Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Meh. I ettertid tenkte jeg at jeg kanskje burde tilbudt meg å komme hjem til henne etter jobb for å teste telefonen selv, men.. jeg vet ikke helt. Jeg syntes personlig sånt virker en smule ubehagelig, uten at jeg klarer å sette fingeren på hvorfor. Jeg er nok ikke helt den kundebehandleren man leser om som drar hjem til folk etter arbeidstid for å fikse problemer de evt måtte ha med butikken vår. Kanskje jeg burde bli en sånn?

 

Tro meg og jeg snakker av erfaring. Jeg skjønner at du har velmenende intensjoner, men det siste du vil gjøre er å sette dine ben innenfor dørterskelen til kunden din, hvis dette ikke er en klar policy og etablert rutine at butikken din allerede gjør dette. Jeg har selv vært der og det kan hvis du er virkelig uheldig og møter på feil person ende virkelig galt. Et sted går grensen du skal også tenke på deg selv og ikke "bare" kundene!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg prøvde å få frem at det dessverre hender at kunder får defekte enheter, og da er "byttepolicien" at de må komme tilbake med enhet og all medfølgende tilbehør for å få godkjent byttet.

Om kunden kommer inn med et ukomplett produkt som vi har i beholdning, henter jeg en ny salgspakke og bytter bare om de delene kunden har med seg :)

 

I ettertid tenkte jeg at jeg kanskje burde tilbudt meg å komme hjem til henne etter jobb for å teste telefonen selv, men.. jeg vet ikke helt. Jeg syntes personlig sånt virker en smule ubehagelig, uten at jeg klarer å sette fingeren på hvorfor. Jeg er nok ikke helt den kundebehandleren man leser om som drar hjem til folk etter arbeidstid for å fikse problemer de evt måtte ha med butikken vår. Kanskje jeg burde bli en sånn?

For å gjøre deg selv og dine kolleger og alle oss andre som jobber innenfor bransjen en tjeneste: nei!

Det er en god tanke, men du ender opp med å bygge forventninger du eller den som står på jobb neste gang hun er innom, ikke klarer å innfri.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Om kunden kommer inn med et ukomplett produkt som vi har i beholdning, henter jeg en ny salgspakke og bytter bare om de delene kunden har med seg :)

Ville jo vært mot sin hensikt i og med at problemet i dette tilfelle mest sannsynlig lå i basestasjonene, som hun ikke hadde med seg. Jeg kunne gitt henne en ny telefon, men jeg tror ikke det hadde hjulpet så mye.

 

Er forsåvidt interessert i å høre mer om dette:

Jeg har selv vært der og det kan hvis du er virkelig uheldig og møter på feil person ende virkelig galt.
Virkelig galt? Elaborate! Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Meh. I ettertid tenkte jeg at jeg kanskje burde tilbudt meg å komme hjem til henne etter jobb for å teste telefonen selv, men.. jeg vet ikke helt. Jeg syntes personlig sånt virker en smule ubehagelig, uten at jeg klarer å sette fingeren på hvorfor. Jeg er nok ikke helt den kundebehandleren man leser om som drar hjem til folk etter arbeidstid for å fikse problemer de evt måtte ha med butikken vår. Kanskje jeg burde bli en sånn?

 

Don't. Du må sette klare grenser mellom deg og kunde. Når du ikke er på jobb, er du ikke tilgjengelig.

 

 

Jeg ble sendt ut på oppdrag til en kunde i et særdeles rikt strøk en gang (for noen år siden), og det endte med at jeg ikke fikk løst problemet på tilfredsstillende måte på grunn av de fysiske egenskapene til boligen (som jeg tross alt ikke kan endre). The shitstorm that followed...

 

EDIT: Jeg har opplevd at kunder har funnet ut navnet mitt, søkt meg opp og ringt meg privat. De har fått kjeftet huden full.

 

Jeg er glad jeg ikke jobber med kunder lenger (iallefall ikke på det nivået).

Endret av Heilage
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ble sendt ut på oppdrag til en kunde i et særdeles rikt strøk en gang (for noen år siden), og det endte med at jeg ikke fikk løst problemet på tilfredsstillende måte på grunn av de fysiske egenskapene til boligen (som jeg tross alt ikke kan endre). The shitstorm that followed...

 

Selv opplevd shitstorm fra kunde, var hos en kunde hvor vi skulle installere vaskemaskina vi leverte, og for å koble fra den gamle måtte vi skru av vannet, dette var på ett vaskerom med noe som så ut som kilometersvis med rør for å ha vannbåren varme elns i hele huset: veldig innvikla system men null markering av hva som gjorde hva, så vi viste ikke hvilken som stengte av vannet eller noe, ikke fant vi no hovedstopp-kran heller, så endte opp med at vi ikke kunne koble fra den gamle grunnet kunden ei heller viste åssen huset sitt funker som selvfølgelig var vår skyld

Endret av Bjørnli
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Altså, "Ikke godkjent" ved bruk kort som betaling indikerer nokså sikkert at kontoen din ikke har dekning for den summen du skal betale. Selv om jeg lar deg prøve en gang til for å være snill (og for at du ikke skal se helt dum ut der du står og slår fast at kontoen har masse penger og alt er supert), så vil det ikke gå verken tredje eller fjerde gangen. Er det så vanskelig å holde orden på hvor mye man kan handle for, og samtidig gjerne overføre penger FØR man kommer til kassen og skal betale?

 

Feilmeldingen "Avvist" og "Transaksjon avbrutt" kan komme i ny og ne - men disse ordner seg gjerne andre gangen man prøver.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har fått "Ikke godkjent" et par ganger jeg VET det er penger på konto. Får prøve igjen to ganger til, og så går det gjennom.

Aldri skjedd med meg, men har skjedd på jobb at kunder har fått "ikke godkjent", fått prøve igjen, og så har det gått.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vi lever i en alder der alle har smart telefon. Mobilbank er tilgjengelig på alle plattformer og burde være den viktigste programvaren på telefonen. Jeg har aldri mer enn 100 kroner på bankkort kontoen og overfører midler til den kontoen på 5 SEC om det skulle trenges.

Lenke til kommentar

Altså, "Ikke godkjent" ved bruk kort som betaling indikerer nokså sikkert at kontoen din ikke har dekning for den summen du skal betale.

Kan også indikere offlinemodus/manglende nettilgang med VIsa Electron eller andre kort som ikke godtar reserveløsning, pluss kommunikasjonsproblemer mellom terminal og bank (les: Evry driter på draget, eller har litt hikke). Mye som kan slutte å fungere et halvt sekund innimellom der det er noen hundre meter med kabel og egen telefonsentral for kortterminalene bare på butikkens side av systemet.. Vil ikke si det er nokså sikkert egentlig, men kanskje "vanligvis". *pirke* :p
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi lever i en alder der alle har smart telefon. Mobilbank er tilgjengelig på alle plattformer og burde være den viktigste programvaren på telefonen. Jeg har aldri mer enn 100 kroner på bankkort kontoen og overfører midler til den kontoen på 5 SEC om det skulle trenges.

Burde være.. Med tanke på tilbakemeldingene jeg får skulle en tru at det aldri funker for noen.

Endret av sleggefett
Lenke til kommentar
Vi lever i en alder der alle har smart telefon. Mobilbank er tilgjengelig på alle plattformer og burde være den viktigste programvaren på telefonen. Jeg har aldri mer enn 100 kroner på bankkort kontoen og overfører midler til den kontoen på 5 SEC om det skulle trenges.

 

Enig. Har så og si aldri penger på kortet, og overfører det jeg trenger når jeg trenger det.

Mulig jeg er litt sær.. men jeg føler jeg får samme kontrollen over forbruket som da jeg benyttet stort sett kontanter.

 

Også er det litt tryggere, i tilfelle noen snapper opp koden og stjeler kortet.

Lenke til kommentar

For lommeboka di er det ingen som tar? :tease:

 

 

Folk prøver mange ganger her og, vi får opp forskjellig beskjeder på vår egen skjerm, er det "ikke Godkjent" da er det IKKE godkjent. Feil kode, feil, systemfeil osv kommer opp og da funker det som regel andre gangen. Også den gode gamle "dra stripen sto det joooo!".

Lenke til kommentar

*Host!*

 

Kundehistorie:

 

En kveld jeg jobbet i døren på et utested kom et ungt par bort og begynte å spørre om hvordan arbeidet var,og lønning osv...plutselig bryter karen inn og lurer på hvor mye jeg skulle ha for å bli med de til syden som deres livvakt O_o

Takket høflig nei og senere på kvelden fikk jeg vite at de og hadde gjort samme regla med bartender...Noen mennesker har for mye penger...eller bare er rare... *shrugs*

  • Liker 4
Lenke til kommentar

I går skjedde noe rart på jobb:

 

Det vandret en totalt fremmed mann inn på kjøkkenet der jeg jobber (vi har et skilt der det står "Kun kjøkkenpersonal!" på døra). Jeg stod foran døren og måtte plutselig flytte meg da han marsjerte inn, satt noe fra seg på benken og forsvant ned i kjelleren (!). Etter noen minutter kom han opp igjen, gikk forbi resepsjonen (på innsiden) og hang der i noen minutter. Etter litt kom han tilbake igjen, gikk igjen gjennom kjøkkenet, gratulerte sjefen med ny vaskemaskin, så gikk han.

 

Litt etterpå ble jeg fortalt av en kollega (i 30-årene) som hadde truffet på han nede at han hadde gått og kommentert på ditten og datten han mente måtte gjøres der nede, og idet han passerte henne på vei opp igjen hadde han klapset henne lett på baken. Fyren var i 60-årene. Senere fikk jeg vite at han hadde vært tidligere vaktmester der.

Tidligere ansatt eller ikke, det der kan da umulig være normalt? Noen andre som opplever at tidligere ansatte kommer vasende inn på arbeidsplassen uten videre?

 

Og så et spørsmål til dere som jobber i butikk: hadde dere syns det var rart hvis én kunde ofte gikk ut av butikken med varene og kom igjen etter noen minutter og kjøpte en ting til? Det skjer ofte med meg, fordi jeg er så glemsk. :p

Endret av Therawyn
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...