Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var innom en kunde med et par unger i dag. Ungen hans stod og spilte DJ Hero i sikkert 3 timer mens han selv gikk rundt og maste om det ene og andre. Satt og så på ungen spilte, filmet han med mobil gjorde han også.

Min kollega sa han brukte bortimot 3 timer på å kjøpe et billig PC høyttaler sett for ikke lenge siden, for så å komme tilbake og kreve pengene tilbake etterpå. :roll:

 

Litt snodig kunde som umulig kan ha alle skruene i orden.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Jeg jobber på Meny og her hin dagen overhørte jeg en liten gutt (tipper 5-8 års alderen) si "Hvordan kan fisken leve om de er fanget der og leve?" mens han pekte på fiskedisken.

 

Denne setningen har jo ingen logisk betydning, men jeg tenker han mente noe sånt som "Hvordan kan fisken leve om den er fanget der i disken?". Noe som egentlig er et meget godt spørsmål. Den triste sannheten er jo så klart at fisken ikke lever i det hele tatt.

 

Slik barnslig naivisme klarer alltid å varme meg litt :)

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg var skikkelig teit kunde for noen uker siden:

 

Kom hjem fra en snau ukes tur rundt i Europa, og handlet litt i tax-free'n etter ankomst Gardermoen. Damen i kassa spurte om jeg skulle videre med fly, og jeg svarte: "Nei, nå skal jeg hjem".

 

 

Etterpå kom jeg på at hun ikke kunne vite hvor jeg bodde..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Måtte tilkalle vaktassistanse i dag for første gang siden jeg begynte å jobbe i butikk for syv år siden. Sånn kjekk knapp under disken, så var vaktene der i løpet av 10-15 sekunder.

 

En afrikaner hadde levert et digitalkamera til reparasjon, og det kom tilbake som ureparert pga støtskade og ikke lønnsomt å reparere. Drev og påsto at han skulle ha nytt kamera av oss, og hver gang jeg viste han tegn på at kameraet ikke var direkte pent behandlet (blant annet var det hakk og riper i skjermen) så var det selvsagt vi som hadde gjort dette.

 

Han ble mer og mer agressiv, og spurte etter hvert "Hva tenker dere å gjøre nå?", og jeg svarte at vi måtte ha 500 kroner for forundersøkelsen, ettersom det ikke var en garantisak. Dette er noe kundene de skriver under på og godtar da de leverer gjenstander til reparasjon, og også noe forbrukerkjøpsloven fastslår at vi har lov til. Da ble han så truende, at jeg måtte tilkalle vaktene som til slutt fikk han til å gå.

 

Så da får vi bare sende han en regning da... med påfølgende inkasso. Noe vi også sa til han.

 

Jeg misliker sterkt kunder som prøver å lure oss på den måten. At vi skal ha laget alle ripene og hakkene i skjermen er jo så villt å påstå at jeg ikke skjønner at noen i det hele tatt kan tenke seg å komme med en slik påstand. En mager trøst er at vi antakeligvis slipper å se den kunden igjen noen gang. Ikke alle kunder er det interessant å beholde, da de påfører butikken mer tap enn fortjeneste for hver gang de er innom.

Lenke til kommentar
Hvis det var din variant av "skikkelig teit", trenger du hvertfall ikke være redd for å støte noen med teitheten din :)

 

"Skikkelig teit" var en liten ironisk overdrivelse fra min side ;).

 

Men jeg må innrømme at jeg har tatt meg selv i å lure på om jeg var en sånn kunde som kunne blitt nevnt i denne tråden :innocent:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

@Snublefot

 

Hvis jeg forstår deg riktig jobber du på et eller annet serveringssted med tilhørende siteplasser. Siteplassene bestemmer dere selv hvordan dere bruker. Men det vanlige er å disponere dem til kunder. Det er jo i praksis slik at en del av prisen på produktene et serveringssted selger er med å betale for nettopp disse siteplassene. Derfor kan det å kjøpe noe på serveringsstedet bli sett på som en bilett du må kjøpe for å benytte deg av fasilitetene (siteplassene i dette tilfellet) og at å sitte der uten å ha kjøpt noe blir som å snike seg på bussen eller kinoen.

 

Noen som bare sitter der og ikke har kjøpt noe hos dere er ikke deres kunder(folk som skal kjøpe noe hos et serveringssted gjør gjerne dette med en gang). Derfor er de kun folk som utnytter forretningens ressurser. Dere er da i full rett til å be dem fjerne seg fra plassene (og hele foretningen om dette skulle være ønskelig), spessielt om dere har betalende kunder som trenger sitteplasser.

 

En vanlig metode er å be dem høflig om de enten kjøpe noe eller gå ettersom dere har stor pågang og begrenset med sitteplasser.

 

Hvis jeg kjøper noe på et serveringssted med siteplasser, med hensikt å site der og nyte varen, og serveringsstedet ikke har tilgjengelige siteplasser gunnet at ikke-kunder sitter å tar dem opp hadde jeg blitt forbannet om ikke betjeningen ordnet plass til meg. De hadde da ikke levert produktet jeg betalte for (f.eks. kaffe og siteplass). Det er en grunn til at mange serveringssteder har egne priser for 'spise her' og 'ta med'

Lenke til kommentar
@Snublefot

 

Hvis jeg forstår deg riktig jobber du på et eller annet serveringssted med tilhørende siteplasser. Siteplassene bestemmer dere selv hvordan dere bruker. Men det vanlige er å disponere dem til kunder. Det er jo i praksis slik at en del av prisen på produktene et serveringssted selger er med å betale for nettopp disse siteplassene. Derfor kan det å kjøpe noe på serveringsstedet bli sett på som en bilett du må kjøpe for å benytte deg av fasilitetene (siteplassene i dette tilfellet) og at å sitte der uten å ha kjøpt noe blir som å snike seg på bussen eller kinoen.

 

Noen som bare sitter der og ikke har kjøpt noe hos dere er ikke deres kunder(folk som skal kjøpe noe hos et serveringssted gjør gjerne dette med en gang). Derfor er de kun folk som utnytter forretningens ressurser. Dere er da i full rett til å be dem fjerne seg fra plassene (og hele foretningen om dette skulle være ønskelig), spessielt om dere har betalende kunder som trenger sitteplasser.

 

En vanlig metode er å be dem høflig om de enten kjøpe noe eller gå ettersom dere har stor pågang og begrenset med sitteplasser.

 

Hvis jeg kjøper noe på et serveringssted med siteplasser, med hensikt å site der og nyte varen, og serveringsstedet ikke har tilgjengelige siteplasser gunnet at ikke-kunder sitter å tar dem opp hadde jeg blitt forbannet om ikke betjeningen ordnet plass til meg. De hadde da ikke levert produktet jeg betalte for (f.eks. kaffe og siteplass). Det er en grunn til at mange serveringssteder har egne priser for 'spise her' og 'ta med'

Det finnes også folk som finner plasser før de bestiller. Eller at 3 sitter å venter mens 1 bestiller eller motsatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...