Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

McDonalds' cheeseburger til ti kroner er Norges suverent mest solgte burger, og derfor tar "cheeseburger" smått om senn over betydningen til "hamburger" for mange. Selv om det er feil.

Synes også som du sier at det er veldig behagelig at det er relativt fritt frem med bagasje. Mange jeg snakker med ser litt rart på meg når jeg sier at jeg heller tar tog mellom storbyene enn fly. Det er meget behagelig å bare kunne sette seg ned også så kan man være nesten framme i det man går av toget.

Mistenker at den viktigste grunnen til at ikke høyhastighetsbane mellom Bergen og Oslo er på plass eller i hvert fall godt underveis allerede, er at det rett og slett vil knuse flytrafikken på distansen.

Endret av Isbilen
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

McDonalds, Burger King med flere burde heller kalt det osteburger. Sykt om noen hadde sagt: "Få en osteburger med ost, takk". For det er jo i realiteten det de sier....

Men bare en digresjon. Burde det ikke egentlig hete beefburger og ikke hamburger? hamburger blir jo skinkeburger? Kanskje det har noe med at hamburger opprinnelig er et tysk ord.....

• Liker 2
Lenke til kommentar

McDonalds, Burger King med flere burde heller kalt det osteburger. Sykt om noen hadde sagt: "Få en osteburger med ost, takk". For det er jo i realiteten det de sier....

Men bare en digresjon. Burde det ikke egentlig hete beefburger og ikke hamburger? hamburger blir jo skinkeburger? Kanskje det har noe med at hamburger opprinnelig er et tysk ord.....

Det har å gjøre med at byen heter Hamburg.

Lenke til kommentar

Bestilte softis med løk og bernaise i Bergen en gang. Var ment som tull siden ekspiditrisen var litt pen, men hun blunket ikke en gang før hun sto der med softis med to runder med løk og rennende bernaise.

Måtte jo spise da....

Haha, fantastisk :D Hva er sjansene for at det blir årets slager på matfronten tror du?

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Jobbet på et lokalt gatekjøkken i et år. Min favoritt er denne:

"Skal ha cheeseburger uten cheese, men med bacon"... YAY!

har en litt lignende, men når jeg er kunde.

Jeg sa før "cheeseburger uten noe på" (nå har jeg lært meg å si uten grønnsaker, eller cheeseburger plane) også svarer de med å spørre om jeg skal ha på ost -.-

Lenke til kommentar

"Jeg er en berlinerbolle" ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jobbet på et lokalt gatekjøkken i et år. Min favoritt er denne:

"Skal ha cheeseburger uten cheese, men med bacon"... YAY!

Ikke at jeg handler så ofte på Burger King men forrige uke bestilte jeg noe der på et senter. De hadde 2 like menyer hvor nr-1 var med ost og nr-2 var uten ost.

"jeg skal ha én nr-2 takk", "ok, skal du ha med eller uten ost?", "hvis jeg skulle hatt ost hadde jeg sagt nr-1" med et lite smil uten å være frekk.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke at jeg handler så ofte på Burger King men forrige uke bestilte jeg noe der på et senter. De hadde 2 like menyer hvor nr-1 var med ost og nr-2 var uten ost.

"jeg skal ha én nr-2 takk", "ok, skal du ha med eller uten ost?", "hvis jeg skulle hatt ost hadde jeg sagt nr-1" med et lite smil uten å være frekk.

Høhø :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...