gulpetter Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Enkelte kundar, og forumbrukarar, er visst meir hårsåre enn andre. 9 Lenke til kommentar
Populært innlegg Herr Brun Skrevet 16. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 16. mai 2013 (endret) Er det rart jeg ikke gidder poste noe særlig her når man ser hvordan dere oppfører dere? Sorry at jeg sa noe dere ikke likte å høre (skjønt aner ikke hva), men det skal ikke gjenta seg. Bare kos dere med sytingen og klagingen deres. Jeg kommer ikke til å poste her mer. Det hender der er selger som tar feil, og det hender det er kunden som tar feil. Men bare fordi selgeren poster på dette forumet betyr det ikke at han automatisk har rett. Det var da makan til sutring. Det er ingen her som har oppført seg dårlig, det er kun du som er latterlig hårsår. Ta deg en bolle. Endret 16. mai 2013 av Herr Brun 26 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bruker-280022 Skrevet 16. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 16. mai 2013 (endret) Nå er jeg leid av kunder som ringer inn for å kjefte, syte og klage fordi PC-en deres har gått i svart og ikke vil fungere slik som den skal, spesielt når jeg møter opp hos kunden for å finne ut av problemet og ser at kunden faktisk ikke har skrudd på PC-skjermen sin. Kunden: "Ahh, hvorfor tenkte jeg ikke på det? Jeg er så dum!" Det handler om å bruke litt "common sense" og ikke være så fryktelig rask på avtrekkere'n. Endret 16. mai 2013 av Hafti 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg Argoniel Skrevet 16. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 16. mai 2013 (endret) Vi har en heis som er utrolig teit som slipper kundene inn 5-10 minutter før åpning. Når det skjer så er det en liten sofakrok vi ber dem sitte og vente i mens de ser på Smurfene. I dag for en times tid siden (^^) så var det ei som klikka i vinkel og gikk helt "hva er dette for en butikk!?".. Hun satte seg ned og så på Smurfene, og synes åpenbart det var supergøy, hørte hu lo som bare rakkern inni hjørnet der.. Når vi da hadde åpnet så var hun fortsatt litt gretten. Er jo 17 mai i morra så vi har jo litt flagg her og sånt, også sa hun at hun ville ha rabatt siden det var bursdagen hennes i dag eller noe. Så sa jeg bare at "men holder det ikke at vi har pyntet for deg? " og da ble hun glad igjen og dette var verdens beste butikk.. folk Endret 16. mai 2013 av Argoniel 38 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Kom på en liten historie som skjedde der jeg jobbet før. Det var en kunde som hadde skrevet et brev til butikksjefen. Ettersom jeg var stedfortreder de dagene, så var det jo jeg som mottok det brevet. I brevet skrev han om en varegruppe vi solgte hvor alle enhetene våre var gått ut på dato. Han hadde sagt fra flere ganger tidligere til de som sto i kassen om at varen var gått ut på dato (selv om ingen kunne huske noe om det) og at om vi solgte utgåtte varer måtte vi informere kunden om det og selge de til redusert pris. Hvis ikke var det "lureri av verste sort". Han krevde et svar fra butikksjef på e-post. Jeg sjekket varene, og joda, det sto en forbigått dato der. Men det var ikke utløpsdato... det var produksjonsdato, noe som sto tydelig ved siden av datoen. Jeg skrev en høflig e-post om det til kunden, men takket samtidig for at han sa fra om ting han mente kunne gjøres bedre. Vi har ikke hørt fra han siden 5 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Så sa jeg bare at "men holder det ikke at vi har pyntet for deg? " Well played! Kunden: "Ahh, hvorfor tenkte jeg ikke på det? Jeg er så dum!" "Have you tried turning it on and off again?" 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 En av mine "kunder" i dag har klart å gjøre noe overraskende mange klarer. Ut i fra naturlige grunner så har jeg en del nøkler til stedene jeg henter og leverer. Grunnen til at jeg har nøkler er jo at jeg skal være effektiv og at de ikke skal se meg, og tydeligvis gjør jeg jobben min bra for det skjer utrolig ofte at disse stedene bytter låser og glemmer gi meg nye nøkler. Og da står jeg der. Alltid like morsomt. Nå aner jeg ikke hva jeg har gjort deg, men du aner ikke hvordan jeg kler meg. Det må da være lov å ha en jakke som er eldre enn seks måneder uten å bli kalt uflidd og bli stoppet i tollen hver jævla gang? Eneste gangen jeg har blitt stoppa i tollen hadde jeg flett ny skreddersydd dress... Går jeg i hettegenser og slitte jeans som jeg har brukt siden Tottenham var i CL skjer det aldri noe. Kanskje det er deg det er noe mistenksomt med, og ikke klærne dine? 4 Lenke til kommentar
Bruker-280022 Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Well played! "Have you tried turning it on and off again?" Det ble sagt i telefonen at PC-en var død, så regnet med at kunden faktisk hadde prøvd det, men så feil kan man ta.. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Sexylubb1 Skrevet 16. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 16. mai 2013 så regnet med at kunden faktisk hadde prøvd det, men så feil kan man ta.. Har du drevet med kundeservice lenge? 18 Lenke til kommentar
Bruker-280022 Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Har du drevet med kundeservice lenge? Nei, ikke så fryktelig lenge. Burde kanskje ha spurt om det, når jeg tenker meg om? Lenke til kommentar
Populært innlegg NgZ Skrevet 16. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 16. mai 2013 Kunsten med support er å forutsette at kunden er en evneveik idiot, men ikke la ham høre eller mistenke det. 22 Lenke til kommentar
Populært innlegg aklla Skrevet 16. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 16. mai 2013 Nei, ikke så fryktelig lenge. Burde kanskje ha spurt om det, når jeg tenker meg om? Godt tips: Kunder er stokk dumme, lyver til deg og har aldri løftet en finger for å løse problemet. Etter noen år med kundeservice har jeg funnet ut at det er en veldig god innstilling å ha 19 Lenke til kommentar
Bruker-280022 Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 (endret) Kunsten med support er å forutsette at kunden er en evneveik idiot, men ikke la ham høre eller mistenke det. Vel, prøver så godt jeg kan. Er blid og grei mot kundene mine, prøver å være så hjelpsom som mulig. Om en kunde føler seg dum, så bruker jeg å si at "Det er slik som skjer.", "Det er ikke din feil." eller favoritten "Dagens teknologi, hehe." - Da bruker det å komme et smil! Heldigvis, så er de fleste av kundene mine blide og hyggelige, men takk for gode råd og tips! Endret 16. mai 2013 av Hafti 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg srbz Skrevet 16. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 16. mai 2013 Hadde en kunde i går sånn ca presis ved stengetid, som hadde et problem med lyd på iphonen sin. Han hadde vært i butikken og spurt selger, men blitt sendt bak til oss på service. Han snakket med min kollega, som ba ham vente på meg da jeg visstnok "kan litt om sånn der..." Jeg sto for øyeblikket opptatt med en annen kunde, noe som tok litt lenger tid enn antatt da kunden jeg allerede holdt på med hadde flere ærender hos meg. Min kollega kom igjen i prat med kunden som ventet, og kunden ble mer og mer hissig da han oppfattet det slik at han ikke fikk hjelp - verken av selgerne i butikk, eller av oss. Idet min første kunde gikk, var neste kunde også mer eller mindre på vei ut døren, rimelig forbanna over at han ikke hadde fått hjelp. Merk at han har ikke vekslet et ord med meg, han har kun snakket med min kollega som mener jeg er bedre kvalifisert til å hjelpe, og at han bør vente. Så, idet han - slik jeg oppfatter det - er i ferd med å bare gå, roper jeg etter ham "la meg i det minste få gi det et forsøk". Joda, men jeg måtte være med ut i bilen så han kunne demonstrere. Vel ute i bilen viser han meg en kabel han nettopp hadde kjøpt hos oss, type minijack (vanlig headsetplugg) til RCA (rød/hvit venstre/høyre audio). Når han plugget RCA-kontaktene i anlegget på bilen, og minijacken i telefonen, kom det fremdeles bare lyd fra telefonen. "Se her nå". Jeg tar av silikondekselet kunden har utenpå telefonen, og som blokkerer pluggen på kabelen fra å gå helt inn. Pluggen smetter inn og "låses" på plass, og vips, lyd strømmer ut av anlegget på bilen. Kunden takker så mye for hjelpen, tar meg i hånden og beklager sin irritable oppførsel. Jeg må dog si jeg forstår ham. Synd å si det, men butikkansatte er kanskje en smule mindre serviceminded når klokken passerer stengetid. Dette var jo trossalt et trivielt problem hvilken som helst av mine kolleger kunne ha løst hadde de bare gjort et lite forsøk på å forstå problemstillingen :\ 25 Lenke til kommentar
Populært innlegg Diskutant Skrevet 16. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 16. mai 2013 Hvordan i alle dager klarte han ikke å se at kontakten ble blokkert av silikoncoveret? Var han blind/ tilbakestående? 11 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Hvordan i alle dager klarte han ikke å se at kontakten ble blokkert av silikoncoveret? Var han blind/ tilbakestående? Jeg blir fortsatt overrasket over hvor lite voksne folk forstår av teknologi (selv om lydkabler osv er gammelt nytt). Bare fordi ting er nytt og så "fancy" så forventer de å ikke skjønne noe, og gir opp før de prøver. Hadde personen tenkt i 2 min, så hadde han nok forstått hva problemet var. De gjør problemene verre i hodet, enn det egentlig er. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 16. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 16. mai 2013 For mange er det en betydelig identitetsmarkør å ikke kunne noe om data og sånt. Det er gjerne de samme som skryter av hvor dårlige de er i matte. De er liksom hevet over den slags, det er derfor det faller dem helt naturlig å forvente gratis datahjelp av alle undermenneskene som kan det. 26 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Hvordan i alle dager klarte han ikke å se at kontakten ble blokkert av silikoncoveret? Var han blind/ tilbakestående? Antakelig ikke. Jeg blir alltid overrasket når jeg jobber med buss for tog og en kunde blir sur og forteller meg at det absolutt ikke!!! sto på internett at toget ikke går. Så drar de opp mobilen for å vise meg og så blir de nødt til å svelge en kamel og være sur på seg selv i stedet. 6 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 For mange er det nok det, men på den andre siden er nok like mange som innerst inne er flau, og litt redd, for at de ikke forstår teknologien, og alt som skjer i verden. Kan ikke være gøy å være forvirret hele tiden. Nå er jeg (og ungdommer flest) såpass oppdatert, at i framtiden blir man nok å forstå mye av det som kommer. Men jeg håper virkelig ikke jeg ender opp som en av de som ikke forstår noe av den nye teknologien som da er kommet, når jeg er gammel. 5 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Eller så er det rett og slett slik at de hadde en real brainfart. Alle har det i blant, men svært få tør å innrømme det. 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå