Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

det er ganske logisk at reglene gjelder innen for en tidsramme..man kan ikke komme inn og si man skal ha øl ett minutt på 8 og få det halv ni. man får handle ølen. sette det bajk kassa ,så handle resten
Poenget er at det er uklart hva som menes med "utlevering". Utlevering kan like gjerne være da du faktisk får len, ikke da du betaler for den. Derfor er det flere butikker som "stenger" ølsalget i butikken med gardiner e.l., og spør deg om du hentet ølen før gardinen kom opp, og lar deg kjøpe hvis du svarer "ja", ser ut som om du har handlet i mer enn fem minutter, og klokken er fem over.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De som absolutt må fortelle deg hvordan du lager f.eks en Irish coffee, som man kan lage på litt forskjellige måter. Samt forteller deg hvor lenge du skal shake fløten, for deretter å gripe tak i sugerøret (som nordmenn naturligvis har fått med seg skal være i Irish coffee) og røre fløten inn i drinken. Blir så forbannet av det at jeg nesten vil nekte å servere med sugerør, men da blir naturligvis gjesten sint fordi jeg ikke kan jobben min. Blargh.

Njaa.. Det hender jeg forteller hvordan jeg vil ha drinken min, for å spare bartenderen for å lage den på nytt. Dette nettopp fordi det finnes forskjellige måter, spesielt i forskjellige områder.

Derfor hender det at når jeg bestiller en Irish, så bemerker jeg at kremen ikke skal røres inn. Ja, her går det i krem som topping, ikke fløte.

Noe annet er når jeg bestiller White Russian, der er det mange som er fæle til å enten:

-røre

-bruke melk(ugh)

-bruke melk og røre

White Russian er en drink som skal ligge lagvis, og det hender det jeg tillater meg å presisere.

Lenke til kommentar

Burgerking, ufordragelig kunde jeg tar igjen på. (Med reglene på min side)

 

Da jeg jobbet der var det en gutt som jobbet i nabobutikken på senteret som alltid kom innom for å kjøpe burger i pausen. Hver gang kom han med en eller annen overlegen kommentar for å tøffe seg for kompisene sine, og hver gang var han veldig opptatt av å få de 10 prosentene sine siden han jobbet på senteret. Dette var greit nok, men denne gutten var ufordragelig. En dag han var innom gikk jeg ut i restauranten for å levere noen nuggets mens han satt der. Da prøver han seg og si at det har hans sine, men selvfølgelig gikk jeg ikke på, men poenget var at han prøvde å utnytte en "ekstra" service jeg ga til en kunde og det irriterte meg sinsykt. Jeg sier selvfølgelig ingenting annet enn å gi han et oppgitt blikk.

 

Neste gang denne gutten kom inn så tar jeg imot bestillingen som vanlig, men tar ikke de 10 prosentene avslag. Dette ville si 5kr iforhold til hva han bestilte.

 

Han: Også skal jeg ha 10% rabatt.

Jeg: Jeg må se bevis på at du jobber her på senteret for å kunne gi deg de 10 prosentene.

an: (Drar ned jakka og viser frem den blå Obs t-skjorten sin) Dette har jeg aldri trengt før, og du kan jo se at jeg jobber på Obs.

Jeg: Sorry, men jeg veit ikke om du jobber i en annen Obs butikk eller om du har lånt den av en kamerat. (Vanligvis godtar vi dette, men vi har rett til å be om bevis.)

Han: (Klikker helt fordi han ikke hadde det med)

 

Skiftlederen kommer bort for hun ser at noe er på ferde. Jeg forteller hun akkurat som det er og hun støtter meg fordi jeg har egentlig helt rett (Hun kunne ikke fordra denne gutten selv). Og da begynner kompisene hans å le fordi de hadde nemlig med seg bevis. Han innser at slaget er tapt og betaler full pris. Da burgerne kommer smiler jeg pent og sier: "Håper det smaker". Kompisene begynner å le enda mer av han da.

 

De neste gangene jeg så denne gutten prøvde han alltid å gå til en annen kasse, men uansett hvem han kom til var det slutt på ufordragelige kommentarer.

 

Dette er det beste minnet jeg har fra denne jobben :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg ser noen butikker opererer med låste containere - hvis jeg bare har tid til å kjøre bort el-avfallet etter kl 19 (stengetid), havner det da utenfor. Liker de ikke det, får de droppe å behandle avfall som noe som må låses inn, eller ihvertfall la en tom stå oppe, så man kan bruke den på kveldstid.

Vi stenger 20:00, og kjører da ned en garasjeport da avfallet er innomhus. Setter man fra seg stæsj utenfor som hører gjemme der, så fint og flott, skal flytte på det jeg, det er ikke det som er problemet.

 

Vi holder til i hjørnet av et stort kjøpesenter, og de jeg snakket om tidligere i tråden, så var det plassert en vaskemaskin langt unna denne garasjeporten, og rett ved siden av søppelkomprimatorer til restavfall og papp. På disse står det et STORT hvitt skilt med rød tekst om at dette ikke er en avfallsplass. Maskinen var plassert rett under nevnte skilt...

 

I forrige uke ble det dumpet klær, bøker, madrasser, så egentlig ut som et helt flyttelass på samme sted.

 

Kjempekos.

Lenke til kommentar
Sier man ifra at man skal kjøpe øl i butikken før Øl utsalget stenger, skal man kunne få kjøpe øl over tiden.

 

Rulez!

Uansett er det i mange butikker slik at kassesystemet automatisk stenger før ølsalg klokken 18/20. Av erfaring vet jeg at det finnes mange drittsekker blant kunder som ikke

 

Jeg så på nyhetene / FBI at hvis man kommer inn i butikken FØR utsalge stenger. Kan man si til kassen at de skal handle Øl. Dermed kan de i full ro handle alt de trenger.

det er ganske logisk at reglene gjelder innen for en tidsramme..man kan ikke komme inn og si man skal ha øl ett minutt på 8 og få det halv ni. man får handle ølen. sette det bajk kassa ,så handle resten

 

Lettvind løsning en kammerat av meg prøvde, og lykkes med, var å hive en 200lapp på dama i kassa og si "Da har du litt for problemene jeg lager for deg" og gikk ut døra med en six-pack med halvlitere 15 min etter ølsalget stengte.

Det kom løpende ei kassadame og to andre ut døra i det han kjørte ut av parkeringsplassen.

Hva butikken gjorde med saken vet jeg ikke, og hvordan det eventuellt skulle vært straffet. Kreativt var det i hvertfall.

 

Og som om ikke det var nok så dukke kassadama opp på vorset 2 timer senere :p

(Hun var student på lik linje med oss)

Lenke til kommentar

Jeg bare hater de kundene som legger varene på båndet for å så finne ut at de har glemt noe og så må de bare gå for å hente det. Og så blir det så klart den køen.

 

Ellers er det morro å nekte folk øl 1 min over tiden. For iflg. reglene fra kommunen er tiden fastsatt at den må være betalt i kassen før ølsalget stenger. Har mange ganger nektet folk og en gang hadde jeg en litt festlig situasjon, det er lørdag og klokka er 17.59 og jeg har en kunde i kassen som har litt problemer med kortet og det tar litt tid å betale for denne kunden. Kunden som er bak skal ha øl. Når den første kunden er ferdig har klokka passert 18 og når da denne andre kunden kommer med ølet, må jeg pga reglene nekte han. Heldigvis godtok kunden dette, men tingen er at hadde han gått i den andre kassen hadde han klart å nå det. Jeg synes ikke synd på han.

 

Ellers hadde jeg her en dag en kunde jeg måtte løpe etter. Vedkommende kjøpte en liten ting og skulle ta ut penger. Kunden fikk pengene og gikk, mens kortet stod igjen i terminalen. Fikk heldigvis tak i vedkommende litt ned i gata, men fikk meg en god latter etterpå. Vedkommende var mer opptatt av å høre på musikk og hadde ikke fått med seg at hun hadde glemt kortet(dette var en dame på ca 25).

Lenke til kommentar

Jobber i en Coop-butikk på landsbygda, hvor det kommer en del øst-europeere om sommeren. (Jordbærplukkere) Det var en som var innom tre dager på rad og spurte om noe. Han kunne ikke engelsk, og siden vi ikke kunne polsk, ble dette vanskelig. Jeg prøvde å forklare han, den tredje dagen, at jeg ikke forsto hva han sa. Men han skulle absolutt forklare på polsk. Veiva med armene og slang ut en haug med ord jeg ikke skjønte en dritt av. Etter fem minutter "kommunikasjon" sa jeg sakte på engelsk: Kjenner du ingen som kan engelsk? Det forsto han, gikk ut og henta kona som spurte om vi hadde smertestillende tabletter... :p

 

Sikkert ikke så morsomt å lese dette, men når man jobber i en lokal butikk, må man ta de få gledene man får. :)

Endret av datating
Fjernet kommentar på slettet innlegg.
Lenke til kommentar

Husker vi overkjørte det en dag det var ekstremt lange køer. Da klokken var 18:00 (Lørdag), gav vi de kundene som hadde alkohol og som sto i kø en lapp. Den skulle de vise i kassa, slik at de kunne få den alkoholen de nå måtte ha i kurven sin.

Så måtte vi inn på kassen manuelt, finne varen også regne ut med pant og sånn. Mye stress, men hva gjør man ikke for å få fornøyde kunder?

Tar jeg ikke feil, var dette en av dagene i påsken med litt annerledes åpningstid.

Endret av datating
Lot kommentar til ølsalget stå.
Lenke til kommentar

Slik kunde er ikke koslige.

 

 

Vi hadde tilbud her for 1 uke siden på boschvarer. alt var da på bestilling. 15% av på en mengde varer. En kunde bestilte ventilator med 15% rabatt og gratis utkjøring. Dette ble gjort på en fredag kveldog vi sa det tok 3 til 5 virkedager før varen komm til oss. vi fikk bekreftelse på av varen var sendt tirsdagen og kunden fikk vite det. Denne kunden ringte oss 4 gangerdaglig fra mandag og maste og maste. da det hadde gått 5 dager kotnaktet vi kunden om at varen var 1 dag forsinket og ville komme på mandagen etter helga. (6 virkedager istedenfor 5) da fikk vi mail på om at hvis ikke varen kom så ville de kontakte forbrukerrådet og tv2 hjelper deg. denne ble sendt til Kjeden og videresendt til oss fra de.

 

Slik kunde hater jeg. truer oss med tv2 hjelper deg pga det går en virkedag ekstra! og kunden hadde fått gratis utkjøring og 15% rabatt.

 

Plaget oss daglig med tlf og komemt innom butikken pluss truing og mail til kjedekontoret. Og kunden ringte til DHL til og med.

 

Vi hadde sakt ifra om at varen var sendt fra bosch men alikavell oppføre seg slik er helt uakseptabelt.

 

Morsomste er jo at på mandagen når den kom at vi ringte til han og sa den hadde kommet og kunden sa han ville heve kjøpet (uakseptabelt) og vi sa vi kommer om 10 minutter med den. han sa nei. vi sa jo det gjør vi. du maste så mye om at det hastet så vi kjørte den ut med en gang.

 

 

 

hva synes dere om dette? litt dårlig forklart

Endret av Cosmo Kramer
Lenke til kommentar

ja. kunne ikke fordra kunden. å true med tv2 hjelper deg pga det tar 6 virkedager istedenfor 5 er bare så feil. den var bestitl og han fikk bekreftelse på at den var sendt.

 

Krevde også montering pga det tok urimelig tid fra bestillingen (urimelig my ass). det sa vi nei til da dette ikke er noe vi gjør.

 

Morsomste er jo at på mandagen når den kom at vi ringte til han og sa den hadde kommet og kunden sa han ville heve kjøpet (uakseptabelt) og vi sa vi kommer om 10 minutter med den. han sa nei. vi sa jo det gjør vi. du maste så mye om at det hastet så vi kjørte den ut med en gang.

 

Føltes godt å kjøre den ut med en gang når kunden ikke øsnket å få den nå. (tror han ønsket å vente pga han ville kotnakte tv2 hjelper deg llerno:P) men når det hastet sån så sku han få den med en gang

 

varen var forhåndsbetalt

Endret av Cosmo Kramer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...