€uropa Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Jøss, er det så ille for dere? Tror jeg må begynne å dra den selv.... Jeg foretrekker å spørre "får jeg deg med på kjøpet da?" når jeg får høre prisen på varene mine. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Tror jeg må begynne å dra den selv.... Drar dama'n alltid for deg? Heldig. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Sleggefett Skrevet 12. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 12. juni 2013 *urgh* Gratisvitsen. Kunden sier den med et smil og tror dem er morsomme, men dessverre er den ikke så veldig morsom når det er 8. gang den dagen jeg hører den. Nå sitter jeg med supportjobb, og har fått meg med hvor lang tid en installasjon/avinstallasjon kan ta når du sitter og venter kun på den. Spør av og til om det har skjedd noe mer på maskinen hos kunden, hvor jeg da får beskjed om at det har kommet opp et par grønne firkanter til/snart halvveis/det er igjen 4 minutter(når det stod 5 minutter for 5 minutter siden) etc. Noe som løsner litt på humøret hos de fleste er når jeg da kommer med kommentaren "Ja.. Du rykker stadig frem i køen.". Mest på spøk, litt myntet på køen de satt i før de kom til meg. Lite forberedt var jeg da en eldre herremann svarte kort og kontant med følgende: "Ja, det sa kappelanen sist jeg var i begravelse også.." Fulgt av et par sekunders stillhet. Jeg visste ikke hva jeg skulle si, eller gjøre. Jeg ble totalt tatt på senga av kommentaren hans. Maskineriet knaka for å komme på et svar. Så bryter han ut i latter, jeg ler, begge ler, 5 minutter senere var vi ferdige fulgt av masse takk for hjelpen. Gjorde en allerede hyggelig vakt enda hyggeligere. 22 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Sukk, er så lei kunder som ikke vet hva de har betalt for(jobber i budfirma som leverer hvitevarer til kundene til div elektrokjeder).. Når de betaler for trappelevering betyr det at vi setter den ved trappa, ikke opp i 3dje etasje ferdig utpakka! Når vi kom til kunden så bærte vi den opp 1 etasje utvendig som ekstra service så den ikke skulle stå ute i regnet. Så ringte vi på og skulle få signatur, kjerringa klikka i vinkel for at vi sa ho hadde betalt til trapp osv. og vi kunne bare dra til helvete og ta med varen tilbake... Heldigvis kom en annen beboer der og tok over saken, og vi fikk da forklart at vi kan bære inn osv, men da kommer det en faktura på mellomlegget fra el-butikken.. Begynner bli litt lei slike kunder. 2 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Når jeg jobbet i elektrobransjen så betydde en levering en levering, uavhengig av etasjer. Man betaler tross alt 5-6-7-800 kr for å få levert alt ifra en tv til en vaskemaskin. Kan det kanskje være selgere i butikken som ikke informerer kundene godt nok?? 5 Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Lurer på hva de tror de oppnår av å være så sure, at ikke bare alle kan forstå hva de gjør feil 3 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Jøss, er det så ille for dere? Tror jeg må begynne å dra den selv.... Hvis du vil drite deg selv totalt ut og bli ledd av etter du har gått, så vær så god Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Når jeg jobbet i elektrobransjen så betydde en levering en levering, uavhengig av etasjer. Man betaler tross alt 5-6-7-800 kr for å få levert alt ifra en tv til en vaskemaskin. Kan det kanskje være selgere i butikken som ikke informerer kundene godt nok?? Er stor forskjell, er vel det dobbelte elns for "full pakke" vs trappelevering. Selgere skal i teorien forklare bra nok, men i verstefall så står det på kvitteringen hva man har betalt for. Lurer på hva de tror de oppnår av å være så sure, at ikke bare alle kan forstå hva de gjør feil Som regel er det ikke vår feil, som regel er det kunden som tror de kan bestille til trapp og så prøver de gi oss dårlig samvittighet når vi kommer: "åssen skal jeg alene få denne på plass og blablabla".. Vi får jo betalt av butikkene en liten sum av det de får, og skal vi begynne pakke ut og bære inn for hver trappelevering så blir det brått mye ekstra tid og utgifter for sjefen og lite penger til sjefen/firmaet gett 1 Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Hvis du vil drite deg selv totalt ut og bli ledd av etter du har gått, så vær så god Det er det nesten verdt dersom dere er så hårsåre..... Spiller ingen rolle hva en tilfeldig butikkansatt måtte mene om meg. Forøvrig ser jeg på meg selv som en rimelig ok kunde, faktisk. Pleier til og med å snu varene slik at de står med strekkoden mot leseren når jeg setter de på båndet. 2 Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Når jeg jobbet i elektrobransjen så betydde en levering en levering, uavhengig av etasjer. Man betaler tross alt 5-6-7-800 kr for å få levert alt ifra en tv til en vaskemaskin. Kan det kanskje være selgere i butikken som ikke informerer kundene godt nok?? Når jeg jobba i elektrobransjen og budbransjen for elektrobransjen, var ikke en levering en levering. Til første hindring eller helt inn med evt. montering. Første hindring er da dør/trapp. 2 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Når jeg jobba i elektrobransjen og budbransjen for elektrobransjen, var ikke en levering en levering. Til første hindring eller helt inn med evt. montering. Første hindring er da dør/trapp. Hva var første hindring for dere? Her så må vi prøve til det blir umulig, så får vi 1 ekstra stopp hvis det tar lenger enn 20 min, og så 1 ekstra stopp videre pr 20 min. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123412 Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 http://www.youtube.com/watch?v=NAOo9SnzRH8 Æsj for en ekkel person. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Hva var første hindring for dere? Her så må vi prøve til det blir umulig, så får vi 1 ekstra stopp hvis det tar lenger enn 20 min, og så 1 ekstra stopp videre pr 20 min. Nå er det tre år siden, men til trapp så ble det kalt "første hindring". Det er det samme som du referer til hvor du setter varen ved inngangen til kunden. Det var da ytterdøra til kunden, om det var blokk eller enebolig gikk for det samme. Ytterdør er ytterdør. Vi hadde særdeles få av disse, sjokkerende nok vil folk ha det meste på plass og montert. Særlig når de bor øverst i blokk(som du sikkert er godt kjent med) Vi fikk vel kun betalt 1 gang per levering, uansett hvor lang tid det tok. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Det er det nesten verdt dersom dere er så hårsåre..... Tja, så hårsåre er vi vel ikke, men mer lei av å le falskt hver gang en kunde kommer med den. For le må vi... for vi må jo late som om vi synes kunden er veldig morsom. Det er jo tross alt god service å få en kunde til å føle seg vel Nå jobber ikke jeg lenger med salg, men jeg har ikke akkurat mareritt om disse kundene. Det er mer noe alle som har jobbet i butikk har opplevd og som alle kjenner seg igjen i. 1 Lenke til kommentar
Virke Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) Angående levering. Bestilte nylig et større møbel fra andre siden av Oslo og har ingen bil for øyeblikket så jeg bestilte hjemlevering. Butikken hadde kun en type levering som gikk på at møbelet skulle settes der det skal stå. Altså må de opp World Trade Center så må de det. Jeg bor i 7. etasje og det er heis der jeg bor, men for den saftige summen jeg betalte så skal jeg sørge for at de må ta trappa. Mwohaha /jk Endret 13. juni 2013 av ryc 5 Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Sett "ute av drift" skilt på heisen og la kamera rulle. Legg ut på yt og la meg nyte 1 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Nå er det tre år siden, men til trapp så ble det kalt "første hindring". Det er det samme som du referer til hvor du setter varen ved inngangen til kunden. Det var da ytterdøra til kunden, om det var blokk eller enebolig gikk for det samme. Ytterdør er ytterdør. Vi hadde særdeles få av disse, sjokkerende nok vil folk ha det meste på plass og montert. Særlig når de bor øverst i blokk(som du sikkert er godt kjent med) Vi fikk vel kun betalt 1 gang per levering, uansett hvor lang tid det tok. Jupp, med trappelevering er vi "strenge", er jo ikke veldedighet vi driver med heller. til trapp/tomtegrense heter det Så er hytta di 1km unna parkeringsplassen? tough luck Lenke til kommentar
Populært innlegg Inc Skrevet 14. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 14. juni 2013 Kjempeblemme på jobb. Satt og tuklet med thunderbird for å få den til svare sånn "out of office" på alle innkommende. Som dere vet finnes det ingen god løsning på dette men jeg ga den en sjans via meldingsfiltre og en std mal jeg hadde laget. I malen hadde jeg skrevet "Helt vekke" i emne og melding stod det " Jeg er helt vekke", bare sånn på morro når jeg testet ut. Jeg justerte litt i "filtermenyen" hva som skal skje når og hvor på mappen innboks før jeg ber en kollega sende meg en testmail. Jeg venter og idet tb oppfrisker ser jeg den svarer til alle epostene som ligger i innboksen (ja, det er en rimelig full innboks) med std malen jeg har laget. HERREGUD tenker jeg, en haug med kunder får den idiot meld fra meg. Og bare noen sekunder etter begynner tlf å kime med folk som lurer på ka faen jeg holder på med... Høhø, her var det bare å beklage 19 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bjørnli Skrevet 14. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 14. juni 2013 Vel, innholdet i eposten stemte jo 20 Lenke til kommentar
Populært innlegg OscarMike1 Skrevet 14. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 14. juni 2013 (endret) Angående levering. Blir litt feil tråd, siden jeg var kunde.. Men dog. Bestilte dette sist jeg kjøpte vaskemaskin. Tror elkjeden brukte bring, så ikke et vondt ord om butikken som informerte om at varen kunne transporteres og monteres for 800,- . Informerte om at jeg bor i femte etasje uten heis, og så at selgeren notere det i bestillingen. Dagen etter kom bring og det første jeg hører i callingen er "kommer du og bærer eller?". Trodde han tullet så jeg lo litt og slapp de inn. Etter noen minutter hørte jeg at de nærmet seg døren, jeg åpnet og flyttet på sko etc fra gangen. Igjen hørte jeg "kom å hjelp oss da!" i en litt forlangende tone.. Skjønte han ikke tullet så sa kort "nei, dere er jo fremme" og fortsatte med å rydde litt. Hadde tross alt betalt litt for å slippe nettopp dette.. Maskinen blir montert og samboeren kommer fra stua og kikker på. Samme karen retter da oppmerksomheten mot henne og begynner å snakke om hvor mange overtidstimer han har og hvor høy lønn han kommer til å få, og hinter til at hun jo kan bli med på middag når han får lønn. Tror han brukte ordet "26 laks denne måneden".. Jeg har gått over fra å være irritert til å bli mer imponert og underholdt av innstillingen til denne karen.. Så lar han holde på med å åpenbart sjekke opp kjæresten min. Det hele blir avbrutt av at hun sier "jeg får høre med arbeidsgiveren din om du har tid", og spør meg.. Hadde lyst til å komme med noe spydig og ekkelt, men bet det i meg og bare lo litt. Bør nevnes at jeg synes han gikk over streken mer enn en gang, så jeg kontaktet butikken. Fikk en epost litt etter fra en tydelig oppgitt avdelingsleder som mer enn hintet om at det ikke var første gang karen hadde dummet seg ut, men at det var den siste.. Endret 14. juni 2013 av OscarMike1 10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå