TityBoi Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Husker jeg hadde jobb på lager. Så kom det en sjåfør som skulle hente noe. Spurte hva han skulle hente? Nei det visste han ikke men det måtte da jeg vite som jobbet der! Hvor skal det da? Nei hadde ikke peiling han skulle bare komme å hente det han. Endte med at jeg måtte ringe sjefen hans med hans telefon for å spørre hva han skulle hente. Dette ble da forklart. Sjåføren forsto fortsatt ikke hvordan jeg ikke kunne vite dette. Jeg tok det opp med sjefen og sa at vi kan ikke ha slike folk her, det tar for lang tid å hanskes med så inkompetente mennesker. Sjefen tok kontakt og den sjåføren ble aldri sendt dit igjen. Altså man må da vite hva man skal ha? Og hvor man skal levere det? 8 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Man skullke tro det var et minstekrav med mindre man hadde ordrenummer e.l., ja. 2 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Ser ikke helt hvorfor det var så rart. Jeg ble når jeg jobbet som budbilsjåfør ofte oppringt av enten kunder eller sjefen og bedt om å kjøre dit og dit for å hente "en pakke". Regner med at de som eventuelt har bestilt frakt veit hva de skal frakte og hvem de skal frakte det med. (Om det var snakk om en person som skulle hente noe hans firma hadde kjøpt, så forstår jeg derimot at det var noe rart). 2 Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Ja var fra sitt eget firma han kom. Budbiler visste alltid hvem de skulle hente til. Det var snakk om store semitrailere som skulle fylles opp. Alle sa bare sånn"skal hente til farris" osv. Blir som å gå inn i en butikk og gå tomhendt til kassa " jeg fikk bare beskjed om å hente noe her" Endret 7. august 2013 av TityBoi 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg MartinF Skrevet 7. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 7. august 2013 Jobber i et underholdningssenter. Hadde en kjip kunde i dag. Han hadde vært i brusskapet og funnet seg en energidrikk. De koster 35,-, mens på samme rad, nederste rad i skapet, har vi vanligvis også sånne Kuli-bokser, de koster 20,-. Han kommer med drikken sin, og jeg sier at det blir 35 kroner. Han sier "Jamen, den koster jo 20,-" sier han. "Nei, det har den aldri gjort, så det er nok en feil.", sier jeg. Jeg blir med han bort til skapet, og joda, på prislappen under står det 20,-. Jeg sier at det er prisen på Kuli-bokser, men de er vi tomme for, og noen har da satt inn energidrikk på den plassen. De to andre typene av samme merke koster 35,-, så det burde jo være rimelig greit å forstå. Men nei, han skulle ha den til 20,-. Jeg orker ikke krangle, så jeg sier at det er greit, men at det er en feilprising på varen og at den koster egentlig 35,-. Han betaler og går tilbake til familien sin. Et par minutter senere kommer det to unger som også skal ha den samme energidrikken til 20,-. Jeg har allerede tatt bort prislappen, men ikke erstattet den med en ny. Når jeg sier den koster 35,- så kommer han andre bort og mener at dette var dårlig kundebehandling. "Det står da 20,- på prislappen", sier han. Jeg forklarer at jeg var grei med han, og lot han få den til det fordi det var en feil fra oss. Nå har jeg rettet i feilen, men ikke rukket å få opp prislappen, bare fjernet den gamle. Da skulle de ikke ha noe drikke, og sjefen min skulle virkelig få høre hvor dårlig vi behandlet kundene våre. At jeg hadde vært grei og solgt en energidrikk med minus var ikke godt nok for han. Sånne kunder har jeg så lyst til å be dra til helvete, og aldri komme tilbake, men heldigvis er jeg godt herdet etter noen år i denne bransjen. Hvorfor må folk være så forbanna idioter? 31 Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Står det ikke pris og hvilke produkt prisen er for på lappene? altså "Redbull 32kr + pant" og så videre? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Står det ikke pris og hvilke produkt prisen er for på lappene? altså "Redbull 32kr + pant" og så videre? Nei, er bare sånne svarte prislapper man skraverer inn summen selv. Endret 7. august 2013 av MartinF Lenke til kommentar
Populært innlegg Mr Pepe Skrevet 7. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 7. august 2013 Var en kunde som lurte på hvorfor hun ble kredittsjekket da hun skulle ha faktura, hun klikka mentalt og påstod at det ikke er lov og trua med politiet osv. Vi diskutere i over 20 min om det, tilslutt bad jeg henne kontakte politiet og annmelde oss. Det skulle hun gladelig gjøre 20 Lenke til kommentar
Populært innlegg Pugnax Skrevet 7. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 7. august 2013 Kom på en historie til, irriterer meg enda selv om det er et år siden og forrige firma. Jeg jobbet hjemme hos en kar med å bytte sikringskapet, inntakskabelen og diverse ting ved oppusing av kjeller. For å bytte kabel og ta skapet hans så måtte vi ta strømmen inn til huset, Hafslund måtte komme å ta strømmen og sette den på igjen etterpå. Etter at jobben var utført klagde han på timebruken og mente at jeg ikke hadde vært der hele dager som vi hadde skrivd timer for. La oss si dette gjaldt torsdagen, han mente han var hjemme denne torsdagen fordi jeg skulle komme å påbegynne jobben, men aldri hadde kommet, samme gjaldt dagen etterpå. Jeg hadde vært der den dagen, det var dagen hafslund kom å tok strømmen, og han klagde som en gal på at strømmen var borte lenge. Jeg og en kollega sto til langt ut på kveld for å bytte kabelen inn og det store skapet hans. Selve skapet skulle byttes også, derfor dette tok tid. Og da vi dro satte vi midlertidig strøm på visse ting i samsvar med det han ville og fortsatte dagen etterpå. Men han mente vi aldri hadde vært der, fordi han hadde vært hjemme. Han håndthilste på oss da vi kom o.s.v tilbø kaffe o.l Selv da vi viste han faktura ifra Hafslund som sa datoen, GPS data ifra bilene som viste når vi kom og dro så nektet han for at vi var der. Dette blant andre uriktige timer som han mente vi ikke hadde vært der selv om vi hadde bevis så ble det baluba Det endte med at sjefen i den bedriften ga meg og kollegaen en skriftlig advarsel, noe som førte til at vi begge sluttet ettersom vi ble fly forbanna. Og kunden fikk en kraftig rabatt. 21 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Men han mente vi aldri hadde vært der, fordi han hadde vært hjemme. Han håndthilste på oss da vi kom o.s.v tilbø kaffe o.l Jeg er også elektriker, og har også hatt noen lignende kunder, ofte slik du beskriver. Når man er på jobben er de kjempehyggelige, tilbyr deg kaffe, prater masse (ofte om ting som ikke interesserer meg i det heletatt, men bare kaster bort tiden min). Ikke lett å få dem til å holde kjeft heller, uten å være frekk. Og så kommer regningen, da har jeg brukt alt for mye tid (selv om jeg brukte mindre tid enn jeg hadde anslått da de spurte hvor lang tid det ville ta). Noen folk bare elsker å krangle, samme hvem det går ut over. Lenke til kommentar
Pugnax Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Jeg er også elektriker, og har også hatt noen lignende kunder, ofte slik du beskriver. Når man er på jobben er de kjempehyggelige, tilbyr deg kaffe, prater masse (ofte om ting som ikke interesserer meg i det heletatt, men bare kaster bort tiden min). Ikke lett å få dem til å holde kjeft heller, uten å være frekk. Og så kommer regningen, da har jeg brukt alt for mye tid (selv om jeg brukte mindre tid enn jeg hadde anslått da de spurte hvor lang tid det ville ta). Noen folk bare elsker å krangle, samme hvem det går ut over. Mhm nok av dem, gjengangeren er at elektrikern som har vært hos dem har stått ute ved bilen og røyka hele tiden. Og så viser det seg at den personen som har vært hos dem ikke røyker. Det samt "vi skal bare rydde opp etter oss og så er vi ferdig" "neida, det kan jeg ordne." og så går det litt tid, fakturaen kommer og da eksploderer det "de rydde ikke etter seg engang, udugelige" 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Mudcat Skrevet 8. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 8. august 2013 Har en historie som er i noenlunde samme gate som elektrikeren over her: Det var en kunde som ringte og klagde på at det var dårlig dekning på det trådløse nettet i huset. Greit nok det, ikke en uvanlig sak at nettet ikke fungerer like bra over alt i et hus. Trikset her var at routeren stod i toppetasjen i ene enden av huset, og rommene det gjaldt låg (naturligvis) i kjelleren, hos leieboerene, i motsatt ende av huset. Nå hadde vi tilfeldigvis en montør i nærheten(relativt ung, men har lang fartstid i bedriften og har god kontroll) og ba han stikke innom og sjekke om det var noe vi kunne gjøre. Etter å ha sett på det og prøvd litt ulike ting kom montøren frem til følgene løsninger: 1. Opprette et eget abon. for kjelleren(leiligheten som leies ut) 2. Strekke kabel ned i kjelleren 3. Prøve med en extender for å utvide rekkevidden på nettet(ikke sikkert det vil fungere) Problemet var nå at kunden hadde fått snusen i at montøren har fått hyre på båt og kunden har dermed bestemt at montøren ikke kan noe. Han er jo tross alt sjømann ffs... Så samme hva han sa så var det enten for dyrt, feil eller en kombinasjon av begge. Så han fikk grei beskjed om å pelle seg ut derfra og sende opp noen som faktisk vet hva de snakker om og har kunnskap. Samme hvilken montør/fagperson vi sender opp, så vil svaret bli det samme, så lurer på hva kunden vil si til nestemann... Folk altså... Viss de er så sikre på at de vet best selv, så kan de vel klare å fikse det selv også da! 18 Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 8. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 8. august 2013 Akkurat nå er jeg så varm i hodet! Kommer en kunde inn. Han begynner med denne særskilt voksne tonen: "Hei du, hvor i helvete er mobilen min?" Tonen er satt. Jeg:"Beklager?" Kunde:"Jeg har levert inn min mobil på service. Hvor er den?" Jeg:"Jeg må få vite litt mer om hva det dreier seg om. Har du et saksnummer.etc?" Kunde: *Himler med øynene* "Dere vet jo ingenting! Her er saksnummeret!" Kunde har levert inn mobil slutten av juli, altså langt under reparasjonstid på en mobil etter min erfaring. Jeg beslutter å ringe verkstedet i oslo, hvor jeg får beskjeden "Vi ringer deg om 1 minutt!" Jeg går til kunde å venter, hvor det da kommer fra han: "Ja det er jo typisk at ikke di heller vet noe!!" Så kommer samtalen som jeg nesten frykta på forhånd. Di på verkstedet er på kurs og ingen er tilbake før mandag! Det rabler for kunden, hvor han gjør seg utrolig usaklig og gjør en haug med grimaser. Kunde:"Da skal jeg ha en lånetelefon!" Jeg tilbyr han en fra vårt "lukrative utvalg". En Nokia 100 eller en Samsung (husker ikke navnet, men koster 399). Kunde:" Neeeheeei! Jeg skal ha en telefon BEDRE enn den jeg eier! Dette har jeg lest i en dom imot Nokia! Kan du ikke loven eller? Du bryter loven med å tilby meg en slik! I loven står det at man skal få en lånetelefon som er BEDRE enn den man har levert inn!" Hadde lyst å le hele fyren i trynet men snevret meg inn til å si: "Du må forstå en ting, det er en ting å lese en lov å tolke den til din fordel, og det er en annen å lese det som faktisk står der! Du kan få en låne-telefon som dekker dine grunnleggende behov!" Det hele ender med at han fikk navnet mitt osv. og jeg antar jeg får en skikkelig saklig mail rett rundt hjørnet. Han krevde også å få personnummer, ansattnummer osv. Merkelig hvordan han kan ha så "peiling" på så mange lover, men allikevel kreve slik informasjon! 17 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Kvalmende kunde, men hvorfor kunne han ikke få en lånetelefon med tilsvarende spesifikasjoner som den han leverte inn? 4 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Smal man ha 30 stk touchtelefoner til utleie blir dette en stor kostnad. La oss si 1500 pr telefon. Det blir 45 tusen bare i lånemobiler som kundene mister og behandler dårlig da det ikke er deres mobil... 3 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Han har selvfølgelig ikke krav på en bedre telefon, men har krav på en telefon som har de samme egenskapene som den som er på reparasjon, dersom han bruker dem. Dvs. smartmobil må vanligvis erstattes med smartmobil, mobil med radio må erstattes med mobil med radio etc. 3 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Smal man ha 30 stk touchtelefoner til utleie blir dette en stor kostnad. La oss si 1500 pr telefon. Det blir 45 tusen bare i lånemobiler som kundene mister og behandler dårlig da det ikke er deres mobil... Alle telefonene må ikke være like, og alle som leverer telefonen inn på service vil som regel ikke be om lånetelefon(da de fleste ofte foretrekker å bruke den forrige sin i stede). At en butikk har tilgjengelig noen lånetelefoner av nyere dato anser eg som en selvfølge, og en del av servicen ved reklamasjon. Om eg ikke kan forvente bedre service ved reklamasjon i butikk som i utgangspunktet er dyrere enn nettbutikker, hvorfor skal man da handle i butikker? I tillegg anser eg det og som en selvfølge at butikken har sett på kostnadene ved salg av ett gitt produkt, og bakt dette inn i prisen. 3 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Kvalmende kunde, men hvorfor kunne han ikke få en lånetelefon med tilsvarende spesifikasjoner som den han leverte inn? Ifølge min opplæring (noe jeg også snakket med juridisk avdeling for 1 minutt siden), kan man ikke kreve en lånetelefon med samme spesifikasjoner, men en med samme grunnleggende behov. Som nevnt oppforbi her, så har vi ikke inne flere lånetelefoner atm., og dette ville vært en urimelig kostnad for oss. Jeg hadde til og med med meg butikksjef for å snakke med han, slik at han kunne se selv hvilken type dette var. Han er ekstremt sindig når det kommer til slike kunder, men her hisset til og med han seg opp Men nok om det. Her er en update: Kunde kom akkurat inn igjen. Oppførte seg, om mulig, enda verre, med en skikkelig nedlatende tone overfor meg og min sjef. Hadde med seg utskrift fra forbrukerombudet. Der står det nøyaktig hva jeg har forklart han. Jeg prøver å forklare hva som faktisk står der, til ingen nytte. Jeg ringer juridisk avdeling, pga. dette er en sak som sannsynligvis bare kommer til å ebbe ut i masse unødvendig dritt. Vi blir enige om å bare heve kjøpet. Dette er ikke en kunde vi er interessert i å ha noe med å gjøre, derfor likegodt bare gjøre det slik. 2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Eg har full forståelse for at dette var en vanskelig og til de grader umulig kunde, men eg synes dette med lånetelefonen var dårlig sett i forhold til hva man har krav på. Ifølge min opplæring (noe jeg også snakket med juridisk avdeling for 1 minutt siden), kan man ikke kreve en lånetelefon med samme spesifikasjoner, men en med samme grunnleggende behov. Som nevnt oppforbi her, så har vi ikke inne flere lånetelefoner atm., og dette ville vært en urimelig kostnad for oss. Det var ikke det du skrev tidligere. Da var det to telefoner tilgjengelig for utlån. Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 8. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Det var ikke det du skrev tidligere. Da var det to telefoner tilgjengelig for utlån. Åja, klønete skrevet av meg. Det jeg mente var selvfølgelig at vi ikke hadde flere smart-mobiler til utlån. Di 2 jeg nevnte er ikke smartmobiler. Edit: Snakket med sjefen som tok seg av returen. Kunde sa til han:"Bare så dere vet det, så er det dere som er skadet! Dere blir skadet av å jobbe 8 timer hver dag! Dere er slaver av store konsern! Jeg derimot er frisk og har vært arbeidsledig i 12 år!" Så da vet vi det. Endret 8. august 2013 av Corey 25 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå