg må videre til neste butikk. Må beklage sølet jeg lagde for deg. Meg: Ahh.. okay, kan orde opp for deg jeg. Jeg tørket opp, men lo ikke. For en drittsekk. Endret 28. september 2013 av Karmany. 19 Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 (endret) Lol du må jo bare nekte å ta det imot. Han må bare ta det med å komme med en ny. Endret 28. september 2013 av TityBoi Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Han: Haha, jaja, alle driter seg ut nå og da. Jeg må videre til neste butikk. Må beklage sølet jeg lagde for deg. Han har vel ikke tilfeldigvis ekstrajobb som buss-sjåfør? Mange av dem er direkte livsfarlige i trafikken. "Vikeplikt? Trafikkregler? Pft, drit i det. Her skal ruten holdes." At jeg blir presset ut i den andre kjørebanen gir de blaffen i. Men det verste er at det er mange som klager over at busser bare brøyter seg frem. Det blir vel som det der med sikkerhetsbelte. Er du voksen får du stor bot om du kjører uten sikkerhetsbelte. Er du buss-sjåfør og kjører en buss full av småunger er det bare å gi blaffen om de har belte eller ikke. Logisk... Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Hah, jeg syntes ikke synd på dere. Jobbet også i dagligvarebutikk for et par år siden, og jeg har tørket opp alskens saker fra gulvet. Det verste må være den gangen jeg satt i kassa og en kunde kom og fortalte at det luktet dritt rett rundt hjørnet, lengre inn i butikken. Ok, tenkte jeg, helt til kunden utbrøt "Bokstavligtalt. Det lukter bæsj der borte." Endte opp med at jeg gikk for å se hva dette var for noe, og joda, rett rundt hjørnet lå det en liten klatt med bæsj på gulvet. Det var ikke noe fast, hard bæsj, men en liten, flat rund og delvis flytende sak, kanskje 5-6 cm i diameter. Vi fant aldri ut hva det var for noe, om det har vært en bleie som lakk eller noe annet, men det var (nesten) garantert ikke fra dyr. (Vi er langt inne i et senter hvor dyr er forbudt, og folk blir kastet ut dersom de har dyr med seg.) En klatt med dritt hadde forsåvidt vært greit nok i seg selv, det som gjorde dette virkelig ille var at minst én, kanskje to kunder med handlevogn har rullet gjennom dette drittet og kjørt rundt i butikken, så det var tynne hjulspor av bæsj over alt i hele butikken som jeg og en annen kar ble satt til å vaske opp. Drittdag dag på jobb, HEHE. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 28. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 28. september 2013 Kroppsvæsker-tema... Morsomt! Har nevnt klepto i butikken før. En av dem bestemmer seg for å prøve å åpne et såkalt "bur". Dette er en plastbeholder, med en ganske sterk lås, hvor man legger ting som feks. minnekort, minnepinner og andre små dyre ting. Jeg og Securitas ser han på kamera fra sekundet han går inn i butikken på overvåkingskamera, så vi har kontroll på vedkommende. Den skyldige finner et fint hjørne å åpne den "buret". Først med tennene. Funket dårlig. Så med slagkraft. Funker veldig dårlig. Finner en brevåpner.... Funker ok, får hull på "buret" men fremdeles vanskelig å nå innholdet. Plutselig støkker han til noe jævelig!! Han kaster buret og begynner å løpe rundt i butikken. Securitas blokkerer inngangene mens jeg går der den skyldige befinner seg. Tror dere fader meg ikke at han kuttet seg fra toppen av hånda og nesten ned til pulsåren. Det er blod overalt. På varer, på hyller, på gulv, på vegger. Dette er kanskje vanskelig å tro for noen, men på noen steder på gulvet har blodet trukket inn i selve overflaten, så du ser ennå et klart rød-skjær fra blodet hans der. Politiet kom og vi måtte stenge butikken. Fyren hadde også hepatitt så vi måtte innkalle et "special ops" vaskehjelp team for å desinfisere halve butikken. Whoop-di-fuckin-doo. Det verste med det hele er at fyren har ikke fått noe straff for hendelsen (fyren har over 150 anmeldelser på seg) og han kommer innom ukentlig å påstår han aldri har gjort noe galt i vår butikk. 26 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå