Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Fikk heldigvis dama til å passe på, men fra neste uke skal jeg gå rundt å levere søknader.... Dritt lei nå.

Den totale tiden ble foresten 11 timer og 45 minutter.... Heldigvis oppførte kundene seg idag...

Nekter å tro at det er lovlig å tvinge deg til det.

Herr brun? Krikkert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har jo ikke noe valg da. Kan ikke bare stenge en butikk i et senter flere timer før tiden. Da er det bøter og få og mest sannsynelig sparken på meg. Noe som nesten hadde vært like greit. Får hvertfall overtid idag da, det har jeg aldri fått...

Klart du har et valg, anmeld sjefen/butikken/senteret, gå til øverste hold på telefon og ikke epost, finn noen lover å slenge i trynet på dem.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Har jo ikke noe valg da. Kan ikke bare stenge en butikk i et senter flere timer før tiden. Da er det bøter og få og mest sannsynelig sparken på meg. Noe som nesten hadde vært like greit. Får hvertfall overtid idag da, det har jeg aldri fått...

Ingen kan gi deg sparken om du må stenge butikken mens du er på do, så lenge arbeidsforholdene ikke er lagt til rette for å unngå det.

Jeg jobbet i en butikk i en travel handlegate, og flere ganger sto jeg hele dagen alene på grunn av sykdom. Da stengte jeg butikken når jeg måtte på do, med lapp på døren om at jeg var straks tilbake. Både kundene og sjefene syntes det var helt ok.

Anmeld? Som og politianmeldelse? Er ikke det litt drøyt?

Det er litt drøyt ja. Men arbeidstilsynet er sikkert interesserte i saken.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Anmeld? Som og politianmeldelse? Er ikke det litt drøyt?

Jo, kanskje. Pluss at de sikkert ikke bryr seg. Men som han over sier kan du sikkert nevne det for arbeidstilsynet. Tror heller ikke du får sparken, det skal mye til. Bøtene er ikke ditt problem. Tror heller ikke senteret gir dere bøter om dj forklarer grunnen.

Lenke til kommentar

Om det er på et kjøpesenter, så kan du jo høre med noen av arbeiderne i de andre butikkene?

Jobber selv på et kjøpesenter, og stiller da gjerne opp som "vakt" i nabobutikkene om en arbeider må på do. Tjenesten gjengjeldes da så klart.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Det er faktisk din plikt å gi beskjed:

§ 2-3. Arbeidstakers medvirkningsplikt

(1) Arbeidstaker skal medvirke ved utforming, gjennomføring og oppfølging av virksomhetens systematiske helse-, miljø- og sikkerhetsarbeid. Arbeidstaker skal delta i det organiserte verne- og miljøarbeidet i virksomheten og skal aktivt medvirke ved gjennomføring av de tiltak som blir satt i verk for å skape et godt og sikkert arbeidsmiljø.

edit: Må legge til denne også.

2-4. Varsling om kritikkverdige forhold i virksomheten

(1) Arbeidstaker har rett til å varsle om kritikkverdige forhold i virksomheten.

(2) Arbeidstakers fremgangsmåte ved varslingen skal være forsvarlig. Arbeidstaker har uansett rett til å varsle i samsvar med varslingsplikt eller virksomhetens rutiner for varsling. Det samme gjelder varsling til tilsynsmyndigheter eller andre offentlige myndigheter.

Dette er fra arbeidsmiljøloven btw.

Endret av Flodec
Lenke til kommentar

Om det er på et kjøpesenter, så kan du jo høre med noen av arbeiderne i de andre butikkene?

Jobber selv på et kjøpesenter, og stiller da gjerne opp som "vakt" i nabobutikkene om en arbeider må på do. Tjenesten gjengjeldes da så klart.

Er ikke do som er det største problemet, det ordner seg som regel. Enten så spør jeg venner som er innom eller hvis ytterst nødvendig nabobutikken. Er hele organiseringen i butikken som er problemet. Dette er ikke første gang jeg jobber over ti timer i strekk uten pause. Får faen ikke overtid engang, men ble lovt det denne gangen fordi det ble hele dagen, men får det vanligvis ikke. Kjeden min er jævlig sær også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner at jeg blir utålmodig når det står folk og hogger de bærbare maskinene for å surfe Facebook i en halvtime. Ga de en 15 minutter, så kastet jeg de ut.

Problemet er at maskinene sitter i en blindsone, slik at jeg ikke kan følge med på de, samt at de skremmer bort kunder som gjerne vil gå inn i det trange hjørnet for å se på datamaskiner.

Det samme gjelder småunger som kommer inn for å spille Trackmania, hyle og skrike.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Var en kunde her nå som gikk forbi kassa mi og sa plutselig "Vet du ka e syns e dumt?" Litt bryskt. "Nei?" Svarte jeg og forventet meg den vanlige regla om få folk på jobb osv. osv. neida, han synes det var dumt at det var så kaldt og dårlig vær og kom med masse rare ting. Jaha ja :thumbs:

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...