Alt-Ctrl Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Meg: "Trykket du på enter for å gå inn på siden?" Kunde: "Ja, men det står ingenting der.." M: "Da får vi bare vente litt, tar av og til litt tid før siden laster inn." *venter noen strakser* M: "Har det skjedd noe?" K: "Neei, fortsatt ingenting.." M: "Trykket du på enter?" K: "Jaa, og nå er det bare masse rart her.." M: "Hva da? Hva ser du på siden?" K: "Ingenting.." Og sånn gikk det i et par minutter, ingenting for henne var visst det samme som et søk på google.. Kjenner igjen denne. Må ofte forklare hvor adressefeltet er i nettleseren. "Ser du det lange hvite feltet øverst på skjermen din?" Neeeiii ..... vent litt ... JA DER JA! Sukk 5 Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Kjenner igjen denne. Må ofte forklare hvor adressefeltet er i nettleseren. "Ser du det lange hvite feltet øverst på skjermen din?" Neeeiii ..... vent litt ... JA DER JA! Sukk For ikke å glemme start-knappen.. 1 Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 (endret) Køsnikere kan brenne i helvette og håper hodet deres faller av på et ubeleilig tidspunkt. Finnes det noen beleilige tidspunkt å la hodet falle av? Endret 16. august 2013 av Lykketrolling 3 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Finnes det noen beleilige tidspunkt å la hodet falle av? Noen tidspunkt er vel mer ubeleilig av andre. For eksempel er det kjedelig å miste hodet når du skal på utedoen og hodet faller av og ned i hullet. 7 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Noen tidspunkt er vel mer ubeleilig av andre. For eksempel er det kjedelig å miste hodet når du skal på utedoen og hodet faller av og ned i hullet. Jeg tror ikke du forstår hva du egentlig ønsker deg. Kan du tenke deg noe mer ubeleilig enn om de mister hodet når de skal til å betale og nettopp har sneket foran deg i køen? Tror du at du får betalt med det første da? Nei! 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 17. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 17. august 2013 Kunde med noe begrensede norskkunnskaper kom inn til hvitevareselger på en lørdag, og skulle ha kjøleskap. Han fant etter hvert et skap han skulle ha, og fikk forklart til selger at han måtte ha det samme dag, og han måtte ha det tilkjørt. Det er ingen som leverer varer for oss på lørdager, og det er i utgangspunktet heller ikke mulig å få varer levert samme dag som det bestilles. Dessuten blir de fleste varene som leveres til kunde kjørt fra et sentralt distribusjonslager, ikke direkte fra vår butikk. Selger forsøkte å forklare at vi hadde dessverre ingen som helst mulighet for å kjøre skapet denne lørdagen, men det ville visst ikke kunden skjønne. Etter en del diskusjon fram og tilbake, så ble kunde tilbudt utstillingsskapet. Hvis han hadde mulighet til å ta det med selv, så hadde han kjøleskap samme dag. Nei, han måtte ha det tilkjørt. Greit nok. Første mulighet for levering var tirsdagen etter, og etter mye om og men godtok kunde både tidspunkt og pris. Skapet ble reservert, utkjøring bestilt, kunde betalte og gikk. Alt vel så langt. På tirsdag formiddag troppet kunden plutselig opp i butikken igjen. Da hadde han funnet ut at han ville visst ikke betale for levering likevel. Nå hadde han plutselig mulighet til å hente skapet selv. Min kollega på lageret forklarte at det var litt sent, da skapet hans allerede stod på bil fra distribusjonslageret, og kom til å bli levert på kvelden. Kunden godtok selvfølgelig ikke dette, og begynte å diskutere og veive med armene igjen. På dette tidspunktet fant min kollega på lageret og hvitevareselgeren ut at kunden bare måtte få viljen sin, så de slapp å kaste bort mer tid. Kunden fikk på nytt tilbud om utstillingsskapet, da dette var den eneste av den aktuelle modellen vi hadde i butikken. Det var greit. Han ville ha det med med én gang, og han måtte låne tilhenger for å få det med seg. Utkjøringen ble kansellert, slik at vi bare måtte ta inn det skapet som nå stod på varebilen. Kunde ble sendt til kassa for å få igjen penger for leveringen, og utstillingsskapet ble pakket ned fra butikk. Da min kollega skulle trille ut skapet, kom følgende fra kunden: "Har ikke hengerfeste, dere må kjøre skapet til meg!" 91 Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Let the gladvold begin, sier nå jeg... Lenke til kommentar
Maxie10 Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Hørt på lokalbutikk ved hytten, langt ute i gokk. Amerikanske turister prøver å kommunisere med fyren i kassen. Han var nokså ung, kanskje 30, men tydeligvis ganske dårlig i engelsk. Eller, jeg tror han skjønte dem, men kunne ikke snakke selv. -Can this be stored in a fridge? -Nei, den der needs to stay in a fryser. -Do you sell any foreign newpapers? -Nei, then you have to go to byen, der they have. -Is there a place we can swim near here? -There is a kai down there. But there are mange folk, no privatliv. Osv. Amerikanerne virket fornøyde de... 7 Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 (endret) *snip* Har kjent på den frustrasjonen der ja. Endret 19. august 2013 av Lolliken 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kjeven Skrevet 19. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 19. august 2013 "Har ikke hengerfeste, dere må kjøre skapet til meg!" 18 Lenke til kommentar
Reconzile Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Hørt på lokalbutikk ved hytten, langt ute i gokk. Amerikanske turister prøver å kommunisere med fyren i kassen. Han var nokså ung, kanskje 30, men tydeligvis ganske dårlig i engelsk. Eller, jeg tror han skjønte dem, men kunne ikke snakke selv. -Can this be stored in a fridge? -Nei, den der needs to stay in a fryser. -Do you sell any foreign newpapers? -Nei, then you have to go to byen, der they have. -Is there a place we can swim near here? -There is a kai down there. But there are mange folk, no privatliv. Osv. Amerikanerne virket fornøyde de... Var det Hennig Solberg som satt I kassen? Lenke til kommentar
Maxie10 Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Var nok en skikkelig stril :-) Lenke til kommentar
Populært innlegg AndyPanda Skrevet 20. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 20. august 2013 (endret) Blei skjelt ut av en kunde fordi vi ikke førte en vare han var på utkikk etter. Det var av et merke vi vanligvis ikke har i butikken, og varen var bevisst ikke tatt inn fordi vi har tilsvarende produkter fra en annen leverandør vi har avtale med pluss at vi har tilsvarende produkt i egen merkevare som skal være like god som vi heller selger, og som folk er godt fornøyd med. Han blei ganske sur, men jeg forklarte han at vi ikke førte det merket, men vi hadde tilsvarende produkter som ville tilfredsstille behovene hans, og gjøre samme nytten, men det het ikke det samme som han var ute etter. Så han hissa seg opp og begynte å kalle meg idiot og ubrukelig som ikke hadde det produktet, for jeg måtte jo skjønne at vi måtte ha det. Så svarte jeg bare med "Ja beklager. Hva vil du jeg skal gjøre med det?". Da blei han ganske stille en stund, før han svarte rolig og ydmykt at "ja, det er jo ikke DIN feil, jeg skjønner jo det..", og så hissa han seg opp igjen og begynte å kalle ledelsen ubrukelige, amatører osv som ikke hadde tatt inn det produktet. Heva stemmen og sto i. Stakkars fyren var jo mildt sagt ganske overvektig, og blei skikkelig andpusten av å holde på Og sånn holdt vi på litt frem og tilbake en god stund da.. Klapp på skuldre til meg selv for å klare å holde meg rolig og saklig hele veien mens han prøvde å gi meg og butikken huden full. Endte med at jeg ga han et par forslag til butikker som kanskje førte produktet. Han hadde visst vært innom det ene stedet før han kom til oss, som heller ikke hadde det. Lurer på om han laga like mye oppstyr der. Endret 20. august 2013 av AndyPanda 15 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Hadde min hittil værste episode på jobb idag. Orker ikke å skrive alt, men kan si at når/hvis kunden kommer til butikken i morgen for å klage på meg når sjefen jobber, får han permanent ban fra butikken. Må bli tøffere, sjefen sier at jeg skulle nekta han betjening, bedt han dra til helvette og tilkalt vekterne.... Lenke til kommentar
overwatch Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Har også noe som plager meg... I kasse 1 på jobb har vi tippekassa. Når ingen sitter i kasse 1 og porten foran kassa er lukket, hvordan klarer folk å prestere å legge varene sine på kassabåndet når jeg står og ekspederer kunder i tippinga? For og så kreve at jeg ekspederer dem når det allerede er ledig i kasse 2 og 3? Dette skjedde en gang da jeg var under 18 og da kunne jeg ikke ta kassa i det hele tatt... Da fikk jeg så øra flagra, var visst meget udugelig i arbeidet mitt xD 2 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Er utrolig hvor mange kunder, som skulle blitt avlivet med nakkeskudd på stedet. 6 Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Er utrolig hvor mange kunder, som skulle blitt avlivet med nakkeskudd på stedet. Jeg melder meg frivillig! Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Hadde min hittil værste episode på jobb idag. Orker ikke å skrive alt, men kan si at når/hvis kunden kommer til butikken i morgen for å klage på meg når sjefen jobber, får han permanent ban fra butikken. Må bli tøffere, sjefen sier at jeg skulle nekta han betjening, bedt han dra til helvette og tilkalt vekterne.... Høres kjipt ut, og du har min sympati. Men har du sagt A får du vel si B også. Fortell? 3 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Vel, han ba meg bla holde kjeft å gjøre jobben min da jeg hjalp han, han var sur fordi jeg nektet å ta imot noen spill som var for ripete. Han skulle komme å ta meg. Meg: Unnskyld?! Var det en trussel? Kunde: Nei, men jeg kommer tilbake i morgen. Meg: hvis det var en trussel må jeg be deg forlate butikken. Bla. Bla bla bla, gjennomførte traden, han skulle ha navnet mitt. Meg: Mitt navn er "Reidar" Kunde: Skal ha etternavnet ditt og! Meg: Det trenger jeg ikke å gi deg ! Annen kunde, godt voksen mann: Sikkert ikke flere som heter "Reidar" her. Kunden går. Manne holder på å le seg ihjæl og sier "De har det bare i munnen!" 5 Lenke til kommentar
Espyy Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Har også noe som plager meg... I kasse 1 på jobb har vi tippekassa. Når ingen sitter i kasse 1 og porten foran kassa er lukket, hvordan klarer folk å prestere å legge varene sine på kassabåndet når jeg står og ekspederer kunder i tippinga? For og så kreve at jeg ekspederer dem når det allerede er ledig i kasse 2 og 3? Dette skjedde en gang da jeg var under 18 og da kunne jeg ikke ta kassa i det hele tatt... Da fikk jeg så øra flagra, var visst meget udugelig i arbeidet mitt xD Hvorfor fikk du lov til å ta tippinga når du var under 18? Kan hende jeg har misforstått regelen med at man må være 18+ i kassa, men det er vel fordi man selger enkelte varer som bare kan kjøpes av personer som er 18 år eller eldre, ikke sant? Og alt av tipping er vel strengt tatt 18+, er det ikke? Uansett, på jobb i dag var det jo noen artige situasjoner. Først så var det ei som dritalvorlig og sint på grunn av at den ene rabattlappen hun hadde fått (coop-medlem) ikke hadde så mye uttelling i butikken vår. Hun ville fått 6 kroner i rabatt på en kaffepose, men siden vi har 2 for 30 på slike kaffeposer, så ville det blitt 1 kroner dyrere for kaffeposen om hun bare kjøpte den ene og fikk rabatt på den, enn om hun kjøpte 2 stk for 30 kroner. Jeg prøver bare å være munter og glad og si at hu får bruke den en annen gang, men blei faen meg så alvorlig og sa at hu skulle klage på grunn av dette her altså. Ja det skulle hu virkelig gjøre. Sånt går ikke an. Helt på trynet. Videre så er det ei som skulle betale som først gav meg 2 200-lapper, men siden det ikke var nok, så måtte hun gi med en 500-lapp også, noe som ville resultere i at hun fikk tilbake de 2 200-lappene sine. Problemet oppstod derimot senere når hun midt i verste køhelvete kommer tilbake og påstår at hun ikke fikk tilbake pengene sine, fordi det var for lite penger i lommeboken hennes til at hun kunne ha fått de tilbake. Får hjelp av en kollega til å snakke med henne og finne ut av dette, men greia er at jeg selv ikke engang husker om jeg faktisk gav pengene tilbake eller ikke. Det eneste jeg visste var at det ville vært helt ulogisk at hun ikke hadde fått dem tilbake, og ingen hadde reagert på det når pengene lå igjen der, eller om neste kunde hadde fått igjen en del mer penger enn han egentlig skulle. Fikk navn og telefonnummer før hun dro, og etter dette sjekket kollegaen min sikkerhetskameraene og så at jeg faktisk gav tilbake pengene, og når han da ringte opp kunden, så hadde hun visst funnet pengene et eller annet sted. Men jeg ble faen meg redd et øyeblikk der altså, siden jeg ikke kunne huske noe helt sikkert. Også var det hu dama som begynte å snakke litt ungdommelig og når hu skulle sette inn kortet så sa hu - Jeg får vel sette i kortet også da. Eller putt´en inn i hølet som dere sier! (jeg er 19 år) Må si jeg holdt på å daue innvendig da altså, hehe. Rart det der at alle var kvinnfolk i grunn. 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå