NgZ Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Var de en eller to stykker? Du starter med å si "de", men har vondt for å tro at han kunne holde på sånn uten at en kollega sa noe til ham? Har hatt udugelig levering på døra før selv. Elsjappa hadde hyret inn et eller annet lokalt dasselskap i Bergen, selv om de vanligvis bruker Bring. Fikk knuste høyttalere på døra i en ekse som så ut som den hade veltet femten ganger, og i tillegg var skkvåt under. De stakk så fort den var innenfor døren, og sa ganske enkelt "nei" da jeg spurte om de skulle pakke den ut og ta med emballasjen (som de i følge avtalen skulle gjøre). Regner med de visste godt at innholdet sannsynligvis ikke var helt. Har aldri vrt borti så elendig service noen gang. Ringte Elkjøp, og avtalte ny vare på døren over helgen, ettersom de ikke hadde flere inne på lager hos den lokale butikken. Bring-folkene som kom, var hyggelige og profesjonelle. Mildt sagt sjokkerte over pakkens tilstand, men ikke like sjokkerte da jeg beskrev Knoll&Tott som hadde vært og levert. De var visst ikke helt ukjente figurer. Det finnes folk som virkelig ikke egnee seg i servicejobb, eller i jobb i det hele tatt. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Sleggefett Skrevet 14. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 14. juni 2013 Det finnes folk som virkelig ikke egnee seg i servicejobb, eller i jobb i det hele tatt. Akkurat denne setningen føler jeg det er mange som burde tenke litt over. Folk sier "Det er bare en jobb i kassa", "Jeg kjører bare budbil" osv om yrker som ikke krever stort med utdanning. Samtidig, i slike stillinger jobber man slik at daglig kontakt med kunde og dermed representasjon av firma er sentralt i jobben, noe flere av de som tar høyere utdanning ikke alltid må gjøre. Han som tok bachelor i statsvitenskap? Stua bort på et kontor i et eller annet firma. Hun med master i norrøn historie og kultur? Samme som forrige. Utrolig hvor mye folk ser ned på slike stillinger, samtidig som de krever litt av en. Noe denne tråden er bevis på. 10 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Eneste problemet jeg har hatt med bring var når vi bestilte ei vaskemaskin fra elkjøp. De bar den opp og satte den på plass (har heis). Var ikke hjemme akkurat da, men bestemor var på besøk så hun tok den i mot. Når jeg kom hjem hadde bestemor satt på klesvasken, og bring ringte og sa at de hadde levert feil maskin. 4 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Er stor forskjell, er vel det dobbelte elns for "full pakke" vs trappelevering. Selgere skal i teorien forklare bra nok, men i verstefall så står det på kvitteringen hva man har betalt for. Selger skal i teorien forklare bra nok, men av erfaring vet jeg at dette ikke alltid skjer. Sier du da at hvis kunde er feilinformert så vil du ikke hjelpe ytterligere? Som regel er det ikke vår feil, som regel er det kunden som tror de kan bestille til trapp og så prøver de gi oss dårlig samvittighet når vi kommer: "åssen skal jeg alene få denne på plass og blablabla".. Vi får jo betalt av butikkene en liten sum av det de får, og skal vi begynne pakke ut og bære inn for hver trappelevering så blir det brått mye ekstra tid og utgifter for sjefen og lite penger til sjefen/firmaet gett Jeg ser for meg et scenario med en gammel dame som har bestilt en vaskemaskin sier til deg "åssen skal jeg alene få denne på plass og blablabla". Yter du da ikke det lille ekstra for å hjelpe henne, eller setter du den 60 kg tunge vaskemaskinen der til henne, som hun må løft selv? Når jeg jobba i elektrobransjen og budbransjen for elektrobransjen, var ikke en levering en levering. Til første hindring eller helt inn med evt. montering. Første hindring er da dør/trapp. Det er ganske åpenbart at vi har jobbet for 2 veldig forskjellige elektro-butikker. Jupp, med trappelevering er vi "strenge", er jo ikke veldedighet vi driver med heller. til trapp/tomtegrense heter det Så er hytta di 1km unna parkeringsplassen? tough luck Hvorfor jobber du i servicebransjen når du åpenbart er så lite "serviceminded"? Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Corey, gitt at kunden har fått tilbud om, og takket nei til, levering til dør ser jeg ikke at transporttjenesten skal føle seg tvunget til noe som helst. Det er en ekstratjeneste butikken selger utover selve varen. Husk at neste kunde er en som har betalt opp mot 1000,- for å få varen helt inn. Står det en eldre dame der som ikke helt visste vilkårene er det en ting, men jeg er ikke fan av folk som spekulerer i "men den er jo så tung.." 6 Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Var de en eller to stykker? Du starter med å si "de", men har vondt for å tro at han kunne holde på sånn uten at en kollega sa noe til ham? Bud nr to forsvant ned før kurtiseringen begynte, men det var nok et Knoll og Tott - par tilsvarende de du møtte. 3 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Corey, gitt at kunden har fått tilbud om, og takket nei til, levering til dør ser jeg ikke at transporttjenesten skal føle seg tvunget til noe som helst. Det er en ekstratjeneste butikken selger utover selve varen. Husk at neste kunde er en som har betalt opp mot 1000,- for å få varen helt inn. Står det en eldre dame der som ikke helt visste vilkårene er det en ting, men jeg er ikke fan av folk som spekulerer i "men den er jo så tung.." Dette er jeg selvfølgelig helt enig i. Har kunden fått tilbudet og takket nei, så er det en helt annen ting. Jeg bare synes det er rart at en levering kan være så utrolig forskjellig fra butikk til butikk. Da er det vel heller ikke rart at folk blir forvirret? Som feks. der Bjørnli skriver "til tomtegrense". Kan vel ikke koste mange kaloriene for budet å kjøre 100meter-1km til døra/trappa. Da ber du selv om en heftig diskusjon med kunden, hvorpå kunden vil få en elendig kjøpsopplevelse. 2 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 (endret) Hvorfor jobber du i servicebransjen når du åpenbart er så lite "serviceminded"? De aller fleste bedrifter har som mål å holde seg flytende og tjene mer enn eierene hadde fått ved å sette pengene i banken. Selv har jeg jobbet i kundeservice, hvor alt for mange misforstår og tror de kan ringe for å få opplæring i hvordan de skal bruke en datamaskin selv om vi er der utelukkende for å sørge for at tjenesten (Internet, IPTV, VoIP etc) fungerer i henhold til avtale/vilkår (og drive mersalg hvis køen tillater det). Endret 14. juni 2013 av Gjest Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Dette er jeg selvfølgelig helt enig i. Har kunden fått tilbudet og takket nei, så er det en helt annen ting. Jeg bare synes det er rart at en levering kan være så utrolig forskjellig fra butikk til butikk. Da er det vel heller ikke rart at folk blir forvirret? Som feks. der Bjørnli skriver "til tomtegrense". Kan vel ikke koste mange kaloriene for budet å kjøre 100meter-1km til døra/trappa. Da ber du selv om en heftig diskusjon med kunden, hvorpå kunden vil få en elendig kjøpsopplevelse. Sant nok. Bestiller jeg levering forventer jeg til huset mitt Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Når jeg jobbet i elektrobransjen så betydde en levering en levering, uavhengig av etasjer. Man betaler tross alt 5-6-7-800 kr for å få levert alt ifra en tv til en vaskemaskin. Kan det kanskje være selgere i butikken som ikke informerer kundene godt nok?? Koster 295 for levering til trapp/første hindring. Dette er det mange som ønsker nå pga prisen. Står også tydelig på kvitteringen hva man velger . Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Uff, de budene må sikkert tåle masse gnål. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg SvennAndre Skrevet 14. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 14. juni 2013 Var ikke så mye gnål, egentlig. Folk flest var bare happy at de fikk ting ordnet. Har skrevet et par historier bakover i tråden. Det var en gang jeg var redd for å få høre det. Var vel lørdag, og vi kom rundt en sving hvor vi ser en ulykke skje rett foran oss. Hadde jeg vært litt hardere på gassen den dagen hadde jeg fått en motorsykkellist skvisa godt inn i panseret. Uansett, vi var de første og eneste i nærheten så vi måtte jo stoppe og hjelpe om vi kunne. Dette tar jo tid, og Politiet tok jo sin tid før de kom. Det ble vel drøyt 2 timer før vi kunne dra derifra. Ble jo bekymret for de 3-4 leveringene vi hadde igjen den dagen, men når vi kom til den første ble vi tilbydd kaker, kaffe og hele greia av et snilt ektepar. Det var ingen problem, de og alle de andre skjønte jo heldigvis situasjonen. Synd at vi hadde det travelt, de kakene så god ut 11 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Var de en eller to stykker? Du starter med å si "de", men har vondt for å tro at han kunne holde på sånn uten at en kollega sa noe til ham? Ei venninne av meg bodde i min leilighet en periode for noen år siden. Vi var ikke "samboere", men begges navn sto på ringeklokka og døra, og utenfra tydet det på at det bodde et samboerpar i denne leiligheten. Jeg hadde bestilt en vaskemaskin fra en elkjede, og var på jobb da denne skulle komme. Min venninne var imidlertid hjemme, så hun skulle ta den i mot. Selv om det står mitt navn (helt klart et mannsnavn) på bestillingen, begges navn på ringeklokka og leiligheten absolutt ikke bærer preg av å være et kollektiv, så presterte den ene fjotten å sjekke henne opp. Hun hadde bare avvist han med det grunnlag at hun hadde samboer (ikke helt sant, men det behøvde ikke han å vite) Er enkelte sånne transportfolk litt ekstra trange i nøtta? Det er imidlertid litt drøyere å sjekke opp ei jente mens den (potensielle) kjæresten står ved siden av da. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 (endret) Selger skal i teorien forklare bra nok, men av erfaring vet jeg at dette ikke alltid skjer. Sier du da at hvis kunde er feilinformert så vil du ikke hjelpe ytterligere? Joda, vi hjelper ytteligere, vi har null problem med å pakke opp og gjøre det kunden mener de ble enige med butikk/selger om, vi fakturerer bare butikken videre så får de ta det med selgeren. Jeg ser for meg et scenario med en gammel dame som har bestilt en vaskemaskin sier til deg "åssen skal jeg alene få denne på plass og blablabla". Yter du da ikke det lille ekstra for å hjelpe henne, eller setter du den 60 kg tunge vaskemaskinen der til henne, som hun må løft selv? Samme greie her, vi utfører full pakke, men informerer butikken/kundeservice om at kunden ikke var i stand selv til å gjøre jobben selv så vi gjorde den for ho. Hvorfor jobber du i servicebransjen når du åpenbart er så lite "serviceminded"? Vi/jeg er serviceminded vil jeg påstå, men i det siste har det vært mange som åpenbart prøver seg på en spansk en. Edit: svara kom i quoten, men utheva svara med fet skrift Endret 14. juni 2013 av Bjørnli Lenke til kommentar
vebbiii Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Æsj for en ekkel person. Helt enig. Men jeg er like overrasket over de som står rundt, og ikke sier noe som helst. Damen er frekk, rasistisk og jævlig mot alle de ansatte, pga en kvittering? Wtf? Jeg hadde hvertfall tatt affære som kunde. Som ansatt hadde jeg også kastet hun ut med en gang hun begynte med rasistiske utsagn. Det har ingenting med kundeservice å gjøre. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg marfo83 Skrevet 15. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 15. juni 2013 Var ute og spiste på Egons i dag. For de som ikke vet det, er det en restaurant der man bestiller maten ved disken - de kommer altså ikke til bordet og tar bestilling - og det er ganske godt skiltet i det man kommer inn. Skal legge til at jeg ikke kan ha hørt alt som skjedde like tydelig, men det foregikk omtrent sånn: En dame ville klage til en sjef. Damen var der med sin funksjonshemmede datter, som hun tydeligvis ikke kunne gå i fra (altså var det et problem og få bestilt mat - men tydelgvis ikke å gå inn for å klage). For det første kunne de IKKE kalle seg restaurant når de ikke tok bordbestillinger (gå et annet sted hvor de faktisk gjør det?). I tillegg var det noe om at de heller ikke kunne kalle seg restaurant når kelnerne ikke hadde minst fire års utdanning (Tør ikke påstå at maten de serverer på Egon krever en lengre utdannelse for å kunne servere). Videre var hun veldig misfornøyd med opptill fler tidlige besøk (men hun kom fortsatt tilbake?), og forøvrig var der DISKRIMINERING (at de ikke kunne komme og ta bestilling ved bordet) og hun skulle gå til både ordførerern og VG (jeg tror det var det hun sa). Jeg tror nok at den lokale ordføreren har mye han skulle sagt i hvordan en landsdekkende kjede tar i mot matbestillinger. All honnør til hun som stof og tok i mot kjeften. Hun forsøkte å spørre henne med "hva vil du at jeg skal gjøre?" men damen fortsatte bare å klage på hvor fælt alt var. Så kom den som tok kaka: "Vi sitter jo der ute og fryser i hjel" (Greit, det blåste litt, men var vel rundt 20 varmgrader) "Men da kan dere gjerne sitte inne" "Jammen, vi vil jo ha frisk luft" 38 Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Hmm, på min nærmeste Egon i Arendal kommer de til bordet for å ta bestilling, litt rart, men ddet har lite med saken å gjøre Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 15. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 15. juni 2013 Handikapforeldre kan være så bitre og selvrettferdige at kun et nakkeskudd kan kurere det. Forståelig - de må nok kjempe en del, men noen har vondt for å forstå når rimeligheten slutter og parodien begynner. 12 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Hmm, på min nærmeste Egon i Arendal kommer de til bordet for å ta bestilling, litt rart, men ddet har lite med saken å gjøre Varierer sikkert, Men på egon i Tromsø bestiller man og ved disken. 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) Varierer sikkert, Men på egon i Tromsø bestiller man og ved disken. I Bergen også. Og alle andre Egon-restauranter jeg har vært på. Inkludert en i Tromsø. Endret 16. juni 2013 av Diskutant 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå