Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke kundene sitt ansvar å være effektive for de ansatte, men alle vil likevel tjene på at folk holder flyten, både butikken, kunden selv og de andre kundene i butikken.

Det kan muligens sammenliknes litt med trafikken (ettersom jeg har forstått det slik at du er yrkessjåfør). Du kommer deg fra A til B selv om du kjører brått, plasserer deg dårlig og lar være å bruke blinklys, men du selv og alle andre trafikanter vil ha mest nytte av at du gjør disse tingene likevel.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Så du klager over at andre kunder i butikken ikke er effektive på vegne av de ansatte?

Jeg klager over at jeg til tider legger opp pinnen, av ren høflighet, slik at de slipper å bøye seg "over meg". Når de dermed unngår å legge på varene sine, så ser jeg ikke helt vitsen med slike pinner i det hele tatt...

Lenke til kommentar

Det er ikke kundene sitt ansvar å være effektive for de ansatte, men alle vil likevel tjene på at folk holder flyten, både butikken, kunden selv og de andre kundene i butikken.

Det kan muligens sammenliknes litt med trafikken (ettersom jeg har forstått det slik at du er yrkessjåfør). Du kommer deg fra A til B selv om du kjører brått, plasserer deg dårlig og lar være å bruke blinklys, men du selv og alle andre trafikanter vil ha mest nytte av at du gjør disse tingene likevel.

Hva med kunder som har psykiske handikap og har en ekstra utfordrig med å være effektiv? Jeg tror de fleste overser denne gruppen mennesker.

Lenke til kommentar

For min del er det greit at de kundene trenger litt ekstra tid på å gjennomføre dagligvarehandelen. Som du sier (hvis jeg forstår deg rett) er det ikke alltid godt å se om et fremmed menneske har en diagnose, men personlig ville jeg aldri "anklaget" noen for å være en køsinke uansett. Et så stort irritasjonsmoment er det ikke, for jeg har aldri dårlig tid når jeg handler og står i kø.

Lenke til kommentar

Men samtidig er det mange som sier "har du bare det? Gå forran meg, du". Så jeg takker og prøver å vise samme hensyn ovenfor andre. Hvem vet, god folkeskikk kan jo være smittsomt. :D

Samme gjelder forøvrig folk som kjører under fartsgrensen på motorveien, og faktisk kjører til siden når det begynner å danne seg kø bak; jeg får lyst å stoppe bilen for å ta de i hånda. Slipp folk fram. Ikke slik som i går når en liten fiesta-lignende bil lå fremst med en lastebil med tilhenger bak, konsekvent 20km/t under fartsgrensen i flere mil. Krokete veier, så lastebilen kunne ikke kjøre forbi, vi bak kunne ikke kjøre forbi lastebilen. Hverken bilen fremst eller lastebilen prøvde å slippe køen forbi>_<.

Man får trøste seg med de som faktisk tar hensyn, og prøve å være hensynsfull selv. Samme i butikk enten man er kunde eller selger. Bruk hodet og vær hjelpsom.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Moderatormelding

Da er det på høy tid at dette emnet handler om historier fra kundeopplevelser på arbeidsplass eller utenom igjen.

Diskusjon rundt mersalg eller andre knep butikker måtte ha for å tjene penger tas i andre emner

- reaksjoner tas på PM.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hadde jeg vist at så mange trudde HDMI var forferdelig å kjøpe når selgeren sier at man trenger det hadde jeg ikke nevnt det O.o Mange "kunder" innpå her og ;):tease:

Skal vi begynne med pose igjen?

Idag var det release på Twilight. Hysteriske jenter og tvilsomme gutter og stakkars foreldre løp inn :p Hah!

Lenke til kommentar

Hadde en kunde innom i dag som var i særdeles dårlig humør, han plystret irritert både på meg og sjefen for å få oppmerksomheten våres.

Det er så forferdelig når kunder plystrer i butikken, hva skjedde med et vanlig "unnskyld meg?"eller "hei?"?

Det ble minst 3-4 ganger før eg ga han kraftig inn, og han ble plutselig dagens mest ydmyke kunde.

Endret av The Barnacle
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...