Lykketrolling Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Det er klart man ikke kan forvente at folk som jobber i en spillsjappe har spilt alt de har, folk som jobber i en flimsjappe har sett alt og så videre, men det må da være lov å forvente at de har en interesse for jobben sin? Så selv om de ikke har spilt/sett "alt" har de nok spilt/sett mye av det mest populære? I det minste vet de nok om noen som har spilt det eller sett den, og kan gi en liten andrehåndsvurdering. 2 Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Fikk høre fra en kunde i dag at jeg var såå vakker at han bare måtte komme innom her flere ganger. Han var nok litt beruset, men hyggelig uansett. Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Fikk høre fra en kunde i dag at jeg var såå vakker at han bare måtte komme innom her flere ganger. Han var nok litt beruset, men hyggelig uansett. Hadde det funka viss han ikke var full? Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Hvis han ikke var over 65 år kanskje. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Jeg slutta å ta i mot tips fra ansatte i sjapper som leier ut filmer etter at en fyr anbefalte meg og eksen (mens vi var på date-stadiet) en relativt brutal film med en relativt brutal voldtekt... Trikset er å spørre kunden hva slags type film de er ute etter. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Det er klart man ikke kan forvente at folk som jobber i en spillsjappe har spilt alt de har, folk som jobber i en flimsjappe har sett alt og så videre, men det må da være lov å forvente at de har en interesse for jobben sin? Så selv om de ikke har spilt/sett "alt" har de nok spilt/sett mye av det mest populære? I det minste vet de nok om noen som har spilt det eller sett den, og kan gi en liten andrehåndsvurdering. Det er helt klart, det er en grunn til at jeg jobber i en filmsjappe noen timer i uka (hadde ikke flere timer å gi meg), men det er ikke mye mer enn det som står bak filmen eller hva andre kunder har sagt hvis man ikke har rukket å se den selv som man kan fortelle. Klart, kjenner man til regissøren og lignende så kan man sammenligne, men med tanke på at 90 % av kundene ikke kjenner til regissører som Lynch, Cronenberg, Whedon o.l. så er det igjen lite man kan si som ikke allerede står bak. Jeg ser film hver dag, minst 2 med unntak av dagene jeg ser serier, men igjen, det er 5000 titler i butikken og det kommer nye ut og inn hele tiden så det er ganske umulig å få et inntrykk av alle. Til gjengjeld viser jeg kundene trailere på youtube eller imdb hvis det trengs, og sier det som er å si, mer kan jeg desverre ikke gjøre. Blir som å komme til Kiwi og forvente at de ansatte har smakt eller brukt alt inne i butikken. 2 Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 En kunde hos oss vant over 2 mill i Lotto på lørdag, Sannsynligvis er det jeg som har solgt vedkommende kupongen bare lurer på hvem det er da. 2 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Jeg slutta å ta i mot tips fra ansatte i sjapper som leier ut filmer etter at en fyr anbefalte meg og eksen (mens vi var på date-stadiet) en relativt brutal film med en relativt brutal voldtekt... Irreversible? Tror du blei cockblocka, gitt. 1 Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Jeg ser film hver dag, minst 2 med unntak av dagene jeg ser serier, men igjen, det er 5000 titler i butikken og det kommer nye ut og inn hele tiden så det er ganske umulig å få et inntrykk av alle.Det er derfor jeg spesifiserte "de mest populære". Siden du ser så mange filmer holder du vel en oversikt over hva som kommer, hvilken mottagelse filmer har fått osv? Det holder lenge for meg. Lenke til kommentar
Populært innlegg nih Skrevet 5. februar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 5. februar 2013 Var vel den gangen jeg jobbet som kassamedarbeider på Prix. Vi hadde alle disse 'vanlige' særingene som dukket opp til bestemte tidspunkter. Den litt alkoholiserte eldre mannen som kjøpte øl klokken ti om morgenen. Gruppen med unger fra 8-14 fra en skole for vanskeligstilte som bestandig forsvant ut av butikken uten at de kjøpte noe og senere stod på hjørnet med sigaretter i munnviken. Sekstenåringen som hadde med falsk legg fra storesøster og hadde pugget alt av detaljer, etter godkjent salg fra min side ble jeg oppsøkt av moren til en av venninnene hennes som opplyste om at jeg akkurat hadde brutt loven. Faen. Har jeg også den gangen jeg stengte butikken og gjorde alt etter rutine. Dette var på en dag med ganske så brukbar fortjeneste i kassa, 14.700 i min alene. Regnet opp summen, la dette så inn i en pengepose, og dyttet denne inn i safen. Uke senere dukker sjefen min opp, forteller meg at pengeposen har forsvunnet. Fjorten tusen kroner som har forsvunnet i mitt navn, helvete. Det ble kjørt gjennomgang av kameraovervåkning, men de fant ikke noe videre spennende der heller. Det skal sies at jeg aldri hørte noe mer om det igjen, dog det var mistanke om en korrupt securitas-vakt som hadde lurt den til seg. Deretter har vi den gangen jeg hadde stengt kassen for kvelden og ryddet vekk alt, bare for og bli oppringt av familie som absolutt trengte noen varer. De av dere som har jobbet i butikk vet at man aldri skal ta med seg varer for så og betale for disse etterpå. Det skal nevnes at det var første gangen jeg gjorde dette, og det ble forsåvidt den siste. Rett etter jeg hadde plukket opp varene, låst ytterdøren og var på vei hjem, dukker en ensom securitasvakt opp. Skal nevnes at dette er første og eneste gang dette skjedde under det ene året jeg arbeidet der. Panikk. Mannen spør om jeg har kvittering for varene. Uhm, ja, men jeg tror jeg kastet den inne, ytret jeg i håp om at han skulle godta dette og la meg endelig få ta kvelden. No such luck. Han er fast bestemt på og finne denne kvitteringen, som ikke finnes. Han ber meg gå igjennom kvitteringposen noe som tar rundt femten minutter. Etter jeg ikke finner den der, noe som ikke er så rart, ber han meg sjekke alle de andre kvitteringposene vi har gått igjennom for dagen. Reisen går videre til containeren på baksiden av butikken, jeg lemper ut søppel og roter febrilsk etter kvitteringen. Mobilen ringer da familien blir bekymret for at jeg ikke har kommet hjem enda, en hel time etter arbeidstid. Svett og uten den korrekte kvitteringen sitter jeg ute på asfalten omringet av plastposer og kvitteringer mens vakten humrer for seg selv. Han har gått lei. Får vel skrive dette opp og sende det videre. Sjefen tar dette opp dagen etterpå og forklarer at man absolutt må ha kvitteringen når man handler, noe mer hører jeg ikke om saken. Jeg slapp virkelig lett unna. Nå skal det nevnes at jeg var en av de mest effektive ansatte når det kom til alt annet, bortsett fra at jeg dummet meg ut noe ekstremt i visse tilfeller. Som den første dagen min, da jeg ble vist 'ringeknappen' under i tilfelle det ble kø eller jeg trengte hjelp med noe. Jeg husker ikke helt hvorfor jeg trengte hjelp, men jeg trykket da på denne knappen, det skjedde ingenting. Trykket atter en gang, fortsatt ingenting. Fem minutter senere dukker sjefen min opp, spør om jeg har trykket på ransalarmen. ... Slik startet min første arbeidsdag. Jeg kostet bedriften fem-tusen etter feiltrykk. Nå skal det nevnes at ransalarmen var formet som en ringeklokke og rett ved en bryter som var knappen man trykket på for hjelp. Dermed føler jeg meg ikke helt håpløs. Sist men ikke minst har vi 'poop lady' som er akkurat det det høres ut som. Dette var damen som ikke var helt ved sine hundre, men fortsatt handlet alene. Heldigvis var ikke jeg i butikken når dette skjedde, men historien spredte seg raskt. Illeluktende eldre dame som aldri dusjer, den type kunde man kan lukte før man faktisk ser de. Er noe spesielt med de der. Uansett, damen dukker opp i butikken, går sin vanlige runde rundt mens hun handler varer. Ikke noe uvanlig så langt. Plutselig ser en av de ansatte at det ligger en liten brun klump på gulvet, og tenker ikke noe over dette med en gang. Plutselig treffer lukten nesen. Han brekker seg nesten. Han ser flere av disse brune klumpene som fungerer som brødsmuler til en viss dame som handler. Sakte men sikkert går hun rundt hele butikken mens avføringen faller ut under skjørtet hennes. Jobbe i butikken var vel noe av det mest allsidige jeg har vært borti, har fortsatt kunder som sier hei til meg, nesten ti år etter jeg sluttet der. Ganske så stor variasjon i hverdagen og nok historier til at man kunne fylle en hel bok. 57 Lenke til kommentar
branick Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Nok historier til at man kunne fylle en hel bok. Da vil jeg at du gjør nettopp dette 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg henrikwl Skrevet 5. februar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 5. februar 2013 Plutselig ser en av de ansatte at det ligger en liten brun klump på gulvet, og tenker ikke noe over dette med en gang. Plutselig treffer lukten nesen. Han brekker seg nesten. Han ser flere av disse brune klumpene som fungerer som brødsmuler til en viss dame som handler. Sakte men sikkert går hun rundt hele butikken mens avføringen faller ut under skjørtet hennes. 25 Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Sist men ikke minst har vi 'poop lady' som er akkurat det det høres ut som. Dette var damen som ikke var helt ved sine hundre, men fortsatt handlet alene. Heldigvis var ikke jeg i butikken når dette skjedde, men historien spredte seg raskt. Illeluktende eldre dame som aldri dusjer, den type kunde man kan lukte før man faktisk ser de. Er noe spesielt med de der. Uansett, damen dukker opp i butikken, går sin vanlige runde rundt mens hun handler varer. Ikke noe uvanlig så langt. Plutselig ser en av de ansatte at det ligger en liten brun klump på gulvet, og tenker ikke noe over dette med en gang. Plutselig treffer lukten nesen. Han brekker seg nesten. Han ser flere av disse brune klumpene som fungerer som brødsmuler til en viss dame som handler. Sakte men sikkert går hun rundt hele butikken mens avføringen faller ut under skjørtet hennes. det er en sånn historie som er veeeldig vanskelig å tro på men fy f**n det det finnes rare folk her i verden 1 Lenke til kommentar
kekelol Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 det er en sånn historie som er veeeldig vanskelig å tro på men fy f**n det det finnes rare folk her i verden Det finnes utrolig(!) mye rare folk i verden. Dette er kanskje et hakket verre tilfelle enn beskrevet ovenfor, men dog. Youtube-video 1 Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Lite tips: Søk på "people at wal-mart" på google og trykk bilder. Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Lite tips: Søk på "people at wal-mart" på google og trykk bilder. http://www.peopleofwalmart.com/photos/top-rated/ Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 http://www.peopleofw...otos/top-rated/ Nettopp. 1 Lenke til kommentar
nosrotkah Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Javel?! det var jo sprøtt! Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Helt enig. Problemet er at det ikke alltid er vits å dikte opp historier, fordi virkeligheten av og til overgår vår villeste fantasi. Uansett hvor sprø den poop lady høres ut finnes det faktisk folk der ute som får henne til å se normal ut i forhold. Forstyrrende mange av disse handler på Wal-Mart. Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Litt småartig episode fra i går: Sjefen og jeg er på kontoret idet ei kollega av meg kommer inn med ett samband til brannvesenet. Fyren fra brannvesenet som akkurat hadde vært innom og handlet hadde satt i fra seg for å ta varene i posen og så bare gått. Sjefen min ringer så ned til brannvesenet for å gi beskjed at noen hadde glemt igjen sambandet sitt. Straks han har lagt på hører vi på sambandet at de prøver å få kontakt med akkurat dette. Hørtes ut som de prøve å si at de hadde glemt det en plass Noen minutter etter kommer noe som så ut som en litt stresset brannmann inn og hentet sambandet. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå