Argoniel Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Hadde en kunde innom i dag som var i særdeles dårlig humør, han plystret irritert både på meg og sjefen for å få oppmerksomheten våres. Det er så forferdelig når kunder plystrer i butikken, hva skjedde med et vanlig "unnskyld meg?"eller "hei?"? Det ble minst 3-4 ganger før eg ga han kraftig inn, og han ble plutselig dagens mest ydmyke kunde. Å fy faen, ja. Hva er vi? Hunder? Jeg nekter å gjøre noe om noen er så frekke mot meg. 6 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Man bør ta slike gylne anledninger til en liten utblåsning en gang iblant. Det er ingen som trenger og fortjener en liten reprimande mer enn uforskammede kunder. 8 Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Savner flere innlegg fra Geggse.. Hvor blir det av psykologen..... Ikke så mye å skrive om for tiden. Vært mye stressa på jobb de siste ukene pga sjefen har vært syk, så har derfor ikke hatt noen spesielle historier å komme med. Lørdag var jeg innom en butikk og skulle kjøpe meg drikke til kvelden. Kjøpte blant annet 2 4-pk smirnoff ice. Hun i kassa klarte av en eller annen grunn å slå inn 3 4-pk. Jeg sa bare at jeg kunne hente en til pakke slik hun slapp å stresse med retur og jammen var jeg glad for det 1 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 og jammen var jeg glad for det For da har du igjen til neste helg? hehehehehe Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 For da har du igjen til neste helg? hehehehehe Nei, men hadde akkurat nok til denne helga Jammen gla jeg ikke er på jobb i kveld nå som det er bankprolemer. Sikkert mange frusterte kunder der ute i kveld 2 Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Nei, men hadde akkurat nok til denne helga Jammen gla jeg ikke er på jobb i kveld nå som det er bankprolemer. Sikkert mange frusterte kunder der ute i kveld Det kan du trygt si... Min far er ikke akkurat veldig blid nå... :/ 1 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Skriver under på den! Jobber i butikk og var mange frustrerte kunder i kveld. Prøv å forklar de at problemet ligger faktisk ikke hos oss, men hos bankene? Neida, det er umulig. 1 Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Husker jeg jobbet på en bensinstasjon da noe som dette skjedde sist. Da måtte jeg faktisk dra fram det gamle strykejernet som jeg fant ut ikke funka. Da måtte jeg skrive alt manuelt på sånne lapper vi sendte inn til sånne kredittkortfolk. Da er det ikke moro å være alene i butikken. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Alt-Ctrl Skrevet 5. mars 2013 Populært innlegg Del Skrevet 5. mars 2013 44 Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Genialt ^ Hadde en kunden som ga meg alt for mye penger og hu trudde hu hadde gitt meg mindre. Så jeg ga hun tilbake pengene som var for mye, og så ble hun småsur og mente det var jeg som hadde telt feil. Skulle jeg bare tatt det som tips kanskje? 2 Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Ja Forøvrig hater jeg når kunder ønsker å tipse meg for jobben jeg gjør. For all del, det er hyggelig det, men vi har da ikke lov å ta i mot, og når man da skal prøve å takke høflig nei så kan det oppstå kleine situasjoner der kundene blir fornærmet eller gjør alt de kan for å presse på deg pengene Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) I mange kulturer blir det oppfattet som svært uhøflig ikke å ta imot tips, så for ikke å fornærme kunder på det groveste bør du ta imot. Så kan du putte pengene i en fellespott som går til øl på personalfesten. Endret 5. mars 2013 av Isbilen Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Hun mente det ikke som tips. Hun mente det var min feil at hun hadde telt feil. Men jeg kunne jo bare latet som hun hadde rett og tatt det som "tips". (spøk) ha. ha. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Joda skjønte det, Argoniel, men den episoden din fikk meg til å tenke på dette 'problemet' mitt med tips. ha ha. Endret 5. mars 2013 av Cpt Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 5. mars 2013 Populært innlegg Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Siden det ikke har vært så mange kundehistorier i det siste, tillater jeg meg å dele et par stykker som jeg har tenkt på i dag. De er gode eksempler på hvor lite folk tenker seg om og blir bare mer og mer komiske jo mer jeg tenker på det. Den ene gangen var i Oslo på høsten i 2011. Det var kort tid etter at en ny rundkjøring ved Trelastgata ved Oslo S hadde blitt åpnet. Det var buss for tog på Oslo S og en del bussjåfører hadde problemer med å finne ut hvordan de skulle komme ned på spor 19, for nå må de kjøre inn mot ei bro fra rundkjøringa og ta en avkjørsel ned og under broa. Det er forståelig nok ikke så lett å se fra rundkjøringen, så jeg fikk den oppgaven å gå dit og vinke bussene riktig vei. Det var imidlertid alt som skjedde i mellomtida som var litt komisk. Dette gjaldt riktig nok bare en liten prosent av alle bilistene, men noen stoppet i rundkjøringen, rullet ned vinduet, ropte ut og lurte på hva som var galt. Noen lurte på om det gikk bra å kjøre på broa, om den var stengt, osv. Jeg kan til en grad forstå at det er lett å tro at jeg kommer fra Veivesenet med den gule og oransje kundeveiledervesten, men hvis broa eller en vei hadde vært stengt, så vil jeg tro at det hadde vært tydelig skiltet og sperret av, eller at jeg ville gjort tydelige tegn i tilfelle det hadde vært en ulykke eller liknende. Jeg sto jo ikke i veien eller inntil rundkjøringen på noen måte. Jeg satt med hendene i lomma på en betongblokk et par meter unna veien og holdt øynene åpne for bussene. Rundkjøringen var avgrenset av en annen rad med betongblokker. Avhengig av hvilken vei man kom fra, tror jeg ikke at alle kunne se at jeg satt der. Det var også en kar som kom gående og lurte på om jeg telte hvor mange biler som kom. Og så var det noen som prøvde å finne noe og ville at jeg skulle peke dem i riktig retning. En gang var det en fyr som lurte på om han kunne gå over fotgjengerovergangen. Ja, men det koster 10 kroner, svarte jeg. Han flirte og gikk videre. Den andre jobben var i mai i fjor. Det var et totalbrudd i Ski. Det var ingen tog på den stasjonen den dagen. Nede i undergangen som ledet til spor 2 og 3 var det en fyr som spylte rent taket og trappene. Spylingen lagde et voldsomt leven og en våt sky steg opp og ut. Hvis man sto øverst i trappa eller lengre ned, ble man fuktet. Vi hadde også satt opp sperrebånd foran inngangen og et skilt som det sto "buss for tog" på med en pil i riktig retning nesten inntil spor 1. En av oss kundeveiledere sto også der borte for å være synlig og svare på spørsmål. På tross av alle disse hindrene var det noen kunder som overså kundeveilederen og skiltet, bøyde seg under sperrebåndet og var på vei ned trappa inntil kundeveilederen avbrøt dem. Endret 5. mars 2013 av Zarac 24 Lenke til kommentar
Populært innlegg Schwarzwald Skrevet 6. mars 2013 Populært innlegg Del Skrevet 6. mars 2013 På tross av alle disse hindrene var det noen kunder som overså kundeveilederen og skiltet, bøyde seg under sperrebåndet og var på vei ned trappa inntil kundeveilederen avbrøt dem. Omtrent som når jeg jobbet i en butikk hvor vi (naturlig nok) måtte åpne gitteret litt på butikken før åpningstid så vi som jobbet der kom inn for å gjøre alt klart til vi åpnet. Gitteret kunne av flere årsaker ikke lukkes fra innsiden (noe brannvernsgreier) så vi passet på å ha det så lite åpent som mulig, type 50cm over gulvet eller noe sånt. Selv om vi åpnet så det var så vidt vi selv fikk krøpet under, så var det en overraskende mengde kunder som trodde vi var åpne, og krøp under gitteret selv. Flere ble sinte når vi sa at vi ikke åpnet før klokken 10 for "gitteret er jo åpent". -Nei, det er ikke åpent... En annen gang hørte jeg noe voldsomt leven ved gitteret og kikket bort mot det. En eldre dame var på vei under gitteret, men fikk det ikke til. Da utbrøt hun til hun som var med henne "Nei, er det så vanskelig å komme inn i butikken, så gidder jeg ikke å handle her" 33 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Jeg har splittet ut en del poster som var OT. vennligst hold dere til topic gutter og jenter.Reaksjoner på dette tas som vanlig på PM. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Argoniel Skrevet 12. mars 2013 Populært innlegg Del Skrevet 12. mars 2013 I dag hadde jeg kunder! 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg Demonfudge Skrevet 12. mars 2013 Populært innlegg Del Skrevet 12. mars 2013 Jeg jobber med byggevarer, da spesielt tre-materiale. Kunde: Hvorfor er disse plankene så jævla lange? Jeg trenger jo ikke 5 meter, jeg skal ha 80 cm! Meg: Det er stort sett fordi trærne vokser, og sagbrukene kapper i den lengden. Kunde: Men jeg skal bare ha 80 cm! Meg: Ja, men det kan vi ordne, kan kappe av 80 cm. Kunde: Ikke faen om jeg betaler for 5 meter!!!1 Meg: Nei, skal du ha 80 cm så betaler du for 80 cm. Kunde: Skjønner ikke hvorfor de kommer i lengder på 5 meter! Meg: ........ Kunde: Hei. Jeg skal ha panel til et lite rom. Meg: Jaha, hvor stort er rommet? Kunde: Nei det vet jeg ikke. Meg: Sååå... hvordan vet du hvor mye du skal ha da? Kunde: Det trodde jeg du kunne hjelpe meg med. En annen ting som fascinerer meg er de kundene som er veldig nøye med hvilke lister og lignende de plukker ut, sjekker om de er utsatt for skade og alt sånt. Så tar de gjerne en bunt på 5-10 lister og kapper det med håndsag i stående stilling uten støtte, noe som resulterer i vanvittig dårlig kapping. 30 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 En annen ting som fascinerer meg er de kundene som er veldig nøye med hvilke lister og lignende de plukker ut, sjekker om de er utsatt for skade og alt sånt. Så tar de gjerne en bunt på 5-10 lister og kapper det med håndsag i stående stilling uten støtte, noe som resulterer i vanvittig dårlig kapping. De er vel av typen, "jeg er en perfeksjonist". Men som ikke har gangsyn til å se sine egne feil. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå