Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

OFFTOPIC Ærlig talt er det ikke verre en å ta med seg en person som har nok kunnskaper til å si nei, alle har en eller annen som har kunnskapene til å være behjelpelig med å spare disse tusenvis av kronene /OFFTOPIC

Tillit til at butikkens ansatte er opptatt av å møte dine behov i stedet for å lure deg til å kjøpe alt mulig dritt kan man med andre ord bare legge igjen hjemme.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen få ting i livet kan man ikke sikre seg imot, men av denne årsak bør man også vie det minst mulig tankevirksomhet. Man må gjerne anvende begrepet om man blir rammet av slike ting. Jeg må si meg enig i at du misbruker begrepet uflaks, siden du lett kunne sikret deg mot situasjonen.

Men la oss komme tilbake til mer interessant kundehistorier :)

det er 10 min til timen begynner, og jeg ble sulten. Hva skulle jeg gjort?
Lenke til kommentar

Matpakke er nittitallet. Husker de kule hadde med seg saft hjemmefra, eller sjokopulver. Det var liksom toppen. I elevrådet var en av de heteste potetene yoghurtsalg på skolen, en sak vi hadde gående i mange år før det ble etablert en slags kantine som holdt åpen et par ganger i uka og bare hadde nok til de som fikk gå litt før det ringte til storefri (noe jeg mener å huske det også ble elevrådspolitikk ut av; feigt at de kule klasseforstanderne alltid slapp elevene tidlig, liksom) eller var kule nok til å få andre til å kjøpe for seg.

I dag er det bare arbeiderklassen som har med seg mat hjemmefra. Jævla plebs ass.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Tillit til at butikkens ansatte er opptatt av å møte dine behov i stedet for å lure deg til å kjøpe alt mulig dritt kan man med andre ord bare legge igjen hjemme.

Ikke for å flisespikke og kverrulere...men teknisk sett så KAN du muligens få bruk for all junken de selger deg under en atomkrig mot aliens...og selvom det er en atomisk fraksjon...så dekker jo det behov du ikke engang visste du hadde :p

Lenke til kommentar

Men fasit er jo at dere prakker på folk mye drit. Gud vet hvor mange tusen kroner min mor har blitt lurt til å betale for påprakk som man måtte må, men som aldri er brukt.

Får du brukt en Blu-Ray spiller eller appletv uten HDMI?

Som regel når vi sier at dere må ha det, så må man ha det. Jeg vet at det fins mange som sier du MÅ ha en HDMI til en PS3. Men man MÅ ikke, det blir bare 2000 ganger bedre. Noen har kunnskap nok til å faktisk skjønne at man ikke trenger HDMI noen bare roper nei din jævel tilbake, og noen blir usikkre og kjøper. I mange butikker får man også returnert det dersom man ikke trenger. Så dersom noen blir lurt til å kjøpe ting, så er det deres egen feil at de ikke leverer det tilbake, men vil heller sitte der med tingen de ikke bruker :p

Lenke til kommentar

Får du brukt en Blu-Ray spiller eller appletv uten HDMI?

Som regel når vi sier at dere må ha det, så må man ha det. Jeg vet at det fins mange som sier du MÅ ha en HDMI til en PS3. Men man MÅ ikke, det blir bare 2000 ganger bedre. Noen har kunnskap nok til å faktisk skjønne at man ikke trenger HDMI noen bare roper nei din jævel tilbake, og noen blir usikkre og kjøper. I mange butikker får man også returnert det dersom man ikke trenger. Så dersom noen blir lurt til å kjøpe ting, så er det deres egen feil at de ikke leverer det tilbake, men vil heller sitte der med tingen de ikke bruker :p

Poenget her er vel at man trenger ikke prakke på en kunde en HDMI kabel til 5-700,- når man kan få kjøpt en til 20-150,- alle andre steder og det ER like god kvalitet. Gullbelagt er oppskrytt ved mindre lengdene går over større lengder som 50-100 meter som igjen er usannsynlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Poenget her er vel at man trenger ikke prakke på en kunde en HDMI kabel til 5-700,- når man kan få kjøpt en til 20-150,- alle andre steder og det ER like god kvalitet. Gullbelagt er oppskrytt ved mindre lengdene går over større lengder som 50-100 meter som igjen er usannsynlig.

Der er jeg helt enig, de jeg "prakker" på er til 115,- :) Poenget er att alle trur at de som jobber der bare skal prakke på, så de nekter å kjøpe noe som man faktisk MÅ ha.

Lenke til kommentar

Fattern ble ranet på Expert. Ble anbefalt å kjøpe HDMI-kabel til 6-700kr fordi den var sååå mye bedre enn andre HDMI-kabler. Lurendreiere!

Vel.. En dyr HDMI ER bedre enn en billig, dersom du har utstyr som gjør forskjell. Enten stor HD-tv, blu-ray-spiller, PS3 eller lignende. Mye mindre støy på en dyr kabel. I tillegg "lever det mindre" i knall-farger som knall rød, knall gul og lignende.

Men klart, har du en tv til 170 kroner på nille på 13" det er snakk om, så klart en ikke ser forskjell.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel.. En dyr HDMI ER bedre enn en billig, dersom du har utstyr som gjør forskjell. Enten stor HD-tv, blu-ray-spiller, PS3 eller lignende. Mye mindre støy på en dyr kabel. I tillegg "lever det mindre" i knall-farger som knall rød, knall gul og lignende.

Men klart, har du en tv til 170 kroner på nille på 13" det er snakk om, så klart en ikke ser forskjell.

Du opplever ikke støy eller forskjellige farger på en HDMI kabel. Den er digital og gir deg, på en enkelt sagt måte, enten 1 eller 0. Ikke noe i mellom, det går ikke. Eneste forskjellen er på større lengder, som nevnt ovenfor.

Tja .. hvis dyre kabler gjør en mer tilbøyelig til å være fornøyd med utstyret sitt, er det kanskje velbrukte penger uansett

Placebo-effekten er rar iblant. :p

Uansett VÆR SÅ SNILL OG HOLDE OSS ON TOPIC.

Hadde en kunde på tråden her om dagen, han sa han var elektro/dataingeniør, også lurte han på om vi kunne feilsøke PSU'en på enheten hans over signalet (parabol i dette tilfellet). Hva slags dataingeniør er du da egentlig?

• Liker 6
Lenke til kommentar

Og der har du sprøyt som gjør at folk blir skeptiske til selgere. Svada du ikke kan dokumentere men som høres fantastisk flott ut :)

Vel, jeg ser forskjell selv på min egen TV. At du ikke vil godta det fordi du selv ikke ser forskjell, er helt opp til deg selv. Om du har en diger 1080i-TV, så ser du forskjell. Og jo, det er forskjell, det er mer pakketap i en veldig billig enn i dyrere kabler.

Du opplever ikke støy eller forskjellige farger på en HDMI kabel.

Jeg sa ikke noe om forskjellige farger, men det "lever mer" i en knall rød lastebil på en kabel til 79 kroner enn en dyrere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...