Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Var på nære nippet til å kjefte ut en kunde på jobben for et par dager siden. Det var han, som turist, og en av de lokale kundene foran. Den lokale kunden skulle ha fatt i en medisinpakke. Turisten kom da inn bak denne lokale kunden. Det tok litt tid før den i kassa(jeg stod og telte over min kasse da jeg nettopp hadde kommet på jobb) greide å finne medisinpakken. Etter ca. 30 sekunder i kø fyrer turisten fra seg "Hei hei hei nå må dere få opp farta her. Dere kan ikke la en turist stå å vente i kø. Bli ferdig nå så jeg kan komme til". Både jeg, den andre i kassa og den lokale kunden kikker på hverandre og trodde ikke det vi hørte. Skulle virkelig ønske det var lov å kjefte ned slike drittkunder for hva faen er feil med deg når du kommer med slik. Snakker om å tro at du selv er et overmenneske.

 

Hadde også en anen kunde. Igjen et køproblem. Vi hadde to kasser åpne og ca 3 kunder med 1/3 fulle handlekurver. Denne kunden kommer da rett til køen og fyrer av etter 2 sekunder "Nå må dere for søren meg få tak i flere til kassene her". Vi har tre kasser på butikken og han måtte ha stått i kø i 2 minutter for å komme til. Ikke faen om jeg gadd å få tak i flere kassapersonell. Det blir rett og slett for dumt når kunder oppfører seg slik. Du kommer heller ikke på butikken for å pante en søppelsekk med flasker eller for å handle en kurv med varer midt i rushtiden om du har det travelt. Mister troen på menneskeheten litt mer hver dag som går. Heldigvis har vi en god dose med hyggelige og forstående kunder som løfter nivået mange hakk.

 

De som kommer etter stengetid og banker i dører og vinduer mens de skriker "det er ikke stengt enda!!" Jo det er det :p

 

Hadde en familie som kom til butikken 23:00 like før vi låste dørene. De skulle på en enorm handlerunde. Vi måtte be dem snu i døra. De presterte å bli sure på oss på grunn av dette.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det vanlig å stenge butikken 10 minutter før den faktiske stengetiden? Skulle inn på en sånn MIX-kafé en gang og hente noe jeg hadde glemt. Var der nøyaktig 10 minutter før tiden og de hadde låst dørene. Har merket at de har gjort det et par andre steder her også av og til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det kryr dessverre av den typen "selgere" på de fleste feriedestinasjoner. Har ikke opplevd det med elektronikk, men kjenner til veldig, veldig mange eksempler på pensjonister som har kjøpt tepper, smykker og lignende i flotte butikker i Tyrkia etter at de har blitt servert et glass vin eller to. Men sånn i alminnelighet så er det lov å ta alt for godt betalt for en vare - det skal svær mye til for at en skal kunne heve kjøpet på bakgrunn av det, om bare papirarbeidet er noenlunde i orden. Kan en bevise at selger har løyet er det jo en ting, men det er ofte veldig vanskelig.

Lenke til kommentar

Faens jævla svindlere altså..!

Fytti... Hvis kameraet hun hadde var like dårlig som Aiptek-kameraene jeg har vært borte i, så er det ikke verdt tusenlappen heller, spør du meg. Man får helt ok videokamera fra i hvert fall Panasonic til 1500 kroner.

 

Har vært borte i mye rart selv. En stolt kunde av meg hadde kjøpt et Pentarax (ja, nettopp) kompaktkamera på Kanariøyene, og lurte på hvorfor bildene ble så dårlig. For Pentarax var jo et kjent merke og de hadde betalt 5000 kroner (!).

 

Pentax er et kjent merke, Pentarax har jeg aldri hørt om. Skjermen var STOR, men oppløsningen så elendig at du knapt så hva du tok bilder av. Megapixlene, som på den tiden var det høyeste du fikk, var interpolert (forstørret) fra noe av det dårligste du kunne få og tiden fra du trykket ned utløseren til bildet ble tatt, var faktisk flere sekunder. No kidding. Bildene fikk et ekstremt gulstikk, var kornete og jævlige og uskarpe. Faktisk mye dårligere enn de første mobilkameraene som nettopp var kommet på markedet da. Jeg var ærlig, og sa at kameraet neppe var noe å beholde, selv om det er vondt å se kundene bli lei seg når de forstår at de er lurt.

 

Et annet eksempel var et nytt speilreflekskamera som ikke ville slå seg på. Jeg var ikke der akkurat da, så jeg vet ikke om det var kjøpt på postordre fra Kina, eller på tur til et asiatisk land. Når man tok av lokket der objektivet skal settes, så så det langt fra riktig ut inni der. Så min kollega åpnet faktisk kameraet og fant ut at innholdet var ett stk. blylodd. Selve kamerachassiset var nok også fake.

 

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor folk kjøper ting på slike turiststeder uansett. Ofte er det dyrere enn i Norge, og sjansen for å bli svindlet er veldig stor.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er som regel bedre å kjøpe elektronikk i Norge enn på strender i syden. 5 års reklamasjon, liten prisforskjell, gode forbrukerrettigheter og liten fare for svindel. At folk tar sjansen må de som regel betale for. Kun virkelig billige ting som skal vare for kortere perioder bør kjøpes utenfor Norge.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, godt mulig folk er onde, men å spise alene på Peppes betyr ikke en dritt. Spist ofte alene fordi jeg var sulten og sugen på pizza. Vært alene på mange restauranter for den saks skyld og bryr meg døyt om hva de hvisker i mørket. Jeg er sulten og er der for å spise.

 

Skjønt sist gang jeg var på Peppes ved Stortinget med venninna, opplevde dårlig service, bl.a. servitøren glemte hva vi hadde bestilt, vi måtte vente nesten 1 time på maten vår. Fikk ikke ene sausen jeg hadde bestilt og forsvant helt ute av synet ila tiden vi spiste og var klar til å betale. Måtte selv til baren og be om regninga. Godt mulig hun var nyansatt eller hadde en dårlig dag da, som regel er de flinke på Peppes.

Lenke til kommentar

Sitter på Peppes. Alene. Alle de ansatte er jenter. De ser på meg hele tiden og smilet og snakker sammen. Dårlig service :(

Det kan være de prater om hvor stor penis du har og at alle planlegger å bli med deg hjem etter skiftet.

Hvorfor tror du automatisk at det er noe negativt når man får litt oppmerksomhet? :)

Endret av Jofred
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gårsdagens kunde:

 

Kommer og vil ta ut penger fra gavekortet sitt, hun hadde vært der dagen før og byttet inn spill osv og valgte å ta det på gavekort isteden for kontant (Man får ca 30% mer) Jeg sa at det ikke var mulig å ta ut penger fra gavekortet (Var ikke sikker, da jeg aldri har møtt problemstillingen) Sa at sjefen (Som hadde betjent henne dagen før og i følge henne sagt at hun kunne ta ut penger fra gavekortet) var ca 15 min unna og at hun gjerne kunne vente og ta det med han. Hun sa ok og at hun skulle ta en runde på senteret i mens. 1,5 time senere hadde hun fortsatt ikke dukket opp, men sjefen bekreftet at det var strengt forbudt. Lurer på om hun prøvde å lure meg?

 

Får ofte høre denne "Ja, men han som var her igår sa.....osv osv"

 

Dagens kunde

 

1. Mann kom med noen filmer og spill han ville bytte mot et nytt spill. Gjorde det, og med inbytte verdien hadde han 20 spenn å betale i mellomlegg for det nye spillet.

Meg: Da blir det 20kr

Han: Det fikser du..

Meg: Beklager, men har desværre ikke lov å skru ned priser

Han: For en dårlig kundeservice, *tar opp visa kort*

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Standardunnskyldningen det der - "han i går sa at..", "kundesenteret fortalte meg at" (Vi har lydlogg..doh).

Det er nok en standardunnskyldning man ofte møter på, men noen ganger er det ikke løgn.

 

Jeg kjøpte ny telefon (SGS4) for noen uker siden. Jeg spurte selgeren om jeg kunne bruke mitt gamle sim-kort som var 2 år gammelt fra en iPhone 4 i SGS4, eller om det var lurt å bytte, og fikk som svar at det hadde ingenting å si, og jeg kunne fint bruke mitt nåværende. Senere finner jeg ut at mitt sim-kort ikke støtter 4G, så jeg må ha nytt likevel, og det har noe å si. Ettersom jeg nå var i en annen by gikk jeg inn i min lokale butikk i samme kjede, forklarte saken min og spurte om å få et nytt. Først og fremst ble jeg med en gang møtt med sterk skepsis, og beskjed om at jeg måtte nå betale 200 kroner for sim-kortet. Selgeren tipset etterhvert at jeg kunne bestille det gratis via telenor sine sider, så det løste seg greit, men det er likevel irriterende å ikke bli trodd.

Endret av ChrisReeve
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det kan være de prater om hvor stor penis du har og at alle planlegger å bli med deg hjem etter skiftet.

Hvorfor tror du automatisk at det er noe negativt når man får litt oppmerksomhet? :)

haha :p Men de burde jo greie å oppføre seg på jobb. Hvis det var noe positivt kunne de jo bare sagt det. Jeg følte meg veldig ukomfortabel vertfall :(
Lenke til kommentar

 

Det er nok en standardunnskyldning man ofte møter på, men noen ganger er det ikke løgn.

 

Jeg kjøpte ny telefon (SGS4) for noen uker siden. Jeg spurte selgeren om jeg kunne bruke mitt gamle sim-kort som var 2 år gammelt fra en iPhone 4 i SGS4, eller om det var lurt å bytte, og fikk som svar at det hadde ingenting å si, og jeg kunne fint bruke mitt nåværende. Senere finner jeg ut at mitt sim-kort ikke støtter 4G, så jeg må ha nytt likevel, og det har noe å si. Ettersom jeg nå var i en annen by gikk jeg inn i min lokale butikk i samme kjede, forklarte saken min og spurte om å få et nytt. Først og fremst ble jeg med en gang møtt med sterk skepsis, og beskjed om at jeg måtte nå betale 200 kroner for sim-kortet. Selgeren tipset etterhvert at jeg kunne bestille det gratis via telenor sine sider, så det løste seg greit, men det er likevel irriterende å ikke bli trodd.

 

Ta med deg kvitteringen på at du kjøpte den der, da får du simkort gratis (med kjøpet) så lenge du henter innen rimelig tid.

Lenke til kommentar

Det er nok en standardunnskyldning man ofte møter på, men noen ganger er det ikke løgn.

 

Jeg kjøpte ny telefon (SGS4) for noen uker siden. Jeg spurte selgeren om jeg kunne bruke mitt gamle sim-kort som var 2 år gammelt fra en iPhone 4 i SGS4, eller om det var lurt å bytte, og fikk som svar at det hadde ingenting å si, og jeg kunne fint bruke mitt nåværende. Senere finner jeg ut at mitt sim-kort ikke støtter 4G, så jeg må ha nytt likevel, og det har noe å si. Ettersom jeg nå var i en annen by gikk jeg inn i min lokale butikk i samme kjede, forklarte saken min og spurte om å få et nytt. Først og fremst ble jeg med en gang møtt med sterk skepsis, og beskjed om at jeg måtte nå betale 200 kroner for sim-kortet. Selgeren tipset etterhvert at jeg kunne bestille det gratis via telenor sine sider, så det løste seg greit, men det er likevel irriterende å ikke bli trodd.

 

En ting er åpenbare feil sånn som de jeg referer til - det er gjerne "jeg kan få returnere denne selv om den er 3 måneder gammel" og slikt. Deg hadde jeg fikset et nytt simkort gratis til, må da stole på kundene i småsaker :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Svart" er en metafor for mer enn hudfarge.. You racist

 

Ja det er sant. Men jeg har da ikke referert til noe rasistisk?

 

Anyway...

 

Var på peppes her om dagen med dama. Etter at vi hadde spist 3 pizzastykker finner vi en langt hår som ligger under osten, så det kan da umulig være vårt. Da hun som serverte kom til bordet forklarte jeg hva som var galt. Det hele endte med at vi var så "heldig" at vi fikk hele 28kr avslag.

 

Har andre historier fra samme peppes der det har endt i dårlig mage. Så aldri mer peppes igjen!

Endret av MJohanz1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I USA så er det også mye mer kravstore enn oss. Der må de få godtgjørelse for de psykiske plagene hendelsen medførte eller så går det rettens vei.

 

Problemet ligger i hvor svake nordmenn er som aksepterer sånt og som gjør at Peppes slipper unna.

Endret av Dofty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...