Populært innlegg Christoffero89 Skrevet 3. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 3. mai 2013 Hadde kunde som ble irritert fordi jeg ikke ville feilsøkingsemner hans pc 4min på stengetid. Fiks av mobilt bredbånd kan gå kjapt men også lang tid. Kunder forstår ikke at man har andre ting å gjøre etter stengetid 13 Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Folk burde lære seg at stengetid = tidspunktet alle kunder skal være ute av døra slik at man kan låse den. Den normale oppfatningen av stengetid er jo at det er tidspunktet man må ha kommet seg innenfor døra. At det man skal fikse tar en halvtime er det visst ingen som tenker på. Hadde flere sånne da jeg jobba i butikk, heldigvis var det ikke altfor mange av dem. Enda verre er de som står å hamrer på døra 2 minutter etter stengetid, og "skal bare". Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Jeg vil faktisk skille mellom de som kommer inn kort tid før stengetid, gjerne fordi de har glemt noe, og faktisk finner varene fort og betaler fort. Det er sjeldent, men jeg har ikke noen særlige problemer med dette. Det er langt verre med de kundene, som dere skriver over, antar at stengetid er siste frist for å komme innenfor dørene. Jeg synes det skulle vært slik som med ølsalg, en elektronisk sperre i bankterminal og kasse som hindret alle kjøp etter stengetid. Det hadde lært kundene. 5 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Hvis ikke arbeidsgiveren din har noe imot det, kan du vel si pent ifra når det er 5 minutter til stengetid og at det er fint hvis de gjør seg ferdige eller eventuelt kommer tilbake en annen dag? 2 Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Hei. Jeg er kundebehandler, og skal selvsagt hjelpe kundene helt til stengetid. Likevel, noen ganger kan dette være utrolig irriterende. Der jeg jobber finnes det ikke et veldig godt busstilbud. Den eneste mulige bussen går en gang i timen, og 1 minutt over. Jeg kan ta en alternativ rute, men den tar 35 minutt lenger tid, som er lite optimalt for meg.Nå skal ikke jeg prøve å late som om jeg aner hvor strengt det er i butikker, men om det nærmer seg tiden da du må begynne å gjøre deg klar til å gjøre deg ferdig så du rekker bussen, har du mulighet for å forklare situasjonen til kundene som er igjen? Hvis det er ti minutter til stengetid mandag til torsdag (og fredag, hvis dere har åpne lørdag) vil jeg anta de fleste skjønner problemet ditt og respekterer det. Men igjen, jobber ikke i butikk, så aner ikke hvordan det er med policy og det der. Lenke til kommentar
Populært innlegg Herr Brun Skrevet 4. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 4. mai 2013 Jeg blir stadig vekk overrasket over hvor utrolig lite serviceinnstilte folk i den tråden her er... Det er kunden som betaler lønna di, ffs! Jeg har aldri noensinne kunnet gå fra en butikkjobb ett minutt etter stengetid. Vanlig praksis i bransjen er da vitterlig at folk kan komme inn i butikken fram til vi stenger, så kan de handle. Dersom de bruker lang tid hjelper man dem å finne det de skal ha. Jeg skjønner at i elektronikkbutikker etc. så er det litt annerledes, da det å handle gjerne tar litt lengre tid der, men samtidig så er hver enkelt kunde mer verd der enn f. eks. på rema, og det er definitivt lettere å få solgt ting til noen som har litt smådårlig samvittighet for å holde deg opptatt til etter stengetid. Hint litt om at butikken straks stenger, så velger de fleste enten å kjappe seg (med litt smådårlig samvittighet) eller snu og gå. For øvrig får du betalt så lenge du faktisk jobber, så ikke klag! (eller skal få, i alle fall, hvis du ikke får det er det sjefen som er problemet og kunden) Det er da ikke kunden sin feil at det er dårlig kollektivtilbud der du jobber. 16 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Nå er det slik at man skal ta oppgjør også og når man har en halvtime på seg å komme seg ut av sentret før det stenger kan man ikke stå med kunde over kl 8... 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg FrankBjarne Skrevet 4. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 4. mai 2013 Kunder er viktig, men enkelte kunder tenker ikke på andre mennesker. Det er greit at man skal få lov til å handle, men man tar ikke storhandelen 22:59 når butikken stenger 23:00. Det er vanlig folkeskikk. 19 Lenke til kommentar
Populært innlegg Lovegame Skrevet 4. mai 2013 Populært innlegg Del Skrevet 4. mai 2013 Jeg er type person som kommer inn på en butikk 22:58 og er ute 22:59. 17 Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 (endret) Folk er besynderlige sånn sett. Uansett hvor lenge butikken er oppe, presterer folk å komme rett før stengetid, selv om de har vandret rundt i senteret i flere timer. DA JEG VAR UNG, hadde vi èn nærbutikk som stengte klokken 17:00 folk sultet da ikke ihjel av den grunn Jeg er i utgangspunktet enig med Herr Brun, det er dog meget irriterende (spesielt når man ser folk som har gått rundt butikken før) når folk kommer vraltende inn klokken 19:58 (stenger 20:00) for å titte rundt, for deretter å bestemme seg 20:01 at de vil ha noe som tar litt tid å lage. Jobber man forresten i matkiosk får man ikke alltid betalt for hele tiden man er på jobb, man får betalt for en halvtime etter stengetid, men så har man plikter som kan ta opp mot en time avhengig av hvor mye trafikk det har vært før på dagen. Endret 4. mai 2013 av Captain Butthurt 3 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Da har du en idiot til sjef. Selvfølgelig skal du ha betalt for tiden du rent faktisk er på jobb. Les arbeidsmiljøloven pgrf 10-1. Oh det er i alle fall ikke kunden sin feil. 6 Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Da har du en idiot til sjef. Selvfølgelig skal du ha betalt for tiden du rent faktisk er på jobb. Les arbeidsmiljøloven pgrf 10-1. Oh det er i alle fall ikke kunden sin feil. Hvor har jeg sagt at det er kunden sin feil? Jeg sier bare at det kan oppfattes irriterende at en kunde kommer inn 1 minutt før det stenger og oppfører seg som om verden går i akse rundt vedkommede. Kunden kan selvfølgelig ikke noe for at jeg får betalt til 20:30 i stedet for til f.eks 21:00, og jeg oppfører meg selvfølgelig mot kunden som jeg ville mot alle andre, men tro det eller ei, det finnes faktisk kunder som er ufyselige. Bare fordi jeg er serviceinnstilt og smiler så betyr det ikke at vedkommede har rett, det er rett og slett jobben min å hjelpe kunden og smile, dermed gjør jeg det. Ang. arbeidsmiljøloven osv osv, å ta opp kampen mot en kjede fordi flere av de ansatte har gitt opp å kreve 15 min ekstra eller 30 avhengig av hvor mye ekstra de jobber og derfor skriver kun til 20:30, er uaktuelt i mine øyne da jeg allerede har opplevd at det er tilnærmet umulig. Jeg jobber også på en annen kiosk like bort i gata som driver med filmutleie, der jobber jeg til klokka 23:00, skal jeg da kreve betalt til 23:15 (det blir faktisk 23:30, da klokken har passert 15) fordi jeg blir stående med oppgjøret til det tidspunktet? Noe stengearbeid må man jo rett og slett regne med. Klart, i matkiosken sitt tilfelle er det verre, men igjen, valget mitt er enten å krangle med en daglig leder som ikke har noe med lønnen min å gjøre, velge å forlate jobben uten å ha gjort det som forventes av meg og dermed få tilsnakk dagen derpå, eller rett og slett jobbe 15-30 min dugnad de 3 gangene jeg jobber om kvelden og heller få en pluss i margen. Det typiske er jo arbeidsgivere som sier at du skal være KLAR på jobb klokken 09:00, men som ikke har like mye hastverk med å sende deg hjem 17:00 5 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Jeg ville (og har) stått på krava. Litt stengearbeid må man selvfølgelig beregne, men det er selvfølgelig arbeidsgiver som skal betale. Man jobber ikke dugnad på matbutikk. Det undergraver systemet og er illojalt ovenfor andre i bransjen. 4 Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Problemet i mange tilfeller er dog ikke sjefene i selve butikkene, snarere de som sitter høyere opp i byråkratiet. De støtter seg til tallene de får, tall fra andre butikker (her kommer problemet med at folk kun skriver til 20:30 og ikke til den faktiske tiden de jobber), og uten å ta hensyn til at kundene varierer i ekspedisjons-tid (èn kunde i en matkiosk kan ta alt fra 5 sekunder til 15 minutter), og heller ikke til nevnte stengerutiner. Sjefen i min kiosk har selv valgt flere ganger å komme på jobb når hun egentlig ikke skal, for å ordne ting og rydde. Hun mener det godt, men problemet er jo at hun sliter seg selv ut, og i det lengste ødelegger for andre (som du korrekt påpeker) ved å ikke vise til hvor mye dugnad hun jobber. Om hun sier det i møter og lignende gjør hun sikkert, hun er en typisk "je har bein i nesa"-type dame, men igjen, når valget står mellom å måtte kutte ansatte (eller timene deres) for å få balansegangen i orden (og dermed gjøre det meget vanskelig med tanke på ferier, da kun to av de ansatte kan jobbe på dagtid), og å jobbe dugnad, så har jeg full forståelse for at hun velger å gjøre sistnevnte. 3 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Enig med Herr Brun - kommer en kunde inn i butikken før stengetid, så skal hun få hjelp ferdig. Men jeg jobber i en kjede som er avhengig av å levere bedre service enn feks internett som er åpent døgnet rundt . Og de ansatte får såklart betalt til det punktet de stempler ut. 3 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Nei, det er ikke kundens ansvar å kjenne de ansattes busstilbud, og vi er selvsagt på bygget til siste kunde vandrer ut døren. Men om du finner på å kjøpe full hvitevarepakke klokken kvart over stengetid, da er du ikke mye populær blant oss på lageret. Dog - hakket mer populær enn selgeren som selger en vare det viser seg at vi ikke har likevel, før han småspurter ut døren ettersom skiftet hans er ferdig. 9 Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Vi tar en liten sleip en. Hvertfall på teleavdelingen der jeg jobber. "Beklager, men telenor og alle mobilleverandørene stenger siden deres klokka 20.00 så vi får desverre ikke gjort noe nå. Kom tilbake i morgen så fikser vi det " Det blir selvfølgelig da sagt til de som kommer 20.00 idet vi lukker døra... Folk presser seg på. Det værste jeg har vært med på var en kunde som gikk 20.45, og skulle i samme slengen hente tv'en og sånt. Fikk vel ikke stengt før godt over 9 :S 2 Lenke til kommentar
branick Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Jeg syns ikke det er en "liten" sleip en, og hvis du må registrere et abonnement betyr det som regel at du tjener penger på den kunden! 1 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Her tar vi ikke mot kontanter 1950 og stenger kassa 1955 når vi stenger 2000. En del kunder som blir sure. I går var det en som prøvde å kjøpe noe 2001 selvom han så at butikkene rundt oss slo av lyset og senket gitteret. Skal for faen hjem jeg og. 5 Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Jeg syns ikke det er en "liten" sleip en, og hvis du må registrere et abonnement betyr det som regel at du tjener penger på den kunden! Der tar du nok grundig feil du 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå