Populært innlegg Phelge Skrevet 24. januar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 24. januar 2013 Nok telefonsalgsnakk nå! Handler ikke denne tråden primært om telefonselgerkultur og posediskusjon? :/ 17 Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Har mange gode historier fra mine dager som parkeringsvakt, men er usikker på om de som får bot er "kunder" 1 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Har mange gode historier fra mine dager som parkeringsvakt, men er usikker på om de som får bot er "kunder" De er kunder som ikke har gjort opp for seg, så jo, de må da være å regne som kunder da de har benyttet en tjeneste Endret 24. januar 2013 av Bergendahl Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Har mange gode historier fra mine dager som parkeringsvakt, men er usikker på om de som får bot er "kunder" Fyr løs! Lenke til kommentar
Populært innlegg Demonfudge Skrevet 24. januar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 24. januar 2013 Kunde som hadde med ungen sin i dag, rett etter at skiftet mitt hadde startet. Tror du ikke ungen presterer å tisse på seg, slik at det ligger en stor damm og kvinnfolket ikke tørker opp halvparten av det en gang. (ja, vi vasket der. Men hun kunne fortsatt gjort mesteparten av jobben selv..uff). Da jeg jobbet i Europris så var det ei dame i butikken med to barn. Tviler på at hun var moren, men de var hvertfall i slekt. Den ene ungen, en gutt, måtte tisse, og i den butikken finnes ikke noe toalett, så kunder må da gå et annet sted eller holde seg. Jeg står i kassa og hører plutselig "Jonas? Bare gå ut du, gå rundt hjørnet og tiss på veggen!" Jeg står der og tenker mitt og vurderer om jeg skal tilby kunden toalettet vi ansatte bruker, men så hører jeg igjen "Nei Jonas, du kan tisse i kumlokket der! Rett foran deg! Kom igjen nå, bare trekk ned buksa!" Jeg tviler på det hele, går bort til kvinnen og sier at hun godt kan bruke toalettet vi har og hun svarer med "Neida, han tisser nå, men ellers takk!" Jeg ser ut og der, 2 meter utenfor hovedinngangen, står ungen og tisser i kumlokket. Rumpa bar og buksa på knærne. 30 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Har mange gode historier fra mine dager som parkeringsvakt, men er usikker på om de som får bot er "kunder" Jeg elsker (kommunale) parkeringsvakter. Kom med historiene dine! 1 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 I dag ga jeg en kunde 16500,- i kompensasjon på grunn av noe som hadde gått helt skeis med kjøpet hans. Er det soleklart høyeste beløpet jeg har måttet gi, og det var ikke en sak jeg trivdes veldig godt med å håndtere når jeg først snakket med kunde på telefon og så når han var i butikken. Samtidig så ble kunden fornøyd, og jeg løste saken og det gikk ikke videre. Det er jeg fornøyd med..selv om sånne saker egentlig utmatter meg ganske så mye.. 5 Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Lyst til å fortelle litt om hva saken handlet om? 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Dette er jeg ikke enig i. Dersom man finner det så opprørende at et fremmed menneske tar kontakt med en, så finnes det hjelp å få for det. Det kan ikke være lett å leve slik. Man skal høre mye rart. Slike utsagn fordi man ikke setter pris på å bli ringt opp når det passer dårlig av telefonselgere? 3 Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (...) Jobbet en periode med reklamedistribusjon og kurset bud, bl.a. i disse merkene. Mener å huske at behandlingen ved gjentatte brudd er svært lite koselig. Anbefaler å klage skriftlig til Forbrukerrådet, særs fordi regelen for slik reklamelevering er enkel: Alle merker skal respekteres. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Ikke forbrukerrådet. Rett instans er her, Alternativ 3, da opprettes det en formell klage som de vil følge opp grundig. Gjør det konsekvent, og verden blir bedre . http://www.forbrukerombudet.no/2007/07/klager-tips-spoersmaal Lyst til å fortelle litt om hva saken handlet om? Egentlig ikke da det blir mest mellom oss og kunden . Men vi hadde gjort en feil som i mine øyne var grov, og det måtte rettes opp i. Lenke til kommentar
Populært innlegg Theo343 Skrevet 25. januar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) Selv om det ikke er helt i tråd med topic må det nesten nevnes. Jeg er hjemme med influensa og trenger da litt ekstra søvn, i dag tidlig blir jeg vekket av telefonen. Jeg karrer meg opp av senga og til hustelefonen. Svarer så godt jeg kan halveis i ørska og får som svar at det er en telefonselger i andre enden. Siden dette skjer ofte nok til at jeg har sluttet å bli opprørt så puster jeg dypt mens jeg tenker på hvordan jeg skal gjengjelde gesten. I andre enden er det en tilsynelatende ung og munter kvinne. Mens hun stiller spørsmål er jeg meget hyggelig, litt for hyggelig, rett og slett så hyggelig at jeg flørter med henne på en veldig direkte måte. Dette forventer hun ikke og det setter henne ut av balansen ift. spørsmålene hun har, stammer litt og må gjenta ting. Hun ler, humrer og fniser og forsøker å samle seg mens jeg stadig vekk kaster henne ut av samtalen med "hva skal du i kveld? er du ledig?", "så fint at du ringte, dette er nok skjebne", "skal vi finne på noe gøy og bli bedre kjent?". Til slutt forstår hun at det ikke nytter å selge meg produktet, sier at hun desverre ikke har mulighet i kveld med en litt sjenert stemme og legger på. Selv om jeg gjorde dette på den klamme måten tok hun det ikke ille opp. Store barn, små gleder..... Ringer Telenor og sier opp hustelefon abbet og siden jeg har "hemmelig nummer" etc. på mobil ifb. med jobb og telefonselgere får jeg fred. Endret 25. januar 2013 av Theo343 16 Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Liten historie fra dagen i dag: Like før jeg skulle hjem i dag, kommer selvfølgelig "posedama" i kassen min. Skrekk og gru egentlig. Jeg scanner varene hennes og hun trenger 12 poser inkluderet ekstraposer(hun må alltid spørre om hun kan få kjøpe ekstraposer). Hun skal alltid ha kvittering, men akkurat i dag skjedde det ett eller annet med skriveren slik at jeg ikke fikk ut kvittering. Jeg prøvde febrilsk å ta ut kopi, uten at det nyttet. Så sier hun bare at hun stoler på meg og at hun ikke trenger kvittering. Deretter prøvde jeg å slå av og på skriveren og nå kom det ut 13!!!! kopier av kvitteringa. Hun sier likevel ikke hun trenger den så jeg kaster alle. Kunden etterpå ser på meg og sier med ett smil : "Jeg trenger bare en kvittering". Da måtte jeg bare smile med henne, fikk en hærlig avslutning på dagen, samt at kollegaen min kom og byttet meg 5 min før tiden og 7 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) Var på butikken nå nettopp og traff ei jeg har jobbet med tidligere. Eldre dame som er pensjonert nå. Da vi jobbet sammen sa jeg til muttern (som også jobbet der) at jeg skulle giftet meg med henne om hun var yngre. Fantastisk herlig dame, herlig humor, masse selvironi, herlig latter. Alltid positiv. Har ikke sett henne på flere år nå men jammen har hun beholdt humøret, humoren og snerten i kommentarene. Fantastisk dame. Måtte bare få delt det med noen Endret 25. januar 2013 av Alt-Ctrl 6 Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Er det bare jeg som ikke skjønte hva som er så fælt med noen som vil betale for 12 poser ? 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 25. januar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 25. januar 2013 Den italienske jenta jeg nevnte for et par sider siden sto og lagde middag da jeg tilfeldigvis kom inn på kjøkkenet i går, og hun spurte om jeg hadde lyst på mat og en øl. Så slapp jeg å kjøpe og lage min egen middag. Det var den andre gangen det har skjedd de to ukene hun har bodd her. Dette er absolutt et "kundeforhold" jeg kan vende meg til. Endelig et kvinnfolk som kjenner sin plass. 24 Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Synes det er litt komisk hver gang en kunde, som forventer å bli behandlet med silkehansker, finner en småting å arrestere deg på etter nøye leting. Da begynner han/hun å lange ut om at "kunden har alltid rett" og "dere må tilby service til kundene deres" av for eksempel saker som at det er tomt for tørkepapir for hender på toalettene, uten at vi har fått anledning til å sjekke det enda Lenke til kommentar
Populært innlegg Theo343 Skrevet 25. januar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) En ting som irriterte meg litt smått her om dagen var når jeg stoppet på en bensinstasjon for å foreta et hastebesøk på toalettet samt kjøpe litt drikke. Bare 1 minutt etter jeg har satt meg kommer det en og røsker i døra. Jeg bryr meg ikke om det. 1 minutt etter røskes det i døra igjen og stusser litt da jeg må få lov å faktisk få ting ut av kroppen først. Gjør meg ferdig reiser meg og tenker at nå skal jeg låse opp døra så neste gang han røsker i den og den går opp så skal jeg spørre om han har veldig dårlig tid. Mens jeg vasker hendene røsker en opp døra og ser overasket på meg som titter med et triumferende blikk og sier "vær så god, nå er det ledig". Så går jeg rundt hjørnet og møtet en helstressa vaskehjelp som kommer halveis løpende mot toalettet. Jeg ser vasketralla hans står utenfor toalettet og at han røsker i døra. Tydeligvis var det vaskehjelpen som drev å røska i døra og jeg lot det gå ut over en annen uskyldig kunde hehe. Endret 25. januar 2013 av Theo343 18 Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Haha, Theo. Er utrolig vanskelig å få slippe til å vasket dassene, er konstant okkupert. Jobber på bensinstasjon selv, men kan forsikre om at jeg aldri røsker i døren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå