nomore Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Yes, men er ikke så mye jeg får gjort når Microsoft nekter å ta imot fra oss. Er ikke akkurat vanskelig å få Microsoft til å gjøre det heller.., Litt dumt for dere, da han kan velge å kun forholde seg til dere. Og om dere ikke kan reparere de så må dere gi han en ny 1 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) Vel, sjefen min har drevet butikken i mange år og det har aldri skjedd og han er sikker i sin sak, så vi får se hva som skjer. Enten så sender kunden inn boxen sin og blir ferdig med det, ellers møter han opp med en advokat. Dette er hvertfall rutinen vår, vi tar imot ps3 og Nintendo, men xbox må bli hentet av dhl hjemme hos kunden. Endret 16. mars 2013 av TheNarsissist 1 Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Er dette noe nytt at MS ikke tar reklamasjoner via forhandler? Jeg leverte min for et par år siden hos Elkjøp, etter at den fikk en RROD. Jeg veit at den blei sendt til Nederland før de fant ut at de skulle sende meg en ny, som jeg igjen henta hos Elkjøp. 2 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Nei, er ikke noe nytt. Har vært sånn hos oss i flere år. Vet ikke med Elkjøp, men per dags dato har vist Elkjøp samme rutine. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Eg tror dere har misforstått noe ganske så grunnleggende 2 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Vel, som deltidsansatt har jeg svært lite makt og må gjøre som sjefene mine sier, men jeg er likevel interessert i å høre hva alle våre 50++ butikker her i Norge har missforstått. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 16. mars 2013 Populært innlegg Del Skrevet 16. mars 2013 Eg tenkte primært sett på dere. For det første kan kunden helt og holdent velge å forholde seg _kun_ til dere, og dersom dere da selger ett produkt dere ikke får reparert på reklamasjon så må dere faktisk gi kunden ny vare direkte og det kan på ingen måte være noe dere tjener på i det lange løpet. For strengt tatt, dersom dette er rutinen deres så vil eg anbefale alle å kjøpe Xbox hos dere, for om det da skjer noe med den(som er en mangel i henhold til forbrukerkjøpsloven) så vil alle få ny og ikke få den gamle reparert. For det andre så trenger ikke kunden å møte opp med advokat. Alt som trengs er at kunden føler at dere ikke gir kunden det h*n har krav på, og deretter klager til forbrukerrådet. Da er saken i gang, og til slutt vil saken ende opp i forbrukertvistutvalget dersom dere ikke kommer til en enighet, og dersom dere da argumenterer slik det fremstår her, så taper dere, og den dommen er da rettskraftig. Uten behov for noen form for advokat. Dette er primært de to punktene dere har misforstått noe på. 17 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Ja, men da skal jeg ta det videre til område manageren vår og få han til å sende det til hovedkontoret så kan juristene og ledelsen utarbeide en bedre plan som fungerer godt for begge parter. Takk:) 2 Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) Da er MS blitt skikkelig dustet over åra, er ikke lenge siden jeg jobba i spillbransjen, og da kom DHL mannen til oss, men jeg opplyst kunden om at det kan ta opp til flere uker lengre tid (legge på, legge på) ettersom de ikke var innom oss så ofte, selv om de kom gjerne dagen etter Endret 16. mars 2013 av Aniria 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 At kunde må ta kontakt med Microsoft selv er bare tøys. Hos oss er det ofte kunder som leverer inn XBOX til reparasjon, og vi får ordnet det med Microsoft uten problem. Eneste forskjellen er at det ofte tar litt lengre tid enn hvis kunden gjør det selv. 1 Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) Jeg elsker å være forhandler, er ingenting som er så godt som å få dritt fra både kunder og leverandører. Endret 16. mars 2013 av Muffinss 3 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 At kunde må ta kontakt med Microsoft selv er bare tøys. Hos oss er det ofte kunder som leverer inn XBOX til reparasjon, og vi får ordnet det med Microsoft uten problem. Eneste forskjellen er at det ofte tar litt lengre tid enn hvis kunden gjør det selv. Nå var det snakk om akkurat denne butikkens praksis, da. Er ikke sikkert de har samme avtaler med ms som dere. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Nå var det snakk om akkurat denne butikkens praksis, da. Er ikke sikkert de har samme avtaler med ms som dere. Heldigvis for kunden så trenger ikke kunden bekymre seg for dette 9 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Hva slags praksiss butikken har har ikke noe å si kunden har rett på å levere xbox til butikken. Så her må enten butikken gi ny eller pengene tilbake hvis de ikke kan fikse den 9 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) Heldigvis for kunden så trenger ikke kunden bekymre seg for dette Det var ikke poenget mitt. For å presisere det så er jeg helt enig med begge dere over. Endret 16. mars 2013 av Diskutant Lenke til kommentar
srbz Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) At kunde må ta kontakt med Microsoft selv er bare tøys. Hos oss er det ofte kunder som leverer inn XBOX til reparasjon, og vi får ordnet det med Microsoft uten problem. Eneste forskjellen er at det ofte tar litt lengre tid enn hvis kunden gjør det selv. Bingo! Samme som for store hvitevarer: jeg kan gjerne sette opp henting og utkjøring av store hvitevarer hvis kunden på død og liv skal forholde seg til oss, og bestille inn tekniker som kan se på produktet i våre lokaler, men det er kjappere og enklere for alle parter dersom kunden selv kontakter det lokale verkstedet og får tekniker sendt hjem på døren. Har til dags dato, med unntak av kunder som allerede har tatt seg bryet med å frakoble og transportere vaskemaskinen til butikken, ikke støtt på én eneste person som ikke kjøper det argumentet. Det viktige her er å overbevise kunden at en garantireparasjon fra produsentens side teller for et avhjelpsforsøk selv om han ikke tar det direkte med butikken, så lenge kunden kan vise papirer på det. Jeg tror kunder flest, som har litt kjennskap til lovverket, frykter at butikken skal kunne avskjære et eventuelt fremtidig hevingskrav (tredje gang samme mangel) med at "vi" ikke tidligere har fått se på produktet. Det er ikke slik det funker. Kunden har de samme rettighetene uavhengig av om h*n henvender seg til oss eller til produsent (eller produsentens garantiverksted) Endret 16. mars 2013 av srbz Lenke til kommentar
Populært innlegg Nokkefeita Skrevet 17. mars 2013 Populært innlegg Del Skrevet 17. mars 2013 Liten gladhistorie blandt alle sinte kunder. Kom en kunde inn som var veldig blid. Han hadde slengt noen blomster på båndet og forklarte at disse var til konens bursdag. Etterpå takket han meg for at jeg alltid hver gang han var inne, smilte og hilste pent, noe han så på de færreste butikker. Han fortsatte denne skryten av meg og forklarte at det betydde mye at det var slike som meg som prøvde å hilse på kundene, og ikke bare gjorde de til "neste kunde". Jeg takket selvfølgelig for de fine ordene, og jeg kan garantere dere dette; alle de andre som kom inn etter denne mannen ble møtt med et kjempesmil Trenger flere av sånne 14 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Hva er greia med kunder som ikke respekterer at man er midt i en oppgave? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Aner Ikke. De tror vi kun skal hjelpe kunder og at man ikke gjør andre ting også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå