Heilage Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Tja, ubetalte forståsegpåeres markeringsbehov kan gjøre dem minst like inhabile som selgerne, så ha saltklypa klar i alle fall. Utvilsomt. Kan vi konkludere med at alt er bullshit og ingen er til å stole på? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 (endret) Ja. Tja, det beste er å innhente råd fra mange steder. Endret 1. juli 2013 av Isbilen Lenke til kommentar
Kea Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Jeg merker jeg blir litt sånn oppgitt av folk som svartmaler enkelte merker, når sannheten uansett er at det føres ulike produkter som kan ha varierende suksessgrad, i tillegg til det smaks- og behovsmessige. Greit nok at selger ikke tok hensyn til dine ønsker, det var feil, men likevel dumt fra din side. Jeg er fullt klar over at én produsent kan produsere både høy- og lavkvalitetsvarer, takk. Men både Monster og Bose har rykte på seg for å selge produktene sine til overdrevne priser bare på grunn av merket. Så av samme grunn som jeg ikke kjøper jeans verdt 800 kroner til flere tusen for å få et fint navn med på kjøpet, kjøper jeg ikke av Bose eller Monster. Dessuten testet jeg varen det var snakk om, og jeg syns ikke lydkvaliteten var noe bedre enn på hodetelefonene fra Sony jeg testet tidligere samme dag, som var mye billigere. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Diskutant Skrevet 2. juli 2013 Populært innlegg Del Skrevet 2. juli 2013 Var en irritert kvinne med en skrikende unge på armen som sto foran meg i køen i dag. Hun skulle bare ha ørepropper 24 Lenke til kommentar
Populært innlegg branick Skrevet 2. juli 2013 Populært innlegg Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) I dag hadde jeg en kunde som ville kjøpe seg en ipad 2 i min butikk. Kunden kunne snakke godkjent gebrokkent norsk slik at jeg forstod det meste han sa. Det han var på jakt etter var en ipad 2, ikke den nye, og det var fordi hologram var ikke støttet på de nyere modellene. Jeg må sikkert ha sett ut som et spørsmålstegn når han nevnte hologram, men det får så være. Han forklarer at han hadde en kompis som hadde fått en link til denne funksjonen :http://www.youtube.com/watch?v=z1magCv4LtM og dette var grunnen til hans valg. Måtte beklage meg godt ovenfor kunde når jeg ikke klarte å holde latteren tilbake og måtte ta 5 minutter pause oppe på pauserommet etter at han gikk med uforrettet sak ut av butikken igjen edit: typo Endret 2. juli 2013 av branick 30 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 2. juli 2013 Populært innlegg Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Jeg vet ikke med resten av brukerne her, men jeg har i hvert fall ingen stor interesse for forskjellene mellom de forskjellige produsentene, så kanskje dere vil ta den diskusjonen i en annen tråd? Jeg sier ifra tidlig fordi disse digresjonene har en tendens til å eskalere i denne tråden. Endret 2. juli 2013 av Zarac 16 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Jeg viser til tidligere moderering på de siste 2-3 sidene angående OT i denne tråden. Atter en gang er Ot slettet fra tråden. Vi setter atte en gang en strek og går over til nye kundehistorier. Ved flere tilfeller av OT vil reaksjoner bli vurdert overnfor de som trekker ut tråden atter en gang.Reaksjoner på dette tas som vanlig på PM. 3 Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Jeg reiste med Colour Lines superspeed fra Hirtshals til Kristiansand igår. Satt på en benk i baren med godt overblikk over gangen og disken med diverse fristilser. Man slipper inn i båten 20min før avgang og salget starter noe sånt som 10min etter avgang. I de første minuttene kommer det en morsk mann i 60-årene bort til disken, tar seg et pappkrus og forsyner seg med pepsi, går så tilbake til sin plass. Da arbederen kom 15-20min senere gikk jeg bort og fortalte. Hun ville gjerne snakke med mannen. En stund etter sto de der og diskuterte, mannen høylytt og arbeideren rolig og vanlig. Det endte med at manna utropte BULLSHIT!!!, blåste med munnen for at dette var noe tull og gikk uten å bry seg. Vekter ble tilkaldt men jeg vet ikke hvordan det gikk videre. Moralen er i alle fall hva han oppnår med å være sånn? Han skaper negativitet for seg selv og andre og gjør alt han kan for å få problemer. Noe må være ganske feil oppi hodet? Jeg er glad han ikke drassa rundt på noe kone eller annen familie, disse må i så fall ha vært helt hjernedøde 6 Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Paragrafrytter sier du? 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg arsenalfan Skrevet 9. juli 2013 Populært innlegg Del Skrevet 9. juli 2013 Har jobbet i butikk noen uker nå, og dette er min første rive-seg-i-håret opplevelse: Kom en kunde innom butikken for å kjøpe blekk til skriveren sin. Selvfølgelig ett minutt før vi stenger. Kunde: -Jeg skal ha blekk til en sånn Epson skriver. Meg: -Ok, har du navnet på blekkpatronen eller på skriveren? Kunde: - Ehhh... navnet? Meg: Ja, jeg må vite hva skriveren eller patronen heter, skal jeg klare å finne riktig blekk til deg. Kunde: Ja, ka du tru? Meg: Nei, jeg har ikke peilig på hva slags printer du har. Kunde: Ehh, det var dumt. Kanskje jeg bare skal ta en pakke med blekk. Meg: Ja, men det blir jo bare gjetting. Kunde: Ja, hva tror du jeg skal gjette på? Meg: Nei si det. Kunde: Du må jo komme opp med et forslag. Meg: Kom tilbake i morgen med printernavnet så skal vi finne riktig blekk til deg. Kunde: Ja, men jeg skulle jo hatt blekk i kveld, og dere stenger jo nå. Hvilke blekk har du å velge mellom? Meg: Kom tilbake i morgen med printertypen så finner vi riktig blekk til deg! Ha en fin kveld! Kunde: Uff, vanskelig du var da. 25 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Det er da du selger ham en av hver patron og ber ham komme tilbake med de som ikke passer (med forbehold om ubrutt forsegling). 8 Lenke til kommentar
arsenalfan Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Det er da du selger ham en av hver patron og ber ham komme tilbake med de som ikke passer (med forbehold om ubrutt forsegling). Så jeg skal selge han 15 patroner, for så å ta 14 i retur dagen etter? Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 9. juli 2013 Populært innlegg Del Skrevet 9. juli 2013 Med litt flaks blir han overkjørt på tilbakeveien. 33 Lenke til kommentar
Populært innlegg OscarMike1 Skrevet 9. juli 2013 Populært innlegg Del Skrevet 9. juli 2013 Overhørte en fin en i dag. Var på Møller og så på bil, så kommer det et pensjonistpar inn. Sikkert vært gift i 50 år og var typiske "besteforeldre". De skulle kjøpe ny bil i småbil - klassen, og mannen gikk bort til en blå golf, helt standard. Sa at denne vil holde i mange år, og kom med noen gode argumenter. Kona sa kontant nei, siden hun hadde hørt så mye negativt om denne biltypen. Videre sa hun at de burde kjøpe den samme som søsteren hennes hadde, eller noe lignende. For søsteren, hun kunne bil bedre enn mannen. Mannen pekte da på bilen ved siden av, som er HELT lik, bare rød av farge. Så kom han med dagens mest strategiske kommentar "er det ikke sånn rød søsteren din har?" Kona ble da kjempeengasjert siden de da kunne kjøpe samme bil som søsteren, og slapp den dårlige blå bilen ved siden av.. Jeg er sikker på at mannen fortsatt smiler :-) 64 Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Har jobbet i butikk noen uker nå, og dette er min første rive-seg-i-håret opplevelse: Kom en kunde innom butikken for å kjøpe blekk til skriveren sin. Selvfølgelig ett minutt før vi stenger. Vil tro de fleste el-kjeder har en slags lang historikk når det gjelder tidligere salg. Verdt å høre om kunden har kjøpt skriveren i din butikk? Da kan du kanskje finne ut hvilken modell det er? Ellers kan man kanskje sjanse på de vanligste. Spørre om kunden vet om han har en god fotoskriver (blekket med kolibri?), en litt rimeligere modell (tiger eller rev) eller en litt nyere, men fortsatt rimlig (blomst). Tro meg, selger dere (mye?) blekk, så kommer du til å ha uendelig mange flere kunder av den sorten der. Absolutt ikke uvanlig. 3 Lenke til kommentar
arsenalfan Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 (endret) Vil tro de fleste el-kjeder har en slags lang historikk når det gjelder tidligere salg. Verdt å høre om kunden har kjøpt skriveren i din butikk? Da kan du kanskje finne ut hvilken modell det er? Ellers kan man kanskje sjanse på de vanligste. Spørre om kunden vet om han har en god fotoskriver (blekket med kolibri?), en litt rimeligere modell (tiger eller rev) eller en litt nyere, men fortsatt rimlig (blomst). Tro meg, selger dere (mye?) blekk, så kommer du til å ha uendelig mange flere kunder av den sorten der. Absolutt ikke uvanlig. Vi selger ikke Epson-skrivere så det har han ikke. Jeg synes uansett det blir dumt å bare satse på en patron, som mest sannsynlig er feil. Han hadde sikkert åpnet pakken når han kom hjem og prøvd om den passet uansett uten å sjekke om det var riktig skriver eller ei. Så hadde han kommet tilbake med åpnet pakke, og krevd å bytte til riktig. selv om jeg hadde på forhånd sagt at det ikke hadde vært aktuelt. Gjelder å se an kundene, hvor i skuffen de ligger. Endret 10. juli 2013 av arsenalfan 4 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Har jobbet i butikk noen uker nå, og dette er min første rive-seg-i-håret opplevelse: Kom en kunde innom butikken for å kjøpe blekk til skriveren sin. Selvfølgelig ett minutt før vi stenger. Kunde: -Jeg skal ha blekk til en sånn Epson skriver. Meg: -Ok, har du navnet på blekkpatronen eller på skriveren? Kunde: - Ehhh... navnet? Meg: Ja, jeg må vite hva skriveren eller patronen heter, skal jeg klare å finne riktig blekk til deg. Kunde: Ja, ka du tru? Meg: Nei, jeg har ikke peilig på hva slags printer du har. Kunde: Ehh, det var dumt. Kanskje jeg bare skal ta en pakke med blekk. Meg: Ja, men det blir jo bare gjetting. Kunde: Ja, hva tror du jeg skal gjette på? Meg: Nei si det. Kunde: Du må jo komme opp med et forslag. Meg: Kom tilbake i morgen med printernavnet så skal vi finne riktig blekk til deg. Kunde: Ja, men jeg skulle jo hatt blekk i kveld, og dere stenger jo nå. Hvilke blekk har du å velge mellom? Meg: Kom tilbake i morgen med printertypen så finner vi riktig blekk til deg! Ha en fin kveld! Kunde: Uff, vanskelig du var da. Forslag: Siden han trengte blekk samme kveld, få han til å kjøpe en av hver type, så kan han levere tilbake de som ikke passer dagen etter Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Forslag: Siden han trengte blekk samme kveld, få han til å kjøpe en av hver type, så kan han levere tilbake de som ikke passer dagen etter Du er ett døgn for sen. Nøyaktig det samme ble skrevet i går. 6 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 (endret) Eeehehe, og dere mener dette vil være lurt? Hvis han trenger sort patron, skal han da kjøpe T0711, T0801, T1281, T1291, T1301, T181. T182, T241, T242, T0891 eller hva? Legge ut ca 1500,-? Dette er de blekkseriene som finnes til Epsonprintere solgt de siste 4 årene. I shit you not. Noen av de er kompatible på kryss av hverandre, bare med ulik blekkmengde, men det er ikke alle printerene som kan bruke de større patronene. Elektronisk sperre. Endret 10. juli 2013 av Alastor 1 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Ooops, beklager at det allerede var skrevet. Hadde jeg trengt blekk i kveld hadde jeg lagt ut 1500,- uten problemer, så lenge man kan returnere det dagen etter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå