Gavekort Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Pruting er ikke mulig hos oss. Eneste unntaket er når du kjøper en stasjonær datamaskin, og da runder vi noen prosenter ned til nærmeste runde tall. F.eks en datamaskin til 20376kr kan bli rundet til 19999kr. Husker ikke nøyaktig hvor mye jeg kan runde, men kunden har ikke innflytelse på dette uansett, og alle som prøver å prute kommer ingen vei da vi har veldig trange marginer, slik som mandelbrev sier. Lenke til kommentar
Populært innlegg Dragen Skrevet 14. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 14. august 2013 19999 var jo et veldig rundt tall. 35 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Stusset litt på det selv. Dog er jo det standard prising i elektronikkbutikker. Lenke til kommentar
mandelbrev Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Han mente sikkert 19999.99, som selvfølgelig blir et veldig rundt tall om en velger å betale kontant. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Det bor lite folk i Norge, noe som gir få, små butikker og få salg. Da må man ha høy forutsigbarhet i inntjeningen også, og ikke minst vil man gjerne ha varen tilgjengelig til kundene som kommer etter og er villige til å gi det prislappen sier. Jo større sted, flere like varer på lager og flere lokale konkurrenter, jo viktigere blir det å ta salget. Da kan man gjerne konkurrere litt på pris. Men norsk pruting begrenser seg fremdeles oftest til "jamen de har den billigere der borte" - "ok da". Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Nå legger vel ikke akkurat butikkene i de landene hvor det er vanlig å prute varene sine på et prisnivå de faktisk forventer å få for dem heller? 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 19999 var jo et veldig rundt tall. Strategisk rundt, og det er rundere. Jeg mener runde av til et tall som representerer prisen. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg vesleengen Skrevet 14. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 14. august 2013 Det jeg syntes er merkelig er når det først skal prutes i Norge så er det nesten alltid på elektronikk. Sleit med samme problemstillingen selv da jeg jobbet med elektronikksalg. Folk spør direkte om 25% avslag på en vaskemaskin til 4000, og forventer å få det! Her har du et produkt du skal bruke flere ganger i uka i mange år til en viktig ting i hjemmet. Da kjøper man det mest ukjente merket med lavest kapasitet og pris, og forventer å få det enda billigere. Men pruta du på Levis buksene til 2000kr kanskje? SOm du kommer til å bruke noen ganger før ræva har vokst ut av de og ingen hadde sett forskjell om du hadde kjøpt buksa på Dressmann og klippet hullene selv... 18 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Men pruta du på Levis buksene til 2000kr kanskje? Næh. Kjøpte dem på Outlet eller Ebay. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg WeirdFace Skrevet 15. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 15. august 2013 (endret) En kunde går til hyllene med smågodt og fyller opp fire poser stappfulle med smågodt, tar med seg posene til kassen for å betale, og dem påstår at dette blir 7, 99- kroner til sammen for alt smågodtet. Kunden skjønner ikke at smågodt egentlig koster 7,99 kroner per hekto, og at dem har kjøpt XX antall hekto... Det er akkurat det samme problemet med kilo-pris også. Hvis en kunde plukker med seg nærmere tre kilo med for eksempel rakfisk ( eller ett hvilket som helst fiskeslag) og så er dem faktisk frekke nok til å påstå at dette blir 149,90 kroner til sammen for tre kilo med rakfisk. Selv om det egentlig koster 149,90 kroner per kilo med fisk... Endret 15. august 2013 av WeirdFace 17 Lenke til kommentar
Populært innlegg FrankBjarne Skrevet 15. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 15. august 2013 Du må være ganske stutt i hodet om du tror noe slikt går og at det faktisk stemmer. 16 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 En kunde går til hyllene med smågodt og fyller opp fire poser stappfulle med smågodt, tar med seg posene til kassen for å betale, og dem påstår at dette blir 7, 99- kroner til sammen for alt smågodtet. Kunden skjønner ikke at smågodt egentlig koster 7,99 kroner per hekto, og at dem har kjøpt XX antall hekto... Det er akkurat det samme problemet med kilo-pris også. Hvis en kunde plukker med seg nærmere tre kilo med for eksempel rakfisk ( eller ett hvilket som helst fiskeslag) og så er dem faktisk frekke nok til å påstå at dette blir 149,90 kroner til sammen for tre kilo med rakfisk. Selv om det egentlig koster 149,90 kroner per kilo med fisk... Seriøst? Finnes det slike folk? Jeg har jobbet noen år i butikk, og jeg tror faktisk aldri jeg har opplevd dette annet enn hvor vi har merket dårlig. Enkelte ting er det ikke så åpenbart at er solgt som vektvare, men med smågodt eller stek må du være ganske fjern... 7 Lenke til kommentar
M.H Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Fikk akkurat en henvendelse fra en avdelingsleder om at vi måtte bestille 8 nye datamaskiner (og klargjøre dem), smartboard og at dette måtte være på plass til tirsdag. Og dette i et bygg vi ikke har noe wlan eller kommunikasjon fra før. Jippi. 1 Lenke til kommentar
Virke Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Jeg pleier å si til kunder som maser om lavere pris at de skal få det hvis de kan forklare hvorfor jeg har prislapper i butikken hvis man ikke skal forholde seg til den prisen. Jeg ser jo så klart an kunden, men det er folk som til og med blir truende om de ikke får handle til lavere pris (jeg jobber til og med i en kjede som er kjent for lave priser ellers er vi veldig medgjørlige om det skiller mindre beløp). EDIT: Og ingen har greid å gi meg et fornuftig svar ennå. Endret 15. august 2013 av ryc 1 Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Seriøst? Finnes det slike folk? Jeg har jobbet noen år i butikk, og jeg tror faktisk aldri jeg har opplevd dette annet enn hvor vi har merket dårlig. Enkelte ting er det ikke så åpenbart at er solgt som vektvare, men med smågodt eller stek må du være ganske fjern... Man må være ganske fjern for å ikke skjønne at smågodt selges pr hekto, ja. Spesielt når det står på prislappen. Men man trenger nok dessverre ikke være fjern for å prøve å krangle seg til ting. Mange er vant med at når man krangler lenge nok vil man til slutt vinne, ved at den andre gir seg. Hvorfor skal ikke dette fungere i butikker også, spesielt med en sliten stakkar sent på dagen? Noen gjør stort sett hva som helst for å spare noen kroner. Har hørt moren min og søsteren min krangle i over ti minutter i strekk over en femkrone. "Du skal ta den!" "Nei, du!" osv... Lenke til kommentar
Populært innlegg Eriksendrul Skrevet 16. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 16. august 2013 En mann kom inn i butikken fly forbanna og kalte meg og en kolega idioter og dumme siden min kolega hadde ved en feil solgt en fyrstikeske til 15 kroner til fruen hans, siden det er samme strekkode på 1 fyrstikeske og 3 pakkningen så tenkte ikke hun over dette, Kunden kom inn og klagde var sur og kalte oss idioter og dumme og sa at sjefen også var en idiot som har ansatt aper til og stå i kassa. Jeg sa til han at han kan enten få 10 kroner tilbake eller 2 fyrstikk esker. Men det skulle han ikke ha, Han kom tilbake dagen etter og lata som ingenting og skulle da handle litt, Jeg sa at enten sier du unskyld eller så handler du et annet sted, Han ringte da sjefen ( fast kune ) og sa at vi nekta og gi han betjening for en feil vi gjorde i går. Sjefen spurte da "Har du sagt unskyld?" før han forklarte hva vi sa. Siden jeg prata med sjefen om hendelsen dagen før tidligere på dagen da han kom og skulle handle. Han har vi ikke sett på 4 månder nå. 30 Lenke til kommentar
Populært innlegg Eriksendrul Skrevet 16. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 16. august 2013 En kunde går til hyllene med smågodt og fyller opp fire poser stappfulle med smågodt, tar med seg posene til kassen for å betale, og dem påstår at dette blir 7, 99- kroner til sammen for alt smågodtet. Kunden skjønner ikke at smågodt egentlig koster 7,99 kroner per hekto, og at dem har kjøpt XX antall hekto... Det er akkurat det samme problemet med kilo-pris også. Hvis en kunde plukker med seg nærmere tre kilo med for eksempel rakfisk ( eller ett hvilket som helst fiskeslag) og så er dem faktisk frekke nok til å påstå at dette blir 149,90 kroner til sammen for tre kilo med rakfisk. Selv om det egentlig koster 149,90 kroner per kilo med fisk... Nesten det samme skjer der jeg jobber, Altså en bensinstasjon/daglivare og der er ting en god del dyrere. Og folk plukker fulle poser med godteri for så og vite at det koster 120-180 kroner og sier "Nei da skal vi ikke ha dem, det er for dyrt" Da ber jeg kundene legge godteri tilbake der de plukket det fra med "godisklypa" siden vi har ikke tid til og sortere over 1 kilo med smågodt tilbake i riktig bokser, alle har da endt opp med og kjøpe det 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg Pugnax Skrevet 16. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 16. august 2013 Hadde en lang krangel med en kunde idag. Jeg sendte en av gutta våre hjem til en kunde for å bytte termostaten til varmekablene på badet. Viste seg at de hadde ødelagt røret som føleren går ned i gulvet, etter at de hadde prøvd selv. Så vi kunne ikke montere termostaten vi hadde tenkt, ble derfor en annen som ikke så like fancy ut. Kunden ringte meg rett etter at kollegaen min hadde gått, og lurte på om prisen ble mindre ettersom han fikk en termostat som ikke så like fancy ut. Forklarte kunden at han hadde fått en fastpris på arbeidet. Og at den termostaten vi måtte sette opp istedenfor var hakket dyrere, men at vi ikke hadde tenkt til å la den ekstra kostnaden gå utover han. Han ble ganske sint og kranglet med meg i totalt en halv time om at denne kunne da ikke koste slikt og slikt da den så slik ut og den andre så sånn ut. Han mente vi burde gi ham rabatt for at den ikke var like fancy. Greia var at den termostaten han hadde var en termostat med føler i gulvet og hadde et digital display som kun viste temperaturen. Den vi endte med å bytte til hadde et hjul og av og på bryter. Vel hadde ikke han prøvd å mekke i boksen selv og ødelagt røret som går ned i gulvet så hadde det ikke måttet blitt slik. 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg Alt-Ctrl Skrevet 16. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 16. august 2013 (endret) Køsnikere kan brenne i helvette og håper hodet deres faller av på et ubeleilig tidspunkt. Står i kø på butikken og kjerringa forran meg har et par ting på samlebåndet. Plutselig snur hun seg mot meg og sier: Nå hadde du uflaks! Huh? Hun ser forbi meg, og jeg snur meg. Tror du ikke mannen hennes står der med handlevogna rett opp mot bakenden min og tripper for å komme forbi? Slo meg selv i trynet på vei hjem fordi jeg er så jææævlig dum å ikke si fra der å da. Endte selvfølgelig med at køsnikerne (som selvfølgelig var fra Oslo og hadde det travelt opp på hytta), fikk gå før meg. Ikke at de hadde voldsomt mye, men ærlig talt! Kommenterte bare at "Snedig måte å gjøre det på". Fikk bare et "Ja, hehehehe" og tidenes styggeste selvtilfredse glis fra fyren. Note to self: Stand up for yourself! Faen altså! Endret 16. august 2013 av Alt-Ctrl 23 Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Meg: "Trykket du på enter for å gå inn på siden?"Kunde: "Ja, men det står ingenting der.."M: "Da får vi bare vente litt, tar av og til litt tid før siden laster inn."*venter noen strakser*M: "Har det skjedd noe?"K: "Neei, fortsatt ingenting.."M: "Trykket du på enter?"K: "Jaa, og nå er det bare masse rart her.."M: "Hva da? Hva ser du på siden?"K: "Ingenting.."Og sånn gikk det i et par minutter, ingenting for henne var visst det samme som et søk på google.. 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå