Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Husker jeg hadde jobb på lager. Så kom det en sjåfør som skulle hente noe. Spurte hva han skulle hente? Nei det visste han ikke men det måtte da jeg vite som jobbet der! Hvor skal det da? Nei hadde ikke peiling han skulle bare komme å hente det han. Endte med at jeg måtte ringe sjefen hans med hans telefon for å spørre hva han skulle hente. Dette ble da forklart. Sjåføren forsto fortsatt ikke hvordan jeg ikke kunne vite dette. Jeg tok det opp med sjefen og sa at vi kan ikke ha slike folk her, det tar for lang tid å hanskes med så inkompetente mennesker. Sjefen tok kontakt og den sjåføren ble aldri sendt dit igjen. Altså man må da vite hva man skal ha? Og hvor man skal levere det? :p

• Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt hvorfor det var så rart. Jeg ble når jeg jobbet som budbilsjåfør ofte oppringt av enten kunder eller sjefen og bedt om å kjøre dit og dit for å hente "en pakke". Regner med at de som eventuelt har bestilt frakt veit hva de skal frakte og hvem de skal frakte det med.

(Om det var snakk om en person som skulle hente noe hans firma hadde kjøpt, så forstår jeg derimot at det var noe rart).

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja var fra sitt eget firma han kom. Budbiler visste alltid hvem de skulle hente til. Det var snakk om store semitrailere som skulle fylles opp. Alle sa bare sånn"skal hente til farris" osv. Blir som å gå inn i en butikk og gå tomhendt til kassa " jeg fikk bare beskjed om å hente noe her"

Endret av TityBoi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Men han mente vi aldri hadde vært der, fordi han hadde vært hjemme. Han håndthilste på oss da vi kom o.s.v tilbø kaffe o.l

Jeg er også elektriker, og har også hatt noen lignende kunder, ofte slik du beskriver. Når man er på jobben er de kjempehyggelige, tilbyr deg kaffe, prater masse (ofte om ting som ikke interesserer meg i det heletatt, men bare kaster bort tiden min). Ikke lett å få dem til å holde kjeft heller, uten å være frekk. Og så kommer regningen, da har jeg brukt alt for mye tid (selv om jeg brukte mindre tid enn jeg hadde anslått da de spurte hvor lang tid det ville ta).

Noen folk bare elsker å krangle, samme hvem det går ut over.

Lenke til kommentar

Jeg er også elektriker, og har også hatt noen lignende kunder, ofte slik du beskriver. Når man er på jobben er de kjempehyggelige, tilbyr deg kaffe, prater masse (ofte om ting som ikke interesserer meg i det heletatt, men bare kaster bort tiden min). Ikke lett å få dem til å holde kjeft heller, uten å være frekk. Og så kommer regningen, da har jeg brukt alt for mye tid (selv om jeg brukte mindre tid enn jeg hadde anslått da de spurte hvor lang tid det ville ta).

Noen folk bare elsker å krangle, samme hvem det går ut over.

Mhm nok av dem, gjengangeren er at elektrikern som har vært hos dem har stått ute ved bilen og røyka hele tiden. Og så viser det seg at den personen som har vært hos dem ikke røyker. Det samt "vi skal bare rydde opp etter oss og så er vi ferdig" "neida, det kan jeg ordne." og så går det litt tid, fakturaen kommer og da eksploderer det "de rydde ikke etter seg engang, udugelige"

• Liker 5
Lenke til kommentar

Han har selvfølgelig ikke krav på en bedre telefon, men har krav på en telefon som har de samme egenskapene som den som er på reparasjon, dersom han bruker dem. Dvs. smartmobil må vanligvis erstattes med smartmobil, mobil med radio må erstattes med mobil med radio etc.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Smal man ha 30 stk touchtelefoner til utleie blir dette en stor kostnad. La oss si 1500 pr telefon. Det blir 45 tusen bare i lånemobiler som kundene mister og behandler dårlig da det ikke er deres mobil...

Alle telefonene må ikke være like, og alle som leverer telefonen inn på service vil som regel ikke be om lånetelefon(da de fleste ofte foretrekker å bruke den forrige sin i stede).

At en butikk har tilgjengelig noen lånetelefoner av nyere dato anser eg som en selvfølge, og en del av servicen ved reklamasjon. Om eg ikke kan forvente bedre service ved reklamasjon i butikk som i utgangspunktet er dyrere enn nettbutikker, hvorfor skal man da handle i butikker?

I tillegg anser eg det og som en selvfølge at butikken har sett på kostnadene ved salg av ett gitt produkt, og bakt dette inn i prisen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Kvalmende kunde, men hvorfor kunne han ikke få en lånetelefon med tilsvarende spesifikasjoner som den han leverte inn?

Ifølge min opplæring (noe jeg også snakket med juridisk avdeling for 1 minutt siden), kan man ikke kreve en lånetelefon med samme spesifikasjoner, men en med samme grunnleggende behov. Som nevnt oppforbi her, så har vi ikke inne flere lånetelefoner atm., og dette ville vært en urimelig kostnad for oss.

Jeg hadde til og med med meg butikksjef for å snakke med han, slik at han kunne se selv hvilken type dette var. Han er ekstremt sindig når det kommer til slike kunder, men her hisset til og med han seg opp :D

Men nok om det. Her er en update:

Kunde kom akkurat inn igjen. Oppførte seg, om mulig, enda verre, med en skikkelig nedlatende tone overfor meg og min sjef. Hadde med seg utskrift fra forbrukerombudet. Der står det nøyaktig hva jeg har forklart han. Jeg prøver å forklare hva som faktisk står der, til ingen nytte. Jeg ringer juridisk avdeling, pga. dette er en sak som sannsynligvis bare kommer til å ebbe ut i masse unødvendig dritt. Vi blir enige om å bare heve kjøpet. Dette er ikke en kunde vi er interessert i å ha noe med å gjøre, derfor likegodt bare gjøre det slik.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Eg har full forståelse for at dette var en vanskelig og til de grader umulig kunde, men eg synes dette med lånetelefonen var dårlig sett i forhold til hva man har krav på.

Ifølge min opplæring (noe jeg også snakket med juridisk avdeling for 1 minutt siden), kan man ikke kreve en lånetelefon med samme spesifikasjoner, men en med samme grunnleggende behov. Som nevnt oppforbi her, så har vi ikke inne flere lånetelefoner atm., og dette ville vært en urimelig kostnad for oss.

Det var ikke det du skrev tidligere. Da var det to telefoner tilgjengelig for utlån.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...