Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enhver som begynner å forlange ting, det være sitteplass eller noe annet, fortjener å stå.

 

Syns du at en kunde forlanger produktet han/hun har betalt for fortjener å stå? Siteplassen er en del av produktet du kjøper hos et serveringssted og er priset inn i produktet.

 

 

Det finnes også folk som finner plasser før de bestiller. Eller at 3 sitter å venter mens 1 bestiller eller motsatt.

 

Ja dette er fullt mulig for kunder å gjøre, de reserverer i effekt varen før de kjøper den. Dette gjør og folk hos andre butikker som f.eks. Elkjøp og frisører. Men det å kunne tilby produkter til kunder som "dropper inn" er en service, derfor har frisøerer dropp inn og Elkjøp mange varer på lager. Det er ofte viktig for kunden og kunne komme innom å kjøpe noe uten en støre planleggingsprosses på forhånd.

 

Hvis jeg skal velge meg en favoritt kafè ville det at jeg kunne finne et bord der å sette meg ned på når jeg kommer innom være viktig.

Lenke til kommentar

Oh, wow... leste denne på nettsida lenger opp.. Skulle ønske jeg hadde slike folk innom :D

 

Coworker: “Whoops, looks like there’s a 30 cent late fee on here for . It was returned a day late, so your total will be $6.25.”

 

Customer: “What?! That’s impossible! I returned it the day after I rented it!”

 

Coworker: “Well, it was a seven day rental, and it shows here that you returned it a day late at 6:13 pm.”

 

(The customer continues to argue very loudly with my coworker, yelling out things like, “Do you know who I am?!” However, I tune it out because a regular customer comes up to my register.)

 

Me: “Hi, Mr ***!”

 

Regular: “Hey ***, love the hair. What’s the damage?”

 

Me: “Oh boy, $43.76 in late fees? Where did you go this time?”

 

(The regular leans way over into the other customer’s face and speaks loudly.)

 

Regular: “$43.76 in late fees, you say? Here is my debit card, miss!”

 

(He pulls his debit card out of his wallet with a big flourish.)

 

Regular: “Boy, I should learn to return my movies on time, which is clearly not the fault of this establishment!”

 

(The other customer shuts up, quickly pays, and leaves.)

 

Me: “You’re my favorite.”

 

Regular: “I know.”

 

(We waived half his fees and gave him a free rental.)

Lenke til kommentar
Enhver som begynner å forlange ting, det være sitteplass eller noe annet, fortjener å stå.

 

Syns du at en kunde forlanger produktet han/hun har betalt for fortjener å stå? Siteplassen er en del av produktet du kjøper hos et serveringssted og er priset inn i produktet.

Man bestemmer 100% selv hvor godt man vil bli behandlet, og med en gang man begynner å forlange ting eller er urimelig så antar jeg at de sier rett ut "Jeg er ikke ute etter å bli behandlet godt, det burde komme frem av hvor uspiselig jeg er. Vennligst ikke gjør noe av det jeg ber dem om, slik at jeg lærer til neste gang."

 

Dette gjelder for øvrig ikke bare kunder, men alle jeg treffer i livet. Klart jeg gjør deg en tjeneste, klart jeg ikke gjør det du forlanger av meg.

Lenke til kommentar

Om en kunde kommer til meg og er sur og grinete allerede før jeg har hjulpet han, så blir det jo fort sånn at han kun får det han ber om. Om kunden er blid og fornøyd og hyggelig mot meg, så er det større sjans for at jeg faktisk yter mer mot denne kunden.

 

Selv har jeg aldri benyttet meg av "Beklager, det er tomt." og lignende til en kunde som er litt ekstra hissig eller som ser på det som en selvfølge at jeg kjører til hovedlageret 40 km unna bare fordi kunden ikke kom i butikken tidlig nok til at han/hun rakk tilbudet vi hadde. Jeg gjør det jeg jeg kan for at kunden skal bli fornøyd, men det hjelper ikke om kunden sprayer ned både meg og ting rundt meg med spytt og skjellsord.

Lenke til kommentar

Da jeg ringte kundeservice i dag for å få litt informasjon om fakturaen min merket jeg hvor mye de satt pris på at jeg hadde sittet i deres sko og visste nøyaktig hvordan jobben er. "Originalbeløpet var x, men det ser ut som det er kommet et purregebyr her" - bare det at jeg sa "Jepp, den må jeg nesten ta på min kappe." og ikke "HVA FAEN?!" holdt nok til at jeg ble en god kunde.

 

Det er så lite som skal til, og likevel så få som får det til. People, azz.

Lenke til kommentar
Enhver som begynner å forlange ting, det være sitteplass eller noe annet, fortjener å stå.

 

Greien var også her at 95% av alle sitteplassene var ledig. Hadde det vært smekkfullt, hadde jeg kanskje sagt noe. Kunne godt være at de ville kjøpe noe om litt og de nettopp hadde satt seg ned. Hva vet jeg.

 

Da blir saken en helt annen :-P og kundens oppførsel langt mer laterlig

Lenke til kommentar

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og er derfor slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne punkt 1 i retningslinjene.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Noen ganger lurer jeg på om folk i det hele tatt har blitt oppdratt hjemme. Det er så mange som er uhøflige, og som ikke rydder etter seg. Jeg jobber på Burger King (som sagt tidligere), og enkelte folk tror at de kan komme å forlange alt, og så skal vi gjøre det.

 

Et eksempel: En kunde bestiller fire menyer der noe av maten må friteres (nuggets o.l.). Dette betyr at det tar litt lengre tid enn med de andre menyene. Disse er fæle til å mase. Hallo, det tar 3 minutter. ALLE kan vente i tre minutter. Noen av de bruker også å avbryte en bestilling til en ny kunde: "Unnskyld FRØKEN. Jeg tror de er ferdige!". NEI. Det er de ikke.

 

Et annet eksempel: Kunder som ikke rydder etter seg. Herregud, er det så vanskelig å ta med brettet bort til servicestasjonen på vei ut? Det er lagt opp slik at man bare enkelt tømmer ut brusen og kaster alt (unntatt brettet) i søpla. Når de i tillegg har griset til bordet med vilje, blir jeg satans irritert. Noen laget figurer med restene av maten og kliner ketchup på vegger og stoler. Så ufattelig unødvendig!

 

Edit: Kom på en til: Enkelte folk har ikke peiling på køsystem, og dette fører til at de kundene som kommer bak også blir forvirret. Noen bare stiller seg ved disken, uten noe kasse, og forventer å få bestilt med én gang. Andre ganger står de i en annen kø (to kasser åpne, to køer..) og roper bestillingen til meg, som da har en egen kø. Noen ganger tar jeg imot bestillingen, fordi jeg ser at jeg "får lov" av kunden på min kasse, men den andre kunden bare blir stående der han er. Så, når jeg har slått inn hva han skal ha og sier prisen så legger han pengene på disken, heeeelt borte ved den andre kassen. (Det er ikke alltid sånn at kasse 1 og 2 er åpne samtidig, men kasse 1 og 3 for eksempel).

Meg: Det blir 100 kroner

Han: De ligger her..

Meg: :wallbash::dontgetit:

Endret av Nymph
Lenke til kommentar
"Noen laget figurer med restene av maten og kliner ketchup på vegger og stoler."

 

Say what? :blink: Sist jeg var på BK så jeg et par ungdommer som kastet brusen sin inn i ballbingen. Ble ble riktignok tatt, men allikevel da. Vitsen med sånt?

 

Kjenner til den. Eller hiver agurkene opp etter veggen. Det også er nice. Eneste digge er at jeg kan be andre å rydde det opp om jeg ikke gidder.

Lenke til kommentar

Var på en videokiosk på grünerløkka nå og dama i disken var helt fraværende. Snakket i telefonen og alt samtidig som hun ekspederte meg. Bladde forbi filmen min 3 ganger(jeg så den, men ville ikke si noe, jeg hadde egentlig ikke dårlig tid), men det må da gå ann å legge fra seg telefonen når du er på jobb?

Lenke til kommentar
Irriterer meg over folk som spør, "Jobber du her?". Nei, jeg liker å gå i en blå genser og blå bukse der det står REMA 1000 på fordi jeg syns den er fin...

 

 

Dette minner meg om dette:

Jeg jobbet på Elkjøp før, og en gang var vi på kurs på et hotell som lå rett ved siden av et kjøpesenter. På kjøpesenteret var det en liten Elkjøp Express-butikk, en sånn liten butikk på 30-40 kvadratmeter med hovedsaklig mobil og foto. En gjeng av oss bestemte oss for å sjekke ut den butikken, og dro bort dit, selvsagt i fullt Elkjøp-kostyme (som var pålagt på kurset). Tror det må ha sett rart ut med 10-15 Elkjøp-ansatte i en bitteliten Elkjøp-butikk :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...