NgZ Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 ma gawd, skal du først ringe ett IT firma for PC hjelp, vennligst finn ut hva som er problemet ditt, jeg "har ikke tid" til og sitte 10 min. bare for og vente på at du skal finne ut hva problemet er... Hadde de vært i stand til det, hadde de kanskje også klart å fikse eget problem. 6 Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Hadde de vært i stand til det, hadde de kanskje også klart å fikse eget problem. Jeg tenkte på at de ikke vet hva som er feil, for eks. Kunde: Det er noe galt med PCen min Meg: Ok, hva er det som skjer med PCen som gjør at du tror at det er noe galt? Kunde: Vet ikke Aka. de vet ikke hva som er problemet med PCen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Hadde de vært i stand til det, hadde de kanskje også klart å fikse eget problem. Hadde ett fint eksempel som skjedde for ett par uker siden. Bruker sier at ingenting fungerer uten at jeg får dratt noe mer info ut av henne hva. logger meg på for å se, alt ser ok ut, logger meg ut, da fungerer det alt. Hva hun mente var galt fant vi aldri ut av, men vet det ikke var noe jeg gjorde. Du kan jo prøve å ringe verkstedet si at bilen funker ikke, uten noe mer info om hva som ikke funker(starter den, funker lysene, funker giret osv) 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg FrankBjarne Skrevet 3. april 2013 Populært innlegg Del Skrevet 3. april 2013 Det er så jææævlig irriterende det der. "Hei du er jo flink med pc, hva er galt med datamaskinen min egentlig?". Folk tror det bare er å vifte med tryllestaven når det kommer til pc problemer. 21 Lenke til kommentar
Populært innlegg NgZ Skrevet 3. april 2013 Populært innlegg Del Skrevet 3. april 2013 Er helt sikkert på at de også får inn den samtaletypen de og. Bilen funker ikke - Ok, hva er det som skjer når du forsøker? Den funker ikke! - Jeg trenger litt med informasjon enn det. Hva er det som skjer når du forsøker å starte bilen? Kommer det en ulyd? Den funker ikke! Også viser det seg at det er CD-spilleren. Jeg er helt sikker på at det har skjedd. Mer enn en gang. Men det burde selvfølgelig ikke være lov å være så totalt udugeli. 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg Mr. Hermonella Skrevet 3. april 2013 Populært innlegg Del Skrevet 3. april 2013 Det er så jææævlig irriterende det der. "Hei du er jo flink med pc, hva er galt med datamaskinen min egentlig?". Folk tror det bare er å vifte med tryllestaven når det kommer til pc problemer. Been there done that, aldri si at du kan data, vert eneste familie selskap blir omgjort til arbeid... 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg Samara Skrevet 4. april 2013 Populært innlegg Del Skrevet 4. april 2013 (endret) Kapteinen i Norwegian-flyet, over høytaleranlegget før flyet er kommet seg ut på rullebana for takeoff: "Det er noen av dere som har etterspurt internett her i flyet. Det er innstallert, men dessverre så fungerer det ikke akkurat nå. Vi håper at dere klarer å overleve de 45 minuttene flyet er i lufta. Skulle noen likevel oppleve problemer er det bare å ta kontakt med noen i kabinbesetningen, så kan de fortelle hva vi gjorde før internett ble til." Hele flyet brøt ut i latter Endret 4. april 2013 av Samara 68 Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Vi har ett idiotisk system med gavekort.. Når de skal kjøpe ett gavekort, så registrer det seg igjennom terminalen slik at kunden kan ikke bruke den.. Jeg spør pent om kunden kan bare vente ett lite øyeblikk med å sette ned kortet, fordi gavekortet går vi den.. Og det første kundene gjør da, er å sette ned det jææævla kortet. Faen, hør da etter! >< 2 Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 På tide å vekke denne tråden litt Jeg sitter bak kassen og ekspederer kunder: Heisann! Kunden: ja. Jeg: ha det bra da, ha en fin dag! Kunden: ja. Når ble 'ja' det samme som hei/ha det? Er flere og flere som bruker det istedenfor hei. Forstår det ikke. (Og det er ikke fordi de tror jeg spør om pose til den ene tyggisen de handler.) 4 Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 På tide å vekke denne tråden litt Jeg sitter bak kassen og ekspederer kunder: Heisann! Kunden: ja. Jeg: ha det bra da, ha en fin dag! Kunden: ja. Når ble 'ja' det samme som hei/ha det? Er flere og flere som bruker det istedenfor hei. Forstår det ikke. (Og det er ikke fordi de tror jeg spør om pose til den ene tyggisen de handler.) ja. (det er forresten sant, for mye "ja'er") Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Man kan føre en hel samtale med variasjoner av "ja". 2 Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Det kom dårlig fram, men jeg mente at den ansatte prøvde å rydde bort det fatet jeg åt fra mens jeg gjorde det. Dette var ikke en hotellkjede, men det gjør vel ingen stor forskjell. Dette skjedde med meg på et bed&breakfast i England. Satt med munnen full av mat, kniv og gaffel i neven og slafset i meg engelsk frokost, da "vertinnen" tok tallerkenen bort fra bordet. Der og da var jeg på tur å sette engelske pølser i vranghalsen, viste ikke om jeg skulle bli sint eller lei meg. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Kundestøtte sak jeg hadde i går: Tusen takk for hjelpen. Nå funket det.Du vet det går ikke så fort rundt oppe i topplokket hos gamle menn. Eller som min svoger sier:"Gamle folk skulle skytes!" Hehe 8 Lenke til kommentar
Olum Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 På tide å vekke denne tråden litt Jeg sitter bak kassen og ekspederer kunder: Heisann! Kunden: ja. Jeg: ha det bra da, ha en fin dag! Kunden: ja. Når ble 'ja' det samme som hei/ha det? Er flere og flere som bruker det istedenfor hei. Forstår det ikke. (Og det er ikke fordi de tror jeg spør om pose til den ene tyggisen de handler.) Er mindre hyggelig med de som bare sier nei. Kunden står foran varene og titter. Jeg: God dag!/Hei/Heisann eller en annen variasjon Kunde: Nei! Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Man kan føre en hel samtale med variasjoner av "ja". Ja... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 På tide å vekke denne tråden litt Jeg sitter bak kassen og ekspederer kunder: Heisann! Kunden: ja. Jeg: ha det bra da, ha en fin dag! Kunden: ja. Når ble 'ja' det samme som hei/ha det? Er flere og flere som bruker det istedenfor hei. Forstår det ikke. (Og det er ikke fordi de tror jeg spør om pose til den ene tyggisen de handler.) Tror det kan stamme fra Japan. Har litt kontakt med japanesere på jobb, og de svarer alltid "yes" uansett hva man sier.. 2 Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Eller Arendal, hvor "javel" visstnok brukes som hei. 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Eller Arendal, hvor "javel" visstnok brukes som hei. Og på Karmøy? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Aldri opplevd det fenomenet i løpet av mine nesten 19 år i Arendal. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå