Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Sier man ifra at man skal kjøpe øl i butikken før Øl utsalget stenger, skal man kunne få kjøpe øl over tiden.

 

Rulez!

Det står ikke noe om det i det aktuelle regelverket. Der står tidene som "absolutt", og det står ingenting om at dispensasjon kan gis om kunden sier fra før tidsfristen.

 

Uansett er det i mange butikker slik at kassesystemet automatisk stenger før ølsalg klokken 18/20. Av erfaring vet jeg at det finnes mange drittsekker blant kunder som ikke aksepterer det en person bak kassen sier, og da er det greit at kassesystemet automatisk låser muligheten slik at kunden vet at det ikke er noen vei utenom.

 

Er borte i lignende situasjoner om vi har hatt en kampanje på et kamera for eksempel, i en viss tidsperiode. Om en kunde kommer dagen etter kampanjen og krever samme pris, så er prisen allerede satt opp igjen i systemet. Vi kan endre prisen, men har i utgangspunktet ikke lov til dette. Enkelte kunder er for trange i nøtta til å skjønne at vi må følge reglene vi er gitt og at det går ut over oss om vi bøyer etter for kundens krav. Ofte er kampanjepriser tapspriser.

 

Har opplevd en del lignende selv, og har funnet ut at det er bare kunden som driter i butikken generelt og bare vil (skal) ha ditt og datt. Det går ikke under begrepet å mangle "skjønn" for slike ting, de er bare totalt egoister og tenker bare på seg selv.

 

Nok igjen kom vi på jobb idag med en vaskemaskin pent plantet RETT nedenfor skiltet hvor det står tydelig med stor og rød skrift "DETTE ER INGEN SØPPELPLASS, retur av el-avfall under senterets åpningstid etc), langt unna vår faste el-retur mottak(100m unna).

 

Kan ikke tenke meg at folk gjør det for annet en bare på trass. Skal bli godt å få opp kamera, samt ordnet med system så vi kan få identifisert folk som bare kaster alt mulig utenfor. Sender regning glatt på 500-600kr for fjerning av avfall. Og nåde dem om de kommer å klager!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser noen butikker opererer med låste containere - hvis jeg bare har tid til å kjøre bort el-avfallet etter kl 19 (stengetid), havner det da utenfor. Liker de ikke det, får de droppe å behandle avfall som noe som må låses inn, eller ihvertfall la en tom stå oppe, så man kan bruke den på kveldstid.

Lenke til kommentar
Jeg ser noen butikker opererer med låste containere - hvis jeg bare har tid til å kjøre bort el-avfallet etter kl 19 (stengetid), havner det da utenfor. Liker de ikke det, får de droppe å behandle avfall som noe som må låses inn, eller ihvertfall la en tom stå oppe, så man kan bruke den på kveldstid.

Butikker som selger el-artikler, har plikt til å ta i mot el-avfall i butikkens åpningstid.

 

Dermed har du absolutt ingen rett til å sette igjen søppelet ditt utenfor, bare på trass. En åpen, ulåst container utenom åpningstiden vil fylles opp av alt annet enn el-avfall raskere enn du tror.

Lenke til kommentar

Folk, spesielt kunder, klager ofte bare om det man ikke har satt seg inn i. :)

 

Jeg tar ikke fem øre for å smile og le av den tåpelige oppførsel og den trangsynte virkelighetsoppfatningen en kunde viser - jeg blir med en gang mye mer munter. Kanskje så munter at jeg lar det slippe mellom tennene mine hvorfor jeg smiler som et utyske: "fordi du som kunde er så tilbakelent med forståelsen av hvilke prosesser som kreves for det handletilbudet vi gir deg, at du ender opp med å bli sint, sur, skuffet, lei og irritert av å enkelt stille dumme krav. Ignorance is a bliss, but even so, the ignorant person is a lot more amusing."

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Vil gjerne fortelle om en opplevelse jeg hadde på butikken for omtrent en halvtime siden.

 

Jeg betaler i kassen og han som betjener den glemmer å gi meg en pose. Derfor så får jeg posen min gratis. Og når kassamannen da spørr mannen bak meg om han vil ha pose svarer mannen i en veldig veldig veldig frekk tone: "Viss jeg slipper å betale for den som han forran meg". Denne personen trodde han var morsom og hadde mange varer. Mannen i kassen svarer: "Nei, det går nok ikke du". Stakkars mannen bak meg kunne ikke spør om å få betale for en pose heller for da hadde han motsatt seg selv. Angrer på at jeg ikke ble igjen for å se den stakkars mannen prøve å bære alle varene bort til bilen:D

 

Mange morsomme innlegg her. Keep it coming.

Lenke til kommentar
Og ikke bare det, den vil også -tømmes- fortere enn man aner. Og varene forsvinner da til utlandet og man kan glemme miljøretur på de...

Vi hadde ulåste konteinere på forrige arbeidsplassen min (Expert Bonus) og vi sleit med spessielt Rumenere som kom midt på svarte natta og fyllte opp varebilene sine med returartikler.

 

Kom tilfeldigvis forbi en natt (fra vors) og så det sto 3 menn av utenlansk opprinnelse rundt konteinerene og lempet ting inn i bilen deres. Konfronterte de på stedet og fikk bekreftet at de "har en avtale med Expert gjennom barnevernet der de bare kunne forsyne seg med varene og gi til de trengende barna på barnehjemmet."

 

De ble anmeldt.

Lenke til kommentar
Sier man ifra at man skal kjøpe øl i butikken før Øl utsalget stenger, skal man kunne få kjøpe øl over tiden.

 

Rulez!

Uansett er det i mange butikker slik at kassesystemet automatisk stenger før ølsalg klokken 18/20. Av erfaring vet jeg at det finnes mange drittsekker blant kunder som ikke

 

Jeg så på nyhetene / FBI at hvis man kommer inn i butikken FØR utsalge stenger. Kan man si til kassen at de skal handle Øl. Dermed kan de i full ro handle alt de trenger.

Lenke til kommentar
Jeg så på nyhetene / FBI at hvis man kommer inn i butikken FØR utsalge stenger. Kan man si til kassen at de skal handle Øl. Dermed kan de i full ro handle alt de trenger.

 

Eh, ja... FBI er jo som sagt eksperter på alkohollovgivning...

 

Man har ikke noe rettskrav på å få kjøpe øl etter stengetid for ølsalget. Det står klart i alkoholloven at "salg og utlevering av alkoholholdig drikk ... kan skje fra kl. 08.00 til kl. 18.00" (alkoholloven § 3-7). Med salg/utlevering mener man tidspunktet da den er kjøpt i kassa, ikke tidspunktet man plukker ølen.

Lenke til kommentar

@Flimzes

Ikke nødvendigvis om man ikke har det, har jeg lime foreliggende presser jeg en i glasset men selve råoppskriften på Cuba Libre er rom og cola så får man ha limejuice i om man ønsker det eller ikke.

 

Personelig synes jeg det er mye bedre å ta en limebåt og gni den langs kanten på drinkglasset før jeg legger den ned i glasset og serverer den. Smaker mye bedre og ser bedre ut enn hvis der flyter fruktkjøtt biter i glasset. Hater limejuice flaskene og unngår dette om jeg kan det, mye bedre med fersk lime som man presser selv, men litt søl med dette samt kilssene hender etterpå.

 

Andre kunder i drinkenes verden som irriterer meg:

 

De som absolutt må fortelle deg hvordan du lager f.eks en Irish coffee, som man kan lage på litt forskjellige måter. Samt forteller deg hvor lenge du skal shake fløten, for deretter å gripe tak i sugerøret (som nordmenn naturligvis har fått med seg skal være i Irish coffee) og røre fløten inn i drinken. Blir så forbannet av det at jeg nesten vil nekte å servere med sugerør, men da blir naturligvis gjesten sint fordi jeg ikke kan jobben min. Blargh.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Hadde en mildtsagt iriterende hendelse for en stund siden.

Jeg jobber som elektriker, og er i den forbindelse en del om ombord i båter å feilsøker på div. utstyr.

I allefall, jeg skulle finne en jordfeil på en på en tråler. Dette kan ofte ta lang tid, da man er nødt til å LETE etter feil. De fleste rutinerte maskinister har forståelse for dette, og er tolmodige og hjelpsomme. Men ikke her, maskinisten vet knapt hvor sikringskapet er og gir uttrykk for at jeg burde skjønt det selv siden jeg er elektriker. Jeg prøver bare å spare HAN for penger ved å spørre, det skjønner ikke han... Etter å ha klart å funnet skringsskap begyner jeg å måle, og finner selvsagt ingen ting med det første.

Etter en rundt halvtime med måling/leting rundt omkring prester maskinisten å spørre meg om jeg vet hvordan jeg skal bruke måleinstrumentet mitt!.

Og, ja, han var seriøs. Dum som jeg var svarte jeg bare høflig ja og så dumt på han, og fortsatte.

Fant feil gjorde jeg forresten også.

 

Noe så iriterende skal man som elektriker lete lenge etter, det er direkte frekt og uforskammet!.

 

Jeg innser i ettertid at det både var bra og dumt av meg. Jeg hadde mest lyst til å fortelle han hvor lista lå, men sparte meg for det. Problemet er bare at han nå tror han kan fortsette på samme måten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Første gang jeg sto i bar var med et julebord, 200 stykk. Aldri stått i bar i mitt liv men tok utfordringen på strak arm. Hadde skumlest over et par drinker og håpet det holdte. Da en gjest ba om noe "han aldri" hadde smaket sa jeg "jeg kan diske opp Fjellbekks slektning, Fossefall" noe han ikke hadde smaket.

 

Så da var det 2 cl vodka, 2 cl Jeger i et longdrink glass og fylt på med 7Up med en limebåt på slutten.

 

Har ingen anelsen hvordan denne drinken smaker eller om den overhode var god men gjesten likte det, og tydeligvis spredde ordet rundt den, for plutselig hadde vi solgt en drøss med fossefall :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Første gang jeg sto i bar var med et julebord, 200 stykk. Aldri stått i bar i mitt liv men tok utfordringen på strak arm. Hadde skumlest over et par drinker og håpet det holdte. Da en gjest ba om noe "han aldri" hadde smaket sa jeg "jeg kan diske opp Fjellbekks slektning, Fossefall" noe han ikke hadde smaket.

 

Så da var det 2 cl vodka, 2 cl Jeger i et longdrink glass og fylt på med 7Up med en limebåt på slutten.

 

Har ingen anelsen hvordan denne drinken smaker eller om den overhode var god men gjesten likte det, og tydeligvis spredde ordet rundt den, for plutselig hadde vi solgt en drøss med fossefall :p

Haha konge!

 

Der ser du. Vi later som om vi kan alt, men så skjer slike ting. Jeg elsker det :D

Lenke til kommentar
Sier man ifra at man skal kjøpe øl i butikken før Øl utsalget stenger, skal man kunne få kjøpe øl over tiden.

 

Rulez!

Uansett er det i mange butikker slik at kassesystemet automatisk stenger før ølsalg klokken 18/20. Av erfaring vet jeg at det finnes mange drittsekker blant kunder som ikke

 

Jeg så på nyhetene / FBI at hvis man kommer inn i butikken FØR utsalge stenger. Kan man si til kassen at de skal handle Øl. Dermed kan de i full ro handle alt de trenger.

det er ganske logisk at reglene gjelder innen for en tidsramme..man kan ikke komme inn og si man skal ha øl ett minutt på 8 og få det halv ni. man får handle ølen. sette det bajk kassa ,så handle resten

Lenke til kommentar
Etter en rundt halvtime med måling/leting rundt omkring prester maskinisten å spørre meg om jeg vet hvordan jeg skal bruke måleinstrumentet mitt!.

Jeg tar x antall passbilder pr. dag på jobben. Vi bruker et digitalt speilrefleks, så vi ser bildet umiddelbart på skjermen etter vi har tatt det.

 

Skulle ta et passbilde av en av våre "nye landsmenn" for noen dager siden. Da jeg så bildet på skjermen, syntes jeg det var litt mørkt, så jeg sa at jeg skulle ta et til fordi det ble litt mørkt (de er så mørke i huden, og bakgrunnen er så lys, at det kan ta et forsøk eller to ekstra for å få det perfekt). En av de som var med, klarer faktisk å lire av seg "åja, du er ikke fotograf nei" i en frekk tone. Antakeligvis har jeg tatt noen tusen ganger flere bilder enn han i mitt liv, men jeg ignorerte han, og andre bildet ble perfekt.

 

En annen av våre nye landsmenn, forsto ikke hvorfor bildene hans ble i 10x13 og ikke i 10x15. Jeg forsøkte å forklare han hvorfor, og forklarte begrepet "sideforhold" for han (brukte litt tid da han virket noe tungnem). Han protesterte på at det kunne være riktig, så jeg sa at jeg hadde jobbet med det i 7 år og visste hva jeg pratet om. Da klarer han å si at jeg tydeligvis IKKE visste hva jeg pratet om. Da bare begynte jeg å ekspedere neste kunde uten å engang si hade til han.

 

Jeg bare håper han gikk et annet sted for å kopiere bildene en gang til, for da fikk han sikkert samme størrelse (10x13) og samme forklaring en gang til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...