Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Meh. I ettertid tenkte jeg at jeg kanskje burde tilbudt meg å komme hjem til henne etter jobb for å teste telefonen selv, men.. jeg vet ikke helt. Jeg syntes personlig sånt virker en smule ubehagelig, uten at jeg klarer å sette fingeren på hvorfor. Jeg er nok ikke helt den kundebehandleren man leser om som drar hjem til folk etter arbeidstid for å fikse problemer de evt måtte ha med butikken vår. Kanskje jeg burde bli en sånn? Tro meg og jeg snakker av erfaring. Jeg skjønner at du har velmenende intensjoner, men det siste du vil gjøre er å sette dine ben innenfor dørterskelen til kunden din, hvis dette ikke er en klar policy og etablert rutine at butikken din allerede gjør dette. Jeg har selv vært der og det kan hvis du er virkelig uheldig og møter på feil person ende virkelig galt. Et sted går grensen du skal også tenke på deg selv og ikke "bare" kundene! Lenke til kommentar
srbz Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 jeg prøvde å få frem at det dessverre hender at kunder får defekte enheter, og da er "byttepolicien" at de må komme tilbake med enhet og all medfølgende tilbehør for å få godkjent byttet. Om kunden kommer inn med et ukomplett produkt som vi har i beholdning, henter jeg en ny salgspakke og bytter bare om de delene kunden har med seg I ettertid tenkte jeg at jeg kanskje burde tilbudt meg å komme hjem til henne etter jobb for å teste telefonen selv, men.. jeg vet ikke helt. Jeg syntes personlig sånt virker en smule ubehagelig, uten at jeg klarer å sette fingeren på hvorfor. Jeg er nok ikke helt den kundebehandleren man leser om som drar hjem til folk etter arbeidstid for å fikse problemer de evt måtte ha med butikken vår. Kanskje jeg burde bli en sånn? For å gjøre deg selv og dine kolleger og alle oss andre som jobber innenfor bransjen en tjeneste: nei! Det er en god tanke, men du ender opp med å bygge forventninger du eller den som står på jobb neste gang hun er innom, ikke klarer å innfri. 8 Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 (endret) Om kunden kommer inn med et ukomplett produkt som vi har i beholdning, henter jeg en ny salgspakke og bytter bare om de delene kunden har med seg Ville jo vært mot sin hensikt i og med at problemet i dette tilfelle mest sannsynlig lå i basestasjonene, som hun ikke hadde med seg. Jeg kunne gitt henne en ny telefon, men jeg tror ikke det hadde hjulpet så mye. Er forsåvidt interessert i å høre mer om dette: Jeg har selv vært der og det kan hvis du er virkelig uheldig og møter på feil person ende virkelig galt. Virkelig galt? Elaborate! Endret 23. juni 2013 av Klatt3n Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 En av de på jobben min har hjuelpet kunde hjemme og etter den ene gangen maser han fælt på denne ansatte om mer hjelp og er pushy. Annbefaler ikke hjelpe hjemme Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 (endret) Meh. I ettertid tenkte jeg at jeg kanskje burde tilbudt meg å komme hjem til henne etter jobb for å teste telefonen selv, men.. jeg vet ikke helt. Jeg syntes personlig sånt virker en smule ubehagelig, uten at jeg klarer å sette fingeren på hvorfor. Jeg er nok ikke helt den kundebehandleren man leser om som drar hjem til folk etter arbeidstid for å fikse problemer de evt måtte ha med butikken vår. Kanskje jeg burde bli en sånn? Don't. Du må sette klare grenser mellom deg og kunde. Når du ikke er på jobb, er du ikke tilgjengelig. Jeg ble sendt ut på oppdrag til en kunde i et særdeles rikt strøk en gang (for noen år siden), og det endte med at jeg ikke fikk løst problemet på tilfredsstillende måte på grunn av de fysiske egenskapene til boligen (som jeg tross alt ikke kan endre). The shitstorm that followed... EDIT: Jeg har opplevd at kunder har funnet ut navnet mitt, søkt meg opp og ringt meg privat. De har fått kjeftet huden full. Jeg er glad jeg ikke jobber med kunder lenger (iallefall ikke på det nivået). Endret 23. juni 2013 av Heilage 2 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 (endret) Jeg ble sendt ut på oppdrag til en kunde i et særdeles rikt strøk en gang (for noen år siden), og det endte med at jeg ikke fikk løst problemet på tilfredsstillende måte på grunn av de fysiske egenskapene til boligen (som jeg tross alt ikke kan endre). The shitstorm that followed... Selv opplevd shitstorm fra kunde, var hos en kunde hvor vi skulle installere vaskemaskina vi leverte, og for å koble fra den gamle måtte vi skru av vannet, dette var på ett vaskerom med noe som så ut som kilometersvis med rør for å ha vannbåren varme elns i hele huset: veldig innvikla system men null markering av hva som gjorde hva, så vi viste ikke hvilken som stengte av vannet eller noe, ikke fant vi no hovedstopp-kran heller, så endte opp med at vi ikke kunne koble fra den gamle grunnet kunden ei heller viste åssen huset sitt funker som selvfølgelig var vår skyld Endret 23. juni 2013 av Bjørnli 6 Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Altså, "Ikke godkjent" ved bruk kort som betaling indikerer nokså sikkert at kontoen din ikke har dekning for den summen du skal betale. Selv om jeg lar deg prøve en gang til for å være snill (og for at du ikke skal se helt dum ut der du står og slår fast at kontoen har masse penger og alt er supert), så vil det ikke gå verken tredje eller fjerde gangen. Er det så vanskelig å holde orden på hvor mye man kan handle for, og samtidig gjerne overføre penger FØR man kommer til kassen og skal betale? Feilmeldingen "Avvist" og "Transaksjon avbrutt" kan komme i ny og ne - men disse ordner seg gjerne andre gangen man prøver. 3 Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Jeg har fått "Ikke godkjent" et par ganger jeg VET det er penger på konto. Får prøve igjen to ganger til, og så går det gjennom. 4 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Jeg har fått "Ikke godkjent" et par ganger jeg VET det er penger på konto. Får prøve igjen to ganger til, og så går det gjennom. Aldri skjedd med meg, men har skjedd på jobb at kunder har fått "ikke godkjent", fått prøve igjen, og så har det gått. 4 Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Det er jo bare å ha med mastercard ved siden av hvis man ikke er sikker. Men nå kjører jeg livet i "safe" mode også da Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Vi lever i en alder der alle har smart telefon. Mobilbank er tilgjengelig på alle plattformer og burde være den viktigste programvaren på telefonen. Jeg har aldri mer enn 100 kroner på bankkort kontoen og overfører midler til den kontoen på 5 SEC om det skulle trenges. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Altså, "Ikke godkjent" ved bruk kort som betaling indikerer nokså sikkert at kontoen din ikke har dekning for den summen du skal betale. Kan også indikere offlinemodus/manglende nettilgang med VIsa Electron eller andre kort som ikke godtar reserveløsning, pluss kommunikasjonsproblemer mellom terminal og bank (les: Evry driter på draget, eller har litt hikke). Mye som kan slutte å fungere et halvt sekund innimellom der det er noen hundre meter med kabel og egen telefonsentral for kortterminalene bare på butikkens side av systemet.. Vil ikke si det er nokså sikkert egentlig, men kanskje "vanligvis". *pirke* 3 Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 (endret) Vi lever i en alder der alle har smart telefon. Mobilbank er tilgjengelig på alle plattformer og burde være den viktigste programvaren på telefonen. Jeg har aldri mer enn 100 kroner på bankkort kontoen og overfører midler til den kontoen på 5 SEC om det skulle trenges. Burde være.. Med tanke på tilbakemeldingene jeg får skulle en tru at det aldri funker for noen. Endret 24. juni 2013 av sleggefett Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Vi lever i en alder der alle har smart telefon. Mobilbank er tilgjengelig på alle plattformer og burde være den viktigste programvaren på telefonen. Jeg har aldri mer enn 100 kroner på bankkort kontoen og overfører midler til den kontoen på 5 SEC om det skulle trenges. Enig. Har så og si aldri penger på kortet, og overfører det jeg trenger når jeg trenger det. Mulig jeg er litt sær.. men jeg føler jeg får samme kontrollen over forbruket som da jeg benyttet stort sett kontanter. Også er det litt tryggere, i tilfelle noen snapper opp koden og stjeler kortet. Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 For lommeboka di er det ingen som tar? Folk prøver mange ganger her og, vi får opp forskjellig beskjeder på vår egen skjerm, er det "ikke Godkjent" da er det IKKE godkjent. Feil kode, feil, systemfeil osv kommer opp og da funker det som regel andre gangen. Også den gode gamle "dra stripen sto det joooo!". Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 For lommeboka di er det ingen som tar? Hva i all verden har det med saken å gjøre? Selvfølgelig er det tryggere å ha lite penger på kortet, da er det mindre det kan misbrukes for. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Hva i all verden har det med saken å gjøre? Selvfølgelig er det tryggere å ha lite penger på kortet, da er det mindre det kan misbrukes for. Siden du brukte mye kontanter før, mente han at det kunne være utrygt. Tyver oftest stjeler lommeboka di. 1 Lenke til kommentar
technicality Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 *Host!* Kundehistorie: En kveld jeg jobbet i døren på et utested kom et ungt par bort og begynte å spørre om hvordan arbeidet var,og lønning osv...plutselig bryter karen inn og lurer på hvor mye jeg skulle ha for å bli med de til syden som deres livvakt O_o Takket høflig nei og senere på kvelden fikk jeg vite at de og hadde gjort samme regla med bartender...Noen mennesker har for mye penger...eller bare er rare... *shrugs* 4 Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 http://www.aftenposten.no/meninger/Tid-for-oppvask-7239748.html Er vel relevant for tråden. Skrevet med glimt i øyet, og kommentarfeltet har sin underholdning det også. 3 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 (endret) I går skjedde noe rart på jobb: Det vandret en totalt fremmed mann inn på kjøkkenet der jeg jobber (vi har et skilt der det står "Kun kjøkkenpersonal!" på døra). Jeg stod foran døren og måtte plutselig flytte meg da han marsjerte inn, satt noe fra seg på benken og forsvant ned i kjelleren (!). Etter noen minutter kom han opp igjen, gikk forbi resepsjonen (på innsiden) og hang der i noen minutter. Etter litt kom han tilbake igjen, gikk igjen gjennom kjøkkenet, gratulerte sjefen med ny vaskemaskin, så gikk han. Litt etterpå ble jeg fortalt av en kollega (i 30-årene) som hadde truffet på han nede at han hadde gått og kommentert på ditten og datten han mente måtte gjøres der nede, og idet han passerte henne på vei opp igjen hadde han klapset henne lett på baken. Fyren var i 60-årene. Senere fikk jeg vite at han hadde vært tidligere vaktmester der. Tidligere ansatt eller ikke, det der kan da umulig være normalt? Noen andre som opplever at tidligere ansatte kommer vasende inn på arbeidsplassen uten videre? Og så et spørsmål til dere som jobber i butikk: hadde dere syns det var rart hvis én kunde ofte gikk ut av butikken med varene og kom igjen etter noen minutter og kjøpte en ting til? Det skjer ofte med meg, fordi jeg er så glemsk. Endret 25. juni 2013 av Therawyn 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå