Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Welcome to hell!

En på jobben hos oss, ble slått til av en kunde, og han var hyggelig hele tiden, og prøvde å hjelpe. Kunder er ett eget folkeslag, og de fleste er idioter.

Er ikke alle folk kunder?

 

Litt som at bilister forbander seg over syklistene, men når de sykler selv, så forbanner de seg over bilistene.

Endret av Nerowulf
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt som at bilister forbander seg over syklistene, men når de sykler selv, så forbanner de seg over bilistene.

Har ikke sykkel, så ser ikke problemet ;)

 

 

Men jeg har hatt to kunder innom i dag(keep in mind at jeg jobber som kundesupport hos en leverandør av internett og tv), og begge har fått ny router:

 

Kunde 1 spør om alt. Hvordan skal dette gjøres? Hva gjør jeg med ...? Kunden spør de samme spørsmålene om igjen og om igjen. Helt til jeg tegner og skriver en forklaring på hvordan det hele skal gjøres, med fargekoder og the whole thing!

 

Kunde 2 henter routeren, sier takk og stikker igjen. Alt i løpet av 5-10 sek.

 

Hvilken kunde tror du/dere jeg likte best?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kan vel komme med en gladhistorie, selv om dette er mer offtopic ;)

 

Var en veldig bra pcsjappe som har holdt på i mange mange år før de gikk konk. Eieren fikk seg heller jobb på Euronics (som jeg tror er byens minste butikk i areal), og før han kom forhandlet de ikke en eneste PC. Nå nylig har det endret seg (noe han liker å ta æren for ^^) og den har blitt til norges beste euronics butikk på PC :3 Stikker alltid innom der, helt nydelig kundeservice på alt. De kan sakene sine, kjøpte også surroundanlegg og selger hjalp meg med alt :)

 

Kjøper mesteparten av datautstyr der. Det er litt lengre å gå, men det er verdt det ^^

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Plot twist: Kunde 2 ringer kundesupport en time etter, og å forklare han noe som helst uten fargekoder og tegning er umulig.

Du min venn er ikke så dum som jeg ser ut til ;)

 

Etter noen år som kundesupport har jeg lært meg å anta følgende: Alle er idioter! (House anyone :p )

Folk som tror de vet best selv -> gjør noe galt -> og jeg må bruke over dobbelt så lang tid på disse kundene pga. feilsøking, enn jeg brukte på Kunde 1 til sammen, spørsmål, forklaring og alt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når det ikke er kunder er det lite annet å gjøre, men hadde jo vært greit med litt mat og et toalettbesøk.

det går lett det. Er du på senter kan vekter passe butikken 5 min for deg. Er du på liten butikk så bare gå på dass når det ikke er kunder og bestill pizza/kebab/burger.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...