Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+123412

Kunde: "Parlez-vous français?"

Meg: :huh:

Kunde: "Parlez-vous anglais?"

Meg: :huh:

Kunde: "Do you speak English?"

Meg: Oui.

 

Snakker ikke fransk, men var ganske lett å forstå hva han spurte om de to første gangene, ville se hvor lang tid det tok før han byttet til engelsk.

Lenke til kommentar

Hva skjer om man handler en del alkohol, og f.eks. halvparten blir slått inn før klokka slår 20:00? Hvis jeg hadde hatt en del varer og kanskje stått ti minutter i kø pga. den gamle dama som skulle betale med 1-kroninger, fyren som ikke klarte å velge snus og et bankkort som bare ble avvist.

Lenke til kommentar

I går gikk jeg inn en butikk 2250, og var ute igjen 2258. Akkurat rett før jeg gikk ut, kom det en fyr som så slik ut:

 

HerpDerp.png

 

Det er første personen jeg har sett som ligner på en meme. Og selvfølgelig, kom han med et vanskelig spørsmål til hun i kassen, som involverte at hun måtte bak på lageret og antakelig jobbe overtid. Skjønner ikke helt kunder som kommer med slike ting rett før stengetid.

Endret av vebbiii
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det var i hvertfall det i USA, til en viss grad. Selv om det selvsagt økte smuglingen, gikk kriminaliteten og alkoholrelaterte uhell og kriminalsaker markant ned.

 

Hvor har du det i fra? All litteratur jeg har lest angående forbudstiden i USA peker på det motsatte. I alle fall angående kriminalitet.

Endret av Cpt
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror bare man må ta en avgjørelse på det der og da. Tror ikke man mister sjenkebevillingen hvis man selger resten av salget klokken 20. Ølsalget stenger 20.01 :)

 

Leste om en butikk som risikerte å miste retten til å selge alkohol etter å ha solgt rett etter 20.00. Stod en kontrollør i køen som så dette. Ølsalget stenger 20.00 og ikke ett minutt over.

Lenke til kommentar

Hva syntes folk? Er jeg helt idiot eller var kunden min på trynet?

 

Kunden din var på trynet. Hun var ikke ute etter å handle, men å provosere og det at hun hadde mange hundre tusen hun skulle handle for, var garantert en overdrivelse, delvis for å poengtere hvor "dum" du var og delvis for å fortelle alle på facebook hvor rik hun er.

 

Det er helt tillatt å presisere detaljene, for det er helt riktig at folk flest ikke kjenner til dem selv, og da er det mye bedre å si litt for mye enn å få kjeft etterpå fordi kunden fikk svar på det han/hun spurte om og ingenting mer.

 

Jeg var på et kurs i jobbsammenheng for noen uker siden. Kurslederen sa at "det finnes ingen vanskelige kunder, bare vanskelige situasjoner". Den påstanden avlivet jeg kjapt. Som i denne situasjonen, finnes det enkelte mennesker som rett og slett ønsker å være vanskelige og provosere kundebehandlere.

 

Leste om en butikk som risikerte å miste retten til å selge alkohol etter å ha solgt rett etter 20.00. Stod en kontrollør i køen som så dette. Ølsalget stenger 20.00 og ikke ett minutt over.

 

Jeg ønsker ikke å bidra til en lang diskusjon om dette nå, men hvor presisert er denne regelen? Skal ølsalget stenge klokka 20:00:00 eller kan man selge til klokka 20:00:59? Skal butikkene følge atomur eller en annen bestemt klokke?

 

En fyr jeg kjenner som jobbet i en dagligvarehandel, tok med seg øl etter at han var ferdig på jobb en lørdagskveld og slo inn salget i kassa på mandagen etterpå. Er det ulovlig?

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor har du det i fra? All litteratur jeg har lest angående forbudstiden i USA peker på det motsatte. I alle fall angående kriminalitet.

Jeg måtte lete opp igjen, men jeg leste det opprinnelig på Cracked.com, som er et humornettsted. Når det er sagt, pleier de å drive god kildekritikk. Her er kildene de brukte:

 

http://www.nytimes.com/1989/10/16/opinion/actually-prohibition-was-a-success.html?src=pm

 

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1470475/

 

Det var nok ikke perfekt, men det hadde relativt god effekt på mye av det det skulle forbedre.

Endret av ChrisReeve
Lenke til kommentar
Hva syntes folk? Er jeg helt idiot eller var kunden min på trynet?
Jeg vil ha mest mulig informasjon om saken fra begge sider før jeg uttaler meg om noen som helst, og jeg har nok bare hørt din versjon. Det jeg kan si er at selgere som regel har en annen oppfatning av ting enn kunden. Jeg gidder ikke bruke mange penger på dyre klær, og til dags dato har det ikke skjedd én eneste gang at jeg har reist utenlands og ikke blitt stoppet og fått bagasjen kontrollert når jeg går gjennom tollen på flyplassen her i Norge. Det har også hendt mange ganger at jeg har fått rare blikk av selgere når jeg er i en butikk, fordi idioten tror jeg er ganske fattig. (la oss bare si jeg har et sekssifret beløp på bankkontoen.) Jeg kjøpte en telefon fra en ganske hyggelig selger... helt til jeg mistet den i snøen to dager senere og fikk vite at garantien ikke dekker det. Det hadde fjotten "glemt" å fortelle meg, så da ble jeg i følge han nødt til å kjøpe ny telefon. Det gjorde jeg, men ikke i den butikken, for å si det sånn... Og for den saks skyld sa jeg til en selger at jeg trengte ny telefon, men hadde abonnement. "Ikke noe problem", sa han og gav meg en av de dyreste telefonene han hadde, med et abonnement på flere hundre i måneden. Er det rart kundene kan bli litt småirritete til tider? ;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...