Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Så.. ja, det var min erfaring med denne butikken. Hva mener dere? Var jeg for utålmodig?

Jeg tror absolutt ikke du var for utålmodig, jeg tror heller du var for tålmodig. Om jeg hadde vært deg i denne situasjonen hadde jeg gått etter maks 20 minutt. Det får være måte på hvor lenge man skal behøve å vente. Og at kundebehandleren glemte deg synes jeg er for dårlig. Viser hvor lite han tenker gjennom jobben sin. Dårlig service, rett og slett.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For alt du vet så tok selgeren også en runde for å se etter deg, men måtte ta et valg. For alt han viste så kunne kanskje du ha forlatt butikken. Siden du hadde stått der hele tiden, og plutselig var vekke så sendte du også et signal om at du kanskje fikk hjelp av en annen selger eller fant ut av det selv. I den bransjen (som i mange andre bransjer) så er det knapt med tid på jobb, og da må tømming av paller skje mellom kundene. Marginene er ikke store, og dermed så kan det ikke være en ansatt per kunde hele tiden. Synes det blir litt feil å svartmale selgeren helt i akkurat den situasjonen.

• Liker 6
Lenke til kommentar

For alt du vet så tok selgeren også en runde for å se etter deg, men måtte ta et valg. For alt han viste så kunne kanskje du ha forlatt butikken. Siden du hadde stått der hele tiden, og plutselig var vekke så sendte du også et signal om at du kanskje fikk hjelp av en annen selger eller fant ut av det selv. I den bransjen (som i mange andre bransjer) så er det knapt med tid på jobb, og da må tømming av paller skje mellom kundene. Marginene er ikke store, og dermed så kan det ikke være en ansatt per kunde hele tiden. Synes det blir litt feil å svartmale selgeren helt i akkurat den situasjonen.

Vel. Om en ansatt sier "jeg kommer snart" og heller velger å fylle opp i hyllene blir det for dumt.

Om man ikke får hjelp 20 min etter selgeren har sagt at han snart kommer, blir det vanskelig å ikke svartmale :)

Lenke til kommentar

Jaja, endelig en jobbdag i godbutikken igjen. Allerede i løpet av min første time får jeg den største kunden jeg noen sinne har hatt. Altså, ikke selve kunden, men kjøpet så klart :) En haug med tyskere som okkuperte kassa mi i ganske lang tid. Sier litt når de drar med seg 8 poser. Beløpet kommer opp i hele 4500 kroner, og han skulle jo faktisk betale alt med kontanter, så jeg blei jo ståendes der å mate inn haugevis med sedler. Morosamt!

Videre så kommer det nok ei klassisk gamling som ikke er helt flink med teknologi kombinert med at kortterminalen var utrolig teit. Først så klarer hun ikke å sette i kortet riktig. Deretter setter hun i kortet riktig, men det kommer likevel opp på skjermen min at hun har satt i kortet feil. Dette gjentar seg enda en gang før vi får beskjed om å dra kortet i stedet for å sette det inn i kortterminalen. Dette klarer hun ikke selv. så jeg må gjøre dette for henne. Videre så får hun beskjed om å taste koden sin + OK, så regnet jo med at hun endelig skulle få betalt, men NEIDA. Det var tydeligvis ikke riktig måte å betale på nå plutselig, så da fikk vi beskjed om å bruke CHIPPEN i stedet for, som vi absolutt ikke hadde prøvd tidligere. Jeg setter inn kortet for henne, hu taster koden sin, og endelig funker det. Opplevde den samme episoden én gang til senere på dagen, men heldigvis med en kunde som klarte å bruke sitt eget bankkort. Dumme bankterminal.

Etter hvert ble jeg også mistenksom på om noen hadde stjålet varer fra butikken. Et par jenter som var innom butikken 3 ganger. Kjøpte noe første gangen, før de kom tilbake 2 ganger etterpå hvor de bare gikk rett ut uten å kjøpe noe (med relativt kort mellomrom), samt at hu ene hadde en bag. Vi var bare 4 stk på jobb også, med meg i kassa, 1 oppe i hjørnet ved frukten, og ei oppe ved ferskvaren. Ikke akkurat så mange som får gått rundt og "passet på". Bare så irriterende å tenke på, og det ligger og gnager i hodet mitt hele tiden etterpå at de kan ha vært tyver, så jeg la igjen en lapp til sjefen om å kanskje sjekke overvåkningskameraene siste gangen de var innom butikken.

Jeg har aldri opplevd et tyveri før, eller vært med på å avsløre noen, så jeg har ikke erfaring fra det. Høres det ut som det kan ha vært et (om ikke annet potensielt) tyveri her, eller tenker jeg unøvendig mye på det?

Lenke til kommentar

Slik jeg forsto det sa kundebehandleren i fra når han var nummer to i køen at det snart var hans tur. Den kunden tok 15 minutter og etter det så glemte kundebehandleren kunden som var igjen. Da gikk kunden rundt en fem minutters tid før han så kundebehandleren fylle på varer. Du burde egentlig ha gått etter 20 minutter og når du først stod der i 40 minutter i kø så kunne du gått bort å spurt han om hjelp etter de fem minuttene ekstra. Det er greit at det er irriterende, men som sagt ovenfor, det er en glipp som er vanskelig å unngå i en stressende situasjon. Det skjer med den beste. Dette var ikke dårlig serviceinnstilling fra kundebehandleren.

Lenke til kommentar

Har en historie som kunde hos en elektronikkbutikk. Velger å ikke identifisere denne butikken da jeg synes det er unødvendig.

Uansett. Jeg skulle se på en støvsuger. Og vurderte å kjøpe en spesifik spontant på grunn av egenskaper som energieffektiv, god sugeevne og skikkelig hepa filter men hadde fortsatt et par spørsmål jeg ikke fant noen svar på når jeg søkte på nett.

Jeg dro til butikken, stilte meg i kø for å få hjelp og jeg viste det var tre personer foran meg i kø som også skulle ha hjelp. Ventet tålmodig, viste tydelig at jeg trengte hjelp ved å stå nær maskinen på avdelingen. Tiden gikk, etter en 25 minutters tid var to av kundene ferdige og hadde fått den hjelpen de skulle ha. Når kundebehandleren begynner å snakke med den tredje ser han at jeg er urolig og begynner å bli utålmodig, så han kommer bort til meg og sier at han kommer snart.

Kunden får den hjelpen han trenger og forsvinner ut av syne. Jeg står fortsatt og venter på kundebehandler. 5 minutter senere har jeg tilsammen ventet 45 minutter på hjelp og jeg blir rastløs gjen. Jeg tar meg en runde og ser på noen varer i hyllene og der ser jeg han lemper varer av en pall og legger de i hylla. Da ble jeg mildt sagt irritert. Det er helt greit at folk gjør feil, og at folk glemmer ting av og til, samt at folk blir slitne etter en lang dag. Men det å stå der, 45 minutter etter jeg entret døra uten å få hjelp ble for mye. Så jeg gikk rett ut på gata igjen uten noe kjøp.

Jeg er normalt ganske så tålmodig men det finnes grenser. Jeg slipper gjerne forbi folk i kø på matbutikken om de bare skal handle noen få matvarer, eller venter med et smil og sier jeg har god tid om personen i kassa må springe et ærend mens det er kø, for jeg har jo som regel det.

Så.. ja, det var min erfaring med denne butikken. Hva mener dere? Var jeg for utålmodig?

Jeg er sikker på at en vennlig beskjed til denne butikken vil bli satt stor pris på :)

Lenke til kommentar

Jeg har aldri opplevd et tyveri før, eller vært med på å avsløre noen, så jeg har ikke erfaring fra det. Høres det ut som det kan ha vært et (om ikke annet potensielt) tyveri her, eller tenker jeg unøvendig mye på det?

Jeg var innom Clas Ohlson i går 3 ganger uten å handle noe, på jakt etter forskjellige ting, uten at jeg var tyv av den grunn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var innom Clas Ohlson i går 3 ganger uten å handle noe, på jakt etter forskjellige ting, uten at jeg var tyv av den grunn.

Men jeg ser virkelig ikke logikken i å gjøre det. Du har vært der en gang allerede, også går du inn dit to ganger til? Hadde du med deg en bag? Kjøpte du noe alle gangene? Selv går jeg alltid inn i butikker med sekken min når jeg f.eks er på skolen, og blir jo aldri sjekket. Det er jo ikke akkurat vanskelig å skjule noe i en sekk eller en bag. Men for all del, vi har jo flere unge personer som kommer innom butikken vår gang på gang og kjøper småting. Synes bare det virket litt mistenkelig.

Lenke til kommentar

Men jeg ser virkelig ikke logikken i å gjøre det. Du har vært der en gang allerede, også går du inn dit to ganger til?

Clas Ohlson er jo en sånn butikk som har alt. Kanskje han var på jakt etter noe til hagen første gangen, så noe til bilen andre gangen. Er jo ikke så uvanlig hvis butikken ligger på et stort kjøpesenter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Clas Ohlson er jo en sånn butikk som har alt. Kanskje han var på jakt etter noe til hagen første gangen, så noe til bilen andre gangen. Er jo ikke så uvanlig hvis butikken ligger på et stort kjøpesenter.

Ja akkurat det med Clas Ohlson kan jeg delvis skjønne. Ble litt feil å skrive "du", men tenkte egentlig generelt, så "man" hadde vel vært bedre ord å bruke. Jeg jobber derimot i en dagligvarebutikk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123412

@Espyy: Om det står at kunden må dra kortet er det ikke vits å prøve, du må bare trykke avbryt på terminalen og prøve igjen med chippen. Du kan også prøve å dytte litt når du setter kortet nedi slik at chippen kommer nærmere "leseren", om du fatter?

Lenke til kommentar

Du har aldri vært på jakt etter ingredienser i dette defekte landet, skjønner jeg.

Som 19-åring er det ikke akkurat slik at jeg har reist rundt land og strand for å samle sammen sære ingredienser til gud veit hva man kan finne på å trenge slike ingredienser til. Sjansen for at to andre jenter på samme alder er ute etter det samme er ikke det jeg anser som mest sannsynlig. For all del, det kan hende de bare kjeda seg voldsomt, slik som en del andre yngre mennesker, og ikke hadde annet å gjøre enn å loke i butikken vår, men likevel. Også drasse rundt på den bagen hele tiden? Jeg sier ikke at de stjal noe, men at det i mine øyne er mistenkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...