Lykketrolling Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Hva med å komme tilbake til topic...? Ser vi på mengden av det folk skriver er kundehistorier offtopic. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123412 Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Kunde: "Parlez-vous français?" Meg: Kunde: "Parlez-vous anglais?" Meg: Kunde: "Do you speak English?" Meg: Oui. Snakker ikke fransk, men var ganske lett å forstå hva han spurte om de to første gangene, ville se hvor lang tid det tok før han byttet til engelsk. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 "Parlez-vous anglais?" er jo fantastisk. Haha. Men det er vel kanskje det hun/han er vant til å høre i hjemlandet. Lenke til kommentar
Populært innlegg Bruker-280022 Skrevet 14. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) En av mine beste: Jeg skulle forklare en kunde hvordan man koblet en USB-minnepinne til PC-en. Kunden:"Ahh, det er jo akkurat slik jeg gjør med dama mi hjemme!" Endret 15. mai 2013 av Hafti 20 Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Hva skjer om man handler en del alkohol, og f.eks. halvparten blir slått inn før klokka slår 20:00? Hvis jeg hadde hatt en del varer og kanskje stått ti minutter i kø pga. den gamle dama som skulle betale med 1-kroninger, fyren som ikke klarte å velge snus og et bankkort som bare ble avvist. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Tror bare man må ta en avgjørelse på det der og da. Tror ikke man mister sjenkebevillingen hvis man selger resten av salget klokken 20. Ølsalget stenger 20.01 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Butikker har ikke skjenkebevillinger. 2 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Kanskje ikke det heter skjenkebevilling, men kan miste retten til å selge alkohol ved flere lovbrudd i alkoholloven Lenke til kommentar
koots Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Reglen der jeg jobber er at det skal hentes ut av hylla innen salget stenger, så stenges det for salg i kassa et par min senere. Sjeldent noe problem da butikken stenger samtidig med ølsalget. Lenke til kommentar
vebbiii Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) I går gikk jeg inn en butikk 2250, og var ute igjen 2258. Akkurat rett før jeg gikk ut, kom det en fyr som så slik ut: Det er første personen jeg har sett som ligner på en meme. Og selvfølgelig, kom han med et vanskelig spørsmål til hun i kassen, som involverte at hun måtte bak på lageret og antakelig jobbe overtid. Skjønner ikke helt kunder som kommer med slike ting rett før stengetid. Endret 15. mai 2013 av vebbiii 3 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Ja, for det var en suksess tidligere. Det var i hvertfall det i USA, til en viss grad. Selv om det selvsagt økte smuglingen, gikk kriminaliteten og alkoholrelaterte uhell og kriminalsaker markant ned. Lenke til kommentar
Populært innlegg Klatt3n Skrevet 15. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) Da jeg jobbet i butikk (under Norgesgruppen) fungerte ølsalget slik at det etter 20:10 ble umulig å slå inn alkoholvarer i kassa. Det var rett og slett en sperre i systemet som gjorde at vi bare fikk beskjed om at det ikke var mulig å selge etter nevnte klokkeslett. 20:10 ble satt som siste grense av den grunn at kunder som plukker ølvarer i vognen sin til f.eks 19:55 ikke skal trenge å komme løpende til kassen og betale alkoholen, men skal kunne ta den tiden de "trenger" (så sant det er innenfor rimelighetens grenser) for å gjøre ferdig handelen ellers. Kom de for sent var det derimot no-go. Vi gjorde aldri unntak. Har forresten en liten sak jeg gjerne kunne fått litt feedback på. Dette begynner å bli en stund siden, så jeg husker ikke alt helt hundre prosent, men det gikk for seg noe a la dette: (Note: Jeg jobber som selger ved en teleavdeling i en el-kjede.) Det kom en dame inn til meg som fra første sekund virket veldig brautende og uhøflig. Hun snakket høyt, strengt og tilnærmet krevde å få hjelp. Jeg svarte på spørsmål så rolig som jeg klarte å holde meg (må innrømme at jeg fort blir provosert dersom jeg føler kunder er urimelige fra første sekund, men det tar tid før jeg viser det) og prøvde å gi henne samme behandling som jeg gir alle kunder. "Problemet" mitt oppstod i det hun begynte å spørre meg om prisene på en iPhone. Som noen kanskje kjenner til selges de bare med 12-måneders binding i fysiske butikker i Norge, og aldri uten operatørlås. Hun ville ha den billigst mulig i butikk, og her følte hun tydligvis jeg dreit meg totalt ut. Jeg sa at hun kunne få den til ei krone i kassa, men samtidig prøvde jeg å presisere at det absolutt ikke ville bli billigst for henne totalt sett (iom at hun da måtte velge et dyrt abonnement av typen Komplett XL for eksempel, som koster deg 900 kroner i måneden i ett år, til en totalpris av rundt 10k. Man får iPhoner ned i 6k totalt sett med de billigeste abonnementene.) Dette er noe jeg sier til alle kunder som spør hvordan de skal få telefonen billigst mulig i butikk, da det er utrolig mange som ikke har det minste peiling på hvordan abonnement og bindingsavgifter fungerer. Denne kunden var tydligvis klar over det, og hun mente tydligvis jeg var belærende og at jeg insinuerte at hun ikke var i stand til å betale den dyre månedsavgiften. Det endte med at hun snudde ryggen til meg og gikk ut av butikken i det jeg prøvde å forklare henne hvorfor jeg informerte om den høye totalprisen. Senere samme kveld viser det seg at sjefen min er venn med denne damen på Facebook og hun har slengt fra seg en status om den mest uhøflige og nedlatende selgeren hun noensinne har truffet på "butikken vår", og at hun aldri kommer til å handle der igjen, pluss at butikken mistet et potensielt stort salg i.o.m at hun hadde tenkt til å kjøpe TO telefoner, og det var her hun skrev at hun følte jeg antydet at hun ikke var i stand til å betale for seg. Jeg følte virkelig ikke jeg hadde sagt noe galt, og jeg forstår virkelig ikke hvordan enkelte kan være så hårsåre og "aggressive" at de kommer i forsvarsposisjon av den minste ting. Når det kommer noen til meg og spør meg om "iPhonen til 1 kr", så forteller jeg dem alltid at ja, den koster en krone i butikken her, men du må belage deg på regniner som kommer på 900 kroner per måned. Er dette noe NOEN av dere ville blitt irritert over? Den dag i dag forstår jeg virkelig ikke hvorfor denne damen bet seg sånn merke i akkurat det. Har forøvrig aldri sett henne i butikken vår igjen, og jeg vet at hun er en lokal dame (og vi er en lokal butikk, nærmeste lignende el-forretning ligger en halvtimes kjøretur unna.) Kjipt at hun slengte det fra seg på Facebook. Edit: Fant nøyaktig det hun skrev: "Ble "barnslig forbanna" på (butikknavn) i dag. Vi skulle bl annet kjøpe nye mobiler og ny pc. Da jeg spurte om pris på Iphone, kunne vi ikke få skikkelig svar på det - det varierte fra 1000 til 5000 kroner, avhengig av abonnement. Jo billigere butikkpris, dess høyere månedsbeløp. Det forstod jeg, men ville gjerne vite hvilken type abonnement som gav lavest butikkpris, jeg bruker jo mobilen flittig, så det kunne jo være et alternativ.? Fikk bare til svar at det blei VELDIG dyrt! "Ser vi så jævla fattig ut?" tenkte jeg - og gikk! Herregud for en dust av en butikkansatt!! Vi fikk nettopp oppgjør for leiligheten som ble solgt, og hadde noen hundre tusen å handle for.... Så hadde "rette" butikkansatt hjulpet oss, hadde vi en lang handleliste.... OG penger å betale med..." Ser fra datoen at det er over et år siden dette hendte, og det er mulig jeg slengte fra meg "veldig dyrt" noe som i så fall er en smule dårlig formulert/uheldig sagt, men jeg skjønner fortsatt ikke at det alene er en grunn til å henge både meg og butikken min ut "offentlig". Jeg har garantert presisert at "veldig dyrt" er 6k kontra nesten 11k, for det gjør jeg virkelig alltid. Og her er svaret mitt på Facebook til de andre ansatte som kommenterte saken (sjefen postet det på en lukket gruppe for jobben vår.) Hun spurte om prisene på iPhone som hun sa her, og jeg svarte at butikkprisen varierer utifra abonnement, alt fra rundt en tusenlapp til oppimot 4-5000 kroner. Hun spurte så hva som skulle til for å få den billigst mulig - hun mente sikkert i butikk, men jeg svarte deretter noe lignende at "jo billigere den er i butikk, jo dyrere blir abonnementet", bare for å informere at den faktisk ikke er BILLIG fordi den er billig i butikk - LANGT fra de fleste kunder VET dette. Jeg skulle bare dekke så mye informasjon som mulig, kanskje svarte jeg i overkant av hva hun spurte om, men det får så være. Når jeg sa dette himlet hun med øynene, slo ut armene og sa "jeg skjønner vel for svarte det," også snudde hun ryggen til og gikk sin vei. Hva syntes folk? Er jeg helt idiot eller var kunden min på trynet? Endret 15. mai 2013 av Klatt3n 23 Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) Det var i hvertfall det i USA, til en viss grad. Selv om det selvsagt økte smuglingen, gikk kriminaliteten og alkoholrelaterte uhell og kriminalsaker markant ned. Hvor har du det i fra? All litteratur jeg har lest angående forbudstiden i USA peker på det motsatte. I alle fall angående kriminalitet. Endret 15. mai 2013 av Cpt 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg ^fmj Skrevet 15. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 15. mai 2013 Hva syntes folk? Er jeg helt idiot eller var kunden min på trynet? Du er ingen idiot. 25 Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Tror bare man må ta en avgjørelse på det der og da. Tror ikke man mister sjenkebevillingen hvis man selger resten av salget klokken 20. Ølsalget stenger 20.01 Leste om en butikk som risikerte å miste retten til å selge alkohol etter å ha solgt rett etter 20.00. Stod en kontrollør i køen som så dette. Ølsalget stenger 20.00 og ikke ett minutt over. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) Hva syntes folk? Er jeg helt idiot eller var kunden min på trynet? Kunden din var på trynet. Hun var ikke ute etter å handle, men å provosere og det at hun hadde mange hundre tusen hun skulle handle for, var garantert en overdrivelse, delvis for å poengtere hvor "dum" du var og delvis for å fortelle alle på facebook hvor rik hun er. Det er helt tillatt å presisere detaljene, for det er helt riktig at folk flest ikke kjenner til dem selv, og da er det mye bedre å si litt for mye enn å få kjeft etterpå fordi kunden fikk svar på det han/hun spurte om og ingenting mer. Jeg var på et kurs i jobbsammenheng for noen uker siden. Kurslederen sa at "det finnes ingen vanskelige kunder, bare vanskelige situasjoner". Den påstanden avlivet jeg kjapt. Som i denne situasjonen, finnes det enkelte mennesker som rett og slett ønsker å være vanskelige og provosere kundebehandlere. Leste om en butikk som risikerte å miste retten til å selge alkohol etter å ha solgt rett etter 20.00. Stod en kontrollør i køen som så dette. Ølsalget stenger 20.00 og ikke ett minutt over. Jeg ønsker ikke å bidra til en lang diskusjon om dette nå, men hvor presisert er denne regelen? Skal ølsalget stenge klokka 20:00:00 eller kan man selge til klokka 20:00:59? Skal butikkene følge atomur eller en annen bestemt klokke? En fyr jeg kjenner som jobbet i en dagligvarehandel, tok med seg øl etter at han var ferdig på jobb en lørdagskveld og slo inn salget i kassa på mandagen etterpå. Er det ulovlig? Endret 15. mai 2013 av Zarac 1 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) Hvor har du det i fra? All litteratur jeg har lest angående forbudstiden i USA peker på det motsatte. I alle fall angående kriminalitet. Jeg måtte lete opp igjen, men jeg leste det opprinnelig på Cracked.com, som er et humornettsted. Når det er sagt, pleier de å drive god kildekritikk. Her er kildene de brukte: http://www.nytimes.com/1989/10/16/opinion/actually-prohibition-was-a-success.html?src=pm http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1470475/ Det var nok ikke perfekt, men det hadde relativt god effekt på mye av det det skulle forbedre. Endret 15. mai 2013 av ChrisReeve Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Hva syntes folk? Er jeg helt idiot eller var kunden min på trynet?Jeg vil ha mest mulig informasjon om saken fra begge sider før jeg uttaler meg om noen som helst, og jeg har nok bare hørt din versjon. Det jeg kan si er at selgere som regel har en annen oppfatning av ting enn kunden. Jeg gidder ikke bruke mange penger på dyre klær, og til dags dato har det ikke skjedd én eneste gang at jeg har reist utenlands og ikke blitt stoppet og fått bagasjen kontrollert når jeg går gjennom tollen på flyplassen her i Norge. Det har også hendt mange ganger at jeg har fått rare blikk av selgere når jeg er i en butikk, fordi idioten tror jeg er ganske fattig. (la oss bare si jeg har et sekssifret beløp på bankkontoen.) Jeg kjøpte en telefon fra en ganske hyggelig selger... helt til jeg mistet den i snøen to dager senere og fikk vite at garantien ikke dekker det. Det hadde fjotten "glemt" å fortelle meg, så da ble jeg i følge han nødt til å kjøpe ny telefon. Det gjorde jeg, men ikke i den butikken, for å si det sånn... Og for den saks skyld sa jeg til en selger at jeg trengte ny telefon, men hadde abonnement. "Ikke noe problem", sa han og gav meg en av de dyreste telefonene han hadde, med et abonnement på flere hundre i måneden. Er det rart kundene kan bli litt småirritete til tider? Lenke til kommentar
Populært innlegg Muffinss Skrevet 15. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 15. mai 2013 Du var ikke klar over at garanti ikke dekker dine egne feil? dafuq 39 Lenke til kommentar
Populært innlegg NgZ Skrevet 15. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) At du kler deg ille nok til å bli stoppet 100% av gangene du reiser utenatt (Hint.: Da ser du uflidd ut, og det har ingen ting med prislappen på klærne du har på deg å gjøre.) eller at du tror at garantien på en mobiltelefon dekker en tur i snøen(!) sier nok alt om deg i begge tilfeller, og sannsynligvis lite om motparten. Endret 15. mai 2013 av NgZ 29 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå