Populært innlegg kattungen Skrevet 30. juli 2013 Populært innlegg Del Skrevet 30. juli 2013 Moderatormelding Agurknytt er forbeholdt VG i fellesferien. Tilbake til kundehistoriene, takk. 25 Lenke til kommentar
Populært innlegg Ronald Ulysses Swanson Skrevet 30. juli 2013 Populært innlegg Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) Jobber i Kiwi, hvor vi har Frukt- og grøntgaranti og Holdbarhetsgaranti. Holdbarhetsgarantien gjelder ikke for varer med veldig kort holdbarhet (under tre dager) og fersk pakket fisk. Selv det jeg vil kalle erfarne "datojegere" blir fly forbanna på oss ansatte når vi ikke lar de få Holdbarhetsgarantien på varer som er unntatt garantien. "Men jeg får det hos andre butikker!" - rutinene til andre butikker angår ikke oss! Er for dumt å la sitt eget idiotiske sinne gå utover de ansatte da det er Kiwi sentralt som ha bestemt det. Jeg er overbevist om at enkelte står opp om morgenen kun å lage kvalme for andre. Endret 30. juli 2013 av TB-GORGONPLEX 12 Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Jeg har jo kiwi-Bob innom støtt og stadig! Han blir sur på oss fordi han ikke finner noe 7 Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) Merker at avisene ikke har mye å skrive om når dette var en stor sak på nettsidene til FVN for noen dager siden. Ellers er det lite kundehistorier å komme med fra meg i sommer, enste må være en liten unge i full feriemodus som ikke så at jeg stod rett forran han på sykkel. Han byttet på å se på moren, som hele tiden prøvde å få oppmerksomheten til ungen for å si at jeg stod der, og en skulptur av dyr fra Hakkebakkeskogen laget av sand. Skal legges til at jeg nærmest var blokkert inne av andre folk og der det først var ledig rom for å passere hadde nå denne ungen plassert seg midt i veien for meg. Endret 30. juli 2013 av Borbra Lenke til kommentar
Populært innlegg Argoniel Skrevet 31. juli 2013 Populært innlegg Del Skrevet 31. juli 2013 I går var det en kunde som stjelte lommeboken min >< Hu hadde kjøpt noe i sitt navn, så jeg ringte hu opp sur som faen. Endelig kan jeg gå full rambo på en kunde, uten at det skal gå utover butikken! Jeg fyrer løs og hu unnskylder seg med at hun hadde dårlig råd og greier. Fast kunde hos oss er hu og! Sier at jeg så på kamera at hun tok den, og hun nekter ikke på det en gang. Kasta det fra seg i parkeringshuset, så fant det når hun forklarte hvor. Idiotfolk. Ellers, så har jeg veldig lyst til å kaste vekslepengene på kunden, når de kaster pengene de betaler med på meg. 19 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Hvor jobber du, Argoniel? Kunder som stjeler fra ansatte er drøyt. 3 Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Jobber i en elektrobutikk som helst ønsker å være anonym Helt enig, folk eier ikke respekt. Det har forsvunnet ansatt-mobiler i butikken vår oppgjennom også, men det har vært av da mer "kjente" personer som kommer østfra. Endret 31. juli 2013 av Argoniel Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Hehe, nøyaktig butikk trenger jeg ikke, men kunder kommer i så mange varianter. Forskjell på nattklubb og rema.... 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg AndyPanda Skrevet 1. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 1. august 2013 Er alltid gøy med påståelige kunder. Kom en innom i dag mens jeg sto i kassa, snurt som bare det, med klørne kvessa og sa han skulle ha penger av meg. Han hadde nemmelig vært og kjøpt noe her i går, men hadde en kundeavtale som skulle gi han 30% på varene, men det var ikke gått via den avtalen. Så dro han frem kvitteringa på det han hadde kjøpt, og der sto jo alt lina opp. Pekte på der det sto navnet på kundeavtalen øverst på kvitteringa og der det står hvor mye veildene pris var, hva han har betalt og hvor mye han hadde fått i avslag i kr. Jeg påpekte det og regna om til prosent, hvor det viste seg at han faktisk hadde fått 35% avslag. Ikke like tøff i trynet da nei... Han blei litt roligere da. Håper han ble flau over seg selv. 26 Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Han hørtes mer hjerneskada enn påståelig ut Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 du skulle vært full av f og forlangt de siste 5% tilbake i cash Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 "Javel, da blir det xxx kroner." 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Realzi Skrevet 1. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 1. august 2013 Nettopp begynt som selger i en elektro butikk, 2 måneder siden, man blir jo helt sjokkert hvordan folk oppfører seg. Prisene er så lave på grunn av konkurranse men kundene spør alltid om de kan få noe avslag når de kjøper flere ting, noen ganger får de det visst jeg hører med de mer erfarne selgerne, men herregud man får et skikkelig dårlig syn av Norge med måten folk oppfører seg. Alle kompisene mine jobber eller har jobbet i salg. og historiene er jo helt syke. Nå nettop hadde en dame krevd en ny laptop fordi den hun hadde var for treg, (kjøpte den 1 måned siden enda de hadde sagt og advart at hun burde kjøpe en bedre) Men her kom hun gående inn og holdt laptopen høyt oppe og slapp den ned på disken slik eldre kunder bruker og gjøre når de er misfornøyd og sa at den var for treg for henne. Det visste seg at hun ødela laptopen når den traff disken og fikk ingen erstatning Hadde hun bare lagt den på disken og sagt det hadde sikkert fått byttet den. Men liker og selge og vil aldri være negativ mot kunder , men litt artig og fortelle slike historier da hehe. 17 Lenke til kommentar
Populært innlegg Valkyria Skrevet 1. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 1. august 2013 Hadde en ganske kranglevåren kunde idag. Han var først i ålreit humør, og pratet om en PC som han hadde kjøpt i en nettbutikk, og at det var mye trøbbel etc etc og den vare bare noen måneder gammel, og har fremdeles garanti... Vi snakket litt fram og tilbake om potensielle feil, og hvordan det kan løses. Han spør om vi selger Asus maskiner, noe vi gjør, så sier han: "Kjempeflott, da kan jeg jo levere den her å få den reparert!" "Ja, vi fikser alle merker som kommer inn. Men siden du ikke har kjøpt PCen hos oss blir ikke dette en garantireparasjon. Vi tar den først inn til en diagnose, og gir deg en tilbakemelding om hva det koster å reparere" "Vet du hva, det kommer ikke på TALE at jeg skal betale for det. Om dere selger dette merket skal dere FOR FAEN reparere dem også! Det spiller INGEN rolle hvor jeg har kjøpt det, dere er PLIKTIG til å reparere!" "Nei, vi er ikke pliktig å reparere utstyr du har kj..." "Hør her du! Om jeg kjøper en Ford hos xxxxxx, så skal jeg kunne UTEN problemer levere den hos yyyyyy for å få den fikset på garanti. Sånn er det med elektronikk også. Så om jeg ikke vil vente 4 uker og betale frakt for å sende denne til "navn.no" så SKAL jeg kunne levere denne inn hos et verksted som også selger denne typen, og da SKAL det fikses på garanti! Maskinen er bare noen måneder gammel!" Sa noen beroligende ord, uten at han hørte noe særlig etter, og endte opp med å forlate lokalet i dårlig humør. Makan til værre mennesker finner man ikke på denne kloden... 19 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Om dere er et serviceverksted og det fortsatt er garanti, så gjelder vel norsk lov uavhengig om kunde har kjøpt hos dere eller andre.... 3 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 "Vi" som i verkstedet de sender det til sikkert. Han jobber garantert i en elektrobutikk. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Jobber i en elektrobutikk ja. Vi kan sende en PC som er kjøpt et annet sted til f eks Infocare som er et "godkjent" verksted for tyngre reperasjoner av laptoper, men om vi er ikke pliktig å gjøre det gratis, om kunden har kjøpt maskinen et annet sted, uavhengig om den er innenfor garanti eller ikke. Blir som å kjøpe masse Coca-Cola på Rema1000, og gå å forlange pengene tilbake på Rimi for de selger jo også varen. Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Ja det funker vel ikke så lett? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 (endret) Om dere er et serviceverksted og det fortsatt er garanti, så gjelder vel norsk lov uavhengig om kunde har kjøpt hos dere eller andre.... Selvfølgelig gjelder norsk lov, captain obvious. Men ingen norsk lov pålegger en butikk å reparere noe de ikke har solgt. Forbrukerkjøpsloven regulerer forholdet mellom kjøper og selger, den gir ikke plikter til en en butikk som ikke har noe med salget å gjøre. Endret 2. august 2013 av Herr Brun 6 Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Welcome to hell! En på jobben hos oss, ble slått til av en kunde, og han var hyggelig hele tiden, og prøvde å hjelpe. Kunder er ett eget folkeslag, og de fleste er idioter. 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå