Mr. Hermonella Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Det tells vell veldig på hva du selger, selger du biler så skjønner jeg det. Selger du en hammer så kan jeg ikke si at jeg forstår frustrasjonen din. 1 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Selger han hammere hadde det kanskje også vært så opplagt hva den skulle brukes til at det ikke hadde vært noe behov for å spørre. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Nå, hva ble resultatet? Åja, ventet folk på resultatet? Joda, det kom inn 2 sinnsforvirrede sjeler å spurte om vi hadde fått den inn den gullfargede (obviously). Overraskende lite i forhold til sist lansering, men det kan kanskje ha noe med at vi "er en jævla drittbutikk" som ikke hadde det inne di siste gang også 6 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Ringte en fyr hit til bowlinghallen jeg jobber i. Jeg presenterte meg, og han på litt dårlig norsk sa navnet sitt og at han 'hadde et tilbud til meg'. (Det hender noen ringer til oss om de skal ha tak i daglig leder, men dette var klokken ti på kvelden, lenge etter han arbeidstid.) 'Et tilbud?', sa jeg, og lurte på om han hadde kommet til riktig person. Det hadde han visst. Jeg spør igjen hva han ville si, men da ble han usikker på han hadde kommet riktig likevel. Jeg fortalte igjen hvor han hadde ringt, og hvem jeg er. Da ble det stille i 3-4 sekunder før han sa 'ok!' og la på røret. Lurer fortsatt på hvilket tilbud dette var! :o 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 12. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 12. september 2013 2 jenter kommer inn og skal ha en hdmi kabel lenger enn 1,5 meter. Jeg sier:"Vi har 2 eller 3 meter i så tilfelle." Jente 1:" Ååh hvor langt er 3 meter?" Jente 2:"Det er ca. 30 skritt!!!!" .......... 40 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 2 jenter kommer inn og skal ha en hdmi kabel lenger enn 1,5 meter. Jeg sier:"Vi har 2 eller 3 meter i så tilfelle." Jente 1:" Ååh hvor langt er 3 meter?" Jente 2:"Det er ca. 30 skritt!!!!" .......... ... what? Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Kill it before i lay eggs! Hadde en i klassen som lurte på hvor lang 3 km er.... 1 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 ... what? Forstod du det ikke? Eller tenker du kronisk koffert? Lenke til kommentar
Populært innlegg Sexylubb1 Skrevet 12. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 12. september 2013 Forstod du det ikke? Eller tenker du kronisk koffert? Jeg tenker at jeg aldri skal tro noen jenter som påstår de har ligget med mannfolk som har kuker på over 20cm, i alle fall. For lengdemål har de jo tydeligvis ikke peiling på. 28 Lenke til kommentar
Populært innlegg felicity Skrevet 19. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 19. september 2013 Kunde med barn kommer inn 5 min før stengetid. Kunde kjøper og returnerer de samme to bøkene om hverandre 16 ganger, mens kundens barn lemper på med såpebobler, nøkkelringer og prinsesseviskelær som skal betales både med kort, kontanter, byttelapper og gavekort. Kunde kjøper, bytter og returnerer enda en bok, og gir dermed barna tid til å ombestemme seg og velge ut helt andre leker istedenfor de forrige. Verdt å nevne: Disse kanskje 40 lekene har ikke strekkode, og må derfor slås inn og ut og frem og tilbake på hvert sitt milelange ISBN-nummer, som først må letes opp i protokoll. Kunde ignorerer at det er over stengetid og krever at jeg blir stående og organisere alt sammen. Kunde er ute av butikken nesten et kvarter etter at det skulle vært låst. Jeg står igjen halvannen time på overtid med cirka 300 kvitteringer, returlapper, tilgodelapper, byttelapper, annullerte bonger, korrigerte kjøp og avbrutte betalingssedler, som alt sammen må gjennomgås og føres opp først på liste med signatur og så i datasystemet for at ikke oppgjøret skal bli feil. Jeg var ferdig på jobb kl 17, og er hjemme nå. 16 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Hvorfor godta all byttinga? Om det ikke er en praksis som er lovet kunden (f. eks. "30 dagers åpent kjøp!") så har de ikke krav på å bytte. 3 Lenke til kommentar
felicity Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Hvorfor godta all byttinga? Om det ikke er en praksis som er lovet kunden (f. eks. "30 dagers åpent kjøp!") så har de ikke krav på å bytte. Greia var at hun ikke greide å bestemme seg for om hun skulle ha Norges Lover fra 2012 til 440,- eller Norges Lover fra 2013 til 880,-. Gjennom hele seansen sto hun og diskuterte med sønnen sin over telefon, så jeg fikk jo ikke kontakt med dama. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Det høres nesten ut som om noen holdt deg opptatt mens noen andre drev med noe muffens. 8 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Har jobbet i butikk selv, og det er en og annen slik kunde, men det tilhører heldigvis sjeldenhetene at folk er så opplagt og teatralsk uoppdragen. Kan faktisk telle like mange bak bak disken som foran den. Spesielt på enkelte matbutikker og elektrobutikker har jeg merket meg dette. Ja, vi venter fortsatt i spenning. Denne tråden er for historier, så har du sagt A, må du si B 1 Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Jeg står igjen halvannen time på overtid med annullerte bonger, Håper de ikke har røykvarsler der du jobber... Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Selger han hammere hadde det kanskje også vært så opplagt hva den skulle brukes til at det ikke hadde vært noe behov for å spørre. Skal du ha en slik eller en slik, eller kanskje en slik? En hammer er absolutt ikke bare en hammer... Lenke til kommentar
Populært innlegg tole Skrevet 20. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 20. september 2013 Ja, vi venter fortsatt i spenning. Denne tråden er for historier, så har du sagt A, må du si B Det som slår meg er at mange bruker butikkjobber som en arena for selveksponering heller enn som en jobb hvor man yter service til kunden. En jente var f.eks helt fra seg fordi jeg ikke gjenkjente henne fra et eller annet realityshow hun hadde vært med i. Et par stykker hadde tydeligvis lagt sin elsk på meg og var fryktelig skuffa over at jeg ikke responderte, noe en av dem i alle fall ikke hadde noe problem med å vise. Jeg setter ikke spesielt pris på å bli fot-fulgt av ansatte når jeg handler og åpenbart drama. Det er veldig uprofesjonelt av ansatte i butikk. Bare fordi jeg forsetter å handle på butikken betyr jo ikke det samme som at jeg er der utelukkende for personen bak kassa. En klesbutikk hadde også en fyr som aldri burde vært selger. Stå å krangle med en kunde ang. at han skal legge opp en bukse selv når man har sagt at det ikke er aktuelt. Mersalgs-fokuset er det også enkelte som ikke klarer å styre heller. Spesielt frisører og klesbrutikker er vel frekke på dette. Et enkelt spørsmål og litt propaganda er greit, men man må ikke gjøre handelsopplevelsen negativ for kunden. Det sørger bare for at kundene ikke kommer tilbake og henger ut butikkene. Jeg har bevisst valgt å ikke gå ut med butikker fordi jeg ikke vil henge ut en helt kjede/butikk basert på noen får enkeltepisoder som aldri har vært representative for majoriteten av opplevelser. Fra den tiden jeg selv stod bak disk så var det en kar hadde bestilt et spill som var umulig å få tak i. Vi hadde hatt det lenge før, men det var utsolgt. Han ba meg skaffe det og jeg sa jeg skulle sjekke opp, noe jeg også gjorde. Når han kom tilbake og skulle hente det sa jeg at det ikke var mulig å skaffe det. Det kom noen gloser om noen som lå på dødsleiet som skulle ha det og hvor forferdelig dette var og spillet han ikke fikk ordnet. Hadde han lagt igjen et mobilnummer eller noe hadde ha fått beskjed i god tid, og når en selv skaper problemer så er det litt vel lettvint å skylde på andre. Hadde også en kunde som fikk grei beskjed over telefon ang. rutiner i forhold til tredjepart, men som allikevel kjørte et par timer til butikken hvor jeg traff han og sa akkurat det samme hvor han selvfølgelig raste ut døra. Jeg var i en situasjon hvor jeg ikke kunne gjøre noe med dette, noe jeg utførlig hadde forklart kunden over telefon. Når det er sagt så er de aller fleste servicemedarbeidere helt greie og ordentlige og yter bra service til tross for mye rart av kunder til tider. Takk for all god service! Dere gjør en god jobb! 11 Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Var på lefdal å så på pc. La merke til at ansatt leste specs fra plakaten til pc'n ved siden av når han "fortalte" om den. Jeg valgte å si jeg skulle tenke på det før jeg gikk. Faktisk akkurat det nivået jeg føler jeg opplver overalt, så klager ikke, men elendig et det. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Klatt3n Skrevet 20. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 20. september 2013 (endret) Var på lefdal å så på pc. La merke til at ansatt leste specs fra plakaten til pc'n ved siden av når han "fortalte" om den. Jeg valgte å si jeg skulle tenke på det før jeg gikk. Faktisk akkurat det nivået jeg føler jeg opplver overalt, så klager ikke, men elendig et det. Jeg gjør dette når folk på liv og død drar meg opp på dataavdelingen i butikken min. Det er ikke min avdeling, så jeg har ingen oversikt over hvilke produkter vi har der til enhver tid. Jeg kan derimot mye om hardware og datamaskiner, men for å gi en skikkelig anbefaling til kunder må jeg også lese av lappen. Kanskje du traff på en slik? Det er forøvrig et ganske interessant tema. Hva forventer man som kunde at selgeren skal kunne? Du syntes det er dårlig at selgeren ikke husker hvilke specs PCen har. Om du hadde kommet til meg, på telefonavdelingen, og spurt om hvilken prosessor (og klokkefrekvensen på den?) x telefon hadde, ville du så fall blitt "skuffet" om jeg ikke kunne gi deg svaret på strak arm? Jeg kan det på toppmodeller som S4, One, Xperia Z, men om du kommer og lurer på hvilket chipset og nettverkshastigheter Galaxy Express har/støtter, så drar jeg frem gsmarena og gir deg et svar som for sikkerhetsskyld er hundre prosent riktig. Endret 20. september 2013 av Klatt3n 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 20. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 20. september 2013 Synes ikke det er noe problem at selger ikke kan spesifikasjonene på alle datamaskinene utenat. Det har lite med peiling å gjøre. 13 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå