OscarMike1 Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Tror de at jeg eksisterer for dem, eller? Kanskje ikke du personlig, men jobben din eksisterer for dem ja. Det til side forstår jeg frustrasjonen. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Valkyria Skrevet 8. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 8. september 2013 Hadde en gammel kunde kom innom og trengte noe greier som vi ikke hadde inne. Jeg sa "Har ikke det inne akkurat nå, men jeg kan bestille det så få du det til neste uke?" Han svarer "Neeeee. Aner jo ikke om jeg lever så lenge engang " Var usikker på om jeg skulle smile, le eller hva jeg skulle gjøre tilbake 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg Virke Skrevet 8. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 8. september 2013 *snip* Det blir rimelig kleint. Opplevd noe lignende da jeg sa at produktet "kom til å holde i mange år", og kunden responderte med "Det spiller ingen rolle, doktoren ga meg et år." 23 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 8. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 8. september 2013 (endret) En gang da jeg jobbet med buss for tog i sommer, slapp jeg unna en krangel. Det var ei dame som av en eller annen grunn ikke kunne/ville vente på bussen og krevde å få en drosjerekvisisjon, hvilket jeg ikke hadde tenkt å gi henne og visste at jeg antakelig ville få kjeft. Men da var det ei annen dame som sto der og sa "Hæ? Vi må jo alle vente på bussen." Så sto plutselig de to kundene og diskuterte istedenfor mens jeg for en gang skyld slapp unna. Det var deilig. Jeg benyttet anledningen til å ta imot andre henvendelser så lenge. 5 minutter senere kom den førstnevnte kunden tilbake og var litt hyggeligere. Hun hadde vel tatt kritikken inn over seg, for da krevde hun ingen rekvisisjon lenger, men lurte bare på når bussene gikk. En annen gang under morgenrushet var det fire kunder som ikke hadde fått med seg at bussavgangen for regiontoget deres var lagt tidligere enn ordinær avgang. De kom altså litt før toget vanligvis ville gått, men da hadde jo bussen allerede kjørt. De var så klart irriterte, for de måtte jo rekke jobbene sine, men var likevel med på at det var de selv som ikke hadde vært oppmerksomme på informasjonen. Siden jeg var ansvarlig leder og de var hele fire stykker, bestemte jeg meg for å gjøre noe som egentlig var imot instruksen min, nemlig å ringe frem en reserveminibuss og sende kundene med den, slik at de slapp å komme frem en time senere enn vanlig. (Jeg har av og til blitt spurt om hvorfor vi noen ganger sender en hel (mini)buss istedenfor en drosje. Grunnen er at NSB betaler like mye for reservebussene enten de kjører eller bare står stille hele dagen, mens drosjene bestilles på sparket.) Dagen etterpå traff jeg de samme kundene. Da kom de tidligere og rakk den bussen de egentlig skulle ta. Hun ene hadde et av de bredeste glisene jeg har sett og sa "jeg er litt blidere i dag". Den avgjørende faktoren i dette tilfellet, var at kundene holdt seg saklige, tok feilen på sin egen kappe og ikke kjeftet for at de kom for sent. Jeg er mye mer medgjørlig med greie kunder. Hadde de vært sure og slitsomme, ville jeg bedt dem vente på neste buss. Men fordi de var så greie, var jeg villig til å bøye reglene og gjøre noe som kunne slått tilbake på meg selv. En annen gang måtte et par hyggelige gamle damer få drosje. NSB skal egentlig bare dekke transport mellom togstasjonene, men akkurat da føltes det riktig å be drosjesjåføren om å kjøre dem helt hjem. En annen gang da jeg jobbet sent en kveld, kom et gammelt ektepar og spurte etter en buss. Det viste seg at de hadde satt seg på bussen sin i Oslo, men gått av fordi de trodde at de skulle bytte til en annen buss på stasjonen min. Da forsto de at de hadde gjort en feil. Neste avgang gikk to timer senere, men de var så heldige at de fikk en reservebuss. Den ville jo ikke bruke mer enn en halvtime hver vei. (I tilfelle det er noen tvil, så vil jeg legge til at jeg alltid gjør jobben min uansett hvor sur kunden er. Alle får det de har krav på i forhold til reisevilkårene. Poenget er at hvis jeg skal strekke meg enda lengre, så er det en fordel om kunden oppfører seg normalt høflig.) Jeg traff stort sett de samme menneskene hver dag. Noen legger man mer merke til enn andre. Et eksempel er den fyren som reiste til Oslo klokka 7 hver morgen og aldri brukte sko. Føttene hans var kullsvarte. Og så var det de artige narkisene som gjerne kom innom stasjonen et par ganger i løpet av kvelden. En gang sto et par av dem like i nærheten da en av de siste bussene skulle gå. Jeg spurte jenta med den heftigste narkisknekken jeg har sett om hun skulle være med bussen. Overkroppen hennes dreiet 180 grader rundt og hun sa "Ååå, hehehe, nei, jeg bor her, jeg!" og følte seg tilsynelatende veldig smigret av at jeg hadde spurt. Så sa hun "Hei, du er jo her hver dag, du. Jeg heter Alexandra," og tok meg i hånda. Og etter hvert sa hun ha det og gikk med kompisen sin på en måte som fikk meg til å tenke på Walking Dead. Jeg har også et par annenhåndshistorier. En bussjåfør fikk en kunde på Oslo S som skulle til Myrvoll. Men da bussen kom til Myrvoll stasjon, nektet hun å gå av, for hun skulle hjem og det var ikke ved stasjonen. Bussen stoppet så klart bare på stasjonene, så det endte med at hun ble med helt til Ski og kjeftet på de som var på jobb der. En annen gang var det et par berusede russere som gjorde noen utaktfulle tilnærmelser til et par jenter på en buss. Bussjåføren ringte politiet, som overraskende nok ikke ville komme. Bussjåføren sa at han ville slå russerne ned hvis ingen kom. Da fikk han viljen sin. En bussjåfør fortalte om ei gammel dame som ville på bussen hans, men som syntes at trappa var for høyt over bakken. "Har du ikke noe til å stikke ut som jeg kan tråkke på?" spurte hun. "Jeg har noe til å stikke ut," svarte han, "men ikke til å tråkke på". Endret 8. september 2013 av Zarac 32 Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Jeg traff stort sett de samme menneskene hver dag. Noen legger man mer merke til enn andre. Et eksempel er den fyren som reiste til Oslo klokka 7 hver morgen og aldri brukte sko. Føttene hans var kullsvarte. Jeg pendlet mellom Fredrikstad og Oslo i flere år og så daglig en kar på toget som kun hadde t-skjorte på overkroppen. Hver dag året rundt - uansett hvor kaldt det var. Har du også sett ham? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Jeg har i hvert fall ikke lagt spesielt merke til ham om jeg har sett ham på sommerhalvåret og jeg jobber sjelden på hverdager i løpet av vinteren. Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 10. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 10. september 2013 Inb4 på jobb imorgen: "Hei, jeg så at Apple har lansert 2 nye telefoner... Har dere fått den inn?" ....... 18 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Inb4 på jobb imorgen: "Hei, jeg så at Apple har lansert 2 nye telefoner... Har dere fått den inn?" ....... Eventuelt: "Hei, jeg så at apple har lansert iPhone i farger, men jeg likte ikke de fargene der. Har dere ikke noen andre farger? Vil helst ha en litt rødlilla med et hint av blågrønn!" Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 skal telle iphone spørsmålene i morgen 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg *F* Skrevet 10. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 10. september 2013 ISP support: Ringte inn ei mor på vegne av datra si, internett fungerte ikke (aka jo, det fungerte, men dem var for imkompetente ikke bruke internett). Uansett, kravet var det DET SKAL VIRKE INNEN ET MINUTT... Noen tror vist vi sitter med magiske knapper. 20 Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 ISP support: Ringte inn ei mor på vegne av datra si, internett fungerte ikke (aka jo, det fungerte, men dem var for imkompetente ikke bruke internett). Uansett, kravet var det DET SKAL VIRKE INNEN ET MINUTT... Noen tror vist vi sitter med magiske knapper. Banksupport, kan bekrefte dette. Kodebrikken gir feil engangskode, noe som betyr at den er usynkron. Da er det ikke stort vi får gjort uansett hvor mye det haster at du betaler den ene regninga som gikk ut for 3 dager siden.. Eller den som du tok med på hytta. Lenke til kommentar
Populært innlegg Javisst Skrevet 11. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 11. september 2013 (endret) Da har jeg tatt steget og begynt i post i butikk... I begynnelsen var jeg igrunn mer opptatt av å få til riktige rutiner enn å legge merke til kundene, men nå som jeg har fått inn rutinene litt, så ser jeg hvor mange spesielle mennesker som er der... For eksempel hun eldre damen som skulle sende pakke i retur. I posten har vi faste priser, og størrelse og vekt på denne pakken tilsa at det ville koste litt å sende denne. Dette var selvfølgelig uaktuelt fordi hun var overbevist om at jeg tok for mye... Jeg viste henne tilogmed både med målebånd og vekt at hun ikke kunne sende det så billig som hun ville, men fremdeles så insisterte hun på at jeg prøvde å lure henne... Til slutt sa jeg bare at det ikke er så mye mer jeg kan gjøre. Da tok hun pakken og sa at hun sendte heller med et annet postkontor for der ble det mye billigere! Så har du kundene som har det travelt og bare skal kjapt innom for å hente brev, men så viser det seg at brevene er sendt som PUM, altså blant de strengeste måtene å sende brev på. Folk blir temmelig forbanna når jeg går igang og scanner papirer og frem og tilbake... De er visst overbevist om at jeg er klar over at de har det travelt, og derfor gjør meg umulig å ha med å gjøre... Endret 11. september 2013 av Olimaen 26 Lenke til kommentar
Populært innlegg technicality Skrevet 11. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 11. september 2013 (endret) Vet ikke om det kommer under kundehistorie,men vi prøver oss likevel Fikk inn en bimbo av en kunde idag som krevde straks-assistanse,da ting går etter "first come first served" prinsippet hos oss ble det til at hun måtte vente...trodde vi plutselig bryter hun seg frem og vifter med en iphone 5 og vræler ut "Ser du denne telefonen ?! det er den nye Iphone 5S!!! vet du hvor viktig jeg er eller ?! Jeg er den eneste som har den i Norge!" meg: Før jeg snudde meg og hjalp kunden som jeg egentlig holdt på med videre. Skulle gjerne likt og vite hvordan hun fikk tak i den i tilfelle det faktisk var reelt,selvom den manglet både fingersensor og de karakteristiske fargene Endret 11. september 2013 av technicality 21 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Jeg tror ikke på at hun sa det. 6 Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Inb4 på jobb imorgen: "Hei, jeg så at Apple har lansert 2 nye telefoner... Har dere fått den inn?" ....... Nå, hva ble resultatet? 1 Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 (endret) Jeg tror ikke på at hun sa det. Haha, da skulle du visst hvor mange folk jeg har møtt opp gjennom årene før internett som er den første i landet til å ha fått et spill. Hvordan de vet de er de første i landet er det ingen som vet. Eller hva med fyren som høflig nok bestile en burger på Burger King, bare for å klikke fullstendig fordi ham måtte vente hele fem minutter på den? Han var for viktig til å vente, så "De måtte se til å lage maten hans først" /quote. Har faktisk møtt en lege i samme stilen. Jeg ba høflig om en ny resept, og selv om han skrev ut en var det sterkt motvillig fordi "tiden hans er for viktig til sånt". Og her trodde jeg jobben til en lege var å hjelpe pasienter... Husker du den videoen jeg linket til for en stund siden? Når du tror du har møtt de verste idiotene på planeten kommer det garantert en eller annen tulling litt senere og beviser at du tok feil. Endret 11. september 2013 av Lykketrolling 3 Lenke til kommentar
tole Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Har jobbet i butikk selv, og det er en og annen slik kunde, men det tilhører heldigvis sjeldenhetene at folk er så opplagt og teatralsk uoppdragen. Kan faktisk telle like mange bak bak disken som foran den. Spesielt på enkelte matbutikker og elektrobutikker har jeg merket meg dette. 1 Lenke til kommentar
technicality Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Jeg tror ikke på at hun sa det. Det er din rett det diskutant Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 På tide å (re)poste denne: 3 Lenke til kommentar
Virke Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 (endret) "Hva skal du bruke produktet til?" "Nei, bare det vanlige." Mildt sagt frustrerende. Endret 12. september 2013 av ryc 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå