Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom på en liten historie som skjedde der jeg jobbet før.

Det var en kunde som hadde skrevet et brev til butikksjefen. Ettersom jeg var stedfortreder de dagene, så var det jo jeg som mottok det brevet.

I brevet skrev han om en varegruppe vi solgte hvor alle enhetene våre var gått ut på dato. Han hadde sagt fra flere ganger tidligere til de som sto i kassen om at varen var gått ut på dato (selv om ingen kunne huske noe om det) og at om vi solgte utgåtte varer måtte vi informere kunden om det og selge de til redusert pris. Hvis ikke var det "lureri av verste sort". Han krevde et svar fra butikksjef på e-post.

Jeg sjekket varene, og joda, det sto en forbigått dato der. Men det var ikke utløpsdato... det var produksjonsdato, noe som sto tydelig ved siden av datoen. Jeg skrev en høflig e-post om det til kunden, men takket samtidig for at han sa fra om ting han mente kunne gjøres bedre. Vi har ikke hørt fra han siden :)

• Liker 5
Lenke til kommentar

En av mine "kunder" i dag har klart å gjøre noe overraskende mange klarer. Ut i fra naturlige grunner så har jeg en del nøkler til stedene jeg henter og leverer. Grunnen til at jeg har nøkler er jo at jeg skal være effektiv og at de ikke skal se meg, og tydeligvis gjør jeg jobben min bra for det skjer utrolig ofte at disse stedene bytter låser og glemmer gi meg nye nøkler. Og da står jeg der. Alltid like morsomt.

Nå aner jeg ikke hva jeg har gjort deg, men du aner ikke hvordan jeg kler meg. Det må da være lov å ha en jakke som er eldre enn seks måneder uten å bli kalt uflidd og bli stoppet i tollen hver jævla gang?

Eneste gangen jeg har blitt stoppa i tollen hadde jeg flett ny skreddersydd dress... Går jeg i hettegenser og slitte jeans som jeg har brukt siden Tottenham var i CL skjer det aldri noe. Kanskje det er deg det er noe mistenksomt med, og ikke klærne dine?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Kunsten med support er å forutsette at kunden er en evneveik idiot, men ikke la ham høre eller mistenke det.

Vel, prøver så godt jeg kan. Er blid og grei mot kundene mine, prøver å være så hjelpsom som mulig. Om en kunde føler seg dum, så bruker jeg å si at "Det er slik som skjer.", "Det er ikke din feil." eller favoritten "Dagens teknologi, hehe." - Da bruker det å komme et smil! :)

Heldigvis, så er de fleste av kundene mine blide og hyggelige, men takk for gode råd og tips!

Endret av Hafti
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan i alle dager klarte han ikke å se at kontakten ble blokkert av silikoncoveret? Var han blind/ tilbakestående?

Jeg blir fortsatt overrasket over hvor lite voksne folk forstår av teknologi (selv om lydkabler osv er gammelt nytt). Bare fordi ting er nytt og så "fancy" så forventer de å ikke skjønne noe, og gir opp før de prøver. Hadde personen tenkt i 2 min, så hadde han nok forstått hva problemet var. De gjør problemene verre i hodet, enn det egentlig er. :p

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan i alle dager klarte han ikke å se at kontakten ble blokkert av silikoncoveret? Var han blind/ tilbakestående?

Antakelig ikke. Jeg blir alltid overrasket når jeg jobber med buss for tog og en kunde blir sur og forteller meg at det absolutt ikke!!! sto på internett at toget ikke går. Så drar de opp mobilen for å vise meg og så blir de nødt til å svelge en kamel og være sur på seg selv i stedet.

• Liker 6
Lenke til kommentar

For mange er det nok det, men på den andre siden er nok like mange som innerst inne er flau, og litt redd, for at de ikke forstår teknologien, og alt som skjer i verden. Kan ikke være gøy å være forvirret hele tiden.

Nå er jeg (og ungdommer flest) såpass oppdatert, at i framtiden blir man nok å forstå mye av det som kommer. Men jeg håper virkelig ikke jeg ender opp som en av de som ikke forstår noe av den nye teknologien som da er kommet, når jeg er gammel.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...