Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde en kunde på tråden her om dagen, han sa han var elektro/dataingeniør, også lurte han på om vi kunne feilsøke PSU'en på enheten hans over signalet (parabol i dette tilfellet). Hva slags dataingeniør er du da egentlig?

Antakelig elektro/elektronikkingeniør, siden dataingeniør er stort sett programmering og forståelse for hvordan datamaskinen fungerer o.l, ikke feilsøking på komponentnivå i seg selv :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som kunde på dagligvarebutikk, så irriterer jeg meg over:

* Folk som ikke lukker igjen kjøleskap. Eks til melk, snus og annet.

* Folk som tar veil kurv inn i en annen type kurv som ikke passer (De med rullehjul inn i de uten)

* Folk som ikke tar hintet når jeg legger opp en "neste kunde"-pinne.

• Liker 9
Lenke til kommentar

Køsystemet i en matvarebutikk fungerer slik at man legger varene sine på båndet, og deretter betaler når alt av varer er scannet. Å vente til personen før er ferdig med å pakke sine varer før man legger varene på båndet er ineffektivt og får meg til å tro at du er idiot.

• Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg liker at det kun er to modus. "Stor" TV, eller 13" du har kjøpt på Nille. Jeg har prøvd både dyre og billige HDMI-kabler på både min egen 36" og pappa sin 52", og jeg skal helt ærlig innrømme at jeg ser ikke forskjellen. Den eneste forskjellen jeg kan si at jeg har lagt merke til med den dyre og de billige kablene er at den dyre ser ut til å tåle mer juling.

• Liker 5
Lenke til kommentar

En gammel arbeidskolega fortalte meg en historie om turen sin til polet før han var gammel nok.

Han og en kamerat skulle kjøpe seg noe på polet, husker ikke hva det var, men noe de hvertfall ikke var gamle nok for.

Så de gikk opp til disken og sa de skulle ha: xxxxx

Mannen bak disken: Ja det tar litt tid så dere kan bare sette dere på benken der borte.

Etter ca. 1 time begynte de å lure på hvor lenge de måtte vente og bestemte seg for å spørre mannen bak disken.

Mannen bak disken svarte: Til dere blir gamle nok!

Hehe, genialt.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Kommer en dame med øst-europeisk aksent inn i butikken.

Dame: Ehm Unnzkyldt, har dere.. eeeh... Vjekt?

Jeg: Mener du vekt?

Dame: Da! Eeeh, Jaaa?

Jeg: Ja, vi har flere vekter. Bilvekt, matvekt, personvekt... Hva skal du veie for noe?

Dame: Eh,eeeeeeeh liten jente... Kjøtt!!!

*Pinlig pause*

Meg: Sååååååååååå er det personvekt eller matvekt du skal ha?

Dame: *Sier noe på øst-europeisk* Jeg itke vet.

*Jeg geleider henne imot personvektene å håper at det er dette hun skal ha*

Meg: En slik en?

Dame: Da, takk!

• Liker 5
Lenke til kommentar

En gammel arbeidskolega fortalte meg en historie om turen sin til polet før han var gammel nok.

Han og en kamerat skulle kjøpe seg noe på polet, husker ikke hva det var, men noe de hvertfall ikke var gamle nok for.

Mannen bak disken: Ja det tar litt tid så dere kan bare sette dere på benken der borte.

Etter ca. 1 time begynte de å lure på hvor lenge de måtte vente og bestemte seg for å spørre mannen bak disken.

Haha, konge.

Lenke til kommentar

Hehe, da bør du være bra sikker på at de faktisk ikke er gammel nok ;)

Når jeg jobbet i butikk spurte jeg en mann på 35 om legg. Han hadde dunbart og kunne fint vært 16 :p

Lenke til kommentar

Køsystemet i en matvarebutikk fungerer slik at man legger varene sine på båndet, og deretter betaler når alt av varer er scannet. Å vente til personen før er ferdig med å pakke sine varer før man legger varene på båndet er ineffektivt og får meg til å tro at du er idiot.

Nei jøss du. Jeg visste ikke hvordan køsystemet fungerer.

Grunnen til at jeg spurte han som brakte det på banen er at jeg har opplevd kassafolk som legger opp en neste kunde-pinne når de har tenkt å stenge kassa. For så å bli kjempeoverrasket når ingen forstår at det er derfor de la den opp.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Mulig det er ineffektivt, men det er i det minste høflig. Ikke alle greier å menge seg med mennesker slik man gjerne må i kasseområdet i en butikk. I Norge er det hundretusener som har angst for å gå i butikker fordi de treffer andre mennesker og diverse andre problemstillinger de møter i situasjonen. Det er lov å ha forståelse og innsikt i at ikke alle andre greier det samme som en selv. Enkelte har så stor angst for å legge varene på båndet at de knapt kommer seg i butikken. Det er ikke noe rart at hundretusener faller utenfor i det norske samfunnet så lenge folk ikke har forståelse og det meste skal være helt A4 etter hva som er effektivt. Tenk litt på det neste gang du er i butikken og ser noen som virker anspent eller skremt.

Endret av BadCat
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Tja .. hvis dyre kabler gjør en mer tilbøyelig til å være fornøyd med utstyret sitt, er det kanskje velbrukte penger uansett

Husk at byggekvalitet og utseende også er en del av opplevelsen. Dersom man har HiFi-komponenter og/eller audivisuelt utstyr der komponentene koster noen titusener kan man godt koste på seg kabler i grei kvalitet og da tenker jeg helheten og ikke bare singalkvaliteten. Jeg har ikke sett gjenomførte kabler for HDMI eller TOSLINK til under 350-400 kr. Det er kjedelig å ha audivisuelt utstyr for 50-100k og så koble det opp med en HDMI-kabel til 50 kr. Det er ikke krise dersom man må ut med noen hundrekroner for en kabel med forseggjorte kontakter og flettet kappe over en kabel som er plastic fantastic hele veien.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...