Christoffero89 Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Dessuten bruker man gjerne mange minutter på kunder som skal ha telefon... Lenke til kommentar
Populært innlegg FrankBjarne Skrevet 4. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 4. mai 2013 Dette handler i bunn og grunn om folkeskikk og respekt begge veier. Enkelte kunder setter seg selv mye høyere en andre, og da spesielt de ansatte i butikken. Det er vanlig folkeskikk at man gjør seg ferdig i en matbutikk til stengetid og ikke 5 min pluss over tiden. Man finner lett kunder uten folkeskikk og forståelse i køen på matbutikker. Det er kundene som maser etter flere i kassene etter å ha står der i under et minutt. Det beste jeg vet er å ikke være på jobb og i en annen butikk der jeg kan kjefte ut disse pakkene av noen selvopptatte kunder. Skulle bare ønske at det var normalt at man kunne si ifra til slike dritt kunder som ansatt. 11 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Jeg blir stadig vekk overrasket over hvor utrolig lite serviceinnstilte folk i den tråden her er... Det er kunden som betaler lønna di, ffs! Jeg har aldri noensinne kunnet gå fra en butikkjobb ett minutt etter stengetid. Vanlig praksis i bransjen er da vitterlig at folk kan komme inn i butikken fram til vi stenger, så kan de handle. Dersom de bruker lang tid hjelper man dem å finne det de skal ha. Jeg skjønner at i elektronikkbutikker etc. så er det litt annerledes, da det å handle gjerne tar litt lengre tid der, men samtidig så er hver enkelt kunde mer verd der enn f. eks. på rema, og det er definitivt lettere å få solgt ting til noen som har litt smådårlig samvittighet for å holde deg opptatt til etter stengetid. Hint litt om at butikken straks stenger, så velger de fleste enten å kjappe seg (med litt smådårlig samvittighet) eller snu og gå. For øvrig får du betalt så lenge du faktisk jobber, så ikke klag! (eller skal få, i alle fall, hvis du ikke får det er det sjefen som er problemet og kunden) Det er da ikke kunden sin feil at det er dårlig kollektivtilbud der du jobber. Man kan fint være serviceinnstilt selv om man sier pent ifra at man gjerne vil stenge butikken til oppnevnt stengetid. 1 Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Skulle bare ønske at det var normalt at man kunne si ifra til slike dritt kunder som ansatt. This!! Det som funker er å fornærme dem uten at de selv skjønner det, det er alltid gøy når de blir strålende glade for noe som absolutt ikke er positivt Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 (endret) På tide å dele flere kundehistorier igjen, strek for offtopic er satt! EDIT: 1 innlegg er slettet som kom etter streken. Endret 4. mai 2013 av Alastor 6 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 (endret) Man kan fint være serviceinnstilt selv om man sier pent ifra at man gjerne vil stenge butikken til oppnevnt stengetid. red: Så ikke moderatorposten før etterpå. Endret 4. mai 2013 av NgZ Lenke til kommentar
srbz Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 http://www.nordlys.no/nyheter/article6638750.ece 2 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 (endret) Jeg blir litt forundret når jeg ser hvor mange som ikke klarer å bemanne en kortterminal. Når jeg sier "Skriv inn totalbeløpet og trykk på OK!" skal ikke du trykke inn PIN-koden din og så deretter klage på at "DET STÅR JO AT BELØPET ER FOR STORT!!!!!!" ... /sigh Er det bare jeg som er urimelig her? Er det for mye å forlange at vanlige voksne mennesker vet hvordan de skal betale med kort? Endret 8. mai 2013 av Dysfunctional 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Lunalotic Skrevet 8. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 8. mai 2013 (endret) Jeg blir litt forundret når jeg ser hvor mange som ikke klarer å bemanne en kortterminal. Når jeg sier "Skriv inn totalbeløpet og trykk på OK!" skal ikke du trykke inn PIN-koden din og så deretter klage på at "DET STÅR JO AT BELØPET ER FOR STORT!!!!!!" ... /sigh Er det bare jeg som er urimelig her? Er det for mye å forlange at vanlige voksne mennesker vet hvordan de skal betale med kort? Som regel står beløpet man skal betale på skjermen, så trykker man koden og ok. De få gangene jeg har måttet skrive beløpet selv er enten pizza levering eller taxi. Selv med taxi og pizza skjer det nesten aldri. De fleste betaler med kort så ofte, uten å måtte skrive inn noe beløp, at det nok kan gå i surr når noen plutselig forlanger at du skriver beløpet selv. Endret 8. mai 2013 av Lunalotic 14 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Opplevde på en konsert i høst at de i løpet av kvelden gikk fra å bare ha kode til å få beløp. Satt hjertet litt i halsen da jeg tastet PIN-koden min og trykket enter. Hører med til historien at PIN-koden min begynner på 9 og jeg skulle ha én øl. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Jeg blir litt forundret når jeg ser hvor mange som ikke klarer å bemanne en kortterminal. Når jeg sier "Skriv inn totalbeløpet og trykk på OK!" skal ikke du trykke inn PIN-koden din og så deretter klage på at "DET STÅR JO AT BELØPET ER FOR STORT!!!!!!" ... /sigh Er det bare jeg som er urimelig her? Er det for mye å forlange at vanlige voksne mennesker vet hvordan de skal betale med kort? Hvorfor har dere kortterminaler der man må manuelt taste inn beløpet hver eneste gang? Det er bare unødvendig ekstra arbeid. 7 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Er det for mye å forlange at vanlige voksne mennesker vet hvordan de skal betale med kort? er det for mye forlangt at oppegående bedrifter vet hvordan de skal prise varene/tjeneste sine og ta korrekt betalt, uten å forsøke å presse/oppfordre/forvente at kunden vil spytte i noen kroner ekstra? 4 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 er det for mye forlangt at oppegående bedrifter vet hvordan de skal prise varene/tjeneste sine og ta korrekt betalt, uten å forsøke å presse/oppfordre/forvente at kunden vil spytte i noen kroner ekstra? What? Dette er en resturantbedrift. Vi har sånne korterminaler man kan ta med seg rundt. Koster maten din 300 kroner, så skriver jeg inn 300, så kan du valgfritt legge til noe ekstra. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 What? Dette er en resturantbedrift. Vi har sånne korterminaler man kan ta med seg rundt. Koster maten din 300 kroner, så skriver jeg inn 300, så kan du valgfritt legge til noe ekstra. Det er på grunn av tips ja. Det har jeg forståelse for, men synes rett og slett at det ikke er så mye å klage over. Som sagt trekker hvermansen kanskje kortet 15-30 ganger uten å taste beløp mellom hver gang. Selv om man ikke er komplett idiot, er det mulig å ha innarbeidet seg vaner som gjør at en automatisk taster inn koden når man skal taste inn beløpet. Jeg har forståelse for at dere ser annerledes på det når dere daglig jobber med det systemet. 6 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 (endret) What? Dette er en resturantbedrift. Vi har sånne korterminaler man kan ta med seg rundt. Koster maten din 300 kroner, så skriver jeg inn 300, så kan du valgfritt legge til noe ekstra. Jeg er fullstendig klar over konseptet bak hvordan kunne få/ta imot tips ved kortbetaling, men det betyr ikke at jeg mener det er verken korrekt eller kundevennlig. Syns du du har for lav lønn, så får du kreve lønnsøkning fra sjefen, så får han legge på prisen på maten i stedet, for å tjene inn de økte lønnsutgiftene. (når jeg er i utlandet, hvor tariffavtaler generelt, og lønna i serviceyrker spesielt er lavere/fraværende, tipser jeg etter lokal skikk..) Endret 8. mai 2013 av Inge Rognmo 2 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Jeg er fullstendig klar over konseptet bak hvordan kunne få/ta imot tips ved kortbetaling, men det betyr ikke at jeg mener det er verken korrekt eller kundevennlig. Syns du du har for lav lønn, så får du kreve lønnsøkning fra sjefen, så får han legge på prisen på maten i stedet, for å tjene inn de økte lønnsutgiftene. Tips er helt ok, synes jeg. Det oppmuntrer servitørene og for øvrig resten av firmaet til å yte det lille ekstra for kundene. Og er man ikke fornøyd med servicen kan man si fra med å betale lite tips, eller ikke tipse i det hele tatt. Og om du mener tips er en uting, så er det ingen som tvinger deg til det. Ingen holder en kniv til strupen din eller skyter deg om du ikke tipser. Å avskaffe tips-ordningen helt, fører til at man for det første får dyrere mat. Da må man betale "tips" uansett om servicen var god eller dårlig. Og for det andre er det godt mulig servicen vil gå litt ned fordi servitørene får "tipsen" uansett. Og da betaler man rett og slett det samme som før, for dårligere service. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg NgZ Skrevet 8. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 8. mai 2013 Tøys. I Norge tjener servitører godt nok til å klare seg fint uten tips. Hvor ofte betaler du telefonsupporten for ekstra god service? Eller elektrikeren? 10 Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 En post med klaging, en hel drøss poster med klaging over klagingen. Jippi, morsom lesing, dette. 4 Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Skulle kjøpe potetgull på remaen. Siden den var utgått på dato (3 dager) så tenkte jeg butikken ville selge meg den for halv pris. Hva slags opplæring det gis vet jeg ikke, men fyren i kassen påstod han ikke hadde lov å selge meg posen i det hele tatt. Prøvde å forklare han forskjellen, men til ingen nytte. Heldigvis hadde han en annen fyr bak kassen som fortalte han at joda, du kan selge ting som er utgått på best før. Chipsen smakte forøvrig utmerket. Siste forbruksdato versus best før er vel allmennkunnskap? 5 Lenke til kommentar
koots Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Mange kunder som liker knust mat. Lemper opp potetgull, druer og bær på båndet først, etterfulgt av en kasse brus og 8 liter melk... 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå