TityBoi Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Skal jo tygges/knuses uansett Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 (endret) Er ikke lov å selge mat som har gått ut på dato. Om denne datoen er best før eller siste forbruksdato er irrelevant. Yay for EØS. Faktisk så kan de ikke gi det bort uten at det er fryst før eller på denne datoen. Ikke mange butikker som fryser maten de gir bort til for eksempel Frelsesarmeen, rett og slett fordi det ikke er plass på frysa. Vi fikk ofte inn mat som hadde siste forbruksdato en uke før og som ikke var fryst. Endret 8. mai 2013 av Dragen Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Er ikke lov å selge mat som har gått ut på dato. Om denne datoen er best før eller siste forbruksdato er irrelevant. Yay for EØS. Faktisk så kan de ikke gi det bort uten at det er fryst før eller på denne datoen. Ikke mange butikker som fryser maten de gir bort til for eksempel Frelsesarmeen, rett og slett fordi det ikke er plass på frysa. Vi fikk ofte inn mat som hadde siste forbruksdato en uke før og som ikke var fryst. Jo. Kilde: http://www.matportal...att_ut_paa_dato 4 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Tøys. I Norge tjener servitører godt nok til å klare seg fint uten tips. Hvor ofte betaler du telefonsupporten for ekstra god service? Eller elektrikeren? Du skal få lov til å ha din mening, og jeg skal ikke kalle meningen din "tøys" av den grunn. Men vær så snill du også og vis dine medmennesker nok respekt til å ikke kalle deres meninger tøys. 8 Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Du skal få lov til å ha din mening, og jeg skal ikke kalle meningen din "tøys" av den grunn. Men vær så snill du også og vis dine medmennesker nok respekt til å ikke kalle deres meninger tøys. Tøys. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Valkyria Skrevet 9. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 9. mai 2013 Liten kundehistorie relatert til disse kortautomatene som man skal tipse med: Jeg var ute på byn, allerede god i gassen og skulle kjøpe meg en øl i bardisken, hvor servitøren taster inn beløpet jeg skal betale, gir meg terminalen og forsvinner. Jeg begynner å taste koden min, og merker at jeg holder på å taste inn beløpet jeg ønsker å betale, og ikke pinkoden min. Logisk slutning i min tilstand var å trykke "Avbryt", hvor det kommer opp "Transaksjon avbrutt av kunde" i displayet. Jeg prøver i 30-40 sekunder å få tak i hun bak disken, uten hell, og tar ølen og går diskré vekk.... Ville ikke funnet på å gjøre dette i edru tilstand, men helt seriøst, man kan ikke gi en slik terminal og forvente at man ønsker å betale mer for en allerede overpriset øl. Når jeg atpåtil ikke får tak i bartenderen for å rette feilen forsvinner litt av min dårlige samvittighet. Selv synest jeg tipsing i Norge er en uting, og jeg tipser veldig sjeldent, annet enn å kanskje betale med en 200 lapp for 194kr med mat. På restaurant synest jeg heller ikke at den som bærer maten til bordet fortjener mer penger enn den som har laget den til meg. 19 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Vi har ganske gode lønnsvilkår i Norge med en god minstelønn. I andre land rekker kanskje ikke minstelønnen så godt til og der er det mer kultur for å gi tips. I mitt eget yrke (drosjesjåfør/eier) er det veldig variabelt om folk tipser eller ei. Det er den symbolske gesten om det så er 3 eller 30 kroner som spiller en rolle for meg. Når jeg yter god service er det godt å få i det minste en bekreftelse på at dette settes pris på. En gang kjørte jeg en kunde hjem, det striregnet ute. Og kunden spurte om jeg kunne bære inn varene hennes. Noe jeg selvsagt gjorde. Jeg ble kliss bløt, men hverken tips eller en takk fikk jeg fra den kanten. Da blir man litt oppgitt. Foreutenom det missliker jeg egentlig konseptet med tipsing, da jeg som arbeidsgiver er tvunget å betale arbeidsgiveravgift av tipsen så lenge det ikke er jeg som får den (men en sjåfør jeg har ansatt). Det er altså penger jeg ikke ser et øre av, men som jeg allikevel må skatte av. Det irriterer meg. Her driver også skattekontoret med ekstremt forskjellsbehandling, da de ikke er på langt nær like strenge mot servitørbransjen o.l. Hvis vi ikke oppgir noen tips på skiftene blir vi skjønnslignet for tipsen som pr. dags dato er 3% av årlig omsetning. En drosjesjåfør har heller ikke minstelønn og tjener langt mindre pr. time enn en servitør, allikevel kunne jeg godt vært foruten tipsen nettopp pga skattereglene. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Også servitører skal bli skjønnslignet om de ikke innberetter tips. 1 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 (endret) Også servitører skal bli skjønnslignet om de ikke innberetter tips. Ja, men spør hvilken som helst servitør om de gjør det, flesteparten vet ikke at de må skatte av tipsen engang Og det er arbeidsgiveren som får skattesmellen hvis det blir bokettersyn (arbeidsgiveravgift). Endret 9. mai 2013 av Gjest slettet-ld9eg7s96q Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Tipsdiskusjonen kan dere ta en annen plass. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Alt-Ctrl Skrevet 9. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 9. mai 2013 Det synes jeg var et bra tips. 22 Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 9. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 9. mai 2013 (endret) Kom en gjøk inn på jobben i dag, godt ruset på litt av hvert. "Kor mye kostar halvlitaren?" "Den koster 59, men jeg har ikke lyst til å servere deg i dag." "Men eg har AD/HD!" Well, guess what, motherfucker, so do I. Og jeg er ganske sikker på at jeg ikke fikk et fritak for skjenkeloven med på kjøpet. Ikke slørete tale, nygårdsparken-klessmak eller snirklete ganglag heller. Endret 9. mai 2013 av Isbilen 15 Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Må bare si at de som jobber på Carlings er utrolig flinke og hjelpsomme. Handla der i over en time og kjøpte diverse ting og de var superhjelpsomme hele tiden:) Anbefales! Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Må bare si at de som jobber på Carlings er utrolig flinke og hjelpsomme. Handla der i over en time og kjøpte diverse ting og de var superhjelpsomme hele tiden:) Anbefales! Du jobber tilfeldigvis ikke i PR avdelingen demmes? 3 Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Haha kan lett virke sånn, men jeg er 15 og har sannsynligvis ikke lov å jobbe der:) Lenke til kommentar
nybb Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Min oppfatning av ansatte i Carlings er at de tror de er så jævla hippe. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Haha, stakkars Carlingsansatte. Jeg har erfart at de overraskende nok ikke er kloner, så noen gode og noen dårlige erfaringer 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 (endret) Har litt den samme følelsen av enkelte jeg og, men de er stort sett alltid vennlige, serviceinnstilte og med mer kunnskap om produktene enn flere andre klesbutikker. Endret 10. mai 2013 av NgZ Lenke til kommentar
Virke Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Merker stor forskjell på service fra hjembygda og Oslo. Bor i Oslo, men handler for det meste klær i hjembygda pga. det er klin umulig å få god service i kjedebutikkene i Oslo. Kjedelig å føle at man må brenne av høvdinger på gensere i Bogstadveien bare for å få et "hei". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå