Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Pruting er ikke mulig hos oss. Eneste unntaket er når du kjøper en stasjonær datamaskin, og da runder vi noen prosenter ned til nærmeste runde tall. F.eks en datamaskin til 20376kr kan bli rundet til 19999kr.

Husker ikke nøyaktig hvor mye jeg kan runde, men kunden har ikke innflytelse på dette uansett, og alle som prøver å prute kommer ingen vei da vi har veldig trange marginer, slik som mandelbrev sier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det bor lite folk i Norge, noe som gir få, små butikker og få salg. Da må man ha høy forutsigbarhet i inntjeningen også, og ikke minst vil man gjerne ha varen tilgjengelig til kundene som kommer etter og er villige til å gi det prislappen sier. Jo større sted, flere like varer på lager og flere lokale konkurrenter, jo viktigere blir det å ta salget. Da kan man gjerne konkurrere litt på pris. Men norsk pruting begrenser seg fremdeles oftest til "jamen de har den billigere der borte" - "ok da".

Lenke til kommentar

En kunde går til hyllene med smågodt og fyller opp fire poser stappfulle med smågodt, tar med seg posene til kassen for å betale, og dem påstår at dette blir 7, 99- kroner til sammen for alt smågodtet. Kunden skjønner ikke at smågodt egentlig koster 7,99 kroner per hekto, og at dem har kjøpt XX antall hekto...

Det er akkurat det samme problemet med kilo-pris også. Hvis en kunde plukker med seg nærmere tre kilo med for eksempel rakfisk ( eller ett hvilket som helst fiskeslag) og så er dem faktisk frekke nok til å påstå at dette blir 149,90 kroner til sammen for tre kilo med rakfisk. Selv om det egentlig koster 149,90 kroner per kilo med fisk...

Seriøst? Finnes det slike folk? Jeg har jobbet noen år i butikk, og jeg tror faktisk aldri jeg har opplevd dette annet enn hvor vi har merket dårlig. Enkelte ting er det ikke så åpenbart at er solgt som vektvare, men med smågodt eller stek må du være ganske fjern...

• Liker 7
Lenke til kommentar

Fikk akkurat en henvendelse fra en avdelingsleder om at vi måtte bestille 8 nye datamaskiner (og klargjøre dem), smartboard og at dette måtte være på plass til tirsdag. Og dette i et bygg vi ikke har noe wlan eller kommunikasjon fra før. Jippi. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg pleier å si til kunder som maser om lavere pris at de skal få det hvis de kan forklare hvorfor jeg har prislapper i butikken hvis man ikke skal forholde seg til den prisen.

Jeg ser jo så klart an kunden, men det er folk som til og med blir truende om de ikke får handle til lavere pris (jeg jobber til og med i en kjede som er kjent for lave priser ellers er vi veldig medgjørlige om det skiller mindre beløp).

EDIT: Og ingen har greid å gi meg et fornuftig svar ennå.

Endret av ryc
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Seriøst? Finnes det slike folk? Jeg har jobbet noen år i butikk, og jeg tror faktisk aldri jeg har opplevd dette annet enn hvor vi har merket dårlig. Enkelte ting er det ikke så åpenbart at er solgt som vektvare, men med smågodt eller stek må du være ganske fjern...

Man må være ganske fjern for å ikke skjønne at smågodt selges pr hekto, ja. Spesielt når det står på prislappen. Men man trenger nok dessverre ikke være fjern for å prøve å krangle seg til ting. Mange er vant med at når man krangler lenge nok vil man til slutt vinne, ved at den andre gir seg. Hvorfor skal ikke dette fungere i butikker også, spesielt med en sliten stakkar sent på dagen? ;) Noen gjør stort sett hva som helst for å spare noen kroner. Har hørt moren min og søsteren min krangle i over ti minutter i strekk over en femkrone. "Du skal ta den!" "Nei, du!" osv...

Lenke til kommentar

Meg: "Trykket du på enter for å gå inn på siden?"
Kunde: "Ja, men det står ingenting der.."
M: "Da får vi bare vente litt, tar av og til litt tid før siden laster inn."
*venter noen strakser*
M: "Har det skjedd noe?"
K: "Neei, fortsatt ingenting.."
M: "Trykket du på enter?"
K: "Jaa, og nå er det bare masse rart her.."
M: "Hva da? Hva ser du på siden?"
K: "Ingenting.."

Og sånn gikk det i et par minutter, ingenting for henne var visst det samme som et søk på google.. :)

• Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...