Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sukk, er så lei kunder som ikke vet hva de har betalt for(jobber i budfirma som leverer hvitevarer til kundene til div elektrokjeder)..

Når de betaler for trappelevering betyr det at vi setter den ved trappa, ikke opp i 3dje etasje ferdig utpakka!

 

Når vi kom til kunden så bærte vi den opp 1 etasje utvendig som ekstra service så den ikke skulle stå ute i regnet.

Så ringte vi på og skulle få signatur, kjerringa klikka i vinkel for at vi sa ho hadde betalt til trapp osv. og vi kunne bare dra til helvete og ta med varen tilbake...

Heldigvis kom en annen beboer der og tok over saken, og vi fikk da forklart at vi kan bære inn osv, men da kommer det en faktura på mellomlegget fra el-butikken..

 

Begynner bli litt lei slike kunder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når jeg jobbet i elektrobransjen så betydde en levering en levering, uavhengig av etasjer. Man betaler tross alt 5-6-7-800 kr for å få levert alt ifra en tv til en vaskemaskin.

 

Kan det kanskje være selgere i butikken som ikke informerer kundene godt nok??

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Når jeg jobbet i elektrobransjen så betydde en levering en levering, uavhengig av etasjer. Man betaler tross alt 5-6-7-800 kr for å få levert alt ifra en tv til en vaskemaskin.

 

Kan det kanskje være selgere i butikken som ikke informerer kundene godt nok??

Er stor forskjell, er vel det dobbelte elns for "full pakke" vs trappelevering.

 

Selgere skal i teorien forklare bra nok, men i verstefall så står det på kvitteringen hva man har betalt for.

 

 

Lurer på hva de tror de oppnår av å være så sure, at ikke bare alle kan forstå hva de gjør feil :shrug:

 

Som regel er det ikke vår feil, som regel er det kunden som tror de kan bestille til trapp og så prøver de gi oss dårlig samvittighet når vi kommer: "åssen skal jeg alene få denne på plass og blablabla"..

Vi får jo betalt av butikkene en liten sum av det de får, og skal vi begynne pakke ut og bære inn for hver trappelevering så blir det brått mye ekstra tid og utgifter for sjefen og lite penger til sjefen/firmaet gett

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du vil drite deg selv totalt ut og bli ledd av etter du har gått, så vær så god :)

Det er det nesten verdt dersom dere er så hårsåre.....

Spiller ingen rolle hva en tilfeldig butikkansatt måtte mene om meg.

Forøvrig ser jeg på meg selv som en rimelig ok kunde, faktisk. Pleier til og med å snu varene slik at de står med strekkoden mot leseren når jeg setter de på båndet. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når jeg jobbet i elektrobransjen så betydde en levering en levering, uavhengig av etasjer. Man betaler tross alt 5-6-7-800 kr for å få levert alt ifra en tv til en vaskemaskin.

 

Kan det kanskje være selgere i butikken som ikke informerer kundene godt nok??

Når jeg jobba i elektrobransjen og budbransjen for elektrobransjen, var ikke en levering en levering. Til første hindring eller helt inn med evt. montering. Første hindring er da dør/trapp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når jeg jobba i elektrobransjen og budbransjen for elektrobransjen, var ikke en levering en levering. Til første hindring eller helt inn med evt. montering. Første hindring er da dør/trapp.

Hva var første hindring for dere? Her så må vi prøve til det blir umulig, så får vi 1 ekstra stopp hvis det tar lenger enn 20 min, og så 1 ekstra stopp videre pr 20 min.

Lenke til kommentar

Hva var første hindring for dere? Her så må vi prøve til det blir umulig, så får vi 1 ekstra stopp hvis det tar lenger enn 20 min, og så 1 ekstra stopp videre pr 20 min.

Nå er det tre år siden, men til trapp så ble det kalt "første hindring". Det er det samme som du referer til hvor du setter varen ved inngangen til kunden. Det var da ytterdøra til kunden, om det var blokk eller enebolig gikk for det samme. Ytterdør er ytterdør. Vi hadde særdeles få av disse, sjokkerende nok vil folk ha det meste på plass og montert. Særlig når de bor øverst i blokk(som du sikkert er godt kjent med) :D

 

Vi fikk vel kun betalt 1 gang per levering, uansett hvor lang tid det tok.

Lenke til kommentar

Det er det nesten verdt dersom dere er så hårsåre.....

Tja, så hårsåre er vi vel ikke, men mer lei av å le falskt hver gang en kunde kommer med den. For le må vi... for vi må jo late som om vi synes kunden er veldig morsom. Det er jo tross alt god service å få en kunde til å føle seg vel :)

 

Nå jobber ikke jeg lenger med salg, men jeg har ikke akkurat mareritt om disse kundene. Det er mer noe alle som har jobbet i butikk har opplevd og som alle kjenner seg igjen i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående levering. Bestilte nylig et større møbel fra andre siden av Oslo og har ingen bil for øyeblikket så jeg bestilte hjemlevering. Butikken hadde kun en type levering som gikk på at møbelet skulle settes der det skal stå. Altså må de opp World Trade Center så må de det. Jeg bor i 7. etasje og det er heis der jeg bor, men for den saftige summen jeg betalte så skal jeg sørge for at de må ta trappa. Mwohaha

 

/jk

Endret av ryc
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nå er det tre år siden, men til trapp så ble det kalt "første hindring". Det er det samme som du referer til hvor du setter varen ved inngangen til kunden. Det var da ytterdøra til kunden, om det var blokk eller enebolig gikk for det samme. Ytterdør er ytterdør. Vi hadde særdeles få av disse, sjokkerende nok vil folk ha det meste på plass og montert. Særlig når de bor øverst i blokk(som du sikkert er godt kjent med) :D

 

Vi fikk vel kun betalt 1 gang per levering, uansett hvor lang tid det tok.

Jupp, med trappelevering er vi "strenge", er jo ikke veldedighet vi driver med heller.

til trapp/tomtegrense heter det ;)

Så er hytta di 1km unna parkeringsplassen? tough luck :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...