Klatt3n Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Hadde nettopp et par utlendinger som kom valsende inn i butikken akkurat idét klokka skiftet fra 19.59 til 20.00 (jobber på butikk i et senter, hvor senteret stenger 20:00 på hverdager.) og skulle peke og se på alt mulig som var listet i tilbudsavisen, samt snakket de dårlig norsk som gjorde at det hele tok mye lengre tid enn det vanligvis ville gjort. Utrolig frustrerende. Skjønner ikke at folk ikke forstår at hvis de skal bruke over et minutt eller to i butikken, så kommer de ikke inn før ti sekunder på stengetid. Alltid like gøy. 4 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Folk som kommer før åpningstid er også rimelig irriterende. Dere som jobber på senter vet hva jeg snakker om, da man gjerne kun kan åpne gitter fra utsiden med nøkkel, må denne stå halvåpen fram til butikken åpner. Vi åpner butikk kl 10:00, men stiller til jobb kl 09:30 for morgenrutiner og vask etc. Nesten hver dag kommer det folk snikende under gitteret for å "bare skal ha noe" eller lignende dill. Hvorfor dukker folk opp på sentrene 30min før de er åpne for å gjøre/kjøpe det de trenger? Noen ganger avviser jeg dem, men når de brått kommer bort til meg og skal ha noe prøver jeg bare være høflig og gi dem det de trenger. 3 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Folk som kommer akkurat på slaget er heller ikke favoritter. 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Folk som kommer før åpningstid er også rimelig irriterende. Dere som jobber på senter vet hva jeg snakker om, da man gjerne kun kan åpne gitter fra utsiden med nøkkel, må denne stå halvåpen fram til butikken åpner. Vi åpner butikk kl 10:00, men stiller til jobb kl 09:30 for morgenrutiner og vask etc. Nesten hver dag kommer det folk snikende under gitteret for å "bare skal ha noe" eller lignende dill. Hvorfor dukker folk opp på sentrene 30min før de er åpne for å gjøre/kjøpe det de trenger? Noen ganger avviser jeg dem, men når de brått kommer bort til meg og skal ha noe prøver jeg bare være høflig og gi dem det de trenger. Viss de er der så lenge før kan du jo bare lukke gitrene lengre ned igjen... Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Tro meg, jeg lukker gitteret ned til det punktet at jeg selv nesten må legge meg ned for å komme meg under. I så fall stiller kunden seg utenfor og spør in om han "bare kan få en ... ", eller "bare skal hente ... " De finner altid en løsning på å være irriterende Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Tro meg, jeg lukker gitteret ned til det punktet at jeg selv nesten må legge meg ned for å komme meg under. I så fall stiller kunden seg utenfor og spør in om han "bare kan få en ... ", eller "bare skal hente ... " De finner altid en løsning på å være irriterende "Nei, vi har ikke åpnet ennå. Du må vente til klokken 0900". 3 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 "Nei, vi har ikke åpnet ennå. Du må vente til klokken 0900". Det hjelper ikke... tro meg. Vet det godt fra min tid som butikkansatt. Da får man bare "Jammen, jeg skal jo bare..." stort sett etterfulgt av "hvorfor er du her nå da" og "Jævlig dårlig kundebehandling" som svar. De kundene som er dumme nok til å prøve seg før stengetid er også dumme nok til ikke å forstå hvorfor vi ikke alltid har tid til å hjelpe de før åpningstid, eller hvorfor vi må være der før åpningstid. 2 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 (endret) Jeg jobber i butikk selv, det går helt fint hos oss. Kommer bare an på hvordan du legger det fram for kunden. Folk drar frem dårlig kundebehandling-kortet uansett, så det skal du ikke ta så tungt. Endret 13. august 2013 av Diskutant 1 Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Gjenganger; "Siden har jo fungert kjempe bra i mange år, og nå som det ikke funker må det være dere som har gjort noe!!" Jada.. Alltid det. Lenke til kommentar
Populært innlegg Flodec Skrevet 13. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 13. august 2013 Kunde: iPhonen min er død, og sist fikk jeg en ny. Så du må gi meg ny nå. Meg: Få låne så skal jeg helbrede den med en liten messe. mummmmhummummhumm (mens jeg holder home + on/off i ca 10 sec). Meg: Nei se! Det fungerte.... Kunde: 35 Lenke til kommentar
Populært innlegg Alt-Ctrl Skrevet 13. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 13. august 2013 (endret) K: Jeg får ikke logget på brukeren min. M: Hmm, ser du har registrert deg med epostadressen: [email protected], er det denne du prøver å logge på med? K: Nei, jeg har fått ny epostadresse: [email protected]. Hvorfor får jeg ikke logget på med denne? M: Endret 13. august 2013 av Alt-Ctrl 15 Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Hva sier du til slike folk? Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Vanligvis klarer man ikke si noe i sjokk over hvor lite folk faktisk tenker. 3 Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Om man skal levere tipping, lotto o.l, hva er greia med å IKKE krysse av for hvor mange uker kupongen skal vare? Når du først har satt en hel haug med kryss, så skader det vel ikke å fylle ut antall uker heller... 1 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Mange pleier ikke å ha samme antall på uker hver gang de leverer. Noen ganger leverer de 1 ukers og andre ganger 5 ukers. Det er da mindre jobb for deg som kundebehandler om de ikke krysser av noe i det feltet. 2 Lenke til kommentar
Espyy Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Må si jeg hater når kundene ikke klarer å gi fra seg et ordentlig svar når jeg spør om de vil ha kvittering eller ikke. Når det er litt kø, så vil jeg gjerne ha maksimal effektivitet, men det går til helvete når kundene må stå og stirre tomt ut i luften (eller på meg) i flere sekunder før de endelig klarer å si "nei". Pga. dette pleier jeg som regel nå å spørre om de vil ha kvitteringen i god tid før den skrives ut. Likevel presterer flere kunder å drøye dette ut i evigheten. Kan virke bagatellmessig, men det er ikke særlig morsomt når man skal jobbe på spreng for å minske køen. Når jeg står i kassa, får jeg til stadighet sett litt mer pupp enn jeg egentlig synes er ok også. Eldre kvinnfolk med utringning som bøyer seg ned for å ta opp varene sine. Oh god no. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Klatt3n Skrevet 14. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 14. august 2013 I dag ble jeg bra irritert ass. Hadde en kunde innom (jobber i elektronikk-kjede, for dere som ikke har fått det med dere) som var interessert i å se på en Galaxy Note 2. Som jeg hadde fortalt til noen kunder som var der samtidig som henne (og som hun helt klart og tydelig har fått med seg), så var vi dessverre tom for telefonen på lager. Det var greit nok, men hun spurte om det var mulig å få utstillingsmodellen. Ja, svarte jeg kjapt og informerte om at den nylig var hengt opp og at hun derfor ikke ville få noe spesielt mye avslag. Prisen på telefon i butikk ligger på 4390, noe jeg er klar over er en del dyrere enn samtlige konkurrenter, men vi er ganske lokal og har få butikker å konkurrere mot, så derfor har vi jevnt over en smule stivere priser enn de større butikkene. Jeg sa først at jeg skulle matche en internettpris, og sa hun skulle få den for 4090. Hun kontra med 4000, og jeg sa det var greit, men at det var det absolutt laveste jeg var villig til å gå. (Til denne prisen tapte vi 350 kr på telefonen, som er "greit nok" for en utstillingsmodell.) Damen tar en telefon til en annen og plaprer på et språk jeg ikke forstår, og forsvinner så ut av butikken. Ti minutter senere er hun tilbake. Jeg sitter ved en salgsterminal, hun står ved telefonen og kikker bort på meg. Hun åpner munnen sin og jeg oppfatter at hun sier 3000. Jeg lurer på om hun ikke er riktig klok. Jeg svarer "3000?" litt spørrende, og hun korrigerer med "3500?" Allerede her begynner jeg å bli irritert, da jeg mener at pruting i norske elektronikkbutikker er en uting uten like. "Beklager, men du får den nok ikke lavere enn 4000, som jeg presiserte i sted. Det er det laveste vi er villig til å gå." "Men den er jo brukt?" "Den har ikke hengt der i mer enn én uke, så vi går ikke spesielt mye ned i pris på den modellen." "3500", sier hun igjen. Jeg rister på hodet, "nei, beklager. 4000 er det laveste." Igjen repeterer hun: "Det er jo en brukt modell", og jeg holder for å være helt ærlig på å bli forbannet. Det er greit å høre om det er mulig å få avslag i pris, men å direkte PRUTE, PRØVE å få presset ned en pris? Herregud. Jeg prøver rolig og behersket å forklare henne at nei, telefonen er aldri brukt, det har aldri vært simkort i den. Den har kanskje blitt tatt en smule på og sett på av andre kunder, men vi setter den tilbake til fabrikkinnstillinger før hun får den, så den vil oppleves som ny. (Vi vasker skjerm og bakside også før salg av utstillingsmodeller.) Dama gir seg ikke. "3600?" prøver hun seg. På dette tidspunktet er jeg sikkert synlig forbanna. "Nei, beklager", svarer jeg enkelt og greit. "Kan du spørre ledelsen?" prøver hun seg med. "Nei, jeg vet at de ikke vil godta det, det er altfor lavt." "Kan du spørre?" Jeg småroper til en kollega som står i kassen og hører hva hun syntes. Ordinærpris på 4390, tilbudt 4k blank, kollegaen min er enig med meg. Nei, beklager, 4000 er siste tilbud. "3700?" Nei. "3800?" Nei. "Jammen, jeg kan jo bare gå til konkurrent #1 og konkurrent #2 og kjøpe den der?" Ja, da får du gjøre det da, du får den ikke til noe mindre pris enn 4000 her i butikken, beklager. Det ble stille i fem sekunder. "Ok, jeg tar den." JAMMEN I HELVETE SATAN. Damen var med andre ord bare interessert i å få presset frem en lavere pris. Jeg har ingenting imot kunder som lurer på om "jeg har noe å gå på", eller om det er mulig å få "et lite avslag". Går helt fint. Men å prute på den måte, som om det var en jævla auksjon eller noe slikt der du får et ja hvis du går litt og litt opp i pris. Fy faen. Tror ikke jeg passer i jobben som kundebehandler ass. 13 Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Damen tar en telefon til en annen og plaprer på et språk jeg ikke forstår, og forsvinner så ut av butikken. Jeg har ingenting imot kunder som lurer på om "jeg har noe å gå på", eller om det er mulig å få "et lite avslag". Går helt fint. Men å prute på den måte, som om det var en jævla auksjon eller noe slikt der du får et ja hvis du går litt og litt opp i pris. Fy faen. Tror ikke jeg passer i jobben som kundebehandler ass. I en del land er det helt vanlig å prute, selv i en elektronikkbutikk. Om du har vokst opp med pruting som en del av hverdagen, er det ikke så lett å godta at noen i andre land har en fast pris. Spesielt når prisen, som du selv sier, er en del høyere enn i tilsvarende butikker. Det du kanskje burde ha gjort er å si høflig, men bestemt at her i Norge er pruting ikke vanlig, og prisen hun har fått oppgitt er den faktiske prisen. Endret 14. august 2013 av Lykketrolling 7 Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Jeg presiserte faktisk at pruting ikke var vanlig i Norge og at det stort sett ble sett på som en uting. Det skal sies at damen snakket tilnærmet flytende norsk, så hun har nok vært her en god stund. 6 Lenke til kommentar
mandelbrev Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Pruting er ikke vanlig fordi butikkene vil ha det sånn. Selv om det åpenbart er trange marginer i enkelte bransjer er det ikke sånn over hele linja. Etter min meninger er det f.eks. merkelig at folk ikke pruter mer når de handler komplette kjøkken, hifianlegg eller håndtverkertjenester. Å prute i matbutikken eller når en kjøper en flatskjerm på tilbud er meningsløst. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå