Populært innlegg Eplefe Skrevet 18. februar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 18. februar 2013 En gylden mulighet til å ha det litt moro på kundens bekostning, du kunne jo svart eksempelvis: «- Det skal det ikke.» (garantert forvirret respons) eventuelt bare klart det hele opp med «- Du tok nok feil kopp.» Kvinn deg opp litt og konfrontér (på en god måte), det hjelper både mot frustrasjon og kjedsomhet Det skjedde forsåvidt igjen, med en annen kunde, som tok en macchiato (espresso med pittelitt melkeskum) og drakk av den, for så å spørre om det ikke var mer melk i en latte. Selvsagt sier jeg i fra at de har tatt feil kopp, men de svarer alltid så idiotisk. "Du kan jo ikke vente at jeg skal HØRE ETTER på hva du roper opp når jeg venter på drikken min?!" 10 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Dere får begynne å feilskrive navn på koppene til folk, så kanskje de tar rett. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 18. februar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 18. februar 2013 (endret) Eller bare lag noe skikkelig grønnjævlig, rop det opp som noe ingen har bestilt, og nyt trynet på idioten som forsyner seg. Endret 18. februar 2013 av Isbilen 45 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Stemmer for den siste. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Det skjedde forsåvidt igjen, med en annen kunde, som tok en macchiato (espresso med pittelitt melkeskum) og drakk av den, for så å spørre om det ikke var mer melk i en latte. Selvsagt sier jeg i fra at de har tatt feil kopp, men de svarer alltid så idiotisk. "Du kan jo ikke vente at jeg skal HØRE ETTER på hva du roper opp når jeg venter på drikken min?!" "Da kan vel ikke du forvente at du tar riktig kopp heller? Jeg skal være snill denne gangen og ikke ta betalt for begge koppene, men neste gang kan du kanskje spørre før du drikker hvis du hverken hører etter eller ser forskjell på en macchiato!" Glad jeg ikke har mange sånne kunder, virker jo som om det er mange av dem hos deg. Kanskje kaffekunder er surere. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 "Da kan vel ikke du forvente at du tar riktig kopp heller? Jeg skal være snill denne gangen og ikke ta betalt for begge koppene, men neste gang kan du kanskje spørre før du drikker hvis du hverken hører etter eller ser forskjell på en macchiato!" Glad jeg ikke har mange sånne kunder, virker jo som om det er mange av dem hos deg. Kanskje kaffekunder er surere. Tror egentlig helt ærlig at det har mye med den store gjennomtrekken av kunder å gjøre. De fleste som er stamkunder er jo hyggelige og snille og oppegående folk. Tror det at med en gang du jobber i å tilby et luksusprodukt til noen så FÅR du folk som føler at du skylder dem noe mer enn å bare gi dem det de bestilte. "Jeg betalte 43 kroner for latten min, så du skylder meg å høre om planene mine for helgen", liksom. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Det skjedde forsåvidt igjen, med en annen kunde, som tok en macchiato (espresso med pittelitt melkeskum) og drakk av den, for så å spørre om det ikke var mer melk i en latte. Selvsagt sier jeg i fra at de har tatt feil kopp, men de svarer alltid så idiotisk. "Du kan jo ikke vente at jeg skal HØRE ETTER på hva du roper opp når jeg venter på drikken min?!" Noen er livredde for å påta seg ansvar, slik er det bare Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 (endret) "Jeg betalte 43 kroner for latten min, så du skylder meg å høre om planene mine for helgen", liksom. Det er da man bør vente til h*n er nesten ute av døren og ha nerver til å si litt høyt at "Du får kose deg med den naughty horses-filmen i helgen!", spesielt om det er mange folk der. Sjansen for å få seg en på tryner er jo helt klart til stede, men det ville nok vært verdt det. Endret 18. februar 2013 av Lykketrolling 2 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Neh, sånt må man tåle når man jobber med kunder. Planene for helgen, livshostorien "han derre fæle staten", skatten, den onde og slemme konkurrenten (det liker man jo å høre), VÆRET og mye annet rart har kunden carte blanche til å snakke om IMO. Med mindre det er kø, da får han snakke fort. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Er så få som snakker til meg på jobb at jeg blir rent overrasket når det skjer! 1 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Jeg er kanskje den med kortest lunte på jobb når det gjelder skjitprat, nest etter sjefen vår. Hvis det er noen som prøver å ha en samtale og er hyggelige, så godtar vi det stort sett, men folk som skal sutre, klage, fortelle om helgeplaner og hvor tidlig det er og shit pleier jeg å bare ignorere, gjerne åpenbart. Lenke til kommentar
Populært innlegg Kevlar Skrevet 18. februar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 18. februar 2013 Du burde seriøst finne deg en annen jobb Eplefe, hvis du jobber på café og "godtar" at folk er hyggelige og vil slå av en prat... 21 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 (endret) Du burde seriøst finne deg en annen jobb Eplefe, hvis du jobber på café og "godtar" at folk er hyggelige og vil slå av en prat... Jeg beklager hvis jeg har gitt deg inntrykket av at jeg avskyr alle som prater til meg på jobb, men folk er langt i fra hyggelige og vil slå av en prat. Det er mer som å være bartender med edru kunder, jeg er bare en VEGG de kan fortelle noe. De vil ikke ha svar eller en samtale, de vil snakke til deg, ikke med deg. Dessuten elsker jeg jobben min. Og de fleste kundene. Jeg kan selvsagt begynne å snakke om favorittkundene mine og hvor hyggelige de er hver dag jeg er på jobb, men jeg ser ikke helt hvordan det hadde vært passende i denne tråden? Edit: Dessuten jobber jeg på en KAFFEBAR, og jeg blir verdsatt for min kunnskap og entusiasme om KAFFE, ikke at hunden til naboen er drektig. Endret 18. februar 2013 av Eplefe 2 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 (endret) Jeg beklager hvis jeg har gitt deg inntrykket av at jeg avskyr alle som prater til meg på jobb, men folk er langt i fra hyggelige og vil slå av en prat. Det er mer som å være bartender med edru kunder, jeg er bare en VEGG de kan fortelle noe. De vil ikke ha svar eller en samtale, de vil snakke til deg, ikke med deg. Dessuten elsker jeg jobben min. Og de fleste kundene. Jeg kan selvsagt begynne å snakke om favorittkundene mine og hvor hyggelige de er hver dag jeg er på jobb, men jeg ser ikke helt hvordan det hadde vært passende i denne tråden? Edit: Dessuten jobber jeg på en KAFFEBAR, og jeg blir verdsatt for min kunnskap og entusiasme om KAFFE, ikke at hunden til naboen er drektig. On-topic ville det vært, om det er passende når det gjelder å utlevere dem e.l. må du jo vurdere selv. Edit: «skaff deg en ny jobb» kommentarer synes jeg derimot er upassende her. Det finnes faktisk mange måter å gjøre en god jobb som kundebehandler på - etter min mening skal folk bruke sin personlighet når de behandler kunder, utnytte sine sterke sider og unngå at de svake sidene blir et handicap osv. Falske smil og tilgjort nysgjerrighet er det vel i alle fall få nordmenn som er interessert i. Endret 18. februar 2013 av Aiven 2 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Du burde seriøst finne deg en annen jobb Eplefe, hvis du jobber på café og "godtar" at folk er hyggelige og vil slå av en prat... Så mye som ho spriter opp tråden......!!!! Nei hold deg til jobben din du Fe. 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg Eplefe Skrevet 18. februar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 18. februar 2013 On-topic ville det vært, om det er passende når det gjelder å utlevere dem e.l. må du jo vurdere selv. On-topic, ja, men jeg vet ikke hvor mye jeg vil utlevere dem, som du sier, og jeg vet ikke hvor gøy det er om jeg skriver to innlegg dagen om favorittstamkundene. Har derimot en fin en som jeg kom på nå. For noen uker siden fortalte kollegaene mine meg at en dame hadde vært innom og kjøpt en kaffe og hylt til andre under om nazisme og at nazistene kommer, og generelt oppførte seg litt .. ubehagelig. Hun hadde også med seg en trådløs radio som hun satte på bordet og skrudde opp for å overdøve musikken baristaene spilte. Vi tenkte "...okei, la oss satse på at hun ikke kommer tilbake", noe hun selvsagt gjorde, denne gangen med et "brev" hun hadde sendt til flere aviser, inkl. internasjonale tidsskrift hvor hun in essence slengte dritt om Erna Solberg og kalte henne feit på flere fargerike måter. Disse drev hun og dyttet på kundene våre. Vi har egentlig policy på politisk propaganda, samme hvor parodisk den måtte virke. Dette endte med en ubehagelig konfrontasjon mellom henne og en annen stamkunde, litt hyling og hun kalte ham for "INNVANDRERUTLENDING" som er en ... fargerik fornærmelse, om ikke annet. "SNAKKA DU NORSK NO?!" hylte hun da han spurte på litt gebrokken norsk om hun var ferdig med avisen. Jeg gikk ut i kafeen for å samle inn flere av "brevene" hennes mens hun var på toalettet, og når hun returnerte satt hun en kort tid før hun gikk videre, hvorpå kollegaen min griper tak i meg og sier "jeg må vaske stolen". Da hadde hun hatt en våt flekk i baken da hun gikk fra badet, som bare ble større mens hun satt på stolen, og rett nok, den stinket urin. Etter en uke med daglige besøk og daglige doser galskap hadde vi endelig fått henne til å slutte å ta med sin egen radio, og ikke legge igjen tonnevis med "politisk" propaganda, men ikke fått henne til å slutte å tisse på stolene våre, men ingen av oss ville kommentere det, egentlig. Hun snakket forøvrig gladelig med de fleste baristaene, bortsett fra meg, fordi ... vel, vi mistenkte at det er fordi jeg er farget. Interessant, siden hun snakket konstant om hvor lyst hun hadde til å flytte til Hellas og hvor sosialistisk og åpensinnet hun er, but I digress. En dag, etter at hun hadde vært på toalettet og returnerte til disken med flekken bakpå rumpa som vi begynte å bli vant med, begynte hun å snakke høyt om hvor inkontinent hun var, og at moren hennes og var det og at hun egentlig ikke var så flau for det fordi det er et mye vanligere problem enn det de fleste tror og at hun nekter å gå med bleie, hun er jo en voksen kvinne tross alt. Tror ikke hun fikk den ønskede responsen fra kollegaene mine, som egentlig bare sto og gapte litt, for hun har ikke vært inne siden... 23 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Fantastisk hostire, eplefe. Ellers synes jeg at det samme gjelder for barristaer, drosjesjåfører, bartenderer, telefonsupportfolk, butikkselgere, etc.: Kunder snakker. Noen av dem mye. Så lenge de ikke er støtende eller helt unormale, og så lenge de er kunder, synes jeg det bare man må takle pjattet deres med normal høflighet uansett hvor uinteressert jeg måtte være i kundens problemer med skatteetaten, sure svigermor, te-preferanser, syn på vestlendinger, meninger om en kjendis eller hva som helst. Om jeg har tid, selvfølgelig. 2 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 takle pjattet deres med normal høflighet Som jo er det jeg indikerte at jeg gjør. Jeg har mye kortere lunte enn de fleste kollegaene mine, ja, men opptil flere av stamkundene som jeg personlig avskyr forteller sjefen min om hvor godt de liker meg, så jeg tror ikke jeg er noe dårligere til å fake smil og interesse enn noen andre. Og når jeg ignorerer dem får jeg det alltid til å se ut som at jeg bare har sykt mye å gjøre bak disken (som forsåvidt er sant på morgenen), så det er mer min måte å si i fra om at denne samtalen er på en måte over nå, ikke at jeg bare "HOLD KJEFT" og tramper til bakrommet. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Jeg har før blitt fortalt at jeg må være en elendig kundebehandler siden jeg takler idioter med å tenke inni meg at jeg heldigvis slipper å møte disse idiotene igjen noen gang, samtidig som jeg høflig besvarer alle deres idiotiske drittspørsmål. Så, nei. Det er nok oss det er noe galt med, Eplefe. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 (endret) Jeg har før blitt fortalt at jeg må være en elendig kundebehandler siden jeg takler idioter med å tenke inni meg at jeg heldigvis slipper å møte disse idiotene igjen noen gang, samtidig som jeg høflig besvarer alle deres idiotiske drittspørsmål. Så, nei. Det er nok oss det er noe galt med, Eplefe. Var nok en idiot av kunde jeg hadde mye kontakt med som tenkte det samme med meg en gang, at han kunne være så drittsekk han bare ville for han ville jo aldri møte meg. Helt til han var på besøk hos avdelingen og plutselig kom til teamet mitt og han som fulgte han introduserte oss. Aldri sett en major(?) så utilpass med situasjonen før Endret 18. februar 2013 av aklla waits for alice 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå